0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. B.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #15 : Temmuz 11, 2017, 10:51:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dizel Motorda Titreşim:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yani geçmedi mi, sizde hala devam mı ediyor sarsıntı?

Hayır gecmedi, pervane temizken daha cok ugultu oluyor, ben anliyorum ama misafirler genelde anlamıyor, zaman gecip pervane kirlendikce titresimde basliyor ama özellikle belirli hızlarda oluyor. Tekne yavaslayınca veya hızlanınca geciyor,


*

    A. E.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #16 : Temmuz 12, 2017, 21:40:25 »
Motor kulakları sağlam. Pervane pasif olarak dönünce vites ileri ya da boşta iken sarsıntı oluyor.

Çelenoğlu korsanın söylediği konik takoz aşınmışsa bunu yapabilir mi?
Devir arttığında takoz tam oturarak titreşimi kesiyor. Düşük devirde ise sıkmaya yeni başlayan çamaşır makinası gibi sarsıntı yapıyor?

Peki bunun için tekneyi karaya aldığımızda sail drive ve şansıman nirlikte sökülerek mi çıkarılabilir?


*

    A. Ç.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #17 : Temmuz 13, 2017, 08:04:45 »
Konik kavrama, motoru pervaneye bağlayan kavrama sistemidir. Titreşim ile ilgisi olduğunu sanmıyorum. Sail drive onarımı için sail drive suda motordan ayrılarak üst kapağı açılabilir, Hemen bütün parçalara buradan ulaşmak mümkündür, Pervane şaftı, keçeleri ise ancak karada kuyruktan onarılabilir.


*

    S. Ş.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #18 : Temmuz 13, 2017, 11:01:47 »
Aziz kaptan

makine sıkma sesi falan deyince vuruntu gibi anlattınız bu sefer sanki  o boşluktan olabilir...

ilk titreşim üzerinden bahis açmıştınız ,kirli  pervane akla geldi... o tamamen kapsam dışına cıktı bu durumda

ne çıkacak acaba
« Son Düzenleme: Temmuz 13, 2017, 11:03:17 Gönderen: Semih Sener »


*

    B. K.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #19 : Temmuz 17, 2017, 15:48:47 »
Bu önemli bir konu,

İlk önce Şanzıman yağı testi yapın, Tekne bağlıyken, 5 dk çalıştırın, 1500- 1800 devir arası, çalışma bittikten sonra motoru kapatın. Şanzıman(gearbox) yağını kontrol edin, eğer rengi süt kıvamındaysa keçeden yada diğer bir yerden su alıyor demektir. Hemen kara çıkıp bakımını yaptırman lazım, yoksa su alırsın, şansızmandan motor bölmesine su girerse batma tehlikesi yaşayabilirsiniz.

Diğer konuda pervaneyi kapatmak için normalde, dümen kolu orta düğmesine basıp, için yarım yol geri yaptığınızı söylüyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam, Kapalıyken halen ses geliyor ise pervane kapanmıyor olabilir. Tekne altına tüple dalış yapıp, tel fırça ile bakmakta fayda var.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Kolay Gelsin

« Son Düzenleme: Temmuz 17, 2017, 15:51:35 Gönderen: Barış Kılınç »

*

    A. E.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #20 : Temmuz 17, 2017, 19:48:55 »
Aslında şöyle bir mantık ve teknik bilgi yoklaması yapalım. Motoru da sarsan kaynak ne olabilir diye. Vites boşta iken de ileri de iken de bu sarsıntı olduğuna göre:

Boş viteste pervane hareketi nefeye kadar iletiliyor ya da hangi bölümler dönüyorsa balans yapan o kısımlardan birisi olabilir.
Ama ben bilmiyorum bunun cevabını. Korsanlarım bunu sizden bekliyorum.

Not: Pek ervanem katlanmıyor. Saildrive ve üç kanat. Elle hissettiğim bir boşluğu yoktu iki ay önce karada iken. Göze çarpan bir kanat yamukluğu da?
*

    A. E.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #21 : Temmuz 17, 2017, 19:54:51 »
Şanzıman yağını değerlendirdim; sorun yok.
*

    O. B.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #22 : Temmuz 17, 2017, 21:21:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında şöyle bir mantık ve teknik bilgi yoklaması yapalım. Motoru da sarsan kaynak ne olabilir diye. Vites boşta iken de ileri de iken de bu sarsıntı olduğuna göre:

Boş viteste pervane hareketi nefeye kadar iletiliyor ya da hangi bölümler dönüyorsa balans yapan o kısımlardan birisi olabilir.
Ama ben bilmiyorum bunun cevabını. Korsanlarım bunu sizden bekliyorum.

Not: Pek ervanem katlanmıyor. Saildrive ve üç kanat. Elle hissettiğim bir boşluğu yoktu iki ay önce karada iken. Göze çarpan bir kanat yamukluğu da?
Pervane değilse, saildrive takozu normalse geriye "clutch" dediğimiz kavrama kalıyor.
*

    A. E.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #23 : Temmuz 19, 2017, 20:37:54 »
Sn Orhan Barut

Bu clutch yani kavrama balans yaptığında hissedilecek çap ve ağırlığa sahip mi?
Yeri nerede yani hangi kısımların arasında? Sadece bu sistemi öğrenmek için sordum bunu.
*

    O. B.

Ynt: Motor veya pervane titreşimi
« Yanıtla #24 : Temmuz 20, 2017, 08:11:07 »
Kavrama şanzımanın ileri veya geri vitese geçmesini sağlayan, bir mil üzerinde hareket eden, bir yöne gidince bir dişliyi diğer yöne gidince diğer dişliyi kavrayan ve gaz kolu ile hareket eden bir düzenektir. Bir çok çeşidi mevcut. Sizinki hangisi bilemem. Ancak arızalı olursa titreşim yapabilir.