26 Kasım 2017 - Pazar, Gezgin Korsan Atölye Toplantı duyurusu için tıklayın




0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.003
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina, Viaport Marina
Merhabalar,

Bu konuyu henüz birşey yaşadığım için değil, olası senaryoları yaşama ihtimaline karşı hafızama kayıt almam ve diğer korsanların da tecrübeli korsanlardan fayda edinmesi (edinmemiz) için açtım.

Sizden sadece ufak bir ricam var. Konular üzerinde konuşurken araya konuyu dağıtacak başka bir konu ile girilmemesi. Bu yazı dizisinin düzenini koruyacak. Anlayışınız için teşekkür ederim. Belli gün aralıkları ile yeni senaryolar yayınlayıp, görüşlerinize açacağım...

İlk Senaryomuz:

Senaryo 1: Furling Bizi Sinir Ederse...

Güzel bir günde tüm hazırlığınız yapılmış, dolaplar ve sıvı stokları doldurulmuş. Keyifler yukarıda... Öğlen öncesi yola çıkılıyor, marina mendireği dönülüyor ve deniz tüm güzelliği ile karşınızda... Eldivenleri giyerken gözünüz rüzgar göstergesinde, her şey güzel bir yelken için uygun... Ama ufak bir tembellik ve eşin fazla yatmayalım komutu ile "bari sadece cenovayı açayım" diyorsunuz.

Cenovayı açarken "Allah Allah, açıldı ama geçen seferkinden biraz sertleşmiş mi, niye biraz zor açıldı" diye kendinize bir soru yazıyorsunuz ama pek de önemsemiyorsunuz...

Varmak istediğiniz yere yaklaşırken cenovayı kapatmak için aksiyon almaya başlıyorsunuz ama o da ne?? Furling halatı gelmiyor (vinçle değil tabi, olması gerektiği gibi elle kapatmaya çalıştığınızdan hissediyorsunuz).

Kapattığınız 15cmlik yeri tekrar açıp tekrar kapatmaya çalışıyorsunuz ama; ıı-ııhh, olmuyor...

Rüzgar da öğleden sonra biraz artmış mı ne? Cenova pırpırlıyor ama öyle pırpırlama değil. Kendini bir sağa bir sola vuruyor.. Acıyorsunuz kendisine çünkü yelkenler daha gıcır gıcır...

Bu arada denemeye devam etseniz de furling kapanmayacak anladınız ve sucuk gibi terlediniz. Sırtınız ve kollarınız da iyice ağrıdı, güç kalmadı...

Ama bu yelken bir şekilde kapanmalı..!!

Bu senaryo da ne yapardınız? En doğru hamle teorik olarak nedir? Pratikte siz ne yapardınız???

Buyrun efendim, oynamak isteyen elime mum diksin...
.


Not: Bunu yaşamadım, ama geçen hafta yelkenle giderken birden kafama takıldı... Ne yapardım diye.. Kendimce bir iki cevap verdim kendime ama burada ilk baştan beyin fırtınasını bozmamak için şimdi yazmamayı tercih ediyorum...
S/Y Mi Nina
Viaport Marina, İstanbul

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 3.708
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Kafam ıyıse ,genova mandarını boşlarım indiririm hepsini yere.. 

Genova yelkeni takmayı çıkarmayı bılen biri terlemez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.003
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina, Viaport Marina
Bu bir çözüm ama iyi bir rüzgarda yardımcısız bir şekilde cenovayı indirmeyi denediniz mi?
Ben denemedim ama muhtemelen kuvvetli rüzgarda aşağı alınan cenova denize yüzmeye inecektir...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bence de en uygun çözüm bu ama indirmenin de bir püf noktası olacağını düşünüyorum, asıl öğrenmek istediğim, saldım mandarı indirdim değil de; bunu indirirken izleyeceğim adımlar.
« Son Düzenleme: Temmuz 14, 2017, 15:42:11 Gönderen: Murat Ayduk »
S/Y Mi Nina
Viaport Marina, İstanbul

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
15 cm lik alan sarılmışsa indiremezsiniz, bir şekilde cenovayı ıstralya üzerine toplayıp bağlamanız lazım.
Kalkan/ Kaş
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.003
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina, Viaport Marina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
15 cm lik alan sarılmışsa indiremezsiniz, bir şekilde cenovayı ıstralya üzerine toplayıp bağlamanız lazım.

Yalnızken nasıl sararız? 20 knotlarda cenova serbestken de iyi asılıyor.
S/Y Mi Nina
Viaport Marina, İstanbul

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimiçi Tümay Akata

  • * Gezgin Korsan
  • 1.119
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Benim sarmışlığım var, iskotayı salınca o kadar da zor olmuyor. Adrenalin gereken gücü sağlıyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında.
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 3.708
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
15 cm lik alan sarılmışsa indiremezsiniz, bir şekilde cenovayı ıstralya üzerine toplayıp bağlamanız lazım.

Erdal kaptan

yelkeni, furlerdan ayırınca , indirilir... üç ucu bende olan bir üçgen sonuçta
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Semih korsanım, benim de başıma gelmişti, böyle atlatmıştım.  Cenovanın üzerine sarıldığı lama çubuk sıkışmışsa yelkeni furlingden ayırmak fayda etmez. Ama sorun furlingden kaynaklanıyorsa haklısın. Kilidi açınca cenovanın sarılmış olan 15 cm lik kısmını açıp yelkeni aşağı indirebilirsiniz.
Kalkan/ Kaş
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 6.477
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.104
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 3.708
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tecrube boyle birsey  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Iskotaları çöz , dön sararsını düşünüyorum....

kaç kez dönmem lazım diye ,sabahtan beri Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

20 fln lazım herhalde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2017, 00:11:58 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 6.477
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
O kadar gerekmiyor, kaç defa döndüğümü hatılamıyorum ama çok daha az olduğunu hatırlıyorum. Belirli bir sarım sonrası başa geçip el ile sarmak daha da kolay olur.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Sakın sarma halatını vince almayın! Yarım tur dönüp takılan furling tamburunu elle zorlayıp baş ıstıralya koparmışlığım var.
Önce direk başındaki fırdöndünün çalıştığından emin olun.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap S/Y Derviş, Küçükyalı Limanı
*

    Çevrimdışı Yusuf Topaloğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 681
    • Yaşadığı Şehir
  • Izmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Egelino
Güzel konu genova indi ya sonra ? Sıkışmasının nedeni ne olabilir nereye bakalım
S/Y EGELINO
GOFI 21
skype: yusuf.more
Denizcilik aşçılık gibi , çok okusanız da mutfağa girmeden öğrenilmiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 3.708
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel konu genova indi ya sonra ? Sıkışmasının nedeni ne olabilir nereye bakalım

Karada sakin bi havada tamburun sıkısmasına sebep olan seyı bulmak lazım...

Elle turlatarak tamburda mı bakıcagız once ,genelde 5-6 cesıt sıkısma nedeni var yelkenin, halatın 90 derece gırmemesi,korozyondan dişlilerin çalışmaması, direkte sarma sıstemınde,schackleda ,telkenın sarıldıgı rodda gevseklıkler vs herseyı bu vıdeo guzelce anlatmış..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Her bırımızın farklı furlerı ,dişli degıstırmek içinde bir ornek video

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap