Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Oooo bu yıl video kayıtları da var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap , yine güzel bir seyahat ve anlatım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yalnız favaya kırmızı soğan koymayan o tavernayı kınadım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2
Zor Anlar... / Ynt: Boğaz Tekne Kazası - 15 Haziran 2002
« Son İleti Gönderen: Ali Öner Bugün, 03:07:41 »
Çok geçmiş olsun, hayatını kaybedenlere Allah rahmet etsin.
Bu kadar trajik ve yankı uyandıran bir durum değildi ancak benimde gözlerimle şahit olduğum bir kazayı, ertesi gün gazetelerde okuyunca "yok ya bu değil, bir tane daha kaza oldu herhalde onu anlatıyor bizim gördüğümüz gazetede çıkmamış" demişliğim var.
Kazanın olduğu yıllarda basın bu şekilde davranarak dikkat çekme peşindeydi ne yazık ki. Olanı olduğu gibi anlatsa "geleneksel bir okul gecesi evlerine dönen öğrencileri taşıyan motor ile gemi çarpıştı" yazsa 1 okunacak, işin içine Reina vs eğlence meraklısı gençler türk müziği dinleyen kesimin reina laila vs de işinin olmayacağı algısı, müziğin kapatılmaması oradakilerin eğlenmeye devam etmeleri vs vs vs ile sayfalarını doldurmalarını, yarın öbürgün yayınlayacak kayda değer bir haber bulamazlarsa açılacak yeni tartışma konularını da beraberinde getirerek 100 okunmasını sağlayacak.
Hayatlarını kaybetmiş gencecik insanlar ve kazadan kurtuldukları halde psikolojilerini düzeltmeleri uzun zaman alacak kazazedeler üzerinden bu çirkin hesapların yapılmış olması en hafif ifadeyle vicdansızlıktır.
Bugün durum farklı mı ? Değil.
Ancak bugün haber almayla ilgili olarak elimizde gazete ve televizyonlardan çok daha etkili bir yol olan internet var. Gazeteler sallarken biraz daha destekli sallamak zorunda hissetmeseler de artık o yıllardaki kadar etkin olmadıklarını düşünüyorum.
Bundan sonra benzer olayların yaşanmaması adına da ister küçücük bir sandal ister 200 metrelik bir gemi olsun, herkes denizcilik kurallarına ve denizin kendisine azami saygıyı göstermelidir.
Tekrardan büyük geçmiş olsun...
3
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
4
Neredeyse her koyda kıçtankara yaparım.Şöyleki ;
1.   Önce,harita üzerinden kaç metreye demir atılacağını  tesbit et.Mesela 15m
2.   Güvertede 17 m (iki metre fazla) kaloma ayarlayıp bosaya vur.
3.   Koltuk alacağın taşa kadar yaklaş.
4.   Eşini koltuk halatıyla birlikte dingiye bindir, halatı ağaca bağlayıp tekrar dingiye binerek sana doğru kürek çekmesini alargada bekle.(zira bu eylem uzun sürer)
5.   Eşine doğru Ağır yol tornistan
6.   Demir yerine gelince bosa fora, kastanyola laçka.(elektrikli ırgatın onar santimlik mıymıntı kalomasına hayır.Devamlı ve harbiden laçka)
7.   lagalagalaga (laçka vaziyette zincir döşeniyor)
8.   Eşinin getirdiği koltuk halatını volta et
9.   İkinci koltuk halatını muhakkak alıp çapraz volta et.
10.   Zincirin ve halatın boşunu al.
11.   İkinci demirini rüzgar dirise ederse  sancak veya iskele başomuzdan koltuk almak üzere hazır et.
12.   İyi uykular
5
Çanakkale’den Limnos’a
3 Temmuz 2018 Salı


Sabah havuzlukta kahvelerimizi içtikten sonra, evraklarımızı alıp, yurt dışı çıkış işlemleri için Liman Başkanlığı’na geldik.
Saat 08.25’i gösterirken kapıdaki görevli, memurların henüz gelmediğini söyledi.
“Mesai kaçta başlıyor?” diye sorduğumuzda “08.30’da ama… işlemlere 09.00’u biraz geçtikten sonra başlıyorlar” diye aktarabilleceğim, anlamakta oldukça zorlandığım bir cevap verdi.
Biz de başka soru sormadan yakınlardaki bir kahvede sabah çayı içerek vaktin gelmesini bekledik.
Saat 09.10’da tekrar Liman Başkanlığı’na geldik. Evraklarımızı alan memur uzun bir süre inceledikten sonra, “bunların fotokopisi yok mu?” diye sordu. Bize uzun uzun muameleci ile konuşuyormuşçasına taleplerini sıraladı.
Biz de teknede  fotokopilerin olduğunu fakat şimdiye kadar hiç talep edilmediği için yanımızda olmadığını söyledik.
Ayrıca şimdiye kadar, yıllardır değişik yerlerde giriş çıkış işlemleri yaptırdığımızı hiçbir yerde bizden evraklarımızın fotokopisinin istenmediğini de sözlerimize ilave ettik. Hatta Yunanistan dahil olmak üzere kimin hangi evrakın kopyasına ihtiyacı varsa bize sormadan kendisinin kopya aldığını söylemeyi de ihmal etmedik. (Aslında 2017 sonbaharında Çanakkaleden giriş yaparken, pasaport polisi bizden yeni  doldurduğumuz transitlog’un  fotokopisini istemiş, henüz giriş yapmadığımız için böyle bir şansımız olmadığını hatırlatınca da “teknenizde fotokopi makinası yok mu?” diye sormuştu)
Bunun üzerine beyefendi odanın karşı köşesindeki fotokopi makinasına giderek istediği evrakların fotokopisini aldı.
Sanırım masasını terkedip, birkaç metre ilerideki fotokopi makinasına gitmeyi tercih etmediği için bize “bu evrakların kopyası yok mu?” diye sorduğunu düşündüm. Bu arada işlemlerimizi yapan memur, eğitim verdiğini söylediği kişiye, hiç acele etmeden yaptığı işleri tekrar tekrar anlatmaya başladı. Anladığım kadarıyla bizim gibi işlemlerini kendileri yapanlar pek tercih edilmiyor.
Bir saat kadar da bu  aşamaya tahammül ettikten sonra, önümüzde 12 saatlik seyrimiz olduğunu ve gece olmadan limana varmak, hatta hala mümkünse, o memlekete giriş yapmak istediğimizi belirtmek zorunda kaldık.
En nihayetinde, Liman Başkanlığında işlemlerimizi tamamlayıp, sahildeki gümrüğe gittik. Buradaki görevliler, diğerlerinin aksine, güler yüzlü ve olumlu bir yaklaşım gösterdiler. İşlerini severek ve önemseyerek yaptıkları her hallerinden belliydi. Biraz önce yaşadıklarımızdan sonra böyle işini hakkını vererek yapanları görmekten çok mutlu oldum. Gümrük görevlisi teknemizin ismini de görünce geçen sene Güllük’de işlemlerimizi yaptığını ve bizi de hatırladığını söyledi. Biz de onu hatırladık. Bu sene Çanakkale’ye tayin olmuştu. Beklememiz gerekmediğini, evraklarımızı yat limanına göndereceklerini söylediler.
Biz de limana gidip, pasaport işlemlerimizi yaptıktan sonra, Çanakkale Yat Limanı’ndan saat 11.00’de ayrıldık.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


En çok yarım saat veya 45 dakikada bitebilecek olan işlemler, bu saate kadar sürmüştü. Ama neşemizi bozmadık.
Limandan çıkıp, karşı kıyıya geçtiğimizde dalgalar üzerinde kayarak gitmenin keyfini yaşıyorduk.
Niyetimiz Limnos adası, Mirina limanına gitmek. Yaklaşık 75 deniz mili yolumuz var.
Boğaz çıkışına kadar olan 11 deniz milini nasıl geldik hiç anlamadım. Akıntının da yardımı ile boğaz sanki bizi Ege’ye atıverdi.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Boğazdan çıkar çıkmaz yelkenlerimizi açtık. Rüzgar yıldız-karayel’den 15-16 knot esiyordu. Yaklaşık 2 mili bulan akıntının da yardımı ile hızla ilerlemeğe başladık.





Yol boyunca rüzgar en çok 22 knot esti. Limnos adası pruvamızda göründüğünde rüzgar biraz azalır gibi oldu ama yarım saat içerisinde tekrar canlandı.
Yolun tamamını keyifli bir yelken seyri ile gelmiş olduk.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap






Saat 20:00’de eski dost Mirina’ya geldik. Saat kulesinin yanının boş olduğunu görünce hemen oraya yanaşmak üzere manevraya başladık. 6 metreye demir atıp, rıhtıma kıçtan kara bağlandık.
2 saat motor 7 saat sadece yelken kullanarak, 75 mili 9 saatte kat ederek umduğumuzdan daha iyi bir ortalama hız tutturmuştuk.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemizi neta ettikten sonra hemen karşıdaki liman polisine gittik. Güler yüzlü görevliler “hoşgeldiniz” dedikten sonra evraklarımızı alıp işlemleri yaptılar. Pasaport polisi bu saatte olmadığı için pasaport işlemlerinin yarın sabah yapılacağını söylediler.
Artık rahat rahat gidip güzel bir akşam yemeği yemenin vakti gelmişti. Epey yorulmuş ve çok acıkmıştık.
Limanın yerel teknelerin bağlı olduğu tarafındaki Metaxi Mas tavernaya gitmeyi tercih ettik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yemek siparişlerimizi verirken porsiyonların büyüklüğünü hesaba katmamıştık. Porsiyonlar ne kadar büyükmüş diye mırıldandık ama her şeyi de son lokmasına kadar yedik. Yediklerimizin hepsi taze ve çok lezzetliydi. Greek salata, iki porsiyon ızgara sardalya, fava, 20’lik mavi Barbayani uzo için 28 Euro ödedik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yemekten sonra Mirina’nın çarşı caddesinde yürüdük. Ortalık sakindi. Kale tarafına gelince burada gece hayatının tüm ışıltısıyla devam ettiğini gördük. Burada küçük bir mola verdikten sonra teknemize geldik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sakin bir gece açık bir gökyüzü vardı. Night cap mi? Tam zamanıydı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemizin baş tarafında night cap’lerimizi içtikten sonra geceyi sonlandırdık.


6
GeKoVido / Ynt: Seyir Videoları Nasıl Olmalı ?
« Son İleti Gönderen: Ümit Özdoğan Bugün, 00:11:12 »
Bolca Dron kullanımı var yelkencilikte.

500gr'dan büyük dronların kayıt altında olma zorunluluğu var ancak bilinmeyebiliyor. Kaydetmeseniz de, bilginiz olsun...

İlgili site:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Giriş bilgi videosu:

7
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben çoğu pervane zehirlisini denedim. Uygulama harfiye doğru yapılırsa işe yarıyorlar. Sonra uzunca bir süre zehirli kullanmaktan vazgeçtim, arada sırada dalıp elle polishing yapmaya başladım.
Şu an tekneyi denize indiriyorum ve seajet pellerclean denen silikon boya uygulamasını yaptırıyorum. En azından elle temizlemesi kolay olacaktır. Bu uygulamayı yapan olduysa deneyimlerini paylaşırsa sevinirim.
Ben tecrübe edince buradan yazarım.


Murat korsan, Nisan 2018 de tekneme seajet zehirli yapıldı ayrıca pellerclean pervaneme uygulandı. Pervane üzerinde silikon bir tabaka oluşmakta. Birebir tarif edildiği şekilde uygulama yapılırsa çok iyi sonuç alınıyor. Pervane üzerine tutunan ufak parçalarıda elinizle hafifçe ovalayınca kolaylıkla çıkıyor. Tavsiye ediyorum

8
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuyla ilgili güzel bir video buldum. 60 yaşlarında bir çift, motorsuz 25 feet, kürekli.



Denizde Çatışma yönünden bakarsak:

Bu yelkenli tekne, yelkeni kapalı olsun, biz onu motorlu varsaymaz mıyız uzaktan gorunce?

Bir şekilde motorsuz olduğunu belirtmesi gerekli midir?
9
Vernik hiç tutunmuyor mu pervaneye , benimki gibi gün sonu karaya alınan kayıklar için ...
Bu yeni pervaneyi takar takmaz çillendi , bakır oranı çok düşük sanırım .
10
GeKoVido / Ynt: Ustalık budur işte
« Son İleti Gönderen: Niyazi Ağaçdiken Dün, 22:13:32 »
Vay bee...
Sayfa: [1] 2 3 ... 10