26 Kasım 2017 - Pazar, Gezgin Korsan Atölye Toplantı duyurusu için tıklayın




0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ersin Böke

  • * Gezgin Korsan
  • 4.286
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #60 : Ocak 23, 2016, 10:18:11 »
Kabaalioğlu neredesin ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

iki yanlış bir doğru etmez.
*
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #61 : Ocak 23, 2016, 14:21:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tek kişilik seyirlerde kıçtan kara bağlanma nasıl olur ? Düşüncem baştan ,kıçtan demir atıp tekneyi sabit tutabiliyorsam,motor stop denize atla ,bağlan ,tekneye dön ,boşunu al ve rahatla diyedir.
Bu konuda tecrübesi olan korsanlarımız varmı ?
Bağlanacağınız yere uygun şekilde demirinizi atın, fazla kaloma vermeyin derinliğe göre örneğin 10-12 m derinlikse 20m bırakın zinciri, tekne koyun ortasında stabil kalsın. dingiye bağlanacağınız halatı ve 5 lt boş bir su şişesini alın. Kıyıda uygun yere halatın çımasını bağlayın, diğer ucuna su bidonunu bağlayın demir istikametinde suya bırakın. Eğer halatınız batan halatsa bu şekilde, eğer yüzen halatsa halatınıza bir de ağırlık bağlamanız gerekecek. Halatı bıraktıktan sonra teknenize dönün, dingiyi başa bağlayın, zincirinize kaloma vererek tornistan manevranıza başlayın, elinize kakıçı alın (gönder de denebiliyor.) su bidonuna yaklaştığınızda, kakıçla su bidonunun bağlı olduğu halatınızı alın, motor düşük gazda iken koç boynuzunuza volta edin. motoru boşa alın, ırgat ile zincirin boşunu alın.
Serin/Marmaris
*

    Çevrimdışı Yusuf Topaloğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 681
    • Yaşadığı Şehir
  • Izmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Egelino
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #62 : Ocak 23, 2016, 21:58:19 »
Kayalara baglanacaksaniz tornistanla yaklasip demirden yapabileceginiz cipa benzri demiri kayalara firlatin tekneyi sabitleyin ise yariyor sonradan rahat rahat kiyiya gidip saglamca sabitleyin

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

S/Y EGELINO
GOFI 21
skype: yusuf.more
Denizcilik aşçılık gibi , çok okusanız da mutfağa girmeden öğrenilmiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Gökhan Sandıkçıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 101
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • ömrüm, Göcek Marintürk
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #63 : Ocak 05, 2017, 11:31:06 »
Kıçtan karada tekne ile kara/kaya arasındaki mesafe, konforlu ve güvenli bir demirleme için ne olmalıdır?
Karada/kayada kırılan ve geri dönen dalgalar konforu çok etkiliyor biliyorum ama bununla ilgili varsa başka tecrübe ve bilgileri de bilmek isterim.
Birde bazı yerlere kıçtan kara yapılmıyor/yapılmamalı sanırım.Bu yerleri nasıl belirleyeceğiz?Nelere dikkat etmek lazım?
(geçen sene küçük bir koyda sadece biz vardık ve sabaha kadar çalkantıdan/dalgadan telef olduk:) halbuki ilk demirlediğimizde ve akşam boyu hiçbirşey yoktu..)
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.584
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #64 : Ocak 05, 2017, 11:46:41 »
Karada kıyıda kırılan dalgalar varsa, oraya kıçtankara demirlemeyin...
Eğer girdiğinizde süt limansa ama gece rüzgar yön değiştirmiş (drise etmiş) veya şiddetlenmişse oradan çıkın, başka bir yere gidin...
Daha önceden tecrübeniz olmadığı bir yerde eğer kimse yoksa iki kere düşünün, "niye buraya kimse demirlememiş?" diye...

Bir de birşey farkettim, sıkça yapılan bir husus. Kıçtankara yanaşılırken herkes derinliğe bakıyor ve alargada demir atma alışkanlığı ile kaloma filan hesapları yapıyor. Halbuki özellikle derin koylarda (15-20 metre üstü gibi) çok uzun kaloma filan vermeye gerek yok (5 katı, 7 katı gibi), deniz dibinin gittikçe sığlaşması sebebiyle demir kolay kolay taramaz. Hatta kalomanın böyle bir kalabalık koyda çok da uzun tutulmaması üzerine başkalarının zincir döşemesine nispeten engel olur.

Bence böyle bir manevrada hesap yaparken kıyıdan uzaklığa bakmak lazım. 3-4 tekne boyu yeterlidir diye düşünüyorum. 
S/Y Lotus

*

    Çevrimdışı Hakan Meriç

  • * Gezgin Korsan
  • 1.090
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #65 : Ocak 06, 2017, 00:41:38 »
40 -50 metre gibi mi ortalama Mehmet korsanim
Mea Maia+Maia-Ataköy-Marmaris
*

    Çevrimdışı Gökhan Sandıkçıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 101
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • ömrüm, Göcek Marintürk
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #66 : Ocak 06, 2017, 11:44:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
....
Bir de birşey farkettim, sıkça yapılan bir husus. Kıçtankara yanaşılırken herkes derinliğe bakıyor ve alargada demir atma alışkanlığı ile kaloma filan hesapları yapıyor.................
Alargada demir atarken bu hesap önemli o zaman öylemi? Alargada demir atarken nelere dikkat etmeliyiz?
*

    Çevrimdışı Ali Kuban

  • * Gezgin Korsan
  • 907
    • Yaşadığı Şehir
  • Adabükü/Bodrum
    • Tekne Adı
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #67 : Ocak 06, 2017, 12:00:37 »
İki tekne boyu yeterli...


"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

*

    Çevrimdışı Kurmay Erbaş

  • * Gezgin Korsan
  • 318
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir & Çeşme
    • Tekne Adı
  • TANGAROA,ALAÇATI MARİNA
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #68 : Ocak 06, 2017, 12:19:04 »
Kıçtan kara demirleme yapacaksanız,ilk düşünmeniz gereken konu kaçış planıdır.Demirlediğiniz yer eğer dar bir koy veya sancak veya iskelenizde yakın kayalık vs. gibi tehlikeler var ise rüzgarın değişebileceğini hesaba katarak demir atın,sadece demire de güvenmeyip,rüzgarüstünden koltuk almak,demir taraması durumunda veya rüzgarın şiddetlenmesi durumunda kaçış planınızı kolaylaştırır.Eğer alargada kalacaksanız motorbot tarzı kayıcı teknelerin rüzgarda çok gezineceğini unutmayın.Mümkün olduğu kadar kimseye çapariz vermeyecek şekilde demirleyin.Koya ilk giren siz iseniz,daha sonra gelecek tekneleri hesap edip,koyu tamamen işgal edecek şekilde demirlemeyin.Teknenizde uzunluğu en az 50 mt.bir adet ve 30'ar mt.2 adet halat bulunsun.Koylarda marinada kullandığınız koltuk halatları bir işe yaramaz.Çok zorunlu olmadıkça çift demir atmayın,kaçış durumunda birini toplamak daha kolaydır.Irgatınız çok önemlidir.Irgat ne kadar kuvvetli ve hızlı ise kaçış o kadar kolay olur.Manevra pervanesi de aynı şekilde faydalı bir donanımdır.Tekneyi dar alanlarda büyük tehlikelerden kurtarabilir.Şuan için aklıma gelenler bunlar:)
TANGAROA ALAÇATI MARİNA
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.584
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #69 : Ocak 06, 2017, 13:23:56 »
Aslında tekne boyu dendiğinde, yanlış anlaşılmalara sebep olabilir yine.
Tekne 7 metre mi? 20 metre mi?
Ama tekne boyu, manevra esnasında karadan ne kadar uzakta olduğumuzu anlatmak için başvurulan bir kriter.
Ben şahsen 3-4 tekne boyuna demirleyip tornistanla giriyorum. 2 de yeterli olabilir şartlara göre. Kısa mı kalınacak? Zemin nasıl? Etrafta tekne var mı değiştirilebilir ama asıl söylemeye çalıştığım derinliğin (misal 20 metreyse) 4-5 katı zincir döşemeye gerek yok. Zaten sanırım çok az teknede 100-120 metre zincir vardır. 
Emre Korsanım, alargada kalmakla ilgili forumda yazılmış binlerce metin var. Dikkat edilecek hususlar ile ilgili bilgi edinebilirsiniz
« Son Düzenleme: Ocak 06, 2017, 13:35:24 Gönderen: Mehmet Erem »
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Cem Eğrikavuk

  • * Gezgin Korsan
  • 784
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Nymphe
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #70 : Ocak 06, 2017, 13:47:39 »
Sık yapılan hata:
Kıçtan kara yapacak. Tornistanla geliyor. Demirin yere değmesini istediği noktayı belirlemiş. İster derinlik olarak, ister karadan mesafe olarak. Tam o noktada çapayı indirmeye başlıyor. O çapa yere inene kadar tekne epey bir yol alıyor. Çapa tutana kadar bi miktar daha... Hele bir de kavelatayı gevşetmek yerine ırgat motoruyla indiriyorsa...

Farklı bir türü:
Çapayı tutturmak istediği noktaya geliyor. Duruyor. Çapayı indirip tornistan veriyor. Sütlimansa sorun yok, yandan esen rüzgarda sonuç malum.

Kendi çözümüm:
Çok derin koya demir atacağım zaman, çapanın yere değmesini istediğim derinliği beliriyorum. Hamam, Gemiler gibi koylarda bu 20-25 metre bile olabiliyor. Derin noktadan tornistana başlarken çapayı 20 metre sarkıtıyorum. Bir gözüm derinlik göstergesinde, tornistanla hedefime doğru gidiyorum. Derinlik 25'den 20'ye doğru düşmeye başladığında çapayı koyvermeye başlıyorum.  Hız ve dümen kontrolü kaybetmeden hedeflediğim noktaya epey yakın bir noktada yere indirmiş oluyorum.

Bu foruma artık bakmıyorum. Eskiden yazdıklarımla ilgili sorunuz veya yorumunuz olursa özel mesaj gönderebilirsiniz.

Yazdığım hiçbir şeyin hakkı Gezgin Korsan Forum'a ait değildir. İsteyen istediği ortama kopyalayabilir.
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 2.407
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye - Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • AÇIK DENİZ AKADEMİ, Fethiye Ece Marina
    • Hayallerinize Yelken Açın!
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #71 : Ocak 06, 2017, 14:01:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir de birşey farkettim, sıkça yapılan bir husus. Kıçtankara yanaşılırken herkes derinliğe bakıyor ve alargada demir atma alışkanlığı ile kaloma filan hesapları yapıyor. Halbuki özellikle derin koylarda (15-20 metre üstü gibi) çok uzun kaloma filan vermeye gerek yok (5 katı, 7 katı gibi), deniz dibinin gittikçe sığlaşması sebebiyle demir kolay kolay taramaz. Hatta kalomanın böyle bir kalabalık koyda çok da uzun tutulmaması üzerine başkalarının zincir döşemesine nispeten engel olur.
Nihayetinde bu ezber bozan açıklamayı birinin yapmış olması harika!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap