0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. K.

Küçük İçten Takma Motorlar
« : Mart 03, 2010, 18:08:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cin makinaları  kullanablirsiniz . Tahminimizden daha sağlamdır


Bende bu konuyu merak ediyordum. Acaba Turkiye'de kucuk tekne motorlari icin hangi markalar var ve bunlarin yedek parca sikintisi oluyormu?


*

    a.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #1 : Mart 03, 2010, 18:53:58 »
bildiğim kadarıyla sulu soğutma yapan bir tek yang dong var..hava soğutmalı iki üç marka var,solax,kifor,cang fa datsun gibi motorlara deniz sanzımanı takıp kullanıyorlar..ama bunların beygir gücü en fazla 10 hp civarı..denizde kullanılmasının ne kadar saglıklı olduğu konusunda bir fikrim yok(!)..lafta dünyanın 17.büyük ekonomisi,üç tarafı denizle çevrili bir ülkede doğru dürüst diesel deniz motoru üreten bir firma yok..var olan iki,üç markada teknolojisi eskimis,ağır hantal makinalar üretiyorlar...


*

    M. G.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #2 : Mart 03, 2010, 19:57:49 »
Antor marka motorlar nasıldır? Teknolojisi eskimiş ağır hantal kategorisine mi giriyor?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ayrıca lombardini marin
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

kucuk istenirse

dizel 8.5 beygir 45 kg 400 cc antor motor marş şarj olanaklı 2000 lira + kdv


küçük motorun sulu olmasına bence gerek yok. bozulacak nokta sayısı artıyor. Konulan yer eger kutu ise içine güzel bir otomobil fanı ve ısı rölesi koyarak burnunuz kanamadan seyahat edilir. bazıları bilgisayar fanı koyabilir ama oto sınıfı ya das marin sınıfı fan koymak uygun olur.

ya da

10 hp marin pancar 50 kg

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 03, 2010, 20:10:39 Gönderen: Mehmet Göktürk »


*

    T. K.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #3 : Mart 03, 2010, 20:30:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
ayrıca lombardini marin
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Bilmiyordum, Lombardini'ninde SailDrive'i varmis.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    a.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #4 : Mart 03, 2010, 21:29:54 »
lombardini italyan'dır yani yerli degil..fiyat olarakta diğer avrupa motorlarla aynı seviyede sanırım..antorda italyandır burda sanırım montajını yapıyorlar..10hp lik pancarada 4000tl vermek akıl karı olmasa gerek...dediğim gibi tekneler ve motorları hakkında çok bilgim yok..sadece yüksek sesle analitik düşünüyorum..hava sogutmalı motorların güverte altında çalısacagını sanmam,çalıssa bile verimli olmaz ..ayrıca su soğutmalı aynı hp deki motorlarla aynı torku vereceginide sanmıyorum..hafif kayıcı formdaki teknelerde belki sorun yaratmaz ama 2.5 tonluk deplasman bir teknede 8-10 hp aralıgında hava soğutmalı bir motorun çok iş görecegini sanmam..antor,solax,kipor,datsun gibi motorlar aslında jenaratör ve tarım araçları için üretiliyor yani deniz koşulları için degil..

*

    D. A.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #5 : Mart 04, 2010, 12:03:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
lombardini italyan'dır yani yerli degil..fiyat olarakta diğer avrupa motorlarla aynı seviyede sanırım..antorda italyandır burda sanırım montajını yapıyorlar..10hp lik pancarada 4000tl vermek akıl karı olmasa gerek...dediğim gibi tekneler ve motorları hakkında çok bilgim yok..sadece yüksek sesle analitik düşünüyorum..hava sogutmalı motorların güverte altında çalısacagını sanmam,çalıssa bile verimli olmaz ..ayrıca su soğutmalı aynı hp deki motorlarla aynı torku vereceginide sanmıyorum..hafif kayıcı formdaki teknelerde belki sorun yaratmaz ama 2.5 tonluk deplasman bir teknede 8-10 hp aralıgında hava soğutmalı bir motorun çok iş görecegini sanmam..antor,solax,kipor,datsun gibi motorlar aslında jenaratör ve tarım araçları için üretiliyor yani deniz koşulları için degil..

Akdenizin, insanı bunaltan, zaman zaman 40 derecelere çıkan sıcak ikliminde dahi, pancar ve lombardininin hava soğutmalı motorları her tip (hemen hepsi deplasmanlı tekneler) balıkçı teknesinde yıllardır sorunsuz kullanılıyor.
*

    C. B.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #6 : Mart 04, 2010, 13:05:43 »
Pancar motorlara ben de şaşıyorum. Suyun pasın içinde mazot depsunda motorin-su karışımı tuhaf bir madde varken bile çalışıyor. Tek sorun vibrasyon. Ağaç teknelerin kaplama çivilerini söktüğü hatta kopardığı söyleniyor. Bir de balıkçıların pancarlar ile ilgili şikayeti çok komik ama sarsıntıdan dolayı hapşırtması Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. K.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #7 : Mart 04, 2010, 13:45:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
lombardini italyan'dır yani yerli degil..fiyat olarakta diğer avrupa motorlarla aynı seviyede sanırım..antorda italyandır burda sanırım montajını yapıyorlar..10hp lik pancarada 4000tl vermek akıl karı olmasa gerek...dediğim gibi tekneler ve motorları hakkında çok bilgim yok..sadece yüksek sesle analitik düşünüyorum..hava sogutmalı motorların güverte altında çalısacagını sanmam,çalıssa bile verimli olmaz ..ayrıca su soğutmalı aynı hp deki motorlarla aynı torku vereceginide sanmıyorum..hafif kayıcı formdaki teknelerde belki sorun yaratmaz ama 2.5 tonluk deplasman bir teknede 8-10 hp aralıgında hava soğutmalı bir motorun çok iş görecegini sanmam..antor,solax,kipor,datsun gibi motorlar aslında jenaratör ve tarım araçları için üretiliyor yani deniz koşulları için degil..

Akdenizin, insanı bunaltan, zaman zaman 40 derecelere çıkan sıcak ikliminde dahi, pancar ve lombardininin hava soğutmalı motorları her tip (hemen hepsi deplasmanlı tekneler) balıkçı teknesinde yıllardır sorunsuz kullanılıyor.

Deniz Korsan merhaba. Kucuk balikci teknelerinde motor genelde acikta veya cevresinde hava sirkulasyonunu saglayan ahsap paravan var. Acaba bu yuzden verimli calisiyor olabilirmi yoksa buyuk balikci teknelerindede (motor guvertenin altinda ve kapaklari kapali durumda) hava sogutmali motorlar kullaniliyormu?

Sormak istedigim; acaba bizim durumumuzda (tekne havuzlugun altinda ve kapali durumda) tek dezavantajlari ses ve titresimmi?
 
*

    D. A.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #8 : Mart 04, 2010, 14:07:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
lombardini italyan'dır yani yerli degil..fiyat olarakta diğer avrupa motorlarla aynı seviyede sanırım..antorda italyandır burda sanırım montajını yapıyorlar..10hp lik pancarada 4000tl vermek akıl karı olmasa gerek...dediğim gibi tekneler ve motorları hakkında çok bilgim yok..sadece yüksek sesle analitik düşünüyorum..hava sogutmalı motorların güverte altında çalısacagını sanmam,çalıssa bile verimli olmaz ..ayrıca su soğutmalı aynı hp deki motorlarla aynı torku vereceginide sanmıyorum..hafif kayıcı formdaki teknelerde belki sorun yaratmaz ama 2.5 tonluk deplasman bir teknede 8-10 hp aralıgında hava soğutmalı bir motorun çok iş görecegini sanmam..antor,solax,kipor,datsun gibi motorlar aslında jenaratör ve tarım araçları için üretiliyor yani deniz koşulları için degil..

Akdenizin, insanı bunaltan, zaman zaman 40 derecelere çıkan sıcak ikliminde dahi, pancar ve lombardininin hava soğutmalı motorları her tip (hemen hepsi deplasmanlı tekneler) balıkçı teknesinde yıllardır sorunsuz kullanılıyor.

Deniz Korsan merhaba. Kucuk balikci teknelerinde motor genelde acikta veya cevresinde hava sirkulasyonunu saglayan ahsap paravan var. Acaba bu yuzden verimli calisiyor olabilirmi yoksa buyuk balikci teknelerindede (motor guvertenin altinda ve kapaklari kapali durumda) hava sogutmali motorlar kullaniliyormu?

Sormak istedigim; acaba bizim durumumuzda (tekne havuzlugun altinda ve kapali durumda) tek dezavantajlari ses ve titresimmi?
 

Tabi ki tek dezavantaj ses ve titreşim değil keşke öyle olsaydı; Uygun bir susturucu ve egsoz sistemi ile sesi azaltır, kurallarına göre motor takozları ile de titreşimi bertaraf ederdik ki, bu sistemler genelde balıkçı teknelerinde yoktur.

Özellikle pancar motorlar gayet basit makinalardır. Bu nedenle bozulakacak parçası çok azdır ve düşük devirli çalıştıklarından uzun süre problem çıkarmadan çalışırlar. Arıza halinde ise ucuz ve kolay yoldan hemen her yerde tamiri mümkündür.

Ancak günümüzün teknolojik motorları ile karşılaştırıldığında az verimlidir, daha çok yer kaplar, daha ağırdır, düşük devirli olduğundan daha büyük pervaneler ile çalışırılar ve bu da teknenin karina dizaynında değişiklik gerektirir vb.

Soğutma konusuna gelince, 9-10 metreden daha büyük hemen tüm balıkçı teknelerinde motorlar güverte altındadır. Bizim teknelerimizden tek farkı ise etrafında bir izolasyon sistemi yoktur ve neredeyse teknenin vasatından kıça kadar olan tüm bölme makina dairesi işlevi görür. Yukarıda örneği verildiği gibi uygun havalandırma sistemi ile teknelerimizde sorunsuz bir şekilde kullanabiliriz.
« Son Düzenleme: Mart 04, 2010, 14:09:06 Gönderen: Deniz Akaltan »
*

    M. G.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #9 : Mart 04, 2010, 21:02:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
lombardini italyan'dır yani yerli degil..fiyat olarakta diğer avrupa motorlarla aynı seviyede sanırım..antorda italyandır burda sanırım montajını yapıyorlar..10hp lik pancarada 4000tl vermek akıl karı olmasa gerek....

Neden?
Pancar motorlar no stop no bakım depoya mazot ekleyerek tüm yaz gece gündüz sıcağın altında tarlada çalışan motorlardır. Yerli olunca 4bin vermek niye saçma? Kızdım şimdi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ayarı düzgün ve azcık devir verirseniz çok sarsmaz. uygun susturucu ile karizma sesi vardır.
« Son Düzenleme: Mart 04, 2010, 21:06:50 Gönderen: Mehmet Göktürk »
*

    T. K.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #10 : Mart 04, 2010, 21:16:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neden?
Pancar motorlar no stop no bakım depoya mazot ekleyerek tüm yaz gece gündüz sıcağın altında tarlada çalışan motorlardır. Yerli olunca 4bin vermek niye saçma? Kızdım şimdi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ayarı düzgün ve azcık devir verirseniz çok sarsmaz. uygun susturucu ile karizma sesi vardır.

Harley sesi verirmi Mehmet Korsan.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Ş.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #11 : Mart 04, 2010, 22:06:53 »
Bu Pancar motoru yerli değildir.Aslı Hatz diye bir alman markasıdır.Yerli sanayimizin yüzakı denen bu motor bize Necmettin Erbakanın hediyesidir.Bilinirki kendisi içten yanmalı motorlarda ünlü bir uzmandır.Gümüş motor diye lanse edilmiştir bizde.Sonradan Pancar motor olmuştur.Fakat bu motor çok eski bir tasarımdır.Son derece ağır,vibrasyonlu,soğuk havada marş motoru yoksa,kolla çalıştırmak ölümcül zordur.Düşük devirli ve basit mekaniği olduğu için uzun ömürlüdür fakat artık çağdışı bir teknolojidir.Yüksek fiyatıda anlaşılır gibi değildir.Yokluk dönemlerine iş görmüştür,fakat bu çağda düşünülmesi doğru değildir.
*

    M. G.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #12 : Mart 04, 2010, 22:12:48 »
Hatz da işte burda, güzel modelleri varmış meğer:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


sessizi de varmış

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 04, 2010, 22:13:51 Gönderen: Mehmet Göktürk »
*

    E. Ş.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #13 : Mart 04, 2010, 22:25:55 »
Demek firma hala üretimde ve Türkiyede de pazarlanıyor.Fakat denizde bu yeni modellerini hiç duymadım herhalde hava soğutmalı oldukları içindir.
Pancar ise çok eski bir model.
*

    M. M.

Ynt: Küçük İçten Takma Motorlar
« Yanıtla #14 : Mart 05, 2010, 21:58:07 »

       Erol Korsanım


   Pancar motordan önce kendinden marin 300 - 500 devirli Kaplan Diter diye bir motor vardı sanırım alman patentli idi.


   bende vardı volantyanlızca  70kg geliyordu ama iki patlama arasında sanki yıllar geçiyordu ve kışın fıtilsiz çalışmazdı


   birde çalıştımı gücune diyecek yoktu...   (malum ağır devir güç demek)


                                 ...NETA PURUVA...