Teknem 2011 model, her iki senede bir altı temizlenerek bugüne geldi. Geçen sene Mart sonunda pervane değişimi ve kuyruk bakımı için 2 günlüğüne karaya aldım. Eski zehirli bir senelik idi ve iyi durumda görünüyordu. Karaya almışken üstüne 2 kat daha atalım diyerek eski zehirliyi yüzeysel yıkayarak üzerine 2 kat daha sürdük. Eskisi Int. Micron Extra lacivert renkte idi. Yenisi o anda hazırda bulabildiğimiz ve eskisinin üzerine sürülebilir denilen aynı markanın Micron WA modeli, bu sefer siyah renkte.
Pervaneye de yurt dışından getirttiğim Pettit marka bir sprey zehirliyi 3 kat olarak uyguladım.
Devamında 1,5 ay Ören'de kalıp oradan sonra 4 ayda Yunan adalarında geçirdim. Kos'da iken deprem sırasında kıç bölümde oluşan küçük hasarların tamiri için karaya aldım. Altında kekamoz veya başka bir kirlenme yoktu ama bir kaç yerde zehirlinin tabaka halinde soyulduğunu fark ettim. Uzaktan basınçlı su tutturup bezle sildikten sonra açılan yerlere çift, diğer yerlere tek kat daha aynı zehirliden sürdüm.
Ekimde Fethiye'ye döndükten sonra teknem Aralık - Nisan arasını fazla hareket etmeden geçirdi. Mayıs ayında seyir sırasında motorun yeterince devirlenmediğini fark ettiğimde ilk mola da altına daldım. Pervane aşırı kirlenmişti. Bazı bölgelerde zehirli yine açılmaya başlamıştı. Özellikle saildrive yüzeyi ve dümen palasının arka kısmı kekamozlanmıştı. Bir de karaya çekerken lift kayışlarına denk gelen bölümlerde şerit halinde kekamoza rastladım. Karina da mavi veya beyaz sünger temizleme de işe yarıyor ama metal kısımlarda ve pala üstünde tahta parçası ve dalış bıçağıyla dalıp temizlik yapmak zorunda kaldım, süngerle çıkmıyor namussuzlar...
Aradan geçen zaman içinde her 15 günde bir seyire çıktığımda durup aynı yerleri tekrar temizlemek gerekiyot. Sanırım zehirli artık işlevini kaybetti. Ekimde Istanbul'a getirme niyetim var. Burada karaya alıp bakımları yapmayı düşünüyordum ama o zamana kadar her seferinde temizlik yapmanın zorluğu yanında kekamozlar astarı ve jelcoat'ı da yiyecekler böyle giderse.
Sormak istediklerime gelince...
1. Eskisini tamamen temizlemeden üstüne atılan zehirli uzun süre dayanmıyor sanırım. Karaya alınca Jelcoat'a kadar temizleyip mi yeni astar ve boya atmalıyım ? Yoksa sadece basınçlı su ve ince zımpara ile eskisini kısmen atıp astarlı /astarsız yeni zehirli mi sürmeliyim ?
2. Saildrive'a bakır ihtiva eden zehirliler sürülemiyor. Aluminyum yüzeyini temizledikten sonra hangi astarı/boyayı kullanmalıyım. Volvo'nun kendi saildrive astarları var, farklı bir astar da olur mu ?
3. Bütün bu işleri bana yakın olan Göcek Marintürk'de yaptırmayı düşünüyorum. Eski çalıştığım firma kapanmış. Sizlerin tecrübe edip de tavsiye edeceği bir firma var mıdır?
4. Int. Micron 77i kullanan var mı, yoksa eskilere devam mı ? Tekno marine ürünleri biraz daha hesaplı, çift komponentliyi kullananlar tavsiye eder mi? Uygulamadan sonra 1,5 sene daha karaya almamayı hedeflersek..
5. Zehirli boyayı kompresörle süren de var, sünger ruloyla da, yün ruloyla da. Dayanıklılık açısından bir farklılık olur mu?