0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. Ö.

TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« : Ekim 19, 2018, 00:39:38 »
TÜM KORSAN ARKADAŞLARA SELAMLAR,,
EŞİMLE GEZEBİLECEĞİMİZ 33,35 FT CİVARI YELEKLİ ALMAK İSTİYORUZ. ANCAK PİYASANIN ÇOK OYNAK OLMASI,
EUR İLE SATILAN TEKNELERİN SON UYGULAMAYLA TL İLE SATILMAYA BAŞLANMASI VE EUR NUN TL KARŞISINDA TEKRAR DEĞER KAYBETMESİ, TEKNE ALIMINDA NASIL BİR POZİSYON ALMAYA YÖNLENDİRİR. HESAP NASIL OLMALI. TEMMUZ, AĞUSTOS AYININ İLK YARISI OLAN BİR EUR KARŞILIĞI 5-6 TL ARASI BİR RAKAM BAZ ALINARAK MI PAZARLIK YAPILMALI, YOKSA BİRAZ DAHA PİYASALAR OTURSUN DİYE Mİ BEKLEMELİ. GÜNCEL TEKNE FİYATLARI HERHALDE BİR EUR EN AZ YEDİ TL VE ÜZERİ HESAPLANARAK YAZILMIŞTIR. EĞER BEN BİR EUR YU 5-6 TL HESAPLARSAM ARADA CİDDİ FİYAT FARKLARI OLACAK ODA BİRAZ ABES OLACAKMIŞ GİBİ GELİYOR. SİZLER NE DERSİNİZ.


*

    N. D.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #1 : Ekim 19, 2018, 09:30:26 »
Yerli üreticilerimiz bile Euro fiyat veriyor ,tekne alacak kaptanın eurosu cebinde olmalı (en azından bir kısmı) fiyat uygun buldukça euro alırdım ben olsam . Ayrıca henüz kırizin etkileri tam olarak piyasaya yansımadı , Şubat Mart 2019 u görmek lazım bence !

Linkte Sayın Recep Ertürk Kaptanın yazısını dikkatle okumanızı tavsiye ederim .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 19, 2018, 09:34:58 Gönderen: Nevzat Doğru »


*

    M. B. A.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #2 : Ekim 20, 2018, 00:23:17 »
Bir yerlerde yazan fiyatın TL veya EUR olması neyi değiştirir ki? Bugün onu tartışıyorduk, yerli tekne dediğinin neredeyse sadece işçiliği (ahşapsa belki ağacı da) yerli... En değerli kısımları, parçaları hep ithal. Yerli diyebileceğimiz parçaların bile hiç değilse hammaddesi veya bileşenleri ithal...

Nevzat korsana katılıyorum; tekne alacaksanız düştükçe EUR alıp biriktirmek en iyi yöntem, nasılsa çıkacak...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. Z.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #3 : Ekim 20, 2018, 00:35:57 »
Asıl olan 'tekne fiyatını değerleme nasıl' olmalı. Yoksa kur fiyatını ₺ ile çarpmak veya bölmek kolay.



*

    T. G.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2018, 14:13:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Asıl olan 'tekne fiyatını değerleme nasıl' olmalı. Yoksa kur fiyatını ₺ ile çarpmak veya bölmek kolay.



Daha önce tekne fiyatı değerlemesi konusunda yazılan yazılar vardı.

Öncelikle küçük küçük bir kenara euro olarak biriktirmek. Tekne üzerine yer yer alan malzelerin neredeyse tümünün fiyatı dolar veya euro ile satılmakta.

aşağıda daha önce tekne fiyatlandırılmasının nasıl yapılacağına dair bir yazı var.
kimin yazdığı hatırlamıyorum bu kısmı kayıt etmişim.

bir fikir olmasın açısından kendinize göre bir fiyatlandırma yapabilirsin.

alıntıdır:
"
1. Yapacağımz bu teknenin sıfır kaça eder. Tüm aksesuarları fiyatlayıp liste fiyatı çıkar.
2. İndirim oranından alış fiyatını bul. Bu fiyat senin 2016 alış fiyatındır.
3. Bu büyüklükte birbiriyle çarpıştırıp sağlama yapacağın iki modelle sağlama yapacaksın.
3.a. İlk yıl %10-12 eskit ikinci yıldan itibaren %6-8 eskitmeye devam et.
3.b. 45 feet altında her yıl için 15-17 Bin EUR, 50 feet yöresinde 16-18 ve 50-57 feet arası ise 18-20 Bin EUR her yıl için eskit (Fİyatını  yazdığım yüzlerce teknede excel böyle bir eskitme gösteriyor. Haytaysa benim hatamdır.)

3.a. Asıl distrübitöre gidersen almaya calışacağı takas fiyatı. En dibi.
3.b. Sizin almayı düşünebileceğiniz fiyatlar. Tekne sahibinin biraz üstünü isteyeceği fiyatlar..

Tekne 4 yıldan yaşlıysa çoğunlukla bu iki hesap birbirini tuıtar.

Sen alıcı olarak nereye yerleşmelisin? 3.a yakın arada bir yerlere.
"

*

    N. D.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #5 : Ekim 20, 2018, 18:14:01 »
Tufan Kaptan , harika bir hesap bu , en iyisimi ben biraz daha bekleyeyim , tekne satıcısından üste para alırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka şaka , hesaba itirazım yok ama bence 2. elde ne istenen fiyat ne o ne bu , teknenin satıldığı , alıcının ödediği fiyattır değeri...
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2018, 18:18:35 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    Y. Ö.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #6 : Ekim 20, 2018, 20:41:20 »
Öncelikle böyle bir platformda sizler ile sohbet etmek, bir şeyleri paylaşmak çok güzel. Teşekkür ederim.
Prensip olarak yazılanlara katılıyorum. Ancak böyle bir ortamda nasıl düşüneceğimi şaşırdım. Nevzat Bey'in dediği gibi, herhalde
yeni yılı beklemek daha uygun olacak. Artık piyasalar oturur mu yoksa daha kötüye mi gider bekleyip yaşayacağız. İnşallah iyi olur.
Zevkin karşılığı belki para da değil ama, rakamlara da bakınca işin zevki falan da kalmıyor.
Tufan Bey, maddeler halinde sunduğunuz yazınızı ben de çok beğendim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    T. G.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #7 : Ekim 21, 2018, 00:36:19 »
Tekrar Merhaba,

öncelikle bir fikir verebildiysem ne mutlu bana.

bir malın satılabilmesi için öncelikle ona satıcının istediği fiyata yakın bir fiyat veren veya satıcının alıcının teklif ettiği fiyatı kabul etmesi gerekli.

Genellikle piyasada olan pazarlık sünnetir. indirim yapılır.

bu indirim ne kadardır?

Bir kaç yıldır yüksek fiyat istenen tekneler bekliyor.

eğer satan kişi de kullanmıyorsa boşuna bağlama ücreti veriyor ve kullanılmadığı için bir sürü ekipman heba olmakta.

benim fikrim ekonomik kriz sebebi ile artık yurtdışından bu euro fiyatları ile gel-git ve transfer maliyetleri çok fazla olmakta.

Bütçemiz yettiği ölçüde Türk bayraklı ve çevrede bilinen, marka ve modellerde bir tekne bakılması yönünde.

Teknesiz korsanların da biran önce gönüllerindeki tekneye kavuşmaları dileklerimle,
*

    S. K.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2018, 13:21:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benim fikrim ekonomik kriz sebebi ile artık yurtdışından bu euro fiyatları ile gel-git ve transfer maliyetleri çok fazla olmakta.

Bütçemiz yettiği ölçüde Türk bayraklı ve çevrede bilinen, marka ve modellerde bir tekne bakılması yönünde.

Şu iki bold alıntı bu sularda 2.el kayık fiyatlarının yüksekliğinin gerekçesi... Bugün X tekneyi Florida'dan getirmenin maliyeti (profesyonellere ücret ödemeksizin tamamen amatör ekiple):

4x vize
4x tek yön uçuş
200 günlük kumanya (4*50)
300 gallon yakıt (3,4$/gl)
seyahat sigortası
kayığın açık deniz eksiklerini tamamlama ve bakımı...

veya

transfer şirketi üzerinden gemi ile getirmek..

ikisini yalapşap hesaplayıp karşılaştırsak boydan ağırlıktan yakıt cinsinden kaynaklanabilecek küsuratlardaki farklılıklar dışında yaklaşık 25/30 bin dolarlardan bahsediyoruz - ki birinde kayıp 200 iş günü; diğerinde görmeden alma riski var...

Böyle olunca TR içerisinde bir tekne sahibi rahat rahat dünya piyasasındaki fiyatının 50-75K$ üzerini yazabiliyor teknesine... Bu bazen %10 bazen %25 fark demek oluyor... Burada 200K$ dan fazla istenen bir tekneyi orada 130K$ etiket konmuş ve ilana "siz yazan fiyata bakmayın; çekinmeden verin teklifinizi değerlendirelim"  minvalinde not eklenmiş olarak gördüm mesela daha geçen perşembe...

Benim takip ettiğim ilanlardan edindiğim tecrübe; tekne sahiplerinin etikette yazanın %50'sine bile razı olabildikleri; yeterince beklenirse 100 bin eurolarla başlayan satış serüveninde aynı kayığı 55-60'lara inmiş görebileceğiniz yönünde.. Bu genelleme yelkenli pazarında %60-70 (hatta piyasa penetrasyonu yüksek 2-3 markayı çıkartırsanız %90 oranda) tutar ve tamamen satıcının sabrıyla alakalıdır.. Aslında bir taraftan da başta ne kadar yanlış fiyatlama yapıldığının göstergesidir.

Yanisi bir kayığın gerçek 2. el fiyatı uluslararası sitelerdeki çoğu USA yerleşik ilanlarda yazanlardır. Bu gerek satıcıların fiyatlandırmasının gerçek amaca (kısa sürede kurtulmak) yönelik olmasından, gerekse geniş 2. el piyasası anlamsız fiyatların anında sırıtmasını sağladığından böyledir...

Kendimden örnek vereyim. Şu an bir kayık için görüşüyoruz; kayık genel ilanda değil, keyfekeder denen türden satılık. Fiyat sağlaması için bizim sitelere bakınca; aynı modelden sadece 1 tane 3 yaş genç var, onun da fiyatı 530K-TL.. Bu ilana göre bizim fiyat donanım farkıyla epey ucuz kalıyor. Ama o baz aldığım 530K-TL ne kadar gerçekçi, onu bilmediğim için o data tek başına yeterli değil. Dönüp uluslararası ilanlara bakınca bizimkiyle aynı yaşta ve modelde benzer donanımda, yani tam emsal denebilecek 6 tane ilan görüyorum; fiyatları 320-TL ile 390-TL arasında... Yani en pahalısı bile 50Bin-TL daha ucuz... Üstelik bu VW Passat diyebileceğimiz markalardan... Biraz daha unique markalarda fark yukarıda yazdığım gibi %30 seviyesinde olabiliyor..
*

    N. D.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #9 : Ekim 21, 2018, 13:44:10 »
Evvelki yıl 2 adet w210 dizel Mercedes aldım gümrüklerden , 20 yaş üstü . Birisi Irakta -Antepte kullanılmış kaportası pırıl pırıldı
en ufak pas izi yoktu orijinal boyasında , diğeri Almanyada kalmış , marşpiyeller ve bir çamurluğu  çürümüştü ,yaptırdık . Neden ? Çünki Almanyada kışın yollara çok tuz döküyorlar ,buzlanmayı önlemek için ... Asitlerden sonra en yıkıcı ,aşındırıcı ve öldürücü
şey deniz suyu ! Daha ne diyeyim (!)
*

    Y. Ö.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #10 : Ekim 21, 2018, 21:21:36 »
Sedat kaptan tespitleriniz çok doğru. Benim aklıma gelmemişti. Bu tespitlerin üzerine bir de piyasalardaki belirsizlik, ön görememezlik de eklenince satıcı olabildiğince kendini korumaya alacak fiyatlar istiyor diye düşünüyorum. Oda kendine göre haklı olabilir. O zaman dediğiniz gibi bize uygun olan teknenin yurt dışı ortalama fiyatına bakıp [ model ve donanımlarına da bakılarak ] bize de uyuyorsa, istenen fiyat ne olursa olsun ona göre teklif verilecek. Bu belirsizlik ortamında da doğrusu bu gibi. Biraz sabırlı takiple yeni bir tekne sahibi oluruz inşallah.
*

    S. T.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #11 : Ekim 21, 2018, 21:49:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sedat kaptan tespitleriniz çok doğru. Benim aklıma gelmemişti. Bu tespitlerin üzerine bir de piyasalardaki belirsizlik, ön görememezlik de eklenince satıcı olabildiğince kendini korumaya alacak fiyatlar istiyor diye düşünüyorum. Oda kendine göre haklı olabilir. O zaman dediğiniz gibi bize uygun olan teknenin yurt dışı ortalama fiyatına bakıp [ model ve donanımlarına da bakılarak ] bize de uyuyorsa, istenen fiyat ne olursa olsun ona göre teklif verilecek. Bu belirsizlik ortamında da doğrusu bu gibi. Biraz sabırlı takiple yeni bir tekne sahibi oluruz inşallah.

Bu yöntemle tekne bulmak biraz zor...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

6-8 metre fiyatları var yukardaki linkte,Bénéteau 24 First 6000  euro koymuş..
6 metre yelkenli 750 euro.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Adamların tekne envanteri ile (özellikle yelkenli) bizim ülkenin yelken tekne envanteri arasında dünya sayısal fark var..
Fiyatların yüksekliğinin asıl sebebi bence bu..
 İngiliz,alman,hollanda tekne satış sitelerine bakınca,insan iç geçiriyor.



*

    S. K.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #12 : Ekim 21, 2018, 23:48:53 »
Amerika'daki hedge fund krizinin asıl sebebini biliyorsunuzdur... İnsanlar evlerini kesinlikle etmediği paralara sattı; aldıkları paraları ithal arabalara teknelere falan yatırdılar ve kalan 3-5 kuruşlarını peşinat yaparak yine kesinlikle o paraları etmeyen başka evler aldılar...

Her ne kadar ardı ardına gelen kasırgalar bu teknelerin ciddi bir kısmını sahiplerinin değil sigorta şirketlerinin problemi haline getirdi ise ve kriz sırası-sonrasında 2.el satışları bu anlamsız lüks birikiminin köpüğünü aldıysa da halen özellikle atlantik sahilinde ciddi bir tekne (2.el) arzı var...

Bugün doğrudan listelere bakarak 2007-2010 ortalama bir "beneteau 39 nokta bilmemkaç (çok alt model var)" yelkenliyi TR'de 100K$'ın altına bulmak çok zorken; aynı kayıklara orada 65-80 bandında fiyat çekmişler ve ilanlara da "fiyata bakıp tırsmayın, hoşunuza gittiyse teklif verin" diye eklemişler (hepimiz biliyoruz ki bunun Türkçesi biz bi %15-20 daha ineriz demek)...

Yani az biraz açık deniz tecrübesine sahip, "bizim boş 60 günümüz var; gideriz, gitmişken 1 ay karayiplerde gezinir kayığa alışır, sonra da tersine atlantik rotasında kasırga hattının kuzeyinden jotun-jotun döneriz" diyebilecek birinin gidip oradan görerek tekne almaması abuk olur... ama ne olursa olsun potansiyel alıcının en az %50'si için lojistik açıdan dert mi? hem de büyük dert..
*

    O. E.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #13 : Ekim 22, 2018, 00:32:20 »
Bin bilinmeyenli , ve doğru cevapsız bir soru...
Hani meşhur anektod var iş hayatım boyunca çok sık karşılaştığım bir durumun parodisi...

Kayserili Oğluna  sormuş ...Dükandakı bir malı göstererek

Bu kaç para eder oğlum..

 Alıyormuyuz, satıyor muyuz Baba ?

Türkiyede gayri menkulden kazık yemeniz mümkün değildir.
Ne kadar kazık yemiş olursanız olun seneler içerisinde satan zararlı siz karlı olursunuz..
Ama Araba , Tekne taşıt araçlarında durum tam tersi olur.
Satan hep uzun vadede karlı olur....
Sahip olma maliyeti yüksek olan malların tümünde bu kuraldır.
Araba, Tekne gibi malların gelişmiş ülkelerde sahip olma maliyeti ile bizim ülkemizdeki sahip olma maliyeti korkunç farklıdır.
Bir tek metropollerinde park ücreti bakımından belki acıcık avantajlıyıız ama diğer hepsinde fark yeriz.

Bazı mallar alırken kazandırır, tekne bu bazı mallardan değildir, alırken çok ucuzunu almak çok iyi bir şey değildir. İkinci eli zayıf olan mal benzerlerinden göreceli ucuz gibi gözükselerde aslında en pahalı olanlardır.
Bu yüzden bu tip mallarda İkinci eli kuvvetli olan ve her daim aranılan tekne markası seçilmelidir.
Bir malı nasıl alırımdan çok sıkışırsam nasıl satarımı hesap etmek daima daha iyidir.

Bunlar benim fikirlerim doğruluğu iddia edilmez,sadece fikirdir.
Selamlar
*

    H. A.

Ynt: TEKNE ALIRKEN FİYAT NE OLMALI
« Yanıtla #14 : Ekim 22, 2018, 03:39:26 »
Bir malın bedeli pazara çıkınca belli olur, yani Pazar'da kaça satılabiliyorsa bedeli odur. Burada  alıcı olmak kolay, satıcı olmak zordur.
Satıcı olsam ve mutlakada satmak istiyorsam malum sitede ilan verir satılana kadar her ay fiyatını 5000 TL indirirdim.
Alıcı olsam mevcut piyasa koşullarına göre satıcının istediği fiyattan % 25-30 eksik fiyat teklif eder, alıcının cevabını beklerdim.