Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Marinadanmı çalınmış🤯
2
Kaptan öncelikle hayırlı seyirler dilerim,
Çanakkale boğazı benim büyüdüğüm bölgedir, lodos yoksa rüzgarı stabil şekilde pupadan veya geniş apaz alacaksınız, Şarköy'den sonra yakıt ikmali yapabileceğiniz liman Gelibolu olabilir (Avrupa yakasını takip ettiğinizi düşünüyorum) limanda yakıt hizmeti yoktur , taksi ile istasyondan alınabilir. Liman, Osmanlı zamanından kalmadır ama dar kapıdan yelkenli ile içeri girmeniz tavsiye edilmez. Feribot iskelesi altında alargada güvenli kalabilirsiniz.
Rotanın devamında köprüyü (köprünün ayakları ışıklı şamandıralar ile markalanmış durumda) geçtikten sonra, Fener ovası mevkii gelir, kırmız çakar önü sığlıktır ( 15 gün önce kuzeye çıkan bir yelkenli oturdu, kumluk olduğu için zarar oluşmadı ama kıyı emniyeti sayesinde tekrar yüzebildiler)
Sancak tarafınızda Gelibolu Tersanesi kalacak devamında Nara burnu karşısına kadar akıntı hızlanacak ama kritik bir sığlık , kayalık vs yoktur. Nara burnu açıkları Eceabat ekseninde iskele yönüne keskin bir dönüş tamamlayacaksınız, tüm gemiler üzerinize geliyor gibi olacak ama her şey normal . Çanakkale marinada yakıt ikmali yapabilir , geceleyebilirsiniz. Marinaya girmek istemiyorsanız  alarga da kalabilirsiniz. Zamanlamanıza göre Bozca adaya inebilmeniz daha konforlu olacaktır. Eceabat yakası takip ederek Çanakkale yakasına geçiş yapmadan aşağı devam edecek olursanız, Abide'nin kuytusunda alarga noktaları mevcut . Karaya çıkış imkanı da var. Kilitbahir'den sonra trafiği kollayarak Kepez- Karanlık Liman mevkiine doğru Bozca ada istikametine dümen tutacaksınız muhtemelen. Boğaz girişinde seperasyonları elektronik olarak takip edip gemi trafiğini izleyebilirsiniz. Boğaz sektörlerine telsizden giriş çağrısı yapan arkadaşlar var ama genelde yelkenleriniz kapalı olsun anlamında cevap gelir. Gemi yolunda ilerlemediğiniz ve yelken basmadığınız sürece herhangi bir uyarı gelmez .
Keyfiniz bol olsun
3
Güverte Sohbetleri / Ynt: Polonya bayraklı tekne alımı hk.
« Son İleti Gönderen: Ahmet Çelenoğlu Dün, 21:23:13 »
Polonya kaydını Polonya'da işletmeler yapıyor. Türkiye'nin dışında insanlar aracıya başvurmadan kenid işlerini kendileri görürler. ABD Delaware kayıtlarının ilk döneminde ben doğrudan oradaki acentalar ile temasa geçerek bedelsiz olarak bir çok kişinin teknesinin kaydını yapmıştım. Polonya için de durumun çok farklı olduğunu düşünmüyorum. Uluslararası kabul gören lisan İmgilizce'dir. Poolonya'da bu işi yhapan acenta ile doğrudan irtibata geçmenizi öneririm. Türkiye'de de tekne satışları alıcı ve satıcının Liman Başkanlığına gitmesi ile yapılıyor ama artık satış işlemleri için bir çok kişi aracılara yetki ve para veriyor.
4
Güverte Sohbetleri / Ynt: Polonya bayraklı tekne alımı hk.
« Son İleti Gönderen: Ali Arın Dün, 17:48:09 »
Teşekkür ederim Efe Bey
5
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
6
Güverte Sohbetleri / Ynt: Polonya bayraklı tekne alımı hk.
« Son İleti Gönderen: Efe Sarıoğlu Dün, 17:02:10 »
Arif Erdem Korsan bildiğim kadarı ile bu işler ile profesyonel olarak ilgileniyor, kendisi ile bağlantı kurarsanız size yardımcı olacaktır.
7
Güverte Sohbetleri / Polonya bayraklı tekne alımı hk.
« Son İleti Gönderen: Ali Arın Dün, 16:48:40 »
Merhaba sevgili korsanlar, konuyu nereye açacağımız bilemedim o yüzden buraya açtım.

Polonya bayraklı bir tekne almak istiyorum turk bir sahibinden. Kendisi şirketini devretmek istemiyor. Benim yeni bir şirket ile Polonya bayragi işlemi yapmam gerekiyor sanırım. Bu konulara hiç hakim değilim. Marinada bir aracı ile konuştuğumda 1900 eur fiyat çıkardı fakat internettr 450 eur fiyat veren siteler var. Sizin önereceğiniz bir aracı firma var mı acaba bu işleri yapan?

Saygılarımla,

Ali Arin.
8
Direk ve Arma / Ynt: Cenova furling tamiri
« Son İleti Gönderen: Ahmet Çelenoğlu Dün, 13:02:48 »
Bitirmişsiniz, güle güle kullanın. Sanırım deniz işlerinde aldığı ücreti en çok hak edenler armacılardır. Şu yapılacak bu yapılacak diye değer biçeriz ama aksiliklerde defalarca direğe çıkma, direk içinden halat geçirme gibi aksilikleri hiç dikkate almayız. Direk tepesine çıkmak da canını tehlikeye atmaktır. Bir armacı, istralya koptuğu için düşerek canından oldu.
9
Direk ve Arma / Ynt: Cenova furling tamiri
« Son İleti Gönderen: Ismail Altınel Dün, 12:42:25 »
Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle bir problemle ilgili soru sorup çözümü paylaşmadığım için özür dilerim (tekrar sormaya yüzümüz olsun ). Önce Ahmet ve Ozan kaptanın dediği gibi profesyonel yardım için bir armacıdan fiyat istedim. Fakat fiyat pahalı geldiği için direği indirmeye karar verdim (aslında gerek yoktu ).Youtube dan birkaç video izleyince sakin bir havada yakın bir koyda direği indirmek için plan yaptım. Direk menteşeli fakat , direk videolardaki gibi arkaya değil öne yatıyordu. Neyse sakin bir havada yakın bir koya demirleyip direği ufak bir kazayla indirdik. Direği öne ve arkaya bağladıktan sonra koydan ayrılmadan bir kahve içelim dedik tam kahveyi yudumluyorum öyle bir solugan geldiki kahve üzerime döküldü. Deniz çarşaf gibi nerden geldi bu dalgalar. Acemilik işte direği indirirken bu dalgalara yakalansaydık direği denize düşürebilirdik. Marinaya gelip genova yelkenini çıkarıp furling sistemini söktük. Furling sistemi Facnor markaymış. Firma ile görüştüm istediğim parçalar için distribütör üzerinden fiyat teklifi verdiler. Gümrük ücretleri parçalardan pahalı gelince , Ahmet kaptanın söylediği gibi kırık parçayı iki ucundan alüminyum profil kesme testeresinde kestim. İçine resimde görüldüğü gibi sıkı geçecek şekilde alüminyum boru ve kama taktım. Sonra boruya kadar delik delip kılavuz çektim. Orjinal kadar sağlam oldu. Sarım sistemini komple söküp bakım yaptım. Yelkende sökükler vardı. İnternetten izmir mendereste yelkenci bulup hem ana yelken hem de cenovanın tamirini yaptırdık. Direk yerdeyken lazy jack için ipleri direğe taktım.
    Şimdi sıra geldi takmaya; marinada vinç görmüştüm direk takmak için kullanıyormuş onun için randevu alıp eşimle beraber direği takmaya çalıştık beklediğim gibi kolay olmadı. Biz uğraşırken fiyat teklifi aldığım armacı arkadaş yardıma geldi beraber direği yerine taktık. Arka ve gurcata gergi tellerini yerine taktım. Arkadaş hemen baş istralyanın yerine  balon gönderi ve balançina halatını bağladı. Kolay yoldan furling sistemi nasıl takacağımı anlattı.
Teknemizi yerine götürdük. Hemen eşimle beraber furlingi yerine taktık gergisini ayarladık. Yelkeni taktık sonra sarmaya başladık tam sonuna geldim baş ıstralya koptu.O kadar emek boşa gitti. Direk yerdeyken bütün gergi halatlarını değiştirmeliydim.
Baş istralya tepeden koptuğu için ya direğe çıkmalı yada tekrar indirmeliydik. Tekrar indirmeyi göze alamadım. Armacı arkadaşla sıkı bir pazarlık yaptık. Uygun fiyata anlaştık. İstediği marka krom halat ve liftin ( alt taraf norsmenli , üst taraf  swage  terminalli )  aldım. Arkadaş geldi direğe çımak için düzeneği kurdu ( ana yelken ve balançina halatını kullanarak) . Onun talimatlarıyla ben aşağıdan halatları çekerek yukarı çıkıp istralyayı bağladı. Furling takıldı gergiler yapıldı. Furlingi yerde hazırlayıp takmaya alanımız olmadığı  için profilleri ekledikçe mandar halatı ve tepedeki döner rulman ile yukarı çektik fakat rulmanı geri indireceğimiz halatı bağlamayı unutmuştuk. Tekrar direğe çıkmak gerekti. Bu sefer sen çıkma ben çıkayım dedim. Yavaş bir şekilde çıkıp işi bitirdik. Direğe çıkmayı da öğrenmiş oldum. Bir daha çıkar mıyım  bilmiyorum. Bu işte acele ettiğim için  çok hata yaptım. Tecrübe kazandık fakat iş uzadı moraller bozuldu. Denize çıkıp yelkenleri açınca her şey unutuluyor.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10
Rota planımı hazırladım eklemek istediğiniz veya tavsiyeleriniz varsa değerlendirmekten keyif alırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

1-) Pendik-marmara adası(Asmalı limanı)
2-) marmara-bozcaada
3-) Bozcaada Ayvalık (Midilli sancak)
4-) Ayvalık-çeşme
5-) Çeşme Kuşadası
6-) Kuşadası Turgutreis
7-) turgutreis bozukkale
8-) bozukkale-göcek

Sayfa: [1] 2 3 ... 10