0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. S.

Çekek yeri
« : Mart 06, 2009, 16:39:21 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Biz bunu Matay'la bir senedir düşünüyoruz, hele son marina zamlarından soona...
     Sadece tatlı su rezervi konusunda takıldıktı ; tekneleri denizde batırırsak elektrik
     sistemi, motor, aluminyum aksam vs'yi tuzun etkisinden arındırmanın yolunu
     henüz bulamadıktı. Yani denizden girişi olan bir tatlı su yatağı bulsak ( Tuzla
     gölü gibi ) tekneleri dadlı suya gömebilirdik...

     Fakat, paralel yürüyen ikinci bi projem daha var. Lowbedli kamyon ve vinçlerin
     arsızca kira bedelleri yüzünden henüz gerçekleştiremedim ( belki emekli olunca
     lowbed bi kamyon ve bi vinç alırım 2. el ) ; Tuzla ; Şekerpınar vs gibi kuzeydeki
     genelde lojistik sektörünün zaten yerleştiği bir alanda mesela bir nakliyeciden
     zemini beton, üstü sundurma, etrafı tel örgü, 24 saat bekçi olan bir yeri kiralamak
     ve tekneleri yılın 6-8 ayı burada m2'si 3 kuruşa yatırmak.
     ( Uzun buhran dönemlerinde yıllık veya 2 yıllık özel teklifimizi ısrarla isteyiniz !!! )

     Belki yakında dünyanın ilk tekne kara parkı işleticisi olurum ?
     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
     
« Son Düzenleme: Mart 06, 2009, 16:40:13 Gönderen: Aali San »


*

    C. G.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2009, 15:52:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Biz bunu Matay'la bir senedir düşünüyoruz, hele son marina zamlarından soona...
     Sadece tatlı su rezervi konusunda takıldıktı ; tekneleri denizde batırırsak elektrik
     sistemi, motor, aluminyum aksam vs'yi tuzun etkisinden arındırmanın yolunu
     henüz bulamadıktı. Yani denizden girişi olan bir tatlı su yatağı bulsak ( Tuzla
     gölü gibi ) tekneleri dadlı suya gömebilirdik...

     Fakat, paralel yürüyen ikinci bi projem daha var. Lowbedli kamyon ve vinçlerin
     arsızca kira bedelleri yüzünden henüz gerçekleştiremedim ( belki emekli olunca
     lowbed bi kamyon ve bi vinç alırım 2. el ) ; Tuzla ; Şekerpınar vs gibi kuzeydeki
     genelde lojistik sektörünün zaten yerleştiği bir alanda mesela bir nakliyeciden
     zemini beton, üstü sundurma, etrafı tel örgü, 24 saat bekçi olan bir yeri kiralamak
     ve tekneleri yılın 6-8 ayı burada m2'si 3 kuruşa yatırmak.
     ( Uzun buhran dönemlerinde yıllık veya 2 yıllık özel teklifimizi ısrarla isteyiniz !!! )

     Belki yakında dünyanın ilk tekne kara parkı işleticisi olurum ?
     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
     

Bu proje için kafa patlatanların olduğunu biliyorum Aali.... Hatta maliyetlerini çıkarttılar. Harekete geçemediler.
Ancaaak fazlaca düşünmeden cahil cesareti ile projeyi hayata geçirenler oldu.
Alesta Vira firması kara parkı hizmeti veriyor. Tabii veren firmaya aracılık ederek.
Fiyatlar ise çok cazip değildi. Kontrol ettim.

100-150 teknelik betonlanmış bir alan,  küçük tekneleri yükleyebilecek kapasiteli Hiyap vinçi entegre lowbed trailer, çekici işi görür.
Büyük tonajlarda ise harici vinç her iki uçta da gerekecektir.

Biz bu projeyi tartışırken en önemli sorunun trafik kısıtlamaları ve sigorta olduğunu görmüştük. Kara nakliyesi sigortası ve park yeri süresince sigorta. Bu bedel park ücreti içinde mi olmalı yoksa müşteriden ayrıca mı istenmeli? Sigorta bedeli mesnedi ne olmalı? İstenmeyen durumlarda bu sigorta kurulacak firmayı batırır mı? vs vs vs

Olmayacak / Yapılamayacak proje değil. Bal gibi de verimli olur.
Ama eksik. Teknesini kara parka koymaya karar veren tekne sahibine bakım onarım hizmetlerinin de bahis konusu parka yakın bir lojistik merkezinden verilmesi veya bu kara park bünyesinde olması gerekir ki saçlı sakallı kara parka getirilen tekne gelinlik kız gibi yeniden denize dönebilsin.


*

    A. S.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2009, 16:46:14 »
Bir zamanlar Batıda ''amatör işlikleri '' moda olmuştu...
Adam içinde her türlü alet edevatı hazır dükkanı kuruyor, hatta gerektiğinde başvuracak
bir teknik adamı da orada, insanlar gidip kendi işlerini gerekirse destek alarak kendileri
yapıyorlardı. Hala mevcut ve meraklıları var mıdır bilmem ?

Ama bu kara parkı projesi yapılabilse, orada 3-5 minik atölye ve gerekli makina parkı
yaratılabilir, bunlar üç otuz paraya isteyenlerce kullanılabilir, hatta marina dışardan usta
girişine 30 €/gün isterken, misal bunu işleten ustaya kendi yerinde atölye veya dükkan
kullanım hakkını ucuz bedellerle verebilir.

Sonuçta su kenarında olmayan ve asıl amacı tekne sahibinin poposunu külotsuz bırakmak
olmayan bir Çekek Yeri projesinden bahsediyoruz...


*

    M. E.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2009, 16:52:17 »
Bence harika bir fikir...
Ama nasıl olur, nerede olur?

Malum şeytan ayrıntıda gizlidir...


*

    A. S.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2009, 17:02:49 »
Olabilmesi lazım diye düşünüyorum...
Neden derseniz, bir dönem devletin tüm altyapısını, binasını, işletmesini, güvenliğini
sağladığı ve bunların üzerine bir dolu ekonomik avantaj sağladığı Serbest Bölgelerde
açıkta mal depolama bedeli 2 dolar / m2-ay civarı idi ( şu an ne kadardır bilmiyorum ? ).

Demek ki teknemi oraya koysam ; 70 dolar ayda, 840 dolar yılda kira ödeyecektim,
bu arada tekneyi birine maliyetinin 2 misline satsam, edeceğim kar da vergiye tabi
olmayacaktı...Eh, bizim böyle bir derdimiz yok.

Bize gereken teknelerin vinçle kıyıdan rahatlıkla alınacağı bir limana, rıhtıma ( örn Tuzla )
nispeten yakın, ana yollardan pek ayrılmadan 10-15 km köprüsü, alt geçidi, tlf telleri
vs si olmayan bir bölgede 10-20 dönüm etrafı telle çevrilmiş, zemini betonlanmış, içinde
bir iki ufak binası, suyu, elektriği ve bekçisi olan bir alan.

Çekmece ve Samandıra, Şekerpınar taraflarında da özellikle nakliyeci ve lojistikçilerin bu
tarz 100lerce yeri var sanırım ; hele şu dönemde kaçı kapasitesini kullanabiliyordur ?




*

    C. G.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2009, 17:08:13 »
Budan aylar önce forum üyelerimizden Mustafa Ekemen (Moravia Fabrika Müdürü) beni alıp Avcılar'daki fabrikasına götürmüş bu bu projeyi nasıl yapabileceğimiz konusunda konuşmuştuk. Fabrikaya ait 700-800m2 lik açık betonlanmış bir alanı ve oldukça verimli olabilecek kapalı sahası da vardı. O zaman bu proje için özellikle Rumeli yakasında ve Trakya tarafından azami 10 metreye kadar motor teknelerini buraya alabileceğini söylemiş ve yukarıda da bahesettiğim sigorta vinç konularını alatmıştım.
Zannediyorum bir kaç tekneyi de misafir etmeye başlamış.

Bizim durumumuzda ise Kalamış/Fenerbahçe marina toplamında 1700 tekne suda. İlle de yürür bir proje. Yer konusunda ise Yuzla sırtları- Orhaniye köyü - Kurtköy falan olabilir.

Proje için yeri çok ucuza getirecek bir arkadaşım var. 25-30 dönümden bahsediyordu. Yer de Tuzla Orhaniye cıvarı idi.
« Son Düzenleme: Mart 16, 2009, 17:09:09 Gönderen: Cem Gür »
*

    M. Ç.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #6 : Mart 16, 2009, 17:11:33 »
Hayli ilginç olmaya başlıyor...

Gezer vinç hariç büyük yatırım gerektirmez.

Yurt dışında sürat tekneleri için kat otoparkı bile var, ondan da yapsak...

Boş gezen mod olarak talip olsam mı müdürlüğüne Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2009, 17:19:06 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Hop hop, haşin moderatör !!!
      Emekliliğimize kendimize yer hazırlıyorduk herhalde değil mi ?
      Neyse, iki kişilik iş de çıkarabiliriz belki orada ?

     Bence öncelikle ama çok dürüstlükle şunu tartışmak lazım :
     Eskisi gibi , yılın misal 6 ayı kışın karada, 6 ayı  ( ya 6 aylık marina
    sözleşmesiyle, ya Güneyde, ya zaten gezide, ya da bir koyda tonozda )
    yazın denizde geçirmeye razı reis sayısı kaç veya toplamda oranı ne ?

    Ben Kasım sonu - Mayıs başı teknemi karada tutmaya soğuk bakmıyorum ;
    hele bunun finansal getirisi yani tasarrufu olacaksa ?
    ( Üstelik şu sıra karaya bir atabilsem, değil kış sezonu ; bir hatta iki sene
    bile karada güvenle durabilecekse, işime geliyor ...)

   Bu tarz bir yer kışın marinada tekneyle çıkmayıp da, sağda solda yapılan
   sosyalleşmeyi de sağlayabilir pekala, altı üstü çekek yerine 6-7.000 TLlik
   bir prefabrik binacık, buyrun ala Çekek Yeri Kulubü.
   Hafta sonu tekneye gidip ufak tefeğini tamir, sonra kulübe kulüpte lak lak.
   Hiç fena bir hayat olmayabilir ?


*

    H. E.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #8 : Mart 16, 2009, 17:27:05 »
Bence olur. Yalnız direklerin sökülmesi gerekecek. O zaman da geçit, tel örgü pek sorun olmaz. Sigorta konusunu aşabiliriz. Tuzla'ya yakın olması, endüstriye ve denize yakın olmak manasına gelecektir.
*

    A. S.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #9 : Mart 16, 2009, 17:31:03 »
Direkler sökülecek. Zaten doğrusu da bu. Tepesinde direkleriyle karada tekne parkı
Akdenize özgü bir huy, bazen teknelerinin sonunu da hazırlıyor bu nedenle...
Üstelik avantaj. Direk tepesinde yapacağım bir sürü iş var, kiminin direğinin
vernik işi var, kiminin polisaj işi var, herkes direk donanımının kontrollerini düzenli
yapmak ister, kimi yeni kablo döşemek ister vs vs vs.

Sonuçta da bu işleri yapamıyoruz veya çok geciktiriyoruz, direkler hep teknenin
tepesinde durduğu için.
*

    H. E.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #10 : Mart 16, 2009, 17:37:42 »
Aynı nedenlerle bana da manasız geliyor direklerin sökülmemesi. Direk sökmek, geri takmak, arma ayarı ne kadar zor olabilir ki?
*

    A. A.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #11 : Mart 16, 2009, 18:25:50 »
Vinç konusu sanıyorum çok daha ucuza çözülebilir. Güneydeki çekek yerleri eski kızaklı sistemlere benzer vinçler kullanıyorlar. Yani 4 tekerlekli bir araç suya giriyor, tekne geliyor kolonlarla vinç gibi aletin üstüne çıkıyor ve hoop karaya.

Asıl yer sorunu daha biyük gibi görünüyor. Tuzlada çekme atma bedeli verilerek mevcut vinçler de kullanılabilir. Direkler sökülecek, evet sökülmeli ama yok ben söktürmem diyen çıkar mı?   
*

    A. A.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #12 : Mart 16, 2009, 18:30:03 »
Başka fikrim geldi. Karada konaklamaya niyetlenmiş yeteri kadar müşteri varsa neden İstanbul'da israr ediyoruz? Marmara'da deniz kenarında çekek yapılabilecek yer kolaylıkla bulunur. Müşteri güveni sağlanabilirse, tüm işlemler çekekte yapılır, sezonda tekne sahibine teslim edilir (isterse Kalamış'ta, isterse Ataköy'de, isterse çekek yerinde)
*

    M. E.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #13 : Mart 16, 2009, 21:02:14 »
Ali Ak Korsan, Marmara olur ama sanayiye yakın olması kaydıyla.
Haritayı açıp baktığımızda Bursa bu açıdan iyi bir aday, körfezin içi oldukça zorlu pek yer zaten yok. Tuzla ha keza... Ama Bayramoğlu Gebze civarı nasıl olur? Bilemiyorum

Direklerin sökülmesine bence gerek yok. Tamir gerekiyorsa tabi sökülebilir.

Denize kıyısı olmadıkça, kıyıdan 1-2 km içerde, düz ayak zemini Ali San Korsanın dediği gibi beton kaplı düz ayak bir yer işi görür. Sahilde bir basit ponton işi görür.

2-3 seneye kalmadan alan tamamen dolar, muhtemel bir o kadar yer ihtiyacı doğar. Olayı sadece biz ve bizim gibi tekne sahipleri olarak da nitelendirmemek lazım. Her taraftan tekne yağar. Bodrum yat Lift veya Marmaris Yat Marini kat be kat geçer dolluluk oranı!


*

    C. C.

Ynt: Çekek yeri
« Yanıtla #14 : Mart 16, 2009, 21:16:50 »
Aşağıdaki videoda tam da bu iş için yapılmış bir lift var. Biraz kafa patlatılsa Türkiye'de rahatlıkla imal edilebilir. Marmaris Netsel'de de 25 tona kadar tekneleri buna benzer bir lift ile karaya alıyorlar. 25 tondan büyük tekneleri zaten karadan nakletmek ayrı bir zahmet.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu durumda sadece deniz kenarında bir rampa lazım. Tabii bu Ali Ak korsanın söylediği gibi deniz kenarında ve İstanbul dışında bir alanda çok daha pratik olabilir.