0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #15 : Kasım 13, 2018, 18:00:57 »
Elektronik harita güncellemeleri, belirli ülkelerin ürettiği haritalar esas alınarak yapılır. Örneğin Ege'de Yunana haritaları  esas alınıyordu. Türk haritalara ise bakulmıyordu, bu şirketten şirkete değişebilir ama Türk kıyılarındaki bir çok marina liman gibi önemli yapılar inşa edilmelerinden çok sonra elektronik haritalarda yerini alıyordu. Marmaris yalancıboğazdaki marinanın ve İzmir Karaburun'daki yeni Liman'ın uzun yıllar bu haritalarda yer almadığını hatırlıyorum. Her seyahat edilecek ülkenin kendi kaynaklarından ürettiği en son haritaları kullanmakta yarar var .Yine de bunun istisnaları olabilir. Örneğin Psifik haritalarının bir çoğu Avrupalıların bu bölgeyi ilk keşfettiklieri zamanda çizdikleri haritalara dayanıyor. Bir ABD donanma gemisi olduğu yerden en  az bir kaç mil değişik yerde gösterilen bir resife oturmuştu. Sadece haritaya güvenip otoplilotla seyrediyorlarmış, kaptan köşkünde gözle kontrol eden kimse yokmuş.


*

    H. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #16 : Kasım 13, 2018, 18:22:29 »
Bidiğim kadarıyla T.C. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Seyir Hidrografi ve Oşinografi Dairesi Başkanlığı elindeki sayısal deniz harita bilgillerini Navionics firmasına bedel, karşıığında satmış. Ancak resmi olarak doğrulayamadım.


*

    İ. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #17 : Kasım 13, 2018, 19:27:03 »
Denizciler ilanlar her hafta yayınlanan bir bültendir. Bu bülten tüm harita düzeltmeleri,Seyir tehlikeleri ve en önemlisi Dzkk lığının yapacağı tatbikat ve atış gibi belli sürelerde girilmesi yasak olan sahaları belirler.Meslekte iken başıma çok geldi Atış yapılacağı günlerde bu tip yasak saha ilanından haberi olmadığı için atış sahasına giren çok tekne kovalamıştık.Bu nedenle bu bültenler bence çok önemli. Bu konuda detaylı malumatı bulabileceğiniz link aşağıdadır.Saygılar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 13, 2018, 19:29:21 Gönderen: İlker Erkman »


*

    Ü. Ö.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #18 : Kasım 13, 2018, 19:43:53 »
Forumun gazina gelip tüm kağit haritaları aldım. Son basım kaç yıl öncesi ( hatırlayamadım ezberden) . Değişiklikler işlenebilecek gibi değil. O yıldan bu yana hepsini takip etmek çok zor ve zahmetli.
"Saran güncellediği haritaları satıyor derken, nereden alabiliyoruz?"

Ayrica kağit haritada zoom çok zor oluyor. İnsan konumunu tek haritadan da takip edemiyor ki... Farklı ölçekler gerekiyor.

Planlama ve acil durum için bir kenarda dursun ama bence kağıt harita dönemi çoktan bitti.

Amerikan haritalarını basan NOAA çoktan basıli harita satmayı birakmış. Sadece isteyenin siparişle bastırabileceği "talep üzerine basım" kalmış. Herhalde satışlar iyice düştüğündendir.

Yine Amerikada yıllardır 100t altı teknelerde kağıt harita zorunluluğu yokmuş.

Otoriteler yine son güncel haritaları yayınlayamaya devam edecekler ama git şuradan "download" et diyecekler çok yakinda.


*

    İ. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #19 : Kasım 13, 2018, 20:05:13 »
Ümit korsanım Elektronikleriniz elden çıktığında veyahut ilgili devletler herhangi bir nedenle GPS uydularını kapattığında elinizde seyir yapabileceğiniz yegane imkan kağıt haritalar ve pusulanızdır.Günlük düzeltmeleri yapmasanız bile seyir yaptığınız bölgelerin tüm kağıt haritalarının teknenizde bulunmasını tavsiye ederim

*

    A. Ç.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #20 : Kasım 13, 2018, 20:28:46 »
Geçmiş zaman, Güneyden İstanbul'a tekne getiriyorum. Sakız Boğazından çıktık. Hava çok güzel, rüzgar nerede ise hiç yok, 10 mile tamah ettim, Midilli'nin  Batısından geçip 1,5-2 saat kazanacağım. Rotayı yeniledim, dümen kırdım, bir kaç saatten fazla gittik. Telsizden bir anons, geri dönün, Dikili açıklarındaki savaş gemisinin güneyinden geçip rotanızı sonra kuzeye çevirin diyor, sancak baş omuzluğumuzda hedef çeken gemiyi o zaman farkettik, atış talimi varmış. Sakız'a gidiyormuş gibi yeniden rota belirledik, akşamı, Bozcaada yerine Bademli'de geçirdik. Harita, navigasyon herşey tamam da ilan takip ettiğimiz yok. Her zaman değişen bir şamandıra olmuyor, hedef tahtası durumuna düşebiliyorsunuz.
*

    İ. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #21 : Kasım 13, 2018, 21:19:24 »
Anlattığınız güzel bir örnek atış bölgelerinden kovaladığımız teknelerin sayısını ben unuttum kovalama tabirini hoş görün atışın ortasında Sahada salına salına giden bir tekne görünce her şey alt üst oluyor onun için ilanları okumak ve Notamlı Sahaları dikkate almak çok önemli
*

    Ü. Ö.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #22 : Kasım 13, 2018, 21:32:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit korsanım Elektronikleriniz elden çıktığında veyahut ilgili devletler herhangi bir nedenle GPS uydularını kapattığında elinizde seyir yapabileceğiniz yegane imkan kağıt haritalar ve pusulanızdır.Günlük düzeltmeleri yapmasanız bile seyir yaptığınız bölgelerin tüm kağıt haritalarının teknenizde bulunmasını tavsiye ederim
Tavsiyeler üzerine tam takım hazırliklıyım.
*

    O. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #23 : Kasım 13, 2018, 21:47:21 »
Bizdede her yatağın altında deste deste haritalar mevcut, hanım her gördüğünde atalım bunları ne işe yarıyor arkadaş diyor,
Marmaris ve havalisi , Göcek ve dolayları haritaları duvarda gerisi yatağın altında....

Şimdi nasıl bir senaryoda bu kağıt haritaların eline düşerim ....

Gps uydularının kapanması imkansız onu geçiyorum
Bizim aküler bitti MFD çalışmıyor , Telefon var , Ipad var onların şarjı bitti power banklar var.
Telefon denize düştü , Ipad kırıldı düştü ...
Olurmu olur emin olamayız
Ama dünyada GPS sistemine bir şey olmaz ondan emin olalım.




*

    C. A.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #24 : Kasım 13, 2018, 21:49:20 »
Kullanmakta olduğunuz bir kaç haritayı güncellemek tahmin ettiğiniz kadar zor bir iş değildir.

Güncelleme işini elbette haftalık olarak yapmak işin idealidir ancak bunu yapmadıysanız bile geriye dönük olarak güncellemeleri her zaman yapabilirsiniz.

Dünyadaki en geçerli/güvenilir/ulaşması kolay kağıt haritalar admiralty haritalardır.

Öncelikle kıyılarımıza ait ihtiyacınız olan admiralty kağıt haritaları edinmeniz gereklidir. Haritalarınızın haftalıkdüzeltmelerini, 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   

Üzerinden yapabilirsiniz.

Düzeltmeleri yapmadınız, haritanızı da kullanmak istiyorsunuz, bu durumda 6 aylık gelen tüm harita düzeltmelerini gösterir 'cumulative list of notices to mariners' yardımıyla elinizdeki haritalara gelen düzeltmeleri bulabilirsiniz.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Eminim seyir hidrografi dairesi de Türk haritaları için benzer hizmetler sunuyordur. Ticari gemilerde admiralty harita kullanıldığından Türk haritaları hususunda fazla bilgim yok.

Selametle...

     
*

    C. A.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #25 : Kasım 13, 2018, 21:53:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama dünyada GPS sistemine bir şey olmaz ondan emin olalım.

Gps sistemi batı dünyasını ilgilendiren bir savaş durumunda devreden çıkartılabilir.

Selametle...
*

    O. E.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #26 : Kasım 13, 2018, 21:55:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama dünyada GPS sistemine bir şey olmaz ondan emin olalım.

Gps sistemi batı dünyasını ilgilendiren bir savaş durumunda devreden çıkartılabilir.

Selametle...

Farketmez artık birçok ülkenin GPS sistemi var ,askeri GPS farklı zaten ...
*

    C. A.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #27 : Kasım 13, 2018, 21:59:29 »
Harita düzeltmesiyle ilgili olarak bir de şu videoyu buldum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selametle...
*

    C. A.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #28 : Kasım 13, 2018, 22:09:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama dünyada GPS sistemine bir şey olmaz ondan emin olalım.

Gps sistemi batı dünyasını ilgilendiren bir savaş durumunda devreden çıkartılabilir.

Selametle...

Farketmez artık birçok ülkenin GPS sistemi var ,askeri GPS farklı zaten ...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selametle...
*

    A. Ç.

Ynt: Pusula ve Otopilot kalibrasyonu önemli
« Yanıtla #29 : Kasım 13, 2018, 22:22:49 »
GPS sistemi artık kapanmaz, bozulup bozulmayacağına da çok emin değilim. Çinlilerin, Rusların ve Avrupanın çaılışan veya çalışacak benzer sistemleri var ve hepsi aynı frekansta çalıştığından bizim GPS cihazları zaten onları da kullanıyor. Yine de kağıt harita her zaman daha güvenli. GPS cihazınızda gördüğünüz koordinatları haritanızda el ile işleyerek kağıt harita kullanabilirsiniz. Neredeyse tüm Türk haritaları aynı koordinat sistemini kullanıyor, sanıyorum Akdeniz henüz güncellenmedi ama o haritalarda da bu sisteme uyum için ne kadar doğu veya batıya kaydırmanız gerektiği yazılı olarak görünüyor. Bir diğer yöntem de GPS cihazını verileri haritanıza uygun veri verecek şekilde programlamak.