0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. Y.

Karter havalandırma sorunu...
« : Ocak 06, 2019, 00:19:09 »
Değerli korsan kardeşlerim. Benim teknede 2 adet 260 hp Volvo Penta var. Bu 2 motorun karterden çıkan yağ buharı bir zaman sonra sintine de kesif bir koku yaratıyor. Dışarıdan makine dairesine hava basan 4 adet blower olmasına rağmen özellikle makinaları durdurunca bu kesif yağ ve mazot kokusu kamaraya bir şekilde geliyor. Gece yattığımızda boğaz yanması gibi sıkıntılar oluşturuyor. Acaba bu Karter havalandırmalarını pis su tank havalandırmalarına bağlasam direkt dışarı buhar çıkışı olsa bir çözüm olabilir mi ? Değerli görüşlerinizi rica ediyorum. Teşekkürler...


*

    T. Ö.

Ynt: Karter havalandırma sorunu...
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2019, 04:38:15 »
Motorunuzda PCV adi verilen, gorevi karterde biriken gazi emme manifoldundan tekrar silindirlere yollamak olan valften mevcut mu ve bu valf calisiyor mu?



*

    G. Y.

Ynt: Karter havalandırma sorunu...
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2019, 13:08:39 »
Her 2 motorda kauçuk hortumlar ve hortumların ucunda ucu kapalı üçgen şeklinde bir plastik parça var ve bu parçanın ucundan motor yağı sintineye damlama yapıyor. Sizin söylediğiniz başka bir sistem anladığım kadarı ile ve kapalı devre çalışıyor. Bende öyle bir sistem yok. Yakında servis gelecek bu konuyu servise danışacağım. Şu an bu şekilde kullanımda hem yağ buharı hem de yanık yağ sintineye gidiyor.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Karter havalandırma sorunu...
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2019, 21:56:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her 2 motorda kauçuk hortumlar ve hortumların ucunda ucu kapalı üçgen şeklinde bir plastik parça var ve bu parçanın ucundan motor yağı sintineye damlama yapıyor. Sizin söylediğiniz başka bir sistem anladığım kadarı ile ve kapalı devre çalışıyor. Bende öyle bir sistem yok. Yakında servis gelecek bu konuyu servise danışacağım. Şu an bu şekilde kullanımda hem yağ buharı hem de yanık yağ sintineye gidiyor.

Motorlar kaç model bilmiyorum ama eski herhalde. Segmanlar iyice gidince her pistonda basinç oluşan zamanda kartere gaz kaçıyor. Yani sadece yağ buharı değil, yanmış, yanmamış mazot, asitler, vs herbir zararlı var içinde.

Bu kadar sıkıntili durumda direkt dışarıya hortum bağlamak değil de, araya yoğuşturabildiği atığı toplayan filtre gibi birşey takılsa iyi olur. Sintineye de, denize de atılmaması gereken bir atık.

Motorların detaylı bakım zamanı gelmiş bence.


*

    G. Y.

Ynt: Karter havalandırma sorunu...
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2019, 10:54:58 »
Ümit kaptanım, motorlar 2000 model 450 saatte, burada önemli olan motorlardan gelen üflemenin miktarı değil. Bence sistemde bir sıkıntı var. Her motor az yada çok üfleme yapar. Yağ buharı ve dediğiniz gibi yanmamış gaz ve mazot karışımlı bir gaz sonuçta sintineye damlıyor. Ben sintinemi kendim boyadım ve her defasında çamaşır suyu ile silerim. Normalde kamyon motoru olsa sistem doğrudan yere atıyor bu gaz ve buharı. Tekne de ise bu iş sıkıntı. Tuğcan Kaptanın dediği gibi PCV vali gibi bir çözüm uygulanabilir. Çıkan gaz tekrar yansın diye emme manifolduna yönlendiriliyormuş diye okudum. Servisle görüşecem bakalım ne diyecekler ??

*

    O. B.

Ynt: Karter havalandırma sorunu...
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2019, 11:07:23 »
Öncelikle yakıt hattında mazot kaçağı var mı diye bakmak lazım. Motor çalışırken motorun üzerindeki yakıt hattını enjektörlere kadar çok dikkatli inceleyin ve bir tuvalet kağıdı ile tüm parçaların üzerini silin ve sonrasında tekrar silerek mazot kaçağı olup olmadığına bakın. Mazot kaçağı yoksa yağ ile uğraşmak lazım.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Karter havalandırma sorunu...
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2019, 11:17:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit kaptanım, motorlar 2000 model 450 saatte, burada önemli olan motorlardan gelen üflemenin miktarı değil. Bence sistemde bir sıkıntı var. Her motor az yada çok üfleme yapar. Yağ buharı ve dediğiniz gibi yanmamış gaz ve mazot karışımlı bir gaz sonuçta sintineye damlıyor. Ben sintinemi kendim boyadım ve her defasında çamaşır suyu ile silerim. Normalde kamyon motoru olsa sistem doğrudan yere atıyor bu gaz ve buharı. Tekne de ise bu iş sıkıntı. Tuğcan Kaptanın dediği gibi PCV vali gibi bir çözüm uygulanabilir. Çıkan gaz tekrar yansın diye emme manifolduna yönlendiriliyormuş diye okudum. Servisle görüşecem bakalım ne diyecekler ??

Dediğiniz gibi her motor azda olsa 'üfleme' yapar. Çevre koruma regülasyonları arttıkça, bu üfleme içindeki yağ buharı, yağ olarak geri kazanılmaya, diğer gazlar tekrar emme manifoldu üzerinden yakılmaya çalışılıyor yeni motorlarda. Ama motor 'gidik' olduğunda bu durum kontrol edilemez bir hal alıyor. Eskiden km'si yüksek Reno9 dizel taksilerin hepsinde bahsettiğiniz gibi motor kapağından yere giden bir bahçe hortumu vardı bu tahliye işi için.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sizin motorlar 19 yıllık ama saat az. Bakalım usta ne diyecek. Bizi de bilgilendirirsiniz.

Sağlık açısından, konuyu çözene kadar bence pek kabinlerde yatmayın.
*

    G. Y.

Ynt: Karter havalandırma sorunu...
« Yanıtla #7 : Ocak 07, 2019, 14:15:24 »
Ümit kaptanım, kesinlikle katılıyorum. Makine dairesine hava üfleyen 4 adet blower var. Koya demir atıp makinaları kapatınca bu blowerları  10 dakika makine dairesi soğusun diye çalıştırıyorum.Bu sırada içeride biriken sıcak hava nasıl oluyorsa makine dairesinin hemen arkasındaki kamaraya azda olsa sızıyor. Bu sefer akşam yatanlar mazot kokusundan rahatsız oluyorlar. Her iki kısım arasında kablo geçişlerini, hortum geçişlerini sağlayan boşluklar var. Öncelikle buraları köpükle tıkayacam. Sonra makine dairesine içerideki havayı dışarı basacak çok güçlü gerekirse 220 volt bir pervane koyacam. Başka çare yok gibi...