0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #15 : Mayıs 25, 2018, 13:18:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay korsanım eski çıkan pervaneyi atmayın,göbeğindeki lastik temizlenip eski lastiğin serliğinde özelliğinde sıcak pres lastik basılabilir bilginiz olsun.
Yedekte durur zor anlarda sizi kurtarır..

Bilgi için teşekkür ederim.Ali bey


*

    A. Ç.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #16 : Mayıs 25, 2018, 13:21:49 »
Malzeme ithalinin olmadığı dönemlerde impeller için göbek üstüne lastik döktürüp kullanırdık. Ben netice alamadım. Lastik sürekli boşa çıkardı.


*

    A. Ü.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #17 : Mayıs 25, 2018, 17:22:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Malzeme ithalinin olmadığı dönemlerde impeller için göbek üstüne lastik döktürüp kullanırdık. Ben netice alamadım. Lastik sürekli boşa çıkardı.
Ahmet ağbi lastik döktürülmez biliyorum bu tür işlerde,merak ettim nasıl bir yöntem izlediniz?

Botçuluk dönemlerimde pervanem sıyırmıştı Oktay korsanın ki gibi,sıfırını alıp takmıştım,bir ton para almışlardı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sıyırmış pervaneye kıyamamıştım hurdaya atmaya,basit bir aparat yapıp,lastik kauçuk işi yapan bir yere çıkan eski lastik parçalarını malzemesini tesbit ettirip ,o malzemeye göre sıcak pres pişirme yöntemiyle yapmıştık,yedeğe aldım son çare olarak kullanmak için..

Şöyle bir yöntem izlemiştim.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 25, 2018, 17:27:56 Gönderen: Ali Ünalan »


*

    A. Ç.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #18 : Mayıs 25, 2018, 17:45:40 »
Evet, kauçuk önce silindirlerde yoğrulur, sonra kalıba veya nereye koyulacaksa koyulur ve pişirilir. Ben de ayınşekilde yaptırmıştım ama metalin şeklinden mi, korozyona uğramasından mı, bilemiyorum, kauçuk hiç bir zaman göbeklere yeteri kadar tutunamıyordu. Sonuçta pervane içine uygulanan yöntem de aynıdır. İki metal arasına özellikle yüksek devirli dıştan takma motorlarda titreşimi azaltmak için kauçuk yapılıyor ama onarım için benim uygulayıcım başarılı olamadı ve o zamanın iyi kauçukçularındandı.


*

    A. Ü.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #19 : Mayıs 25, 2018, 18:38:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet, kauçuk önce silindirlerde yoğrulur, sonra kalıba veya nereye koyulacaksa koyulur ve pişirilir. Ben de ayınşekilde yaptırmıştım ama metalin şeklinden mi, korozyona uğramasından mı, bilemiyorum, kauçuk hiç bir zaman göbeklere yeteri kadar tutunamıyordu. Sonuçta pervane içine uygulanan yöntem de aynıdır. İki metal arasına özellikle yüksek devirli dıştan takma motorlarda titreşimi azaltmak için kauçuk yapılıyor ama onarım için benim uygulayıcım başarılı olamadı ve o zamanın iyi kauçukçularındandı.
Ahmet ağbi,benim bildiğim yöntemde,kauçuk doldurulması gereken alana koyulduğunda pres yöntemi ile basınç yapıldığı için içerideki kauçuk da boşluk olmuyor ve malzeme içeride pişerken tüm yüzeyleri öpüyor dolayısı ile sorun çıkmadı,malzeme şeçimide çok önemli tabi..

*

    A. Ç.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #20 : Mayıs 25, 2018, 18:47:38 »
Umarım, iyi yapılmıştır. Sorun çıkmadı derken, yük altında denediğinizi varsayıyorum, yani yerine takıp motorla yüksek devirde ilieri ve geri gittiniz veya bir tezgaha bağlayıp pervaneyi ciddi bir güçle çevirmeye çalıştınız.
*

    A. Ü.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #21 : Mayıs 25, 2018, 19:00:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Umarım, iyi yapılmıştır. Sorun çıkmadı derken, yük altında denediğinizi varsayıyorum, yani yerine takıp motorla yüksek devirde ilieri ve geri gittiniz veya bir tezgaha bağlayıp pervaneyi ciddi bir güçle çevirmeye çalıştınız.
Canına okumuştum bir sorun çıkmadı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap o kauçuğun bir görevi daha var aslında bir nevi emniyet sibobu,buda iyi bişiy,zayıf noktadan sıyırıp başka yerlere zarar vermemesi açısından,halat sarmalarında veya sürekli yük altında kaldığı için,malzeme yorgunluğu olabilir,zayıf nokta olmadığı için motoru stop ettirip veya şanzıman da dişili kırabilir zorlanmadan dolayı.
benim başıma gelmişti forumda yazmıştım saft lı sistem olduğu için kaplin kaması sıyırmıştı teknem.
*

    A. Ç.

Ynt: Sail Drive Pervane problemi
« Yanıtla #22 : Mayıs 25, 2018, 19:34:55 »
Benzer bir pervanede kauçuğa güvenemediğim için mil ile pervane arasına bronz burç çakıp, aralığı daha sonra kaynak ile doldurtmuştum. Sarsıntı ve uğultu yoktu ama brişeye takılsaydı nerelere zarar verirdi bilmiyorum.