0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #60 : Ocak 12, 2019, 17:03:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yani İnsan hayallerinin peşinde iken İnsandır...
Tekneden ,arabadan ,evden barktan bıkılır

Hayal etmekten bıkılmaz....

Ondan bıktığın an zaten yaşamazsın...

Hayat bir gündür, o da bugündür........


*

    S. Ş.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #61 : Ocak 12, 2019, 17:09:16 »
Usenme vazgecme erteleme  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. Ö.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #62 : Ocak 12, 2019, 18:03:19 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ya da deniz  ve kum bedava. ......


*

    H. A.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #63 : Ocak 12, 2019, 18:51:38 »
Keyfin bedeli olmaz, paranı  öbür tarafa götüremiyeceğine göre burada harcamalısın. Geriye dönüp baktığında keşke alsaydım, keşke yapsaydım dememek lazım. Yaşın, sağlığın geçmeden, keşke diyecek yaşa gelmeden hayalleri gerçekleştirmek lazım. Ayrıca göçüp gittikten sonra sevenlerin "rahmetli iyi yaşadı" diyerek teselli bulmalı.


*

    Ö. Ö.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #64 : Ocak 12, 2019, 19:30:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Keyfin bedeli olmaz, paranı  öbür tarafa götüremiyeceğine göre burada harcamalısın. Geriye dönüp baktığında keşke alsaydım, keşke yapsaydım dememek lazım. Yaşın, sağlığın geçmeden, keşke diyecek yaşa gelmeden hayalleri gerçekleştirmek lazım. Ayrıca göçüp gittikten sonra sevenlerin "rahmetli iyi yaşadı" diyerek teselli bulmalı.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hakkı korsan,  karikatür uygun mudur? ??

*

    A. Ü.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #65 : Ocak 12, 2019, 21:19:25 »
Oktay ağbi başka sebepler nedir tekne olayında biraz açarmısınız lütfen bu konuyu halka inerek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bir laf vardı Kısmetsiz Deveyi ,Çölde kudub ayusu yakalarmuş,
Nasıl yani ?
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2019, 21:20:59 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    A. Ü.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #66 : Ocak 12, 2019, 21:24:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Keyfin bedeli olmaz, paranı  öbür tarafa götüremiyeceğine göre burada harcamalısın. Geriye dönüp baktığında keşke alsaydım, keşke yapsaydım dememek lazım. Yaşın, sağlığın geçmeden, keşke diyecek yaşa gelmeden hayalleri gerçekleştirmek lazım. Ayrıca göçüp gittikten sonra sevenlerin "rahmetli iyi yaşadı" diyerek teselli bulmalı.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hakkı korsan,  karikatür uygun mudur? ??
Ömer korsanım karikatüre bayıldım çok anlamlı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Y.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #67 : Ocak 12, 2019, 21:27:19 »
Belki alisilagelmislikten, belki yatcilikta oyle bir ezber olustugundan, belki de basitce sozlukten anlamina bakildigindan dolayi cok kucuk bir nuans farki olusuyor bence.. Gerci cok da onemli degil ama, yanlissam duzeltmeniz yada benim bir faydam olursa diye soyluyorum; Bence adamlarin survey den kasti ile bu konu basliginda konusulanlar arasinda biraz fark var..

Survey, sonunda bir rapor duzenlenen ve olasi anlasmazliklarda bakilan bir evrak.. Zira adam da demis orda "sub survey satis yapilabilinir, rapor kotu ise depositoyu geri alma hakki olusabilir" diye.. yani olur da anlasmazlik olursa mahkemede bakilacak evraktir ve gecerliligi yuksek olan hakem bir rapordur...
Atiyorum rakamda anlasilmistir, rapor saticinin dedigi gibi cikar ve alim satim olur.. ancak rapor anlatilandan farkli cikar, adam der ki mesela "100 birim anlastik lakin bu haliyle 9 birime alirim" .. olur yada olmaz.. ha yok 1 kapora gonderdiyse o zaman "anlasamadik kaporayi geri gonder" der.. satici gondermezse, alici kaporasini geri dondurebilmek icin, anlasmasinin yaninda iste o rapor ile mahkemeye gidebilir.. becerisi ve baglantilari varsa teknenin uzerine "lien" yani ihtiyadi tedbir bile koyabilir..

Vehayut daha ayrintili bir ornek vereyim.. Alim-Satimlarda alici-satici arasina araci (belki transfer sirketi) de girebilir.. Diyelim ki Bir Ingiliz bir Fransizdan aliyor tekneyi.. fakat Ingiliz kendi limanina teslim istiyor ve bunun icin de bir transfer sirketiyle anlasmis.. 
Alici Ingiliz diyor ki satici Fransiza ; "uluslararasi X survey sirketini atayalim, alici temsilcim de Y transfer sirketi olacak.. dediginden eksik birsey cikmazsa parayi transfer ederim, Y transfer sirketi de benim adima tekneyi teslim alir..."
Alici Ingiliz bu sefer Y transfer sirketine de diyor ki ; "X survey sirketinin cikardigi rapor uzerinden tekneyi alacagim, tekne Ingiltere ye geldiginde de yine ayni X sirketini buradaki temsilcileri ayni standartlarda bir survey daha yapacak, raporlar tutarliysa servis ucretini oderim, yok transfer esnasinda eksikler ve hatalar olur ise, oradan kaynaklanacak masraflari keserek parani oderim"

surveylere taraflar (isterlerse, cogunlukla) istirak ederler.. satici veya temsilcisi, alici veya temsilcisi ve transfer yada aracilar varsa onlarin elemani..yukarida bahsettigim ornekte rapor taraflarca imza altina alinir.. surveyor sonucta insandir ve insani hatalar yapabilir.. satici tekneye ayipli birseyler yazilmasin diye ugrasir, istedigine itiraz etme hakki vardir.. mesela 3 yangin tupu vardir, satici 4 diye israr eder, bir daha sayarlar 4 yazarlar.. bu kolaydir ama bir de "yoruma acik" konular vardir.. mesela bir elektronik alet tam randimanli calismayabilir, orda uzlasarak birseyler yazarlarsa yazarlar.. veyahut transfer sirketi sonradan aliciya sorumlu olacagindan durumu bildirir "boyle bir sey tespit ettim, bunun sorumlulugu bana ait olmaz (rapora saglikli yazilmasini ben kabul edemem)" der.. Yani ya saticiyla aranizda halledin, yoksa sonra beni sorumlu tutmayin diye bildirimini yapar..  Alici icin o konu sorun yaratmayacaksa bir elektronik posta atmasi bile official olarak yeterli sayilir..

Yok survey esnasinda kisiler bu tur marazlarda aralarinda anlasamiyor ve uzlasamiyorlarsa anlasma degisebilir.. Mesela bahsettigim Y transfer sirketi der ki "ben bu Survey firmasi ile is yapamayacagim, senin alim satimini yaparim ama tekne teslimi icin kendi surveyimi atarim" da diyebilir.. bu durumda baska bir survey sirketi daha gelir ve tekrar "joint survey" yapilir.. survey sirketleri ya aralarinda tek rapor cikartirlar yada anlasamadigi konularda kendi maddeleriyle iki farkli rapor cikartirlar ve o raporlar kimin kiminle nasil anlasmasi varsa orda gecerli olur..

Yani ozetle binbir turlu hal olabilir ve survey sonucunda ekseriyetle bir rapor cikar ve imzalanan, hukuki bir gecerliligi olan, onemli bir evraktir..

Sizlerin soyledigi mesela "X abi geldi survey yapti" diye birsey olmaz... X abi yada Y acentasi survey yapamaz.. X abi inspect eder, yani inspection perform eder.. o sadece inspector dur (yani kontrolor yada denetcidir)
Onun soyleyeceginin hukmu onunla sizin aranizdadir, hukuki bir yaptirimi, sonradan bir hak iddiasi olamaz.. o denetcidir, denetler ve sana ne gordugunu soyler, sen de bunlari degerlendirerek fikrinle harmanlayip alirsin yada almazsin.. kararini verirsin ve X abinin Y acentanin bunda hic bir sorumlulugu yoktur.. iyisiyle kotusuyle artik sadece kendi kararindir.. bir nevi kendi kararina olumlu yada olumsuz bir tavsiyeden ibarettir..  inspector (denetci-kontrolor) iyi bir inspection (denet-kontol) yapmissa mutesekkir olursun, firma ise tavsiye edersin yada bi guzellikler yaparsin.. yok hata mi yapildi, gozden birseyler mi kacti, bu hatayi yapan sirket ise en fazla bir daha onunla calismayabilirsin vs.

ki hatalar olabilir, normaldir.. adam 100 bin liralik tekne sahibidir 500binlik tekne gozune guzel gelebilir.. yada psikolojide "kontrast hatasi" deniyor sanirim.. mesela bir ogretmen sinavda 60 alacak bir kagidi okurken eger 100 alan nizami kagittan sonra okursa 50, 10 puan alan berbat bir kagittan sonra okursa 70 verebilir.. inspection adami bile olsa belki senin tekneye bakmadan once fit bir tekneden indi kim bilir.. hep etkiler yani, adamin esiyle kavga edip etmemesi bile etkiler, istedigi kadar profesyonel olsun, hatalar olmaz degil..

Turkiye de tabii ki oyle gidip de bastan para verilmiyor.. olaylar daha kucuk olcekte halloluyor.. mala bakiliyor, bir bilene sormaya, yada servis ucretiyle firmaya baktiriliyor.. buna da adina anladigim kadariyla agizlara pelesenk olarak "survey" denmis.. ancak bahsettigim su ki (buyuk miktarli teknelerde yada transfer gerektiren durumlarda onemli bir nuans halini de alabilecek) survey ile inspection arasinda aslinda bir fark var.. inspection i parayla yaptirsan bile hukuki bir baglayiciligi olmayabilir, o sadece senin alim-satim kararina etki eder.. ama survey seni hukuk onunde korur.. inspector ve surveyor firmayi birbirinden ayirmak icap edebilir..

yani bizi bilmem de gavur benim anlatmaya calistigim sekliyle anlar.. gavurun yazdigi uzerinden yorumlar yapildigindan dolayi anlatmaya calistim, umarim <ukalalik yapiyor> diye anlasilmamisimdir.. 
bir de umarim da ne demek istedigimi anlatabilmisimidir, Turkceyi Trakyalilardan, Ingilizceyi Irlandalilardan, Ruscayi da Ukraynalilardan ogrendigimden hic bir dili dogru duzgun kullanamiyorum da Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



 
*

    İ. S.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #68 : Ocak 12, 2019, 21:28:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Karada hareketin yere iletilmesine bağlı olarak mesafe ölçmek mümkün. Denizde de bu mümkün olabilir ama hareket sadece motorla sağlanmıyor, yelkenle de yol yapabiliyorsunuz veya akıntı içine demirlediğinizde veya bağlandığınızda devir çalışmaya devam ediyor. Sadece motor çalışırken mesafe ölçmeye kalksanız bu sefer teknenin altına bir delik daha delmeniz gerekecek. GPS verisi ise sabit ortama göre yol verir, yani akıntıda motorun çalışma süresi ile ilişkilendirmek biraz zor. Motor saati de aslında motor devri ile ilişkili değil, doğrudan zaman saatidir. Motor rölantide de çalışsa tam devirde de çalışsa motor devrinden bağımsız zamanı ölçer. Yine de kullanıma bağlı ortalamalarla iyi bir fikir verir. Bu değerler her zaman yaklaşık olacaktır. Arabanızı çektirdiğiniz zaman veya yokuş aşaüı kaydırdığınız zaman km saati motordan bağımsız çalışır. Yine km saati sizin kaçıncı viteste gittiğinize bakmaz, şehir içi km ile şehir dışı km bu nedenle farklıdır ve motor durumu hakkında sadece bir fikir verir. Denizde de motoru rölantide ne  kadar bıraktığınız veya seyir devrinde kullandığınız  veya tam gaz gittiğiniz dikkate alınmaz. Sonuç olarak her ikisi de de motorun ne kadar çalıştığı konusunda fikir verirler, motorun kaç devir yaptığını vea hangi hızda kaç devir yaptığını saymazlar. İki yöntem de motor çalışması konusunda fikir verir, ikisi de motor açısından mutlak değildir. Sanırım otomobiller için ayrı deniz vasıtaları için ayrı seçimler yapılmıştır.

Teşekkürler abi cevap için.
*

    C. Ü.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #69 : Ocak 12, 2019, 22:58:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki alisilagelmislikten, belki yatcilikta oyle bir ezber olustugundan, belki de basitce sozlukten anlamina bakildigindan dolayi cok kucuk bir nuans farki olusuyor bence.. Gerci cok da onemli degil ama, yanlissam duzeltmeniz yada benim bir faydam olursa diye soyluyorum; Bence adamlarin survey den kasti ile bu konu basliginda konusulanlar arasinda biraz fark var..

Survey, sonunda bir rapor duzenlenen ve olasi anlasmazliklarda bakilan bir evrak.. Zira adam da demis orda "sub survey satis yapilabilinir, rapor kotu ise depositoyu geri alma hakki olusabilir" diye.. yani olur da anlasmazlik olursa mahkemede bakilacak evraktir ve gecerliligi yuksek olan hakem bir rapordur...
Atiyorum rakamda anlasilmistir, rapor saticinin dedigi gibi cikar ve alim satim olur.. ancak rapor anlatilandan farkli cikar, adam der ki mesela "100 birim anlastik lakin bu haliyle 9 birime alirim" .. olur yada olmaz.. ha yok 1 kapora gonderdiyse o zaman "anlasamadik kaporayi geri gonder" der.. satici gondermezse, alici kaporasini geri dondurebilmek icin, anlasmasinin yaninda iste o rapor ile mahkemeye gidebilir.. becerisi ve baglantilari varsa teknenin uzerine "lien" yani ihtiyadi tedbir bile koyabilir..

Vehayut daha ayrintili bir ornek vereyim.. Alim-Satimlarda alici-satici arasina araci (belki transfer sirketi) de girebilir.. Diyelim ki Bir Ingiliz bir Fransizdan aliyor tekneyi.. fakat Ingiliz kendi limanina teslim istiyor ve bunun icin de bir transfer sirketiyle anlasmis.. 
Alici Ingiliz diyor ki satici Fransiza ; "uluslararasi X survey sirketini atayalim, alici temsilcim de Y transfer sirketi olacak.. dediginden eksik birsey cikmazsa parayi transfer ederim, Y transfer sirketi de benim adima tekneyi teslim alir..."
Alici Ingiliz bu sefer Y transfer sirketine de diyor ki ; "X survey sirketinin cikardigi rapor uzerinden tekneyi alacagim, tekne Ingiltere ye geldiginde de yine ayni X sirketini buradaki temsilcileri ayni standartlarda bir survey daha yapacak, raporlar tutarliysa servis ucretini oderim, yok transfer esnasinda eksikler ve hatalar olur ise, oradan kaynaklanacak masraflari keserek parani oderim"

surveylere taraflar (isterlerse, cogunlukla) istirak ederler.. satici veya temsilcisi, alici veya temsilcisi ve transfer yada aracilar varsa onlarin elemani..yukarida bahsettigim ornekte rapor taraflarca imza altina alinir.. surveyor sonucta insandir ve insani hatalar yapabilir.. satici tekneye ayipli birseyler yazilmasin diye ugrasir, istedigine itiraz etme hakki vardir.. mesela 3 yangin tupu vardir, satici 4 diye israr eder, bir daha sayarlar 4 yazarlar.. bu kolaydir ama bir de "yoruma acik" konular vardir.. mesela bir elektronik alet tam randimanli calismayabilir, orda uzlasarak birseyler yazarlarsa yazarlar.. veyahut transfer sirketi sonradan aliciya sorumlu olacagindan durumu bildirir "boyle bir sey tespit ettim, bunun sorumlulugu bana ait olmaz (rapora saglikli yazilmasini ben kabul edemem)" der.. Yani ya saticiyla aranizda halledin, yoksa sonra beni sorumlu tutmayin diye bildirimini yapar..  Alici icin o konu sorun yaratmayacaksa bir elektronik posta atmasi bile official olarak yeterli sayilir..

Yok survey esnasinda kisiler bu tur marazlarda aralarinda anlasamiyor ve uzlasamiyorlarsa anlasma degisebilir.. Mesela bahsettigim Y transfer sirketi der ki "ben bu Survey firmasi ile is yapamayacagim, senin alim satimini yaparim ama tekne teslimi icin kendi surveyimi atarim" da diyebilir.. bu durumda baska bir survey sirketi daha gelir ve tekrar "joint survey" yapilir.. survey sirketleri ya aralarinda tek rapor cikartirlar yada anlasamadigi konularda kendi maddeleriyle iki farkli rapor cikartirlar ve o raporlar kimin kiminle nasil anlasmasi varsa orda gecerli olur..

Yani ozetle binbir turlu hal olabilir ve survey sonucunda ekseriyetle bir rapor cikar ve imzalanan, hukuki bir gecerliligi olan, onemli bir evraktir..

Sizlerin soyledigi mesela "X abi geldi survey yapti" diye birsey olmaz... X abi yada Y acentasi survey yapamaz.. X abi inspect eder, yani inspection perform eder.. o sadece inspector dur (yani kontrolor yada denetcidir)
Onun soyleyeceginin hukmu onunla sizin aranizdadir, hukuki bir yaptirimi, sonradan bir hak iddiasi olamaz.. o denetcidir, denetler ve sana ne gordugunu soyler, sen de bunlari degerlendirerek fikrinle harmanlayip alirsin yada almazsin.. kararini verirsin ve X abinin Y acentanin bunda hic bir sorumlulugu yoktur.. iyisiyle kotusuyle artik sadece kendi kararindir.. bir nevi kendi kararina olumlu yada olumsuz bir tavsiyeden ibarettir..  inspector (denetci-kontrolor) iyi bir inspection (denet-kontol) yapmissa mutesekkir olursun, firma ise tavsiye edersin yada bi guzellikler yaparsin.. yok hata mi yapildi, gozden birseyler mi kacti, bu hatayi yapan sirket ise en fazla bir daha onunla calismayabilirsin vs.

ki hatalar olabilir, normaldir.. adam 100 bin liralik tekne sahibidir 500binlik tekne gozune guzel gelebilir.. yada psikolojide "kontrast hatasi" deniyor sanirim.. mesela bir ogretmen sinavda 60 alacak bir kagidi okurken eger 100 alan nizami kagittan sonra okursa 50, 10 puan alan berbat bir kagittan sonra okursa 70 verebilir.. inspection adami bile olsa belki senin tekneye bakmadan once fit bir tekneden indi kim bilir.. hep etkiler yani, adamin esiyle kavga edip etmemesi bile etkiler, istedigi kadar profesyonel olsun, hatalar olmaz degil..

Turkiye de tabii ki oyle gidip de bastan para verilmiyor.. olaylar daha kucuk olcekte halloluyor.. mala bakiliyor, bir bilene sormaya, yada servis ucretiyle firmaya baktiriliyor.. buna da adina anladigim kadariyla agizlara pelesenk olarak "survey" denmis.. ancak bahsettigim su ki (buyuk miktarli teknelerde yada transfer gerektiren durumlarda onemli bir nuans halini de alabilecek) survey ile inspection arasinda aslinda bir fark var.. inspection i parayla yaptirsan bile hukuki bir baglayiciligi olmayabilir, o sadece senin alim-satim kararina etki eder.. ama survey seni hukuk onunde korur.. inspector ve surveyor firmayi birbirinden ayirmak icap edebilir..

yani bizi bilmem de gavur benim anlatmaya calistigim sekliyle anlar.. gavurun yazdigi uzerinden yorumlar yapildigindan dolayi anlatmaya calistim, umarim <ukalalik yapiyor> diye anlasilmamisimdir.. 
bir de umarim da ne demek istedigimi anlatabilmisimidir, Turkceyi Trakyalilardan, Ingilizceyi Irlandalilardan, Ruscayi da Ukraynalilardan ogrendigimden hic bir dili dogru duzgun kullanamiyorum da Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



 

Estafurullah çok teşekkürler bilgi her zaman hazinedir ayrıntısıyla bildiklerinizi paylaşmışsınız. Elinize dilinize klavyenize sağlık. Ama sanırım söyledikleriniz daha çok yurtdışı alışverişlerinde yada büyük hacimli alışverişlerde mümkünmüş gibi geldi, bizim memlekette küçük 2. El 10-15 m lik bir kayık alırken böylesine ayrıntılı kurumsal bir survey sistemi zor gibi geldi bana. Sonuçta burası adı Türkiye olan bir açık hava tımarhanesi, biz de buranın delileriyiz sanırım. Sözüm meclisten dışarı deveye sormuşlar neren eğri diye, deve demiş nerem doğruki misali...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2019, 22:59:33 Gönderen: Cezmi Ük »
*

    O. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #70 : Ocak 12, 2019, 23:21:39 »
Geçen iletişim seminerinde kürsüdeki adam anlatırken

Deveye sormuşlar boynun neden eğri diye
Deve cevap vermiş ...
Kim soruyor ?

Amma gülmüştük...
Çağ değişti deve bile sorana göre cevap hazırlıyor.,
*

    E. Y.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #71 : Ocak 12, 2019, 23:27:20 »
Deve Kayseri'li mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(Hani, Kayserili oğluna dükkandaki bir malı sormuş; "Bu kaç para?", oğlu;"Alıyor muyuz, satıyor muyuz?")   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. Ü.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #72 : Ocak 12, 2019, 23:34:39 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #73 : Ocak 12, 2019, 23:36:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deve Kayseri'li mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(Hani, Kayserili oğluna dükkandaki bir malı sormuş; "Bu kaç para?", oğlu;"Alıyor muyuz, satıyor muyuz?")   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Muhtemeldir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. C.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #74 : Ocak 12, 2019, 23:45:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki alisilagelmislikten, belki yatcilikta oyle bir ezber olustugundan, belki de basitce sozlukten anlamina bakildigindan dolayi cok kucuk bir nuans farki olusuyor bence.. Gerci cok da onemli degil ama, yanlissam duzeltmeniz yada benim bir faydam olursa diye soyluyorum; Bence adamlarin survey den kasti ile bu konu basliginda konusulanlar arasinda biraz fark var..

Survey, sonunda bir rapor duzenlenen ve olasi anlasmazliklarda bakilan bir evrak.. Zira adam da demis orda "sub survey satis yapilabilinir, rapor kotu ise depositoyu geri alma hakki olusabilir" diye.. yani olur da anlasmazlik olursa mahkemede bakilacak evraktir ve gecerliligi yuksek olan hakem bir rapordur...






Atiyorum rakamda anlasilmistir, rapor saticinin dedigi gibi cikar ve alim satim olur.. ancak rapor anlatilandan farkli cikar, adam der ki mesela "100 birim anlastik lakin bu haliyle 9 birime alirim" .. olur yada olmaz.. ha yok 1 kapora gonderdiyse o zaman "anlasamadik kaporayi geri gonder" der.. satici gondermezse, alici kaporasini geri dondurebilmek icin, anlasmasinin yaninda iste o rapor ile mahkemeye gidebilir.. becerisi ve baglantilari varsa teknenin uzerine "lien" yani ihtiyadi tedbir bile koyabilir..

Vehayut daha ayrintili bir ornek vereyim.. Alim-Satimlarda alici-satici arasina araci (belki transfer sirketi) de girebilir.. Diyelim ki Bir Ingiliz bir Fransizdan aliyor tekneyi.. fakat Ingiliz kendi limanina teslim istiyor ve bunun icin de bir transfer sirketiyle anlasmis.. 
Alici Ingiliz diyor ki satici Fransiza ; "uluslararasi X survey sirketini atayalim, alici temsilcim de Y transfer sirketi olacak.. dediginden eksik birsey cikmazsa parayi transfer ederim, Y transfer sirketi de benim adima tekneyi teslim alir..."
Alici Ingiliz bu sefer Y transfer sirketine de diyor ki ; "X survey sirketinin cikardigi rapor uzerinden tekneyi alacagim, tekne Ingiltere ye geldiginde de yine ayni X sirketini buradaki temsilcileri ayni standartlarda bir survey daha yapacak, raporlar tutarliysa servis ucretini oderim, yok transfer esnasinda eksikler ve hatalar olur ise, oradan kaynaklanacak masraflari keserek parani oderim"

surveylere taraflar (isterlerse, cogunlukla) istirak ederler.. satici veya temsilcisi, alici veya temsilcisi ve transfer yada aracilar varsa onlarin elemani..yukarida bahsettigim ornekte rapor taraflarca imza altina alinir.. surveyor sonucta insandir ve insani hatalar yapabilir.. satici tekneye ayipli birseyler yazilmasin diye ugrasir, istedigine itiraz etme hakki vardir.. mesela 3 yangin tupu vardir, satici 4 diye israr eder, bir daha sayarlar 4 yazarlar.. bu kolaydir ama bir de "yoruma acik" konular vardir.. mesela bir elektronik alet tam randimanli calismayabilir, orda uzlasarak birseyler yazarlarsa yazarlar.. veyahut transfer sirketi sonradan aliciya sorumlu olacagindan durumu bildirir "boyle bir sey tespit ettim, bunun sorumlulugu bana ait olmaz (rapora saglikli yazilmasini ben kabul edemem)" der.. Yani ya saticiyla aranizda halledin, yoksa sonra beni sorumlu tutmayin diye bildirimini yapar..  Alici icin o konu sorun yaratmayacaksa bir elektronik posta atmasi bile official olarak yeterli sayilir..

Yok survey esnasinda kisiler bu tur marazlarda aralarinda anlasamiyor ve uzlasamiyorlarsa anlasma degisebilir.. Mesela bahsettigim Y transfer sirketi der ki "ben bu Survey firmasi ile is yapamayacagim, senin alim satimini yaparim ama tekne teslimi icin kendi surveyimi atarim" da diyebilir.. bu durumda baska bir survey sirketi daha gelir ve tekrar "joint survey" yapilir.. survey sirketleri ya aralarinda tek rapor cikartirlar yada anlasamadigi konularda kendi maddeleriyle iki farkli rapor cikartirlar ve o raporlar kimin kiminle nasil anlasmasi varsa orda gecerli olur..

Yani ozetle binbir turlu hal olabilir ve survey sonucunda ekseriyetle bir rapor cikar ve imzalanan, hukuki bir gecerliligi olan, onemli bir evraktir..

Sizlerin soyledigi mesela "X abi geldi survey yapti" diye birsey olmaz... X abi yada Y acentasi survey yapamaz.. X abi inspect eder, yani inspection perform eder.. o sadece inspector dur (yani kontrolor yada denetcidir)
Onun soyleyeceginin hukmu onunla sizin aranizdadir, hukuki bir yaptirimi, sonradan bir hak iddiasi olamaz.. o denetcidir, denetler ve sana ne gordugunu soyler, sen de bunlari degerlendirerek fikrinle harmanlayip alirsin yada almazsin.. kararini verirsin ve X abinin Y acentanin bunda hic bir sorumlulugu yoktur.. iyisiyle kotusuyle artik sadece kendi kararindir.. bir nevi kendi kararina olumlu yada olumsuz bir tavsiyeden ibarettir..  inspector (denetci-kontrolor) iyi bir inspection (denet-kontol) yapmissa mutesekkir olursun, firma ise tavsiye edersin yada bi guzellikler yaparsin.. yok hata mi yapildi, gozden birseyler mi kacti, bu hatayi yapan sirket ise en fazla bir daha onunla calismayabilirsin vs.

ki hatalar olabilir, normaldir.. adam 100 bin liralik tekne sahibidir 500binlik tekne gozune guzel gelebilir.. yada psikolojide "kontrast hatasi" deniyor sanirim.. mesela bir ogretmen sinavda 60 alacak bir kagidi okurken eger 100 alan nizami kagittan sonra okursa 50, 10 puan alan berbat bir kagittan sonra okursa 70 verebilir.. inspection adami bile olsa belki senin tekneye bakmadan once fit bir tekneden indi kim bilir.. hep etkiler yani, adamin esiyle kavga edip etmemesi bile etkiler, istedigi kadar profesyonel olsun, hatalar olmaz degil..

Turkiye de tabii ki oyle gidip de bastan para verilmiyor.. olaylar daha kucuk olcekte halloluyor.. mala bakiliyor, bir bilene sormaya, yada servis ucretiyle firmaya baktiriliyor.. buna da adina anladigim kadariyla agizlara pelesenk olarak "survey" denmis.. ancak bahsettigim su ki (buyuk miktarli teknelerde yada transfer gerektiren durumlarda onemli bir nuans halini de alabilecek) survey ile inspection arasinda aslinda bir fark var.. inspection i parayla yaptirsan bile hukuki bir baglayiciligi olmayabilir, o sadece senin alim-satim kararina etki eder.. ama survey seni hukuk onunde korur.. inspector ve surveyor firmayi birbirinden ayirmak icap edebilir..

yani bizi bilmem de gavur benim anlatmaya calistigim sekliyle anlar.. gavurun yazdigi uzerinden yorumlar yapildigindan dolayi anlatmaya calistim, umarim <ukalalik yapiyor> diye anlasilmamisimdir.. 
bir de umarim da ne demek istedigimi anlatabilmisimidir, Turkceyi Trakyalilardan, Ingilizceyi Irlandalilardan, Ruscayi da Ukraynalilardan ogrendigimden hic bir dili dogru duzgun kullanamiyorum da Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



 

Evet ;2009 da teknemi Fransa dan aldım .
Önce fiat ta anlaştık ,Broker firmayı araştırıp  referans aldık .
%10 kapora gönderip denizde testini kendimiz yaptık .
Beğendikten sonra karada tekrar sörvey yaparak aldık .
Tek çalıştıramadıkları jeneratör dü .servis için Nice  e gitmemiz söylendi .
Bizim için yolu uzatıcak diye Bodrum servisi üzerinde anlaştık .
Sörvey raporuna istinaden Broker anlaştığımız fiat tan 6000 € bloke etti.
Türkiye ye geldik jeneratör için su giriş vanalarına kadar bazı parçalar değişti karaya alma dahil
servis faturasını gönderdik parayı hesabımıza gönderdi.
Sörvey iki taraf içinde kabul gören uygulama yurt dışında.