0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« : Eylül 16, 2018, 09:54:12 »
Marina ücretleri ile ilgili Fatih Çekirgenin bugünkü yazısı. Ücretlerin pek değişeceğini düşünmüyorum ama?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #1 : Eylül 16, 2018, 15:44:02 »
FB den,izinsiz aldım ama aşağıdaki yazı da,West İstanbul Marina (WIM) yöneticisi Fuat Çimen in yazısı...





“ Son CB kararnamesi ile marinalar ile yaptıkları bağlama sözleşmelerinde TL’ye dönüleceği için sevinç halindeki Türk bayraklı Türk yatçılar korkarım süreçte daha çok üzülecek. Bazı maksatlı kalemlerin  makalelerle oluşturduğu popülist yanlış algıda yerli yatçılarımız maalesef bunun farkında değil.

Kredilerini euro, bütün yatırım malzemelerini ( ponton, pedestal, palamar botu, palamar botu dıştan takma motorları, travellift, boat mover, kapalı alan -hangar- yapımı için kullanılan çelik ve daha nice malzeme ve yedek parça) euro olarak “mecburen” yurtdışından almak zorunda olan, ülkeyi özellikle 15 temmuz ihanet kalkışması sonrası terk etmiş yabancı yatçı geri gelsin diye bir sent devlet desteği olmadan kendi bütçelerinden fuar fuar tanıtım için gezen, yabancı yayın organlarına euro karşılığı ilanlar vererek on binlerce euro harcayan,  sadece dolgu alanından değil, dünyanın hiç bir yerinde olmayan deniz alanından da devlete kullanım bedeli ödeyen yetmezmiş gibi cirolarından devlete pay vermek zorunda olan marinalar bu köşe yazanlarına göre ( bu maksatlı kalemler bunları bildikleri halde) sanki zevk olsun diye fiyatlarını euro yaptı öyle mi?

Bu zorlu dönemlerde özellikle yerli yatçımız mağdur olmasın diye biz West İstanbul Marina olarak euro liste fiyatımızda  %40 indirim ( kiracılarımıza 4,25 sabit kur uygularken) ülkemizdeki bir çok marina sabit kur uygulaması vb uygulamalar yaparken  kalemlerini marinalara silah gibi tutanlar sözleşmeler tl ye dönünce galiba bağlama bedelinin bin yıl aynı tl bedelininde kalacağını ve böyle ödeneceğini sanıyorlar ( tabi ki marinalara düşmanlıkla bunları yazanların bağlama yaptıkları marinalara ücret ödeyip ödemedikleri kendilerince ıspata muhtaç bir durumdur. Bu ıspat bunları yazanlar için ayrı bir ahlaki zorunluluktur ).

Yok euro’dan şimdi böyle oldu seneye bu oldu diyorlar. Peki velev ki CB kararnamesi sonrası yayınlanacak uygulama tebliğine göre biz marinaları örneğin liste fiyatlarımızı güncel kur ile tl’ye ne sabit kur ne de herhangi bir indirim yapmadan  döndük. Burada kaybeden kim olacak? Peki bir yıl sonra enflasyon artışı kurdan fazla olursa ( çünkü devalüasyon öncü deprem asıl deprem enflasyondur) enflasyona göre yapacağımız fiyat güncellemesinde kim kaybedecek?

İnsan aklını popülizm uğruna rüzgar üstüne bırakırsa o rüzgar o kalan aklıda uçurur.  Bunları maksatlı yazıp algıyı yanlış yönlendirenlerin durumu bu!

Tabi ki biz kararname ve kurallar neyi emrediyorsa uyacağız. Bu zor zamanlarda bu bizim mükellefiyetimiz. Benim naçizane yapmaya çalıştığım kimsenin söylemek istemediğini “marinalara nasıl geçirdik histerisi halindekilere”  bir sürü kriz görmüş 30 yıllık marina yöneticisi tecrübesi ve kendi teknesi de olan bir amatör bir denizci olarak da neler yaşayacaklarını söylemeye çalışmak.

Son olarak Tanrı’dan dileğim kalemlerini, klavyelerini bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan ve maksatlıca bir silah gibi marinalara doğrultanların ve bunlara inananların tez zamanda marina sahibi ya da marina üst düzey yöneticisi olmaları.

Bir ek daha. West İstanbul Marina olarak hem amatör yatçılığa diğer bir çok marinalarımız gibi hem gücümüzce destek vereceğiz,  hem de “marinalar birliği” adı altında ayrılmaz parçası olduğumuz marinalardan biri olarak hem eleştiri, hakaret ve küfür yiyeceğiz, üstelik bütün yüzsüzlükle sonra hem ralli, kışlama vb konularda yeri geldiğinde bizlerden destek ve katkı istenecek. 

İlgili ilgisiz herkes bilsin ki gelinen nokta itibarıyla ekonomik zorunluluk, tasarruf vb. gerekçelerden dolayı West İstanbul Marina olarak hiç bir ralli vb organizasyona bundan sonra  destek veremeyeceğimizi buradan duyuruyorum.

Hak edene saygıyla.  “



Bunları yazan Fuat Çimen arkadaşımız aynı zamanda Gezgin Korsan dır ama en son 2012 de aktif olmuş...
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2018, 15:49:14 Gönderen: Serdar Çırak »
S/Y  SANSED
*
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #2 : Eylül 17, 2018, 08:36:28 »
Marinalarin durumu epey kotuymus anlasilan :-)
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.143
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #3 : Eylül 17, 2018, 09:18:02 »
Objektif adil bakmak yorumlamak gerekir. Şimdi ekonomi cahili olarak anlayamadığım bazı konular var. WIM yöneticisi marina kuruluşunda sermayeye dahil ne varsa yazmış, her sene bu malzemeleri külliyen yeniliyor mu ? İşletme giderlerinde tabii ki doviz bazında olanlar var bu durum bu kadar yüksek marina fiyatlarını gerektiriyor mu?  Yıllardır Euro olarak zam yapıldı sebebi ne idi? Herkesin ağzında bir ecrimisil edebiyatı , madem marina masraflarını bu kadar katlıyor devlet kendi önlem alsın en önce...

Bizim sorunumuz "sorunu çözmeye niyetli" devlet adamları tarafından çözülebilir . Balıkçı barınağı vs tırı vırı işler . Adlı adınca "yat barınağı" yapılacak kardeşim ,bizler için devlet tarafından. En azından devletin gözü bu işlerin üzerinde olacak. Yoksa lokal idare tasarrufuna bırakırsan ....devam etmiyeyim terbiye sınırlarını zorlamayayım. Ayrıca devlet birçok sektörde fiyatları kazançları bal gibi gözlüyor manipule ediyor, bu alanda da devletimizi görmek isteriz. Mesela İzmirde  güzelyalı sahili yüzlerce binlerce tekne barındırabilir . Tamam amatör için pek mubarek bir yer değil ama en azından ucuzuna kışlanabilir. Yapmaya kalksan elli tane sopa yersin. Başka benim bilmediğim Allah bilir kaç yüz tane yer çıkar.
S/Y  FUNDA NİL
*
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #4 : Eylül 17, 2018, 10:10:56 »
O degilde bir Usturmacayi bile 70 euroya satiyorlar marina marketlerde. Yani basit bir usturmacayi bile uretemiyormu bu Turkiye. Usturmacaya bildigin.
*

    Çevrimdışı Dilek Ergül

  • * Gezgin Korsan
  • 2.586
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #5 : Eylül 17, 2018, 11:13:38 »
Bir taraf sırf politik yalakalık için ucu nereye gideceği belli olmayan bir yazı yazmış, gayet araştırmadan bilmeden konuşmadan... diğer taraf ise boşuna sinirlenmiş.. Wim ve Yalova Setur şu zamana kadar her organizasyonda bize destek verdi ve vermeye de devam edecektir eminim. Fuat Bey ve tüm kadro denizci dostudur. Kaldı ki verilen hizmet olarak da belirlenen ücretler gayet ehvendir. Ben bu sene mesela geçen sene ödediğim TL tutarı ödeyecemeyeceğim. Ve balıkçı barınağı bakıyorum. Elbette ki burada aldığım tertemiz tuvalet ve duşlar, sürekli eletrik ve su, marina çevresinde elimizin altında olan hayatımızı kolaylaştıran pek çok esnaftan da mahrum olacağım. Tekne evimiz. Başka evimiz de yok. Nasıl yapacağız bilmiyoruz. Sonuçta Wim bana Midilli marina ücretinin TL karşılığı kadar ücret teklif ediyor zaten. Neyi neyle kıyaslıyoruz. Fuat Bey'de neden hemen bu kadar üzerine alındı bilemiyorum, kenidisini aradım konuşacağım. Ama marina ücreti gibi söylemlerde hedef belirtirken; yıllardır bizi destekleyen Wim ve Yalova Setur Marina gibi işletmeleri ayrı tutmamız gerekir diye düşünüyorum. Yoksa bize gerçekten destek veren dostlarımızı da kıracağız.

Bizlerde hemen gaza gelip dostlarımızı kaybetmeyelim. Fatih bey'iin yazısında ara satırlar önemli. Eur-TL ilişkisi ve yeni uygulama nedeniyle aramızda pek çok iş sahibi teknesini satmak zorunda kalıyor. Özellikle ithalatçılar. 3-5'imize iyi gelen durum pek çok iş veren için faciya halini aldı ve insanlar işlerini kaybediyor. Sen sorsan "başlarım sizin ufak dünyanızın derdine" der o insanlar. 


Denizcilik pahalı bir hobi.. evet.. sınırları var ama... ve bu sınıları korumak sizin elinizde. Biz konfor sahamızdan fedakarlık etmiyoruz ve bisiklet sporu benzeri ücretlere bu keyfi yaşayalım diyoruz. Kabul edin bu keyif işi.. hobi değil. Bu konuyu bence iki ayrı başlıkta tartışalım.

1. Marinalar ile ilgili neler yapılabilir.
2. Tekne masrafları nasıl azaltılabilir.

Sevgi ve Saygılarımla
Dilek Ergül
*

    Çevrimdışı Bülent Elverdi

  • * Gezgin Korsan
  • 20
    • Yaşadığı Şehir
  • Urla
    • Tekne Adı
  • vila
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #6 : Eylül 17, 2018, 11:20:05 »
Sn Fuat Çimen, olaya marina işletmecisi tarafından bakarak yorum yapmış.
Marinalar kira kontratı konusunda haklı olabilir belki ama, elektriği ve suyu dövizle mi alıyorlar?
Dışarıdan getirilen usta için 50 avro ceza yazılırken, bu ustanın yurt dışından mı geldiğini kabul ediyorlar?
Lift hizmeti için aldıkları parayı neden döviz olarak belirliyorlar?
Motoru bozuk tekneyi yedeklemek için de avro isteniyor, neden?

Fuat Çimen tekne sahibi olarak amatör denizci olduğunu da belirtmiş. Bazı yazarların marina bedeli ödeyip ödemediğini sormuş.Aynı soru kendisi için de geçerli olmalı bence.
*

    Çevrimdışı Bülent Elverdi

  • * Gezgin Korsan
  • 20
    • Yaşadığı Şehir
  • Urla
    • Tekne Adı
  • vila
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #7 : Eylül 17, 2018, 11:27:31 »
Aslında konu biraz da devlet politikasından kaynaklanıyor.
Halkımız bile "teknem var" dediğimizde, gözünde milyon dolarlık süper lüks yatları canlandırılıyor.
Denizcilikte kullanılan malzemeler yüksek kalite standardı gerektiğinden diğerlerine göre biraz daha pahalı olması normal. Ama bunu uygulayan ustanın sanayideki ustadan 3-4 kat fazla para talep etmesi ne kadar etik?
Neden hep 5 çapalı marina var?3 çapalı marina çoğu amatör denizci için yeter de artar bile, ama yapılmıyor.
Soruları arttırabiliriz ama bakanlığın adından "denizcilik" kelimesi bile çıkmışken ne kadar muhattap buluruz, bilemem.

*

    Çevrimiçi Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 397
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #8 : Eylül 17, 2018, 11:56:20 »
Fiyatı EUR'muş TL'imiş belirlemez. Hatta masraflar bile belirlemez. Masrafım şu kadar, fiyatım bu demek müşteri gelecek ve bunu ödeyecek demek değildir.

Fiyatı talep, piyasa belirler.

Kaynağının nereden geldiği tartışılsa da (üretime dayanmadığı kesin!) zenginleştiğimiz (ya da kendimizi zengin sandığımız) bir dönemi geride bırakıyoruz. Ülkece takkemiz düşüp, kelimiz görünüyor.

Fransız, Alman tekne distribütörlerimiz son birkaç yıldır Avrupa'nın en iyi satış yapan bayisi ödüllerini alırken, artık sattıkları her tekne için özel tören düzenleyecekler. Marina parasını EUR iken ödeyebilen bazılarımız, TL'ye dönüşse de, hatta ucuzlasa bile ödeyemeyip, sığınacak başka yerler arayacak. Marinalar sinek sallamaya başlarlarsa, fiyatlar düşecek.

Belediyeler gibi kamu eliyle uygun yerlerde uygun ve marina kalitesinde hizmet veren yerler yapılsa, yapılması desteklense, çoğaltılsa, o zaman EUR da olsa fiyat, TL'de olsa marina fiyatları düşer.

Marinalar açısından şu da mümkün. Yunan adaları ucuz diye teknesini oralara bağlayıp, yazlık gibi gidip gelen avrupalı çok var. Türkiye kıyılarına hiç uğramıyorlar. Artık 'Türkiye ne kadar da ucuz Yunan adalarına göre' diyerek bizim marinaları tercih edebilirler.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #9 : Eylül 17, 2018, 12:56:59 »
İlk okudum şaşırdım....
Marina Yöneticisi daha Müşteri kitlesini tanımıyor....
Her türbüne selam yola devam ....
Türbünlerde oturanlar allahtan kim yağcı kim değil ayırıyor...

Senin Müşterilerin , Doktor ,Mühendis , İşadamı, Sanayici , Tüccar , Esnaf ,Üst düzey Yönetici  veya Bunların Emeklisi okuyan yazan insanlar....
Sen bu yazıyı kime yazdın....


Sen Kredini Euro aldı isen Bir bildiğin vardı da EURO aldın .....
Aldığın anda Avantajlı EURO aldın
Sana ısrar eden mi  oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  ( En kötü Libor +1,2 Puanla aldın....)

 bütün yatırım malzemelerini ( ponton, pedestal, palamar botu, palamar botu dıştan takma motorları, travellift, boat mover, kapalı alan -hangar- yapımı için kullanılan çelik ve daha nice malzeme ve yedek parça) euro olarak “mecburen” yurtdışından almak zorunda olan


Bunları her ay alıyormuş , her ay yaptırıyormuş gibi bir hava yaratmış Saygıdeğer yönetici Arkadaşımız....
Hiç bahsetmemiş Bunların çoğu direk Gider yazılıyor Demirbaş listesine girdiği andan itibaren......
Yatırım teşvik belgesi ile ithal edilenler , Turizm Teşvik belgesi ile ithal edilenler KDV dahil her türlü vergi resim ve harçtan muaf....

Tek Örnek "Pedestal Denen Elektrik ve Su panosu " ithal ediyoruz demek bile çok ayıp.....
Bu kadar basit bir şeyi burada yaptıramayıp ithal etmeniz bile , İhracatçının sabahlara kadar canı ile kanı ile kazandığı dövizin nereye savrulduğunun kanıtı...
Eskiden Çikita Muz edebiyatı vardı.....

Bugün konu ile ilgili herhangi bir sanayi kuruluşu On gün içerisinde Pedestal üretecek gibi pozisyon alır....

Bu arkadaşımıza Müşteri kitlesi ile sıcak temas öneriyoruz , ponton aralarında dolaşsın Müşterilerini tanısın
Bir daha kimseyi Aptal yerine koymayı düşünmez belki






Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #10 : Eylül 17, 2018, 18:19:33 »
Oktaycım..senin dilinin kemiği yok..
Fuat Çimen işini yapan bir arkadaşımız,bu marinanın sorumlusu,sahibi değil..
Etik olarakta maaş aldığı bir yeri ve işi savunuyor,bunda garipsenecek birşey yok..
Diyeceğim,şahsı değil,sistemi eleştirelim lütfen..
S/Y  SANSED
*
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #11 : Eylül 17, 2018, 18:32:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktaycım..senin dilinin kemiği yok..
Fuat Çimen işini yapan bir arkadaşımız,bu marinanın sorumlusu,sahibi değil..
Etik olarakta maaş aldığı bir yeri ve işi savunuyor,bunda garipsenecek birşey yok..
Diyeceğim,şahsı değil,sistemi eleştirelim lütfen..


Serdarcım ,
Şahsa bir şeycik demiyoruz ki....
Yinede Arkadaşımızın Şahsı ile ilgili farkında olmadan sürçü lisan etti isek affola....


« Son Düzenleme: Eylül 17, 2018, 18:40:40 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.448
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
    • Amatör Denizci Belgesi Kursu
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #12 : Eylül 18, 2018, 09:22:39 »
Tekne masrafları nasıl azaltılabilir?..

Tek yanıt bulabiliyorum: bol bol boş vaktin olmalı. Böylece:

  • Kayığı medeneyitten uzağa bağlayabilirsin. Ulaşım süren uzar, bağlama masrafın düşer.
  • Motor seyrinde yarım yol gidersin, yelkenciysen gerekiyorsa üç gün rüzgar beklersin, yakıt masrafın düşer.
  • Bakım-onarım ve tadilatı kendin yapabilir, malzemeyi daha ucuz satan yerler araştırıp ehil ustanın  3 saatte yapacağı işi 3 günde bitirebilirsin.
  • Daha yavaş gitmeyi göze alıp daha düşük beygir gücünde motorla ekstra yakıt tasarrufu yapabilirsin.

Bir de, iki yıl öncesine kadar yeni tekne alacaklara tavsiyem parasının almaya ve elde tutmasına yeteceği en büyük tekneyi alması idi. Artık gerçekçi düşünülmüş temel gereksinimleri karşılayan en küçük kayık diyorum...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Dilek Ergül

  • * Gezgin Korsan
  • 2.586
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #13 : Eylül 18, 2018, 12:50:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne masrafları nasıl azaltılabilir?..

Tek yanıt bulabiliyorum: bol bol boş vaktin olmalı. Böylece:

  • Kayığı medeneyitten uzağa bağlayabilirsin. Ulaşım süren uzar, bağlama masrafın düşer.
  • Motor seyrinde yarım yol gidersin, yelkenciysen gerekiyorsa üç gün rüzgar beklersin, yakıt masrafın düşer.
  • Bakım-onarım ve tadilatı kendin yapabilir, malzemeyi daha ucuz satan yerler araştırıp ehil ustanın  3 saatte yapacağı işi 3 günde bitirebilirsin.
  • Daha yavaş gitmeyi göze alıp daha düşük beygir gücünde motorla ekstra yakıt tasarrufu yapabilirsin.

Bir de, iki yıl öncesine kadar yeni tekne alacaklara tavsiyem parasının almaya ve elde tutmasına yeteceği en büyük tekneyi alması idi. Artık gerçekçi düşünülmüş temel gereksinimleri karşılayan en küçük kayık diyorum...

Aynı fikirlerdeyim.. zaman en büyük yol ayrımı "masraf ve az masraf arasında"

Yani şimdi ben bakıyorum bizim marinada ki teknelerin "Yelkenli" sıfında olanlara.. 85% 100.000 Eur ve üzeri.. Binilen arabalara bakıyorum 300.000TL ve üzeri.. 5000 Eur yılda marina kirasını konuşmasın bu abiler yahu.. yapmayın el insaf..


Geçende bir konu olduda bana biri dediki " fakir edebiyatı yapma".. Ulen benim evim yok arabam yok..aylıkla çalışıyorum, kazancım iyi,şükür evlatlara da yetiyoruz.. Soru: Acaba bana dokunur mu 18.000TL yıllık para.. dokunur elbette.. ee teknede yaşıyorum.. nereye alayım alargaya teknemi.. evimi.. Gelelim sana; (85% kısım) senin arabanın fiyatı benim teknemin tam 3 katı.. abi "Porş bi şeee modeli" kullanıyor.. teknesi 46 feet Jano 2014 model şeysi.. Bana gelmiş marina ücereti diyor.. Ama ben ona abi param yok deyince fakir muhabbeti yapma..

İyi de arkadaş fakirim ben be..   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kıssadan hisse: Bu marina ücreti Fonteyn Payo 54 feet katamaranı olan ve ayda 150.000TL maaş alan bir gazeteciyi rahatsız ediyor ise.. bana çok da bi anlam ifade etmiyor.. Her zevkin bir bedeli var.. Ama para, ama zaman..

Ben bu halime bunu 9 yıldır sürdürüyorum.. Dur hele..

(Aslında konuyu da anlattım ve lafı da soktum hem de 2 ayrı yere Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) Oh be.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Olan gene garibana oluyor denizde bile.. Sen bak benim güzel güzel çoluk çocuk 8mt teknede olan deniz sevdalısı cancağızım dostlarıma.. Onlar ne yapacak? Gezgin Korsan bu sisteme dur diyecek mi? Hepimiz bir araya gelebilecek miyiz? Bir ara bizler için barınak yapılacaktı yapıldı mı? Yol kat edilebildi mi? Yani velhasıl konuşup konuşup el altından bireysel gideceğiz cicim; marinaya 2 yıllık peşin verelim sen bize 6 ay bedava ver gibi teklifler ile, şark kurnazı kıvamında kendi işimizi kendimiz göreceğiz, bunu da başkasına söylemeyeceğiz ki aman gerek yok duyulmasın..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (ohhhh 3. laf soktum amannn günüm pek güzel gari )
*
Ynt: Fatih Çekirgenin yazızı(Marina Euro Ücretleri)
« Yanıtla #14 : Eylül 18, 2018, 16:36:00 »
Aynen Katılıyorum
İnsanların gelir durumuna bakıp ona göre Marina Fiyatı verilmeli...
Gelir testi yapılmalı...
Arabası ne marka?
Kaç Arabası var ?
Maaşı ne kadar ?
Nerede Oturuyor ?
Ne iş yapıyor ?
Ne Kadar Vergi vermiş ?
Gibi Paremetreler belirlenmeli ....

Aslında Sadece Marinalarda değil Tüm Fiyatlar böyle belirlenmeli....

Ne Güzel olurdu.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ama Maalesef böyle bir düzen yok ....,
Arz ve Talep birde yatırımcının bitmez tükenmez Kar arzusu.....

Ne yapsın adamda Risk almış Dünya Kadar Yatırım yapmış...

Sen fazla kar etme desen ne olacak ,,,
Adam Gülümsüyor...

"Etmiyorum Zaten Diyor "


Onun Tarafından baksanız %100 ona hak verirsiniz , Bizim taraftan biz zaten haklıyız    nasıl işin içinden çıkılacak .....
Herkese kolay gelsin
Zor İş

« Son Düzenleme: Eylül 18, 2018, 16:51:05 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...