Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?

Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.
Şemaya göre galvanik izolatör sadece sahil bağlantısında işe yarıyor. Gövdedeki tutyanın çabuk erimesi,  kendisine bağlı hatlardan tutyaya gelen bir kaçak akım olduğunun göstergesi olabilir. Eğer kaçak akım varsa tutya çok çabuk erir. Tekne denizdeyken gerek sahil bağlantısı varken gerekse de sahile bağlı değilken tutya ile bağlantıları arasında kaçak akım var mı diye ölçüm yapılabilir. Varsa bu akımı önlemek lazım.

Sanki bi kacak akim var bir yerde. Teknede hic yük yokken 4 adet servis akusunun cikis kablosundan 0.6-0.7 AH olcmustum, ayni hatta bagli victron smart shunt da o kadar olcuyor. Bir an icin smart shunt mi bu kadar akim cekiyor diye dusundum ama kendi cektigi akim 0.001 gibi bir deger.. cok dusuk.

Bu 0.6-0.7 AH lik akim yuzunden akuler bosalmisti, sifiri boyladi.

Bu eriyen tutyanin tekne icine uzantisinda, motor arkasinda kaliyor, resimlerde gozuken uzun bir vidasi var, butun topraklamalar da ( yesil / sari kablolar ) bu vidaya baglanmis. Eger bir akim geliyorsa bu kablolardan olcebilmem lazim degil mi? Tek tek bakayim gidince.

Inverterin bir topraklama cikisi var diye buraya bagladik. Konustugum bir elektrikci eksi aku kutup bas hattina bagla demisti ama bonding oldugu icin buraya getirip bagladik. Uzun 6 mm2 lik kablo almistik.

Gerci tekneler icin topraklama kablosu icin,  inverter - aku arasindaki kablo kesiti ya da 1 incesi seklinde bir bilgi var ama o kadar kalin kablo kullanmadik, ( 70 mm2 ya da 55 mm2 olmasi gerekiyor anladigim ) ayriyeten inverter priz cikisina da kacak akim rolesi takili.

Bir elektrikci goturelim olmadi baksin.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2
Tekne Malzeme, Donanım ve Ekipmanları / Arıyorum j=3 mt cenova
« Son İleti Gönderen: Murat Siper Bugün, 02:25:50 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

etek J=3mt , boyu I=7mt  iyi durumda cenova arayışındayım.
3
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tutya toplam hacmının yarısına ulaşmışa değiştirilmelidir, sizinki biraz fazla erimiş. Galvanik korozyon, elektrik olarak bağlı iki değişik metalin aynen bir pilin içindeki reaksiyon gibi birbirini yemesidir. Eski pillerde anot kömür katod ise çinko olurdur. Teknoloji yeterli olmadığı için, çinko dış gövdeyi de oluştururdu ve pil aşırı kullanıldığında dış kap eriyerek içindeki asitli kısım dışarı "akardı". Tutyanın çalışma prensibi budur. Yani ek bir elektrik kaynağına ihtiyacı olmadan tuzlu suyun içindeki iki metalden birisi yenir. Pervane gibi kıymetli metallerin yenmesini engellemek için yenilmesi daha kolay olacak tutya takılır. Ek bir elektrik kaynağı olmadan metaller birbirini etkiler ve tutya aşınır.

Elektrolitik kaplama denilen sistemde ise iki metal elektrik ileten bir sıvıya daldırılır ve metallere düz akım verilir. Bu şekilde örneğin altın ana gövdeden ayrılarak bakır üzerine yapışır ve altın kaplama oluşur. Alternatif akımın yani şehir şebekesinin galvanik korozyon yaratacağına dair bir belirti yoktur. Marinada bağlı iken ve elektrik alırsanız, toprak hattı iki tekneyi birbirine bağlar ve toprak hattı teknenin su altındaki metallerine de bağlı olduğu için iki teknenin metalleri birbirine elektriki olarak bağlanır, zaten aynı sıvı ortamda (deniz suyunda) olduklarından galvanik olarak birbirlerini etkilerler. Bir teknenin akü sisteminde kaçak olması halinde ise aynı elektrolitik kaplama gibi bir metal aşınırken diğeri etkilenmesi. Bu nedenle galvanik izolatör takmak iki tekne arasında düşük voltaj nedeni ile oluşabilecek akımları engeller, şehir şebekesinde bir kaçak olursa da toprak hattı görevini görür ve kaçağı toprak hattından toprağa yönlendirir. u nedenle teke içinde üretilen veya dışarıdan alınan elektriğin galvanik korozyona etkisi yoktur. Topraklama kablosu iki tekne arasında elektrik bağlantısı sağlar. Böyle düşününce inverter gibi cihazların topraklanması çarpılmayı engellemek için gerekli olsa da galvanik korozyon açısından önem taşımaz.

Yani erisin.. erimesi icin takiliyor oraya tabi de… simdi arkadaslarimda ayni tekneden var, onlari tutyalar cok daha iyi durumda.. demekki bizim teknede bir problem var. Ama onlarda ayriyeten salmada da tutya var. Bizde salmada olmamasi mi bu tutyayi cabuk eritti?

Gecen sene 3 ay suda kaldi, bu sene kismetse 6 ay kalacak. Eriyip gitmesin de… artik dalip bakariz ara ara.

Olmadi salmaya tutya taktiralim.

Arkadasin teknesinin resmini ekliyorum. Arkaya dogru yukarda. 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
4
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?

Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.
Şemaya göre galvanik izolatör sadece sahil bağlantısında işe yarıyor. Gövdedeki tutyanın çabuk erimesi,  kendisine bağlı hatlardan tutyaya gelen bir kaçak akım olduğunun göstergesi olabilir. Eğer kaçak akım varsa tutya çok çabuk erir. Tekne denizdeyken gerek sahil bağlantısı varken gerekse de sahile bağlı değilken tutya ile bağlantıları arasında kaçak akım var mı diye ölçüm yapılabilir. Varsa bu akımı önlemek lazım.

Sanki bi kacak akim var bir yerde. Teknede hic yük yokken 4 adet servis akusunun cikis kablosundan 0.6-0.7 AH olcmustum, ayni hatta bagli victron smart shunt da o kadar olcuyor. Bir an icin smart shunt mi bu kadar akim cekiyor diye dusundum ama kendi cektigi akim 0.001 gibi bir deger.. cok dusuk.

Bu 0.6-0.7 AH lik akim yuzunden akuler bosalmisti, sifiri boyladi.

Bu eriyen tutyanin tekne icine uzantisinda, motor arkasinda kaliyor, resimlerde gozuken uzun bir vidasi var, butun topraklamalar da ( yesil / sari kablolar ) bu vidaya baglanmis. Eger bir akim geliyorsa bu kablolardan olcebilmem lazim degil mi? Tek tek bakayim gidince.

Inverterin bir topraklama cikisi var diye buraya bagladik. Konustugum bir elektrikci eksi aku kutup bas hattina bagla demisti ama bonding oldugu icin buraya getirip bagladik. Uzun 6 mm2 lik kablo almistik.

Gerci tekneler icin topraklama kablosu icin,  inverter - aku arasindaki kablo kesiti ya da 1 incesi seklinde bir bilgi var ama o kadar kalin kablo kullanmadik, ( 70 mm2 ya da 55 mm2 olmasi gerekiyor anladigim ) ayriyeten inverter priz cikisina da kacak akim rolesi takili.

Bir elektrikci goturelim olmadi baksin.
5
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bilgi veriyorum.
Dün itibariyle liman başkanlıklarına giden yazıda 01.01.2016 tarihinden sonraki üretimlere 2013/53/EU standardı aranacağı, bu tarihten öncekilerde ise sadece 94/25 CE standardına uygun belgenin yeterli olduğu bilgisi yer alıyormuş.
Bana, artık sorun kalmadı başvurunuzu yapabilirsiniz dediler.

Motorun fatura tarihi önemlidir. Eğer 94 standartının geçerli olduğu tarihte alındı ise kayıtta bir sorun yaşanmaması gerekir. Yeni tarihli bir fatura ise üretici /ithalatçı firmaya başvurmanız uygun olur.
Kolay gelsin.
 

Merhaba, İki zamanlı faturalı ce belgeli deniz motorumu liman başkanlığına kaydettiremedim. Motorun CE belgesinde 94/25 CE Standardı var ama liman başkanlığı bu olmaz diyor. illa 2013/53/EU standardı olacak diyor. Nerde ve nbasıl çözebildiniz dönüş yapabilir misiniz.
6
Motor / Ynt: Motor seçimi
« Son İleti Gönderen: Ahmet Çelenoğlu Dün, 18:56:41 »
Yelkenli teknelere büyük motor takmak moda oldu, sizin tekne için en fazla 18HP motor fazlası ile yeterlidir. Motor büyüdüğü için hızınız kesinlikle artmaz belki dalgaya karşı biraz daha hızlı gidebilirsiniz, daha doğrusu dalga hızınızı fazla kesmez. Bilinenin aksine akıntıda hızınız artmaz. 
7
Motor / Ynt: Motor seçimi
« Son İleti Gönderen: Atilla Yücebaş Dün, 18:27:30 »
25 hp teknen için çok fazla 15 17 civari birşey motor seyrinde güzel yürütür 5.5 knotları yakalarsın
8
Motor / Motor seçimi
« Son İleti Gönderen: Ismail Altınel Dün, 18:10:29 »
Merhaba Kaptan arkadaşlar ,

teknemiz 7.9 mt boy 2.6 mt genişlik 0,9 mt draft ve 2.44 ton ağırlığında özel yapım yelkenli tekne. Motor 25yıllık  9 bg lombardini direk deniz suyu soğutmalı , etiket yok fakat köysan şanzımana benzeyen şanzıman var. Üzerinde hız ve rüzgar ölçer yok. Hızı navionicsten görüyoruz. Rüzgara karşı gitmezsem  motorla (iskele ve sancaktan eserse) 3.8 knt en yüksek hızı gördüm. Windy den bakıp 7-8 knot ve sağnakların 15 knt olduğu havada ana yelken tam ön yelken 1/3 açıkken anlık 5.2 knt hızları gördüm.
  2500 kg/ 225 = 11 hp  motor gücü çıkıyor. Motoru değiştirmeyi düşünüyoruz. Motorda uzun süre yolculuk yapmıyoruz (mevcut motor gürültülü çalışıyor ve yelken yapmayı seviyoruz.).Beta marin 14 bg , Craftsman Marine  ve Vetus 16 bg motorlara bakıyorum. Beta marin kubota diğer ikisi mitsubishi motorlu.
  1.Bu motorlar ile deneyimi olan var mı.CE belgesi olan başka marin motor önerisi olan olabilir.
  2.Güç seçimi doğrumu. Bir firma 25 hp önerdi. Bana fazla geldi.
 Sizlerin tecrübelerinizden de faydalanıp bir karar vermek istiyorum.
 
9
Tutya toplam hacmının yarısına ulaşmışa değiştirilmelidir, sizinki biraz fazla erimiş. Galvanik korozyon, elektrik olarak bağlı iki değişik metalin aynen bir pilin içindeki reaksiyon gibi birbirini yemesidir. Eski pillerde anot kömür katod ise çinko olurdur. Teknoloji yeterli olmadığı için, çinko dış gövdeyi de oluştururdu ve pil aşırı kullanıldığında dış kap eriyerek içindeki asitli kısım dışarı "akardı". Tutyanın çalışma prensibi budur. Yani ek bir elektrik kaynağına ihtiyacı olmadan tuzlu suyun içindeki iki metalden birisi yenir. Pervane gibi kıymetli metallerin yenmesini engellemek için yenilmesi daha kolay olacak tutya takılır. Ek bir elektrik kaynağı olmadan metaller birbirini etkiler ve tutya aşınır.

Elektrolitik kaplama denilen sistemde ise iki metal elektrik ileten bir sıvıya daldırılır ve metallere düz akım verilir. Bu şekilde örneğin altın ana gövdeden ayrılarak bakır üzerine yapışır ve altın kaplama oluşur. Alternatif akımın yani şehir şebekesinin galvanik korozyon yaratacağına dair bir belirti yoktur. Marinada bağlı iken ve elektrik alırsanız, toprak hattı iki tekneyi birbirine bağlar ve toprak hattı teknenin su altındaki metallerine de bağlı olduğu için iki teknenin metalleri birbirine elektriki olarak bağlanır, zaten aynı sıvı ortamda (deniz suyunda) olduklarından galvanik olarak birbirlerini etkilerler. Bir teknenin akü sisteminde kaçak olması halinde ise aynı elektrolitik kaplama gibi bir metal aşınırken diğeri etkilenmesi. Bu nedenle galvanik izolatör takmak iki tekne arasında düşük voltaj nedeni ile oluşabilecek akımları engeller, şehir şebekesinde bir kaçak olursa da toprak hattı görevini görür ve kaçağı toprak hattından toprağa yönlendirir. u nedenle teke içinde üretilen veya dışarıdan alınan elektriğin galvanik korozyona etkisi yoktur. Topraklama kablosu iki tekne arasında elektrik bağlantısı sağlar. Böyle düşününce inverter gibi cihazların topraklanması çarpılmayı engellemek için gerekli olsa da galvanik korozyon açısından önem taşımaz.
10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?

Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.
Şemaya göre galvanik izolatör sadece sahil bağlantısında işe yarıyor. Gövdedeki tutyanın çabuk erimesi,  kendisine bağlı hatlardan tutyaya gelen bir kaçak akım olduğunun göstergesi olabilir. Eğer kaçak akım varsa tutya çok çabuk erir. Tekne denizdeyken gerek sahil bağlantısı varken gerekse de sahile bağlı değilken tutya ile bağlantıları arasında kaçak akım var mı diye ölçüm yapılabilir. Varsa bu akımı önlemek lazım.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10