Son İletiler

Sayfa: 1 ... 8 9 [10]
91
Aynı mesaj 2 kere atılmış
92
harç 5 yılda 1 değilmiydi ? bunudamı her yıla çevirdiler
93
Mevzuat, Deniz ve Tekne ile ilgili Sorular ve Yanıtları / Ynt: 2024 Kapıda vize
« Son İleti Gönderen: Alper İynem Mayıs 07, 2024, 20:40:57 »
Yunanistan için Kosmos denen bir vize kuruluşu var. Oradan Shengen başvurusu yapılıyor sanırım.
Bizim yeşil pasaport olduğundan hiç vize almadım. Bu nedenle tam bilgim yok..
Kızım mesleğe başladığı için yeşilden düştü..
Ama 10 ada meselesi göründüğü kadar kolay değil sanırım...
1 hafta önceden işlemlere başlamak tekne ile gidecekler için biraz eziyetliymiş...
94
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
6-8 metre arası türkiyede üretilen kaç tekne deniz mimarı tarafından çizilmiştir?! Büyük kısmı kopyalanarak elde edilmiş kalıplardır..Bu tekneleri yapan tersane yafa ustaların teknolojik yada deniz bilgisi ne kadardır? Bir denetim yapılsa üretim yerleri ve kendileri sınıf geçermi? Yada bu tersane ve ustalar yılda kaç tekne üretip satıyor?! Bu şartlarda niye B sınıfı katekorisine sokup "risk" alsın kendileri ve tekneleri? Talep olursa,arz olur..yoksa böyle gider bu işler..

Maalesef  gerçekler bunlar . Çünkü bizler kendi mimarımıza sahip çıkmamışız , doyurmamışız .Şimdi onlar kaynını doyurmak için kimbilir hangi işlerdedir. Bunların Karşılığında  da hayatı , dizilerde gördükleri mavi gözlü sarışın kızlarla köşklerde yaşamak , çalışmayı CEO  luk yapıp sadece emir vermek, etrafa dayı dayı bakıp ayar vermek zanneden bir nesil yetiştiriyoruz. Müthiş bir eleman eksikliği var ama çalışan yok. Öyle şartlar isteyenler varki.

O zaman da meydan Servet korsanın bahsettiği kişilere kalıyor.
95
6-8 metre arası türkiyede üretilen kaç tekne deniz mimarı tarafından çizilmiştir?! Büyük kısmı kopyalanarak elde edilmiş kalıplardır..Bu tekneleri yapan tersane yafa ustaların teknolojik yada deniz bilgisi ne kadardır? Bir denetim yapılsa üretim yerleri ve kendileri sınıf geçermi? Yada bu tersane ve ustalar yılda kaç tekne üretip satıyor?! Bu şartlarda niye B sınıfı katekorisine sokup "risk" alsın kendileri ve tekneleri? Talep olursa,arz olur..yoksa böyle gider bu işler..
96
Boya, Ozmoz ve Jelkot / Gel Coat / Ynt: Su Hattı Hasarı Hakkında
« Son İleti Gönderen: Orhan Ufaker Mayıs 07, 2024, 11:18:50 »
Bilgi ve yönlendirme için çok teşekkürler. İlk sakin havada onarımı yapacağım.
97
Değerli kaptanlar merhaba,
UK Sail yapımı, kullanılmamış, turuncu renk, 9,4 m2 cepli fırtına floğu satılıktır.
ATN Gale Sail diye aratırsanız    videolarını görebilirsiniz.
Son Fiyat  400€ dur.
İyi günler dilerim
Aygün Özçer    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
98
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim merak ettiğim, "ilkel yapılı ahşap tekne" sınıfından SOLAS gerekliliklerini yerine getirerek çıkmak mümkün müdür? Çok uydur kaydır oluşturulmuş, sonuçları düşünülmemiş bir sınıf. 20 milden fazla açılamaz filan gibi neye dayandığı belli olmayan kurallar içeriyor. Yurtdışına çıkması zaten mümkün değil.
İlkel yapılı ahşap tekne sınıfı 2019 yılında bizim guletler Yunanistan'da denetimlere tabi olup tutuklamaya başlayınca önce 1 yıl guletlere yurtdışı yasağı geldi, sonra bu sınıfı uydurup denetim dışına çıkarttılar.

Yakın sefer (tüm Akdeniz) izni var bu sınıfın. Denetim standartları yat sınıfının hayli altında.
99
Boya, Ozmoz ve Jelkot / Gel Coat / Ynt: Su Hattı Hasarı Hakkında
« Son İleti Gönderen: Ahmet Çelenoğlu Mayıs 06, 2024, 16:35:11 »
Fiberglas ahşap gibi suyu emmez. suyun girişi çok yavaştır. Emilecek topam su miktarı da %2'yi hatta %1,2'yi geçmez. Fibere emilen su da üzerindeki jelkot kazındıktan sonra yaklaşık 2 ayda kurur. Onaracağınız yeri sudan kesip ıslaksa kurulayıp onarın.
100
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kalite ile kullanıcı güvenliği genellikle beraber düşünülür. Örneğin, mobilyaların, özellikle kapıların çerçevelerine dönülen yuvarlatılmış çıtalar, görüntüyü kesilmiş kontraplak olmaktan çıkarmanın yanı sıra, teknede dolaşanların çarpması halinde yaralanma riskini de azaltır.

Son yapılan teknelerde  kapılar ,kapaklar köşeli . Onlar o zaman CE belge alamayacak ama almış. Demek ki abilerin işine gelen şartlar okeydir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Hep söylerim standartlar abilere uygun olarak düzenlenirler.

Gerçi bizimkilerde de akıl yok ki . Ithal teknelerde Depoların , pis su depolarının olmadığı zamanda bir üretici gidip TSE den pis su standardı almış olsa hiç bir yabancı tekne gelemezdi .

Biraz incelense tekne güvenliği ve çevrecilik namına bir ürün/işlem yapıp yine ithalat bloke edilip adamların daha kaliteli ürün vermesi , bizi çantada keklik olarak görmemesi sağlanır.
Sayfa: 1 ... 8 9 [10]