16 Aralık '18 Pazar, Tunç Aytunç'un sunacağı "SARONİK, Atina'nın Güneyindeki Cennet" - Sohbet Toplantı Etkinliği


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Denizci dili, Türkçe
« Yanıtla #45 : Kasım 24, 2018, 09:55:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kaç yüz kelimelik günlük konuşma dili bana biraz az geldi.  Italya'da lisan öğrenirken hocamız, son günlerde bu derste size 5000 kelime civarında öğrettim, bir İtalyan günlük konuşmada 3000 kelime ile anlaşır demişti. İtalyanlar biraz gevezedir de herhalde 10 kat veya daha fazla geveze değillerdir.


Kesinlikle haklısınız Türkçede 75 bin kelime olduğu söyleniyor, insanlar okumuyor o yüzden kendini 100-200 kelimeye hapsediyor günde kullanılan kelime sayısı bu....
Ama benim yazdığımdan kelime dağarcığı gibi anlaşılyor, haklısınız
Selamlar
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 439
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Denizci dili, Türkçe
« Yanıtla #46 : Kasım 24, 2018, 11:40:50 »
İlgili bulduğum için, ayrı bir başlık açmadan,  bu konu aracılığıyla öğretmen korsanlarımızın gününü kutluyorum.
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: Denizci dili, Türkçe
« Yanıtla #47 : Kasım 24, 2018, 14:05:45 »
Bu konu ile ilgili ...
internetten
Kopyala yapıştır yazı



Gençler 300 kelimeye sıkıştı

Türkçe””deki 100 bin kelimeden yalnızca 300-400””ünü kullanarak kendini ifade eden gençler nasıl bu hale geldi Test üzerine kurulu ezberci eğitim, Türkçe””den önce öğrenilen yabancı dil ve SMS ile cep telefonlarını kullanma.

Üniversiteli gençler artık günlük yaşamda en fazla 300-400 kelime kullanarak konuşuyor. Uzmanlara göre bunun en önemli nedeni eğitim sistemi. Test çözme üzerine kurulu bu sistemin ””kutucuk”” işaretlemeye dayandığını ve tek amacının da ””üniversiteye giriş sınavını kazanmak”” olduğuna değinen uzmanlar, “Bu sistemde yetişen genç kitap okumaya gerek duymuyor. Üniversite sırasına gelene çoğu bir kitap okuyor” diyor.

Uzmanlara göre az kelime ile konuşmaya ikinci neden ise cep telefonları ve SMS. Çünkü gençler mesajlarını ””en kısa”” biçimde göndermeyi amaçladıkları için sınırlı sayıda kelime kullanıyor. Az kelime ile konuşmanın nedenlerinden biri olarak küçük yaşta yabancı dil eğitimi gösteriliyor. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik””in üniversite gençlerinin 300-400 kelimeyle konuştuğunu söylemesi gençlerin ””kelime haznesinin kaç kelimeden oluştuğu”” konusunu da tartışmaya açtı. Uzmanlara göre gençler kendilerini ifade etmekte zorlanıyor ve kelime hazneleri son derece fakir.

TASARRUFLU BİR NESİL

Bilgi Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanı Doç. Dr. Arus Yumul, yeni nesli ””kelimede tasarruflu”” olarak nitelendiriyor: “Söylecekleri için cep telefonu ve mesajları kullandıkları için derdini en kısa kelimelerle anlatıyor. Çünkü önemli olan söylemek istediğini en hızlı ve kısa söylemek. Bu gençlerin Mc Donald””s””laşması. Amaç hızlı servis gibi söyleceklerini en hızlı ve kısa biçimde aktarmak.” Yumul, eleştirel düşünceyi körelten eğitim sisteminin de gençleri okumaya teşvik etmediğini belirterek, “Bu sistemin amacı üniversite giriş sınavını kazanmak.

200””DEN FAZLA DEĞİL

Testlere dayanan, farklı ses ve görüşleri yok eden, kendine öğretilenden başka türlü düşünmeye izin vermeyen sistem insanların öğrenme arzusunu ortadan kaldırıyor. Ezbere dayanan sistem kitap okuma alışkanlığını kazandırmıyor. Ortaya kendini ifadede zorlanan, 300-400 kelime ile konuşan gençler çıkıyor” diyor. Türk Dil Derneği Başkanı Sevgi Özel günlük yaşamda Türkçede 100 bin kelime bulunmasına rağmen üniversite mezunlarının bile en fazla 200 kelime ile konuştuklarını vurguluyor: “Nedeni eğitimin test çözme üzerine kurulması. Bu sistem ””Çocuğum sen kendi cümleni kurma, başkalarının kalıplarını öğren ve bunları yaşam boyu kullan” diyor. Okuma alışkanlığını kazandırmıyor. Küçük yaşta yabancı dilde eğitim de gençlerin kelime haznesini azaltıyor. Çocuk Türkçeyi öğrenmeden yabancı dili öğrenince ortaya bu durum çıkıyor” diye konuşuyor. Sabancı Üniversitesi Diller Okulu Türkçe Grubu Koordinatörü Dr. Erol Köroğlu öğrencilerin az kelime ile konuşmasının ””aptallıklarından”” değil, sistemden kaynaklandığını belirtiyor: “Ne verirseniz, onu alırsınız. Sorun eğitim sistemi, ÖSS gibi sınavlardan kaynaklanıyor. Sistem düşünmeyi değil, verilen sınırlı sürede kutuları işaretlemeye sevk ediliyor. Çocuklarda kitap okuma alışkanlığı gelişmiyor. Böyle olunca da kültüre, edebiyata inanılmıyor” diye konuşuyor.

GURURLA ””OKUMADIM”” DİYORLAR

S.Ü. Türkçe Dersleri veren Engin Kılıç da ””hiç kitap okumadım”” diyen öğrenciler ile karşılaştığını söylüyor: “Bir iki kitap okuduklarını söyleyenler de zorunluluktan okumuşlar. Gururla ””hiç okumadım”” diyen de oluyor. Kelime haznesinin zayıflığı da kitap okumamalarından kaynaklanıyor. Televizyon, bilgisayar oyunları, chat, kitaba tercih ediliyor. Eğitim sistemini de düşünme ve yazma değil, test çözme üzerine kurulu. Bu kendilerini geliştirme ve düşüncelerini dile getirmelerini sağlamıyor. Üniversiteye geldiğinde son iki yılını yaklaşık 2 milyon test sorusu çözerek geçirmiş oluyor.”
« Son Düzenleme: Kasım 24, 2018, 14:08:02 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı Noyan Bakır

  • * Gezgin Korsan
  • 6.963
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Denizci dili, Türkçe
« Yanıtla #48 : Kasım 24, 2018, 14:46:08 »
Kendini ifade edeme durumuna örnek:

- Acıktın mı?
- Yani.
- Yemek güzelmiş değil mi?
- Aynen.
- Ben kuru fasulyeyi çok severim.
- Kuru fasulye candır.
- Hesabı ödeyip kalkalım mı ?
- Sıkıntı yok.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap T.C.G. SAVARONA Denizcilik Müzesi olmalıdır.