16 Aralık '18 Pazar, Tunç Aytunç'un sunacağı "SARONİK, Atina'nın Güneyindeki Cennet" - Sohbet Toplantı Etkinliği


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 133
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« : Ağustos 19, 2018, 19:18:14 »
Sevgili Korsanlar, 2.80 şişme taban Avon ve 4ps kullanıyorum. Setap 9 yaşında. Avon neopren ve hala iyi durumda. Ama çok yavaş ve yol tutuşu 😜malum.
9,9 alayım diyorum, Aliminyum taban olsunki altı hem V olsun hem hafif olsun( ön güverteye elinle alıyorum şimdikini) Avon da deneyimledimki NEOPREN iyi birşey. Dolayısı ile PVC olmasın diyorum?.. Bu arada 4 ps i kıçtaöektiğim bir motor mataforası var  gövdeye flanşla basıyor ve Paslanmaz vardevelaya kelepçeyle tutunuyor. Umarım 9.9 u çeker?..
Zodiak lara baktım PVC. neopreni en büyükte kullanmışlar.
Fikri ve tavsiyesi olan korsanlarımdan bilgi rica ediyorum. Hem sağlam hem hafif hem V.
Saygılarımla
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.148
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #1 : Ağustos 22, 2018, 02:30:40 »
Birol korsan, V taban tadından yenmediği gibi zorlukları var malum. Ben düz ahşap tabanlı Orca botu 2012 senesinden beri evin ambarında tutuyorum. Pudraladım ama 6 yıldır kendisiyle görüşmedik, durumunu bilemiyorum.

Amma ve lakin 4 zamanlı 9,9'u kayığa çekmek zor iş valla en az 45-50 kg. Botu ne amaçla kullanacağınıza bağlı, sürat için mi, yoksa tender olarak mı?

Ama V taban doğru tercih, mevcut motorunuzla bile eski botunuzdan çok daha memnun eder sizi diye düşünüyorum.
S/Y Maşallah
*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 133
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #2 : Ağustos 22, 2018, 23:43:36 »
Tşk ler Hakan korsanım,
Tender amaçlı kullacağım ama birazda hızlı ve stabil olsun diyorum. V tabanın malum zorlukları nedir bilmiyorum; polyester tabanlı ise ağırlık evet zor gerçekten ama o yüzden zaten Aliminyum düşünmüştüm. Başka zorlukları varmı bilmiyorum.
Mevcut motorla 9.9 arasında 15 kg fark var haklısınız mevcut motor 30 kg gibi.
Gerçekten zor olacaksa vaz da geçebilirim. Zaten fikirlerinizi bu nedenle rica etmiştim.
Saygılar sunar Bayramınıı kutlarım.


*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.148
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #3 : Ağustos 23, 2018, 06:12:44 »
V taban güvertede oturmaz, sağa sola (iskele-sancak) yatar ki bu minör bir eksidir. Çok rahatsız olursanız zaten o kısmın yani seyirde stabilite sağlayan omurganın havasını indirirsiniz.

15 kg fark göze az görünse de maksimum 3hp olan bir motora göre % 45-50 gibi bir fark yapar. Hani bizim insani omurgalar, kulunçlar falan yıllarla beraber daha yaşlandı gibi sanki. Ben olsam orta 2 fizik dersinde öğrendiğimiz makara sistemini devreye sokar 2 makara ile yolu arttırır ama yükü azaltırdım. Belki de tembel olan benim   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: Yukarıdaki fikirlerimden ne kadar üşengeç bir adam olduğumu anlayıp, hiç bir yorumumu kâle almayıp, bildiğinizi yapmanızın sizin için nasıl çok daha hayırlı olacağı konusunda fikir sahibi olmuş olacağınız fikrinde anlaştığımızı umarım.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Maşallah
*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 133
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #4 : Ağustos 23, 2018, 11:10:04 »
Çok güldüm valla...
Tembellik ve yılların vücuttaki korozyonu konusunda aynı fikirdeyiz.
Botu ön güverteye ters kapatıyoruz o zaman altının konstrüksiyonu bizi neden etkilesin? Zaten ilk yazımda bahsetmiştim bir motor matatorası var kıç aynada. Ama yinede çalkantılı denizde botda tek başına indirirken hemde motoru gövdeye öarpmamasına sağlarken, botun aynasına da mengeneleri denk getirmeye öalışmak falan daha ağır bir motorda daha zor olur tabiiki.
Saygılar,
*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 133
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #5 : Kasım 30, 2018, 21:39:18 »
Merhabalar,
Acaba; 290 fiber taban neopren bir zodiac bota ( max 15 ps izin veriyor)
15 ile aynı ağırlığa sahip 20 ps bir motor nasıl bir netice doğurur.
Bir mahsuru varmı acaba?
Kontrollü kullanımda avantajı olabilir diye düşündüm.
Saygılarımla
*

    Çevrimiçi Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 540
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #6 : Kasım 30, 2018, 22:01:36 »
Ağırlık anlamında bir sorun olmaz ancak anlık olarak yüklendiğinizde çok fazla kafasını dikeceği için tehlikeli sonuçlar doğurabilir. 2.9 bota 20 hp çok fazla. Bunun dışında torktan dolayı kıç ayna ile botun birleştiği noktaya daha fazla güç bineceği için yırtılma vs gibi sorunlar oluşabilir.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.179
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #7 : Kasım 30, 2018, 22:32:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,
Acaba; 290 fiber taban neopren bir zodiac bota ( max 15 ps izin veriyor)
15 ile aynı ağırlığa sahip 20 ps bir motor nasıl bir netice doğurur.
Bir mahsuru varmı acaba?
Kontrollü kullanımda avantajı olabilir diye düşündüm.
Saygılarımla
Birol korsanım eski bir botçu olarak,310 fiber taban plastimo bota 20 hp honda takmıştım ,ilk kalkışda avantajı var hemen playn olur,burnu denize hemen düşer ,düşük güçlü motorlar playn olurken can çekişir,daha önce 9.9 yamaha vardı,söküp 20 honda taktım çok memnundum,hıza gelirsem 35 nat çok rahat hız yapıyordum,fiber tabanlı botta torkdan dolayı kıç ayna karinayla tek parça olduğu için esnemiyeceği için tüplerle bağlantı noktasında açma olmaz,katlanır bot olsaydı kıç ayna ile tüpler arasında açma olurdu,
290 fiber taban neopren bir zodiac bir bot zaten bir marka,290,20 hg,ile jetsiki gibi gidersiniz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*

    Çevrimiçi Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 726
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #8 : Kasım 30, 2018, 22:35:56 »

Konu servis botundan motora dönmüş ama ben botla ilgili bir soru sormak istiyorum
Polietilen bir bot yapılmış. 2.49'un ilanı var. 80 kg
2.10 cm boyunda olanı ise yeni yapılmış ve 40 kg
Markası fibotek. Sanırım ülkede de başka yok. Bu malzeme servis botu olur mu? 80 kg olanı ağır ama diğeri 2.3 motor ile kullanılabilir mi?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 133
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #9 : Kasım 30, 2018, 23:54:18 »
Çok tşk ler bilgilendirmelwr için. Bazen görüyorum arkadan bort falan çekiyorlar, ayna için mahsurlu değilmi?
*

    Çevrimiçi Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 540
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #10 : Aralık 01, 2018, 00:02:26 »
Eski bir botçu değilim ancak 2.90 lık bir botla yüksek hız yapmak bana mantıklı gelmiyor. Altına girecek hava yüzünden ve hafiflikten dolayı tehlikeli olabilir. Onun dışında 15 hp denmesinin nedeni o kadar yazalım amaaan diye değil. O botun kaldırabileceği bir tork var. Adamlar onu hesaplayarak bir limit koyuyorlardır. Evet karina ile kıç ayna yekpare ancak onunda bir dayanma limiti var. Takılmaz değil takılabilir isterseniz 30hp çift zamanlı motor koyun kgları 4 zamanlı 20 hp ile yakındır. 10kg farktan ne olacak ki.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.179
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #11 : Aralık 01, 2018, 00:21:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok tşk ler bilgilendirmelwr için. Bazen görüyorum arkadan bort falan çekiyorlar, ayna için mahsurlu değilmi?
Sorunuzu tam anlamadım,benim yukarıda yazdığım botu tekneyle alakası yoktu,tekne arkasında bot çekme konusunda benim bir tecrübem yok.
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.179
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #12 : Aralık 01, 2018, 00:31:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eski bir botçu değilim ancak 2.90 lık bir botla yüksek hız yapmak bana mantıklı gelmiyor. Altına girecek hava yüzünden ve hafiflikten dolayı tehlikeli olabilir. Onun dışında 15 hp denmesinin nedeni o kadar yazalım amaaan diye değil. O botun kaldırabileceği bir tork var. Adamlar onu hesaplayarak bir limit koyuyorlardır. Evet karina ile kıç ayna yekpare ancak onunda bir dayanma limiti var. Takılmaz değil takılabilir isterseniz 30hp çift zamanlı motor koyun kgları 4 zamanlı 20 hp ile yakındır. 10kg farktan ne olacak ki.
Alper korsanım,15 hp motorla 20 hp motor arasında hiçbir fark yok ağırlık olarak,baya araştırdım bu konuyu botçuluk zamanlarımda,servis tarafından bana söylenen iki motor arasında ki fark sadece karbüratörün içindeki benzin memeleri denildi,ben şu mantıkdaydım,doğrudur yanlıştır,15,20 arasında fark yoksa ağırlık olarak,20 almayı tercih ettim yeri zamanı gelir 15,10, hp olarak gaz verirsin,ama benim elimin altında fazladan duran 5 hp nin hiç bir zararını görmedim ,kaçmam gereken zamanlar oluyordu havadan dolayı o zaman max güçte kullanıyordum.25,30 hp lerde aynı gövde bu sekment başka bir sekment.

 
« Son Düzenleme: Aralık 01, 2018, 00:32:37 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 133
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #13 : Aralık 01, 2018, 01:03:08 »
Ali korsanım,
Wakeboard falan gibi birşey demek istedim.
Acanba çekebilirmi 20 ps
Yada acaba yük pervanesi ilemi daha başarılı olur? Bilginiz varmı.
Çünkü 35-40 mil ler çok yüksek sürrat tavii arkadan bir board çekerken o sürratler olamaz herhalde zaten o kadar guzada gerek yok bildiğim kadarı ile board kar için.
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.179
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Hafif, sağlam ve nispeten hızlı bot.
« Yanıtla #14 : Aralık 01, 2018, 01:06:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali korsanım,
Wakeboard falan gibi birşey demek istedim.
Acanba çekebilirmi 20 ps
Yada acaba yük pervanesi ilemi daha başarılı olur? Bilginiz varmı.
Çünkü 35-40 mil ler çok yüksek sürrat tavii arkadan bir board çekerken o sürratler olamaz herhalde zaten o kadar guzada gerek yok bildiğim kadarı ile board kar için.
Wakeboard konusunda hiç bir bilgim yok.
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel