0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. Y.

Pasarella yapımı
« : Mart 06, 2012, 22:08:37 »
Kullanılan malzeme (2 adet için)

45*18*270 cm ebadında maun kereste

bir adet fireze uç

bir kutu deniz tutkalı

bol miktarda (50 adet)  işkence

Maliyet parasal olarak piyasada satılanların 1/10 u

Maliyet emek olarak piyasada satılanların 10/1 i



İlk önce keresteciden bir kereste beğenildi. Marangozda 28*28*boy oranında kestirildi. Kesilen bu parçalara frezede kanallar açtım. Birbirlerinin üstüne geçirilerek tutkalla yapıştırdık.

Aşağıda teknik çizimime ait fotoğraflar mevcut. Bitmiş halinin fotoğraflarınıda (daha zımpara ve yağ (vernik) işlemi var) kısa süre sonra ekleyeceğim.

Not : çizimler 30 mm üzerinden ama keresteyi 28 mm den kestirdim.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Mart 06, 2012, 22:10:28 Gönderen: İrfan Yalçın »


*

    H. M.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #1 : Mart 06, 2012, 22:37:55 »
Eline saglik fotoraflari bekliyoruz


*

    C. D.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #2 : Mart 07, 2012, 00:44:42 »
İrfan korsanım eline sağlık
iyi tasarlanmış ve görsel olarak ta güzel bir paserella çalışması.

Ancak izninle bir konuda not düşmek istiyorum.

Teknelere giriş çıkış ta kullandığımız paserella dizaynları gerçekten bir hoşluk yaratıyor.
Ancak teknik çözümlerde, hoşluk (görsellik-estetik) güvenlik ve dayanımın
önüne geçmemeli diye düşünürüm hep.

Bu pazar Nurettin korsanla  pontonda bağlı  teknelere
bakına bakına Koza'ya giderken önümüzdeki teknelerin birinden
inen  bir arkadaş, paserellanın birden kırılması ile gögüs kafesi
ponton yan duvarına çarparak denize düştü.

Ponton yan kesitinin gögüs kafesinde oluşturduğu basınç ile 
şoka giren arkadaş büyük bir panikle pontona tutunmaya
çalışsada gögüs kafesine gelen darbenin etkisiyle elleri
ponton ahşabından kaymakta iken Nurettin korsanla
koşup arkadaşı sudan çıkardık.

Bereket hava güneşli olduğu için etrafta ki teknelerde birçok
insan bulunuyordu.
Aynı durum, sözgelimi hafta içi rüzgarlı ve soğuk bir havada
meydana gelse, sanırım arkadaş için sonuçları daha kötü
bir durum ortaya çıkacaktı.

Yine benzer bir durum sabah tuvalete giderken paserellanın
dönmesi sonucu denize düşen, düşerken de kafasını tekneye çarparak
bilinç kaybına uğrayan arkadaşımızı,
pontonları sabaha karşı kontrol amacıyla gezen
uyanık güvenlikçiler kafanın tekneye çarptığı anda çıkan sese
koşarak yarı baygın olarak denizden  çıkarmışlar,
arkadaşımız bu sayede mutlak bir ölümden döndü.

Diyeceğim odur ki;
Tamam paserellalar estetik olmalı, bakan bir daha bakmalı,
ama mümkünse altından gizli bir şekilde köşebentlerle sağlama alınmalı,
paserellanın tekneye bağlı olduğu kısım tek pimle değil,
paserellanın dönmesini engeleyecek şekilde
iki pimle tekneye tesbit edilmeli diye düşünüyorum.
Teknenin rüzgarla ve dalga ile gezinmesi esnasında tek pimliler
daha pratik gözüksede, iki pimli olup rüzgarla gezinme esnasında
çapariz çıkarmayacak çözümler sağlanmalı.

Teknemizin kıymeti paserellanın dayanımı ve güvenliği ile
orantılıdır diye düşünüyorum.
Çünkü binemediğimiz ya da binmeye çalışırken denize boyladığımız
tekne, 60 feet Mono Lisa olsa ne yazar.

Sevgi ve saygıyla tekrar el emeğin ve pratik çözümün için kutlarım.
Umarım çekincelerim sizi kırmaz.





*

    M. E.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #3 : Mart 07, 2012, 00:48:29 »
Sevgili Can Ağabey,
Hemen atlamışsın ama İrfan Kardeş daha güverteye nasıl tutturacağını anlatmadı bile )))
Haa henüz testi kırılmadan diyorsan o başka ama bu kadar güzel pasarella yapan adam senin dediklerini de düşünmüştür zaten. ))))

Bir de neden maun? Onu merak ettim bak ben...


*

    İ. Y.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #4 : Mart 07, 2012, 00:58:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Can Ağabey,
Hemen atlamışsın ama İrfan Kardeş daha güverteye nasıl tutturacağını anlatmadı bile )))
Haa henüz testi kırılmadan diyorsan o başka ama bu kadar güzel pasarella yapan adam senin dediklerini de düşünmüştür zaten. ))))

Bir de neden maun? Onu merak ettim bak ben...

sert ağaçtan olması gerekiyordu.

Seçenekler teak, maun ve iroko idi bizim için.

teak 'in m3 ü 6000 eurolarda

maun un m3 ü 1150 eurolarda

irokonun m3 ü 1000 eurolarda

fiyattan dolayı teak

30*30*2000 mm çıtalar iroko ağacında dönme yapacağından (bu ebatlarda çıtayı dönmeden kesemiyorlar) iroko saf dışı kaldı.


*

    M. B. A.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #5 : Mart 07, 2012, 09:04:35 »
Hakikaten nefis olmuş. Benzer pasarellalar görüyorum pontonda filan ama nasıl yapılır bilmiyordum.

Bizim pasarellaya gelince; kalınca uzun bir kereste, bırak kırmayı, kaldırıp indirmek bile zor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Güvenli diyebiliriz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. P.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2012, 09:26:54 »
Ben sağlam olsun diye paslanmaz profilden kafesini yaptım yürüme yolunada 15mm marinkontraplak koydum. O kadar ağır olduki büronun arkasındaki depo olarak kullandığım yerde duruyor. Ara sıra bakıp vaybe ne güzel yapmışım diye bakıyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. M.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #7 : Mart 07, 2012, 09:28:55 »
İrfan Korsanım

Öncelikle eline sağlık diyebilirim çok da güzel olmuş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

  Paselella yapımında sert ağaç seçimi oldukça önemli hatta bende benzeri bir paserella yaptım

kendime ağac olarakta okaleptus seçtim (daha sert ağaç yurdum ağaçları arasında bulamadım )

ancak dönmemesi için kalın işledik (35mm) ve kalınlıktan da krom cıvatalarla boydan boya sıktık

görüntü ve işlev çok iyi hiç bir sorun yok ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Hatta renk ve ağaç görünümü aynı maun...

Ancak sorun ağırlıkta : ben derimki paserella hafif olacak ve sağlam olacak .o nedenle krom

görünümde çok güzel Aliminyum malzemelerle yapılabilir ve hem maliyet hem kullanım

açısından büyük rahatlık ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #8 : Mart 07, 2012, 10:42:00 »
Eline sağlık irfan. İşin bittiğinde fotoğraflarını gönder  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. G.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #9 : Mart 07, 2012, 11:18:01 »
Basit ve sağlam pasarella için önerim bir dönem De LUxe için yapılan pasarella.

Kısa veya orta boy alüminyum merdiven alınır. 2 Yanak sökülerek basamaklar ya çıkarılır ya da kenara konur.
Arzuya göre çamdan veya başka bir ağaçtan aralıkları 3-4 cm parçalar da 15 cm eninde istenen boyda hazırlanır.
Hazırlanan ahşap parçalar yeniden merdivenin yanakları arasına vida ile baülanır. Ahşap istenmez ise bu sefer çıkartılan basamaklar yatay olarak yanaklara perçinlenir.

Kara tarafına da piyasada satılan basit 2 adet montaj plakalı plastik tekerlek ya vidalanır ya da perçinlenir.
Yine pasarellanın kara ucuna ve yanaklarına birer adet de u mapa monte edilerek ister mataforaya ister başka bir yere ip ile irtibatlandırılır.

Yeni jenerasyon hafif radiuslu ahşap pasarella'nın mantığı yolda giderken pasarellayı teknenin başına doğru dikey olarak puntellere bağlarken tekne formuna uygunluğunu sağlamak.
*

    O. B.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #10 : Mart 07, 2012, 15:04:47 »
Eski pasarellamı kendim yapmıştım. 22 mm lik çıkma inşaat kalp malzemesi plywood alıp istediğim ebatta kestikten sonra esneme testi yaparak istediğim esneme miktarını sağlayacak ahşap kiriş(2x3 cm yetmişti) ile takviye ettim. 3 yıl kullandım. Neredeyse bedavaya gelmişti.
« Son Düzenleme: Mart 07, 2012, 15:09:28 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Ö. K.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #11 : Mart 07, 2012, 15:26:31 »
Bunun nedeninin daha ince malzeme ile daha iyi bir mukavemet sağlanıyor olması diye düşünüyorum.

40' üstü teknelerin paserella boyunda zaten anlaşılmayacak kadar bir eğim söz konusu...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeni jenerasyon hafif radiuslu ahşap pasarella'nın mantığı yolda giderken pasarellayı teknenin başına doğru dikey olarak puntellere bağlarken tekne formuna uygunluğunu sağlamak.
*

    Z. T.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #12 : Mart 07, 2012, 15:36:01 »
210 cm x30 cm x 2 cm ölçülerinde bir lata kestirdim üzerine belli aralıklarla basmak şeklinde tahtalar döşetip çaktırdım. Oldu sana paserella: 50 TL.

Kenarda vardevela ayaklarının oraya bağlıyorum. Pahalı, karbon olanlar hafif ama çalınma tehlikesi var. Katlanıp portuça atılabilecek bir tane edinmek ideali gibi.

İrfan korsanım eline sağlık bu arada  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    O. B.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #13 : Mart 07, 2012, 16:37:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunun nedeninin daha ince malzeme ile daha iyi bir mukavemet sağlanıyor olması diye düşünüyorum.

40' üstü teknelerin paserella boyunda zaten anlaşılmayacak kadar bir eğim söz konusu...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeni jenerasyon hafif radiuslu ahşap pasarella'nın mantığı yolda giderken pasarellayı teknenin başına doğru dikey olarak puntellere bağlarken tekne formuna uygunluğunu sağlamak.
Ön eğim(prebend) verilmiş pasarellanın mantığı olsa olsa uzun boyundan dolayı yük altında esneme halinde düz kalması için olabilir. Aksi halde mukavemeti yeterli olduğu halde esneme miktarı fazla olacağından yürüyen için rahatsız edici bir ortam oluşur. Bu tip elemanları tasarlarken mukavemeti tutturmak gerekli ama yeterli değildir. Esneme miktarını da ergonometrik değerlere yakın getirmek gerekir.
*

    N. Ö.

Ynt: Pasarella yapımı
« Yanıtla #14 : Mart 07, 2012, 16:45:30 »
Eğimli pasarellaların bir nedeni de, tekneden daha yüksekteki bir rıhtıma çıkarken ,pasarellanın altının betona sürtmemesini sağlamaktır.