Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Güverte Sohbetleri / Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Son İleti Gönderen: Faruk Göçmen Bugün, 05:14:51 »
  Yeni nesil capa denildigi zaman akla rocna, mantus vb. geliyor. Gozu kapali al gitsin. Cok hesapli almadiysaniz iyi bir yatirim olmayabilir. Birde bu cqr larin oynak parcalardan olusmalari da bir dezavantaj olarak gorulebiliyor.
2
Güverte Sohbetleri / Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Son İleti Gönderen: Fatih Say Bugün, 03:11:28 »
2 kere cqr çapa ile deneyimim oldu.her 2 demirlemedede 2-3 kez denememe rağmen Çapa’yı tutturamadım.5 mt kum zemine 60 Mt zincir sererek Demirliyemeyen kaptan olarak tarihe geçtim.
 
3
TV ile bağımı koparmıştım nicedir şimdi de bu kaptan yüzünden NETFLIX i iptal edicem nerdeyse o derece yani.
4
Güverte Sohbetleri / Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Son İleti Gönderen: Ali Kuban Dün, 22:41:51 »
Yıllardır 17kg orijinal (Made in Scotland) CQR kullanıyorum.
Galvaniz de yaptırdım.
Genel demirleme kısıtlamalarının dışında tek bir sorun bile yaşamadım.
Olağandışı şartlar yoksa, sadece kol ve zincir zemine gömülmeden kalıyor.

5
Güverte Sohbetleri / Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Son İleti Gönderen: Ömer Öge Dün, 20:08:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuda fikirler çok farklı. hepsine saygı duyarım. Ancak bildiğim birsey var. Benim garip hobilerimden biri demirimi attıktan sonra maskeyle diğer teknelerin demirlerini ve rüzgarda tepkilerini seyretmek. Bunu 3 veya 5 değil (abartmadan) yüzlerce kere yapmışımdır. Bu gözlemlerin sonucunda diyeceğim şudur: Pulluk tip çapalar arasında muadillerine göre en kötü çapa bence CQR. Bu garip hobime sahip olan tanıdığım tek diğer kişi Hakan Erim. Ki o da aynı şeyi söylemiş.
Ama tabii ki her kaptan kendi bacağından asılır. O ayrı...
Ben son teknemi aldığımda üstünde CQR vardı. Ne yaparsam yapayım demiri tutturamadım. Bir gün sırf denemek amacıyla çapariz olmasın diye  sakin havada hiç kimse yokken Turgutreis D-Marin karşısındaki Çatalada'ya gittim. Bir çok kez denedim, daldım demire baktım ama demir gömülmedi. Demiri saldığınızda demir önce yan yatıyor. Zemin hafif sert kumluk. Sonrasında tekne geri giderken demiri de yan vaziyette zemin üzerinde sürüklüyor ama ucu hiç gömülmüyor.
Bu denemeden sonra demiri değiştirdim. CQR balçık zeminde tutabilir ama hafif sert kumda hiç işe yaramadı.
Aynı denemeyi Ultra ile yaptım her seferinde tekne hafif geri gittiğinde demirin ucu gömülmeye başladı.

Catal ada yıllardır bizim mola yerimizdir hem inerken hem çıkarken. Sezonda 3-5 kere uğrar,   nadiren pas geçeriz. Sorsanız eğer en kolay demir tutan yerler diye en tepelere koyarım Çatal adayı . Orada o kadar tutmayacak demir çöpe gider. Ama çakma ise markayı zedelememek gerekir yine de. 
6
Güverte Sohbetleri / Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Son İleti Gönderen: Efe Sarıoğlu Dün, 17:13:50 »
Kayalıkta tutmaz, sert zeminde Orhan Korsanın dediği gibi yan yatmış vaziyette sürüklenir, ama gevşek zemin, yumuşak kum, balçık zeminde kol dahil gömülüyor. Ucunda Zincir olmasa bulamazsınız bile...
7
Tekne Satış İlanları / Ynt: Maiden yeni sahibini arıyor.
« Son İleti Gönderen: Efe Sarıoğlu Dün, 15:39:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Maiden jeanneau sun fast 20 , sınıfının en iyilerinden bence... Hatta belkide boyundan büyük işler çıkardığıda olmuşur diye tahmin ediyorum...
iyi bir yelkenci olmasının yanında katlanır hareketli salması sığ sulara kadar girebilme vanatajı verir... Hafta sonları küçük geziler , tatiller için ideal...

Motorunun hemen hemen her koşulda çalıştırılabilmeside ayrı bi güzel Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Umarım en az senin kadar iyi bakacak biri alır...

Bende de öyle umuyorum Gürkan Korsan, daha şimdiden(henüz satılmadan) özlemeye başladım Maiden'ı. Benden önceki sahibi Ali Ünalan korsanın tabiri ile Bisiklet gibi bir tekne:). Yelken yapmak için rüzgara ihtiyacı yok, martıların kanat çırpışlarından gelen esinti bile yetiyor yerinden fırlamaya. Yeni tekneye hiç alışamadım henüz, 5-7 knot rüzgarda yerinden kıpırdamıyor Moody:)
8
Güverte Sohbetleri / Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Son İleti Gönderen: Orhan Barut Dün, 13:52:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuda fikirler çok farklı. hepsine saygı duyarım. Ancak bildiğim birsey var. Benim garip hobilerimden biri demirimi attıktan sonra maskeyle diğer teknelerin demirlerini ve rüzgarda tepkilerini seyretmek. Bunu 3 veya 5 değil (abartmadan) yüzlerce kere yapmışımdır. Bu gözlemlerin sonucunda diyeceğim şudur: Pulluk tip çapalar arasında muadillerine göre en kötü çapa bence CQR. Bu garip hobime sahip olan tanıdığım tek diğer kişi Hakan Erim. Ki o da aynı şeyi söylemiş.
Ama tabii ki her kaptan kendi bacağından asılır. O ayrı...
Ben son teknemi aldığımda üstünde CQR vardı. Ne yaparsam yapayım demiri tutturamadım. Bir gün sırf denemek amacıyla çapariz olmasın diye  sakin havada hiç kimse yokken Turgutreis D-Marin karşısındaki Çatalada'ya gittim. Bir çok kez denedim, daldım demire baktım ama demir gömülmedi. Demiri saldığınızda demir önce yan yatıyor. Zemin hafif sert kumluk. Sonrasında tekne geri giderken demiri de yan vaziyette zemin üzerinde sürüklüyor ama ucu hiç gömülmüyor.
Bu denemeden sonra demiri değiştirdim. CQR balçık zeminde tutabilir ama hafif sert kumda hiç işe yaramadı.
Aynı denemeyi Ultra ile yaptım her seferinde tekne hafif geri gittiğinde demirin ucu gömülmeye başladı.
9
Güverte Sohbetleri / Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Son İleti Gönderen: Mehmet Cömert Dün, 13:25:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pulluk Demir-CQR (Lewmar)

1930’ların başında, İngiliz matematikçi Geoffrey Ingram Taylor tarafından deniz uçakları palamarlarında kullanılmak üzere tasarlanan bu çapa uzun yıllar birçok yatçı tarafından teknenin esas demiri olarak kullanılmıştır. İngilizce “secure” yani güvenli lafından türetilen, CQR adıyla yaygınlaşan İskoçya üretimi Pulluk Demir, halen Lewmar tarafından satılmaktadır. Kolu yana yatsa bile deniz tabanına saplanmasını sağlayan, adını da aldığı bir saban formuna sahiptir. Tırnağı gövdesine göre daha ağır olarak üretilmiştir. Sert zeminler ve kaya dışında her tip deniz tabanında iyi tutuş sağlar. Birçok gezi yatında baş demiri olarak kullanılır. Yuvasına rahat oturur, etrafa çapariz vermez. Dirseğindeki eklemi sayesinde, yön değiştiğinde tutunduğu yerden hemen kurtulmaz, tararsa dahi yeniden etkin tutunma sağlar. Ancak kıçta veya başka bir yerde yedek demir için pek tercih edilmez, eklemi yüzünden elde taşınması nispeten zordur, dikkat edilmezse parmakların yaralanmasına ve sıkışmasına sebep olabilir. Fiyatı muadillerine göre oldukça pahalıdır.


Mehmet Erem demirleme ve demir çeşitleri ile ilgili derlemesinde böyle yazmış söz konusu demir hakkında, ben onun yalancısıyım. O da başka bir yerin yalancısı olabilir.

"Tırnağın göydeye göre daha ağır olması" sanırım en önemli özelliği tutunma açısından. Eğer piyasada çok taklit mevcut ve bu özellikten uzak iseler adı haksız yere kötüye çıkıyor olabilir bu demirin. Delta ve taklitleri gibi yani.

Orjinal Levmar CQR çapalar da kol üzerinde gömme( kalıp içinde) olarak marka , üretim numarası ve libre cinsinden ağıırlık yazar.
Tırnağın içindeki boşluk kurşun ile doldurulmuş tur ,bu yüzden sıcak galvanize verildiğinde akıp giderek dengesi bozulmaktadır.Tekrar eski haline gelmesi için kurşun eritip aynı şekilde  koymak gerek.Ya da hiç galvanize verilmemeli.
Teknemde fabrikası tarafından 65 libre si konmuştu sorun yaşamadım, 75 libresini kışlama da kullanmak için Ultra alan bir dostumdan satın aldım  onu kullanıyorum .
Sayfa: [1] 2 3 ... 10