Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Zor Anlar... => Konuyu başlatan: Murat Ayduk - Temmuz 14, 2017, 15:09:57

Başlık: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Murat Ayduk - Temmuz 14, 2017, 15:09:57
Merhabalar,

Bu konuyu henüz birşey yaşadığım için değil, olası senaryoları yaşama ihtimaline karşı hafızama kayıt almam ve diğer korsanların da tecrübeli korsanlardan fayda edinmesi (edinmemiz) için açtım.

Sizden sadece ufak bir ricam var. Konular üzerinde konuşurken araya konuyu dağıtacak başka bir konu ile girilmemesi. Bu yazı dizisinin düzenini koruyacak. Anlayışınız için teşekkür ederim. Belli gün aralıkları ile yeni senaryolar yayınlayıp, görüşlerinize açacağım...

İlk Senaryomuz:

Senaryo 1: Furling Bizi Sinir Ederse...

Güzel bir günde tüm hazırlığınız yapılmış, dolaplar ve sıvı stokları doldurulmuş. Keyifler yukarıda... Öğlen öncesi yola çıkılıyor, marina mendireği dönülüyor ve deniz tüm güzelliği ile karşınızda... Eldivenleri giyerken gözünüz rüzgar göstergesinde, her şey güzel bir yelken için uygun... Ama ufak bir tembellik ve eşin fazla yatmayalım komutu ile "bari sadece cenovayı açayım" diyorsunuz.

Cenovayı açarken "Allah Allah, açıldı ama geçen seferkinden biraz sertleşmiş mi, niye biraz zor açıldı" diye kendinize bir soru yazıyorsunuz ama pek de önemsemiyorsunuz...

Varmak istediğiniz yere yaklaşırken cenovayı kapatmak için aksiyon almaya başlıyorsunuz ama o da ne?? Furling halatı gelmiyor (vinçle değil tabi, olması gerektiği gibi elle kapatmaya çalıştığınızdan hissediyorsunuz).

Kapattığınız 15cmlik yeri tekrar açıp tekrar kapatmaya çalışıyorsunuz ama; ıı-ııhh, olmuyor...

Rüzgar da öğleden sonra biraz artmış mı ne? Cenova pırpırlıyor ama öyle pırpırlama değil. Kendini bir sağa bir sola vuruyor.. Acıyorsunuz kendisine çünkü yelkenler daha gıcır gıcır...

Bu arada denemeye devam etseniz de furling kapanmayacak anladınız ve sucuk gibi terlediniz. Sırtınız ve kollarınız da iyice ağrıdı, güç kalmadı...

Ama bu yelken bir şekilde kapanmalı..!!

Bu senaryo da ne yapardınız? En doğru hamle teorik olarak nedir? Pratikte siz ne yapardınız???

Buyrun efendim, oynamak isteyen elime mum diksin...
.


Not: Bunu yaşamadım, ama geçen hafta yelkenle giderken birden kafama takıldı... Ne yapardım diye.. Kendimce bir iki cevap verdim kendime ama burada ilk baştan beyin fırtınasını bozmamak için şimdi yazmamayı tercih ediyorum...
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Semih Sener - Temmuz 14, 2017, 15:20:19
Kafam ıyıse ,genova mandarını boşlarım indiririm hepsini yere.. 

Genova yelkeni takmayı çıkarmayı bılen biri terlemez ;D

Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Murat Ayduk - Temmuz 14, 2017, 15:38:44
Bu bir çözüm ama iyi bir rüzgarda yardımcısız bir şekilde cenovayı indirmeyi denediniz mi?
Ben denemedim ama muhtemelen kuvvetli rüzgarda aşağı alınan cenova denize yüzmeye inecektir...  !*.

Bence de en uygun çözüm bu ama indirmenin de bir püf noktası olacağını düşünüyorum, asıl öğrenmek istediğim, saldım mandarı indirdim değil de; bunu indirirken izleyeceğim adımlar.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Erdal Duran - Temmuz 14, 2017, 15:41:54
15 cm lik alan sarılmışsa indiremezsiniz, bir şekilde cenovayı ıstralya üzerine toplayıp bağlamanız lazım.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Murat Ayduk - Temmuz 14, 2017, 15:44:26
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
15 cm lik alan sarılmışsa indiremezsiniz, bir şekilde cenovayı ıstralya üzerine toplayıp bağlamanız lazım.

Yalnızken nasıl sararız? 20 knotlarda cenova serbestken de iyi asılıyor.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Tümay Akata - Temmuz 14, 2017, 15:59:36
Benim sarmışlığım var, iskotayı salınca o kadar da zor olmuyor. Adrenalin gereken gücü sağlıyor  :D
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Semih Sener - Temmuz 14, 2017, 16:06:23
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
15 cm lik alan sarılmışsa indiremezsiniz, bir şekilde cenovayı ıstralya üzerine toplayıp bağlamanız lazım.

Erdal kaptan

yelkeni, furlerdan ayırınca , indirilir... üç ucu bende olan bir üçgen sonuçta
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Erdal Duran - Temmuz 14, 2017, 16:24:47
Semih korsanım, benim de başıma gelmişti, böyle atlatmıştım.  Cenovanın üzerine sarıldığı lama çubuk sıkışmışsa yelkeni furlingden ayırmak fayda etmez. Ama sorun furlingden kaynaklanıyorsa haklısın. Kilidi açınca cenovanın sarılmış olan 15 cm lik kısmını açıp yelkeni aşağı indirebilirsiniz.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 14, 2017, 17:01:37
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Hakkı Algın - Temmuz 15, 2017, 00:01:36
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.
1w5ey8 1w5ey8
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Semih Sener - Temmuz 15, 2017, 00:11:27
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.
1w5ey8 1w5ey8

Tecrube boyle birsey  x():

Iskotaları çöz , dön sararsını düşünüyorum....

kaç kez dönmem lazım diye ,sabahtan beri ;D

20 fln lazım herhalde x():
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 15, 2017, 07:53:29
O kadar gerekmiyor, kaç defa döndüğümü hatılamıyorum ama çok daha az olduğunu hatırlıyorum. Belirli bir sarım sonrası başa geçip el ile sarmak daha da kolay olur.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Mehmet Çömlekçi - Temmuz 15, 2017, 08:08:41
Sakın sarma halatını vince almayın! Yarım tur dönüp takılan furling tamburunu elle zorlayıp baş ıstıralya koparmışlığım var.
Önce direk başındaki fırdöndünün çalıştığından emin olun.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Yusuf Topaloğlu - Temmuz 16, 2017, 00:56:45
Güzel konu genova indi ya sonra ? Sıkışmasının nedeni ne olabilir nereye bakalım
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Semih Sener - Temmuz 16, 2017, 03:24:58
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel konu genova indi ya sonra ? Sıkışmasının nedeni ne olabilir nereye bakalım

Karada sakin bi havada tamburun sıkısmasına sebep olan seyı bulmak lazım...

Elle turlatarak tamburda mı bakıcagız once ,genelde 5-6 cesıt sıkısma nedeni var yelkenin, halatın 90 derece gırmemesi,korozyondan dişlilerin çalışmaması, direkte sarma sıstemınde,schackleda ,telkenın sarıldıgı rodda gevseklıkler vs herseyı bu vıdeo guzelce anlatmış..

https://m.youtube.com/watch?v=c9wLG5GHCn0

Her bırımızın farklı furlerı ,dişli degıstırmek içinde bir ornek video

https://m.youtube.com/watch?v=G5oyS4RotUI

Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Sedat Oztekin - Temmuz 16, 2017, 09:27:24
Genoa mandarı,baş ıstralya ile çok dar bir açı yaparak nerdeyse paralele yakın bir konumda direkteki  makarasına  giriyorsa  furling sıkışması ergeç yaşanıyor..Seri imalat teknelerin pekçoğunda feeder tabir edilen 10 euroluk bir parça ihmal ediliyor.Yelken eskiyince veya orsa yakada yeterli gerginlik sağlanamadığı durumlarda,hele fırdöndü de bakımsızlıktan zor dönüyorsa mandar ıstralyayı yakalayıveriyor.Vinçle zorlanırsa felakete davetiye çıkarmak,ıstralyayı kopartıp direği kırmak işten bile değil.İçinden mandarın geçtiği yüksük şeklinde bir parça veya özel makara (feeder),direğe kılavuz çekilip uygun yere vidalanarak mutlaka bu açı genişletilmeli,mandar ve ıstralya yönlerinin ayrılması sağlanmalıdır.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 16, 2017, 10:45:04
Mandar ile istralya arasındaki açı yelken basılıyken 7 dereceden az olmamalıdır.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ergun Erakman - Temmuz 16, 2017, 12:19:17
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.

Hayranlıkla okudum ! 1w5ey8 1w5ey8 1w5ey8 1w5ey8 1w5ey8
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ergun Erakman - Temmuz 16, 2017, 12:31:09
Geçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya.  Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı.  Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Semih Sener - Temmuz 16, 2017, 12:34:23
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya.  Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı.  Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....

90dereceye yakın gırmıyrodur  tambura ,ust ustune sarmıştır
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ergun Erakman - Temmuz 16, 2017, 21:49:48
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya.  Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı.  Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....

90dereceye yakın gırmıyrodur  tambura ,ust ustune sarmıştır

keşke resim çekseydim....  ::)
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Gökhan Akgün - Temmuz 17, 2017, 11:00:18
elbette hepimizin furling sistemleri bir gün bir şekilde sıkışmıştır ve can sıkıcı anlar yaşamışızdır.
Ama aslında karmaşık olmayan basit bir sistem olan tambur ve sarmal makaradır ki bu zamanla toz deniz tuzu kireci v.s nedeni ile çalışması güç hale gelir ve kendi kendinize ''bu kadar basit bir sistem neden takılır?'' sorusuna vesile olur.
Anlamsız gelebilir ancak son derece anlamlıdır cünkü tuz ve toz sisteme çomak sokmuştur.
Hepsinin bir köşesinde ''grease'' diye bir delik var buradan belli periyodlarda gres yağı basabiliriz.
Sistemi tamamen boşaltıp tambur içinde kalan halatın gam yapmadığından,yıpranmadığından ve temiz olduğundan emin olmak gerekir.
bu kontroller sağlandığı taktirde kronik bir furling sıkıntısı yaşanmaz.


Selametle...
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Orhan Barut - Temmuz 17, 2017, 11:35:48
Furling çoğunlukla yelkeni açarken oluşan sorundan dolayı sıkışır. Yelkeni açarken eğer furling halatını serbest bırakırsak halat tambura gevşek sarılır. Sonrasında toplamaya çalışırken uygulanan kuvvet yüzünden üstte olan sarım sarılı halat halkalarının  arasından geçerek halat sarımlarının bir birine dolanmasına yol açar. Önlemek istiyorsak cenovayı açarken furling halatını bir elle kontrollu olarak bırakmak lazım.
Bu şekilde sıkışan furling için en kolay yol sarılı halatın sabit ucunu sökmek ve tersinden halatı tamburdan çıkarıp tekrar sarmaktır.
Bunun dışındaki sıkışmalar bakım eksiğinden veya mekanik arızadan oluşur.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Umut Korkmaz - Temmuz 17, 2017, 11:46:42
başıma birkaç kere geldi.  ıskotaları çözüp sarabildiğim kadar sardım.  sonra sakin bir zamanda çaresine baktıydım.  burada "zor anlar" aşaması seyir anında ne yapardık olduğu için tek çözüm bu bence.  sorunun çözümü ise "zor anlar" kapsamında değil zira.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Murat Ayduk - Temmuz 17, 2017, 13:03:41
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.

Ahmet Korsanım'ın yukarıdaki notunu belleğime kaydettim. Yorum yapan herkese teşekkür ederim.
Umarım başımıza gelmez ama gelirse hepimizin kafasında bir şeyler kalacak.
Yarın ikinci bir senaryo yayınlayacağım..
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ergun Erakman - Temmuz 17, 2017, 13:55:45
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Furling çoğunlukla yelkeni açarken oluşan sorundan dolayı sıkışır. Yelkeni açarken eğer furling halatını serbest bırakırsak halat tambura gevşek sarılır. Sonrasında toplamaya çalışırken uygulanan kuvvet yüzünden üstte olan sarım sarılı halat halkalarının  arasından geçerek halat sarımlarının bir birine dolanmasına yol açar. Önlemek istiyorsak cenovayı açarken furling halatını bir elle kontrollu olarak bırakmak lazım.
Bu şekilde sıkışan furling için en kolay yol sarılı halatın sabit ucunu sökmek ve tersinden halatı tamburdan çıkarıp tekrar sarmaktır.
Bunun dışındaki sıkışmalar bakım eksiğinden veya mekanik arızadan oluşur.

Çok doğru bir tespit !  :-*   Büyük bir ihtimalle benim de başıma bu sebeble geldi problem. Genoa' yı açarken sarma halatını kontrollu bırakmakla düğümlenmelerin önüne geçilebilinir.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Murat Ayduk - Temmuz 24, 2017, 11:20:56
Hepimizi Allah korusun diyerek ikinci senaryoyu yazıyorum.

SENARYO 2
Bu su da neyin nesi??

Seyre başlamışsınız, her şey yolunda... İki saattir yoldasınız, motorla bir saat seyir sonrası güzel bir rüzgar bulunca başlamışsınız güzel güzel salınmaya... Tekne neredeyse hiç yatmamış, ekip de rahat...

Aşağıya içecek bir şey almaya iniyorsunuz, ama ayağınız ıslanıyor. Farş tahtalarının üzerinde 3-4 cm su var. Bilge pump çalışmamış.

O sırada sırtınız o kadar terliyor ki; bir anda sıcak basıyor, kafa duruyor, ne yapacağız diye düşünüyorsunuz.

Bu durumda bu kişi neler yapmalı, sırasıyla yapılması gereken teşhisler ve önleme aksiyonlarını yazabilir misiniz?

(Tekrar böyle bir durumdan korusun Allah bizi, hiçbirimiz yaşamayalım bunu ama aklımızda yine kalması açısından bulunsun  :-*
)


Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Erdal Duran - Temmuz 24, 2017, 11:37:59
Böyle rahat bir seyirde tekne farş tahtalarının üstüne çıkacak kadar su almışsa, bu muhtemelen deniz suyu sistemindendir. Vanalar(motor soğutma suyu alma ve diğer, wc gibi deniz suyu alma), devirdaim pompası yada bağlantı boruları kontrol edilip mümkünse sorun hızla giderilmeli, aynı zamanda manuel pompayla su boşaltılmalıdır. Sorun soğutma suyu sisteminde ise motoru durdurmak gerekir.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 24, 2017, 12:15:14
1. Büyük sintine pompasını çalıştır. teknede en az iki sintine pompası olmalı, bir tanesi tekne içine kaza ile girecek suyu tahliye etmek için, ikincisi ise büyük kapasiteli, otomotik olmayan (anahtarlı) olmalıdır.
2. Teknenin yönünü en yakın karaya (varsa marina veya iskeleye) çevir.
2. Öncelikle karinada bağlı su bağlantılarına bak. Kırılma, hortum çıkması olabilir. Su girişini engelle.
3. Muhtemel bir su girişi de baştaki zincir dolabiıdır. Tekne baş vurdukça üstten giren su, miçozları tıkalı ise, bu dolaba dolar ve üstteki (güvertye yakın) elektrik bağlantıları vs. için açılmış deliklerden tekne içine girer. Tekneyi rüzgar altına doğru dalgaya vurmayacak şekilde çevir. Zincir dolabı tahliyesini temizle.
4. Suyu pompa ile yenemiyorsan ve su alan yeri bulamadıysan "mayday" çek.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Mehmet Çömlekçi - Temmuz 24, 2017, 12:45:38
Motor soğutma suyu emişini sintineye ver.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Aykan Kaptan - Ağustos 22, 2017, 15:42:35
Yazdığım olay benim başıma geldi. Yaslica adadan cesmealti limanına gidiyorduk. Fırtına halati capariz olmuş .hanım kapatalım derken elinden kaçırdı. Cenova sonuna kadar açıldı rüzgar karayelden  25 kont hızında esiyor. Kayalıklara doğru ilerliyoruz. Hemen dümeni bıraktım. O  anki adrenalinle halata öyle bir asilmisimki. Yüzük parmagim kırılmış  farkinda değilim
  Ama cenovayi kapatmayı başardım ve faciayı atlattık.parmagimin kırıldığını  sonradan farkettim...


Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Hakan Ertekin - Ekim 01, 2017, 15:38:39
Kömürlü kuru saftlarda bir sogutma suyu oluyor saniyorum.Ve bu suyun saft sonundan bir kismi disari atılıyor.Bir sekilde "kekamoz vs" burasi tikanirsa kelepcelerde basinc artiyor ve kömürlü bölüm (adini bilmiyorum) baglantisindan kurtuluyor.ve sanzimana dogru su fiskiriyor.yeni aldigimiz tekneyle ilk seferimizde basimiza gelmisti.kelepceleri baglanti noktasini hafif zimparalayarak yeniden siktim.dalarak saft pervane arasini ince bir telle temizledim.bu islem bir kac kere tekrar oldu.saniyorum basincla delikler temizlenmis olmaliki bir daha tekrarlamadi.
Başlık: Ynt: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??
Gönderen: Halil Terziahmetoğlu - Ekim 13, 2017, 07:34:03
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.


Dün, Kos Knidos arasında tamburdaki gevşek halat sarımları genovayı toplarken hızlı ve daha sıkı gelen sarımların arasına sıkıştı ve tamburu kilitledi. Olabildiğince apaza dönüp bumba yerine alındı, ana yelken sarıldı ve 3. öneri aynen uygulandı; baş ıstralyaya 1/3'ü sarılabilmiş olan genovanın kalan 2/3'ü 8-10 dönüşle sarılıp bağlandı.
Ardından Knidos büyük limanda demir atılıp arıza giderildi.
Teşekkürler  1w5ey8  :-*