0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #15 : Eylül 19, 2018, 11:19:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın kaptanlar , 8 Metre civarında , platu 25 benzeri (ama içten motor takacağım) bir yelkenli tekne için ne tür dümen tavsiye edersiniz ? Hidrolik sistem yelken seyrinde sürekli motor çalıştırılması gereği için tavsiye edilmez sanırım . Kollu yeke de uzun seyirlerde yorucu olabilir ... Başka nasıl olabiliyor ?

Bu boy seri üretim yelkenli teknelerin hemen hepsinde Yeke dümen var. Arıza riski olmayan yada çok çok az olan, basitliği için tercih edilen sistem bu. Uzun ve solo seyirlerde yeke tipi otopilot kullanabilirsiniz, bu şekilde yorucu olmaz. Kolay gelsin..
,

Katılıyorum.  8 metre bir teknede dolap dümen hem çok yer tutar hem de tahmin ettiğiniz kadar az yorucu değildir. Dolap dümen takacaksanız,  zincir dişlisi, zincir, paslanmaz çelik halat ile mekanik olarak dümeni kontrol eden sistemler en yaygınıdır.

Hidrolik sistem ise genelde tamamen el ile çalışır, Motor veya elektrik gerekmez. Dümen simidinin bağlandığı kutu pompadır, siz simidi çevirdikçe dümen palasını kontrol eden silindire hidrolik pompalar.



*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #16 : Eylül 19, 2018, 11:22:52 »
Uçak dümenlerinde Elevatorlerin firar kenarlarında ek küçük kanatçıklar vardır (trim)  ,bunlar tırmanma ve alçalmada  kanatçığın ters istikametine trim edilerek dümen üzerindeki yükü hafifletir ,Elevatörleri sizin trim ettiğiniz açıda kalmaya zorlar.
Tekne dümen palalarında böyle sistemler kullanılıyor mu ?


*

    A. Ç.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #17 : Eylül 19, 2018, 11:27:38 »
Tekne dümen palalarının küçük bir kısmı milin ön tarafına kaydırılarak bu sistem gerçekleşitirilir. Üzerinden geçen su ön taraftaki terslenmiş yüzeyi iterek dümen palasınındaki yükün bir kısmının alınmasını sağlar.


*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #18 : Eylül 19, 2018, 11:35:07 »
Sayın kaptanlar ,anladım çok teşekkür ederim ,Hidrolik sistemin sürekli motor gerektirmemesi bilmediğim bir konu idi ,böyle olması çok iyi , nasip olur da tekneyi alırsam denizden Trabzona getirmek istiyorum , yeke çok yorar diye düşünüyorum , yeke otomatik pilotları da gereksiz çok pahalı , bir geniş zamanda micro işlemci ve step motor, bilyalı mil ile 500-600 tl ye oturur kendim de yapabilirim diye düşünüyorum. selam ve saygılarla


*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #19 : Eylül 19, 2018, 11:36:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne dümen palalarının küçük bir kısmı milin ön tarafına kaydırılarak bu sistem gerçekleşitirilir. Üzerinden geçen su ön taraftaki terslenmiş yüzeyi iterek dümen palasınındaki yükün bir kısmının alınmasını sağlar.
Anladım , bunu düşünememiştim , çok teşekkür ederim ,selam saygılar ...

*

    A. Ç.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #20 : Eylül 19, 2018, 12:12:45 »
Oto pilot işi biraz karmaşıktır. Aslında küçük bir bilgisayardır. Tekneyi pusulaya göre düz tutmanın yanı sıra, dalgadan rüzgardan etkilenmesine göre rotadan kısa süre çıkmasına müsaade eder, yine dalganın etkisi ile rotaya girmesini bekler. Bu süreleri de çeştli hesaplamaları yaparak belirler. Yani sadece hardware değil, ciddi bir software gerektirir. Sadece pusulaya göre rotada tutmaya çalışırsanız, Elektronik devreler sürekl motoru çalıştırır ve aşırı elektrik tüketimi olur. Motorun bu kadar aşırı yükle sürekli çalışabilmesi için de ya soğutma gerekir ya da daha büyük bir motor, her koşulda elektrik tüketiminiz daha da artar.  Bir otopilot satın alın.
 
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #21 : Eylül 19, 2018, 13:19:52 »
Ahmet hocam , yazılım işi zor ,sadece pusula başını takip ettirmek bile o kadar kolay değil mikro işlemci ile ... Bu ikincisini denemeyi düşünüyordum . Uyarınız için teşekkür ederim.
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #22 : Eylül 19, 2018, 13:30:38 »
Aklıma takılan bir diğer sorun da salma meselesi, görüştüğüm üreticinin standart salma sistemi uzun bir birbuçuk metre aşağıda 700kg civarında bir ağırlık . Bu bakımlarda ciddi sıkıntı yaratacak, ayrıca sürekli "ya vurursam" endişesi yaratacak . Teknenin altına boydan boya 40-50 cm civarında daha da ağır bir salma yaptırabilsem karaya almam çok kolay olur hatta , direk seyyar olursa benim barınaktaki dama ,içeriye bile alınabilir. Mutlaka bu konu hesap kitap mühendislik meselesi ... Olabilirliği varsa belki üreticiye böyle bir çalışma yaptırmak için uğraşabilirim .
*

    A. Ç.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #23 : Eylül 19, 2018, 13:53:22 »
Salmanın derin olması yan yüzeylerin orsada daha iyi performans yapmasını sağlar. Salma teknenin yana doğru savrulmasını engellemek içindir. Safra ise yan yatmasını engeller. Modern salmalar hem salma gförevi hem safra görevi görürler. Salma dernliğini azaltarak ve boyunu uzatarak aynı safra etkisini yakalamak mümkün ama gerçekten mühendislik işidir. Safranın derinde olması yelken üzerindeki yatırıcı gücün kol boyunun uzmasına bağlı olarak daha kolay karşılanmasını sağlar, Sığ br salma yaptığınıda ağırlığının daha fazla olması gerekir. Yanal yüzey de azalacağından teknenin rüzgar altına sürüklenmesi de artar. Oynamamanızı öneririm.

direk konusunda çalışma yapılabilir ama sökülebilir direklerin, tekneye dikilmesi gerçekten çok çaba istiyor. Kapalı bir yere çekme fikri iyi olsa da her defasında vnç çağırmak gerekebilir veya tekne başına dikmek için teşkilat kurmak gerekir.
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #24 : Eylül 19, 2018, 14:00:05 »
Anladım , Ahmet hocam acemice sorularla sizi çok yordum bu gün , bir kaç gün ara veriyorum . Çok teşekkür ederim ,selam ve saygılarla ...
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #25 : Ekim 24, 2018, 13:04:44 »
Saildrive sistemine baktığımızda manevra dümeni sistemine benzerliği görünüyor (ben benzettiyorum en azından ) saildrive sisteme dönme mekanizması (dümen gibi) bağlanabiliyor mu ?
*

    A. Ç.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #26 : Ekim 24, 2018, 13:11:52 »
Saildrive sistemler genelde sabittir. Yeni modellerde elektronik kumandalı yanaşma sistemlerinde kullanılmaya başlandı. Baş pervanesi ile birlikte kontrol ediliyor. Dümen palası yeteri kadar büyük olan bir yelkenli teknede gerekir mi çok emin değilim.
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #27 : Ekim 24, 2018, 13:52:35 »
Anladım , Ahmet Hocam , çok teşekkür ederim. Selam ve saygılarla ...
*

    O. E.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #28 : Ekim 24, 2018, 15:02:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Saildrive sistemler genelde sabittir. Yeni modellerde elektronik kumandalı yanaşma sistemlerinde kullanılmaya başlandı. Baş pervanesi ile birlikte kontrol ediliyor. Dümen palası yeteri kadar büyük olan bir yelkenli teknede gerekir mi çok emin değilim.

Ahmet ağbi ,
Kayığı sipariş ederken Dock sistemi için çok düşündük....
Bizim en büyük korkumuz yanaşma , ayrılma manevraları idi ...
Bir yelkenliye yapılacak en gereksiz masraf olduğunu anlatmak için Distribütör firma bizi ikna etmek için çok uğraştı...

Sonunda taktırtmadık ...

Başlangıçta çok zorluk çektik ama gerçekten en gereksiz alet edavat listesinin en başına yazılır.
Tabii benimki hariçten türkü söylemek yine kullanan , çok memnun olan vardır.
Ancak Bir arkadaşım 2. el Çok fazla eski olmayan , bakımlı bir tekne aldı fakat hiç memnun değil Sistemden Mevcut motoruda bozuyor, kilitliyor....
Bilemedim..
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2018, 15:14:44 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #29 : Ekim 29, 2018, 21:16:51 »
BALIK BULUCU & TRANSDUCER
Navionics yüklü balık bulucular , Raymarin Dragonfly pro7 gibi hem derinlik göstergesi , hem chart plotter ,gps hem balık bulucu olarak kullanılabiliyor anladığım kadarıyla  , bunları satın aldığınız zaman bir de ayrıca transducer mi almanız gerekiyor yoksa cihazla beraber veriliyor mu ?