0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. K.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #15 : Ocak 15, 2019, 18:41:28 »
Aslında deniz motorları için condenser değil de heat exchanger yveya cooler olmalı gibi geldi bana ,  klima veya buzdolabındaki gibi gazlı akışkanın ısısını alıp daraltmıyor o edavat


*

    Z. G.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #16 : Ocak 15, 2019, 20:20:10 »
Tatlı suyu deniz suyu ile soğutmaya yarayan parçadan bahsediliyorsa eşanjör daha doğru olmaz mı ?


*

    A. Ç.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #17 : Ocak 15, 2019, 20:53:54 »
Buna Türkçe bir kelime bulmadıkça hangisi doğru tartışması sürer gider. Havayla suyu soğutma aparatına radyatör diyoruz, aslında evdeki radyatörler de aynı işi yapıyor, içindeki suyu veya yağı soğutuyor ve havanın kendisi  ısınıyor. Adı ne olursa olsun, ister kondense, ister eşanjör veya hangisi olursa olsun, sonuçta bir sıvı bir diğerini soğutuyor. Her ne kadar kondanse veya kondese, yoğuşturmayı çağrıştırsa da aslında yaptığı iş motor soğutma sıvısındaki ısıyı deniz suyuna aktarmak. soğutma sitemlerinde de aynı işi yapıyor.


*

    T. K.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #18 : Ocak 15, 2019, 21:54:20 »
Doğrudur üstat , türkçesini bulana kadar iyisi mi ustaların anladığı dilden devam edelim 😄


*

    E. Ş.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #19 : Ocak 15, 2019, 22:14:38 »
Değişik sektörlerde aynı sisteme farklı isimler veriliyor.

Isı değiştiricisine (Heat Exchanger ) endüstride genellikle Eşanjör,herhalde Fransızcadan geliyor,orijinali nasıl

bilmiyorum.

Gemilerde Kuler (Cooler),

Oto sanayi de ve de evlerde Radyatör,(Radiator)

Yat piyasasında Kondense.(Condenser)

Deniyor.
« Son Düzenleme: Ocak 15, 2019, 22:17:32 Gönderen: Erol Şar »

*

    M. E.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #20 : Ocak 15, 2019, 22:23:35 »
Tuzla gemi sanayinde genellikle kondese diyorlar.Ustalar teknik terimleri devinime uğratmakta pek mahirdirler. Forklift-Portif gibi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. . Y.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #21 : Ocak 15, 2019, 23:57:30 »
Daha önce bu konuyla ilgili yazdığımı hatırlıyorum ama tekrar etmede fayda var. Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar misali...
Değerli arkadaşlarım, arıza meydana geldiğinde , yanımızda konu hakkında bilgisi olan bir arkadaşımız var ise içimiz ferahlar, derin  bir ohh çekeriz...arıza konusunda bilgimiz yoksa ve hemen ulaşabileceğimiz bir arkadaşımız yoksa , en basit arızalar bile bizi üzer , endişeye sevk eder...
Söz konusu , kondese vb. İsimlendirilen motor soğutma sisteminin bir parçası olan , resimlerde gösterilen, delikli boru misali parça , iki defa sorun çıkarttı, zaman kaybına sebep oldu .
Sebebini tarif ederken, kondeseye gelen boru ve ucundaki plastik parça ve bağlantı kelepçeleri, motor ana gövdesindeki kondese ve ana blok içindeki yerleşme durumu, gövde sonrası plastik parça ve boru ve deve boynu da  denilen egsoza bağlantısı olan , genelde döküm parçadır.
İmpeller ve devamındaki borularda yırtık vb. Problem yoksa, kondesenin girişindeki plastik parçanın, birbirine ters şekilde takılmış kelepçelerinde sorun olup ,olmadığını kontrol edin. Aynı şeyi arka taraftaki çıkış kısmı içinde uygulayın.
Müteakiben , bu kelepçeleri çıkarıp, kondeseyi nazikçe çıkarın yuvasından. İçindeki deliklere yapışan herhangi bir şey var mı kontrol edin. Ancak bu gözle  kontrol yetmeyebilir. Kondese denen parçada delik olabilir. Sintinedeki fazlalık suyun , hararetin, sebebi bu olabilir. İmkanınız var ise kondeseyi çıkarıp, mutfakta kullandığımız streç film ile sıkıca paketleyin. Bisiklet pompası veya dingi pompası veya kompresör imkanı varsa daha iyi olur. Minik bir delik açıp, kondeseden hava çıkıp çıkmadığını gözleyin. Çıkmıyorsa delik yoktur ve paranız cebinizde kalacaktır. Sevinin 😊
Giriş ve çıkıştaki plastik L şeklindeki parçalar zamanla deforme olabiliyor, Tuzla'da bulmak mümkün ve çok ucuz.
En basit problem ise kelepçelerin yeterince sıkılmaması...bu sebeple sistem su kaçırabiliyor. Uygun alet ile gerektiği kadar sıktığınızdan emin olun.
Gelelim deve boynu denen parçaya...uzun süre temizlenmediği takdirde aynen insan vücudundaki damarlar gibi tıkanıyor. Nefes alacak yer kalmıyor. Velhasıl, motordan çıkan gaz ve soğutma suyu sağlıklı bir şekilde egsozdan çıkamadığı için problem oluyor. Temizlik için asit tarzı solüsyon kullandıktan sonra tornavida kullanarak , iç kısmı tıkayan plakların nasıl çıktığına, döküldüğüne hayret edeceksiniz. Lütfen tornavida ile sert vurma hareketlerinden kaçınınız.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana...
Kolay gelsin.
*

    M. K.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #22 : Ocak 28, 2019, 21:12:10 »
Tesekkurler deveboynu dediginizi bir resim ile aciklayabilirsiniz 🙏🙏
*

    A. Ç.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #23 : Ocak 28, 2019, 21:32:15 »
Deveboynu, motorun egsoz bağlantısında ters U şeklindeki borudur. Amacı su seviyesinin üzerine kadar yükseltip motor tuzlu su emişinden gelen suyun kendi kendine (motor çalışmazken) yükselip egsoz supaplarından motor bloğuna geri dönmesini engellemektir. Tuzlu su çıkışı bu yükseltinin egsoz tarafına bağlanır, deveboynunun  en düşük  noktası su kesiminin üstünde olduğu için soğutma suyu hiç bir zaman motora geri dönemez. Su bağlantısının arkasında ise deveboynu içinde kurum birikir ve egszou tıkar, bu tıkanma su girişine kadar ilerleyip su hattını da tıkayabilir. Bir çok motor üreticisi bu parça için birkaç yılla ölçülebilecek bir ömür biçer ve değiştirilmesini ister. Sökülüp termizlenmesi yerine benim önerim de değiştrilmesidir. Çok sıcak egsoz gazları bu bölgede kurum birikmesinin yanı sıra metale de zarar verirler ve kısa sürede bu parça kırılır. Hüseyin Yılmaz'ın da belirttiği gibi tornavida ile temizlerken dikkat etmek gerekir çünkü metal de ciddi anlamda çürümüştür, delmeniz çok kolay olur.
*

    M. K.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #24 : Ocak 28, 2019, 22:11:28 »
Cok tesekkur ederim bilgilendirdiginiz icin keske boyle bilen insanlarin yaninda yetissek idik!!
*

    H. . Y.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #25 : Ocak 28, 2019, 22:27:44 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yeşil renkli döküm parça
*

    H. . Y.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #26 : Ocak 28, 2019, 22:34:01 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. K.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #27 : Ocak 29, 2019, 08:37:35 »
Cok sagolun Allah razi olsun 🙏🙏ogrenmek Kadar guzel birsey yok herkese gunaydinlar bu arada
*

    M. Ö.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #28 : Ocak 29, 2019, 10:16:33 »
Geçen pazar sevgili Rıza İLİ Ustanın emeği ile kondesa temizliği, impeler kontrolü keçe değişimi termostat ilavesi ve motor bakımı yapıldı.( bu sebeple gelmeyi çok istediğim Ali-Özlem Baha çiftinin sunumuna gelemedim)
Sorun motor devri yükseldiğinde yükte hararetin artması idi. Termostat olmamasına rağmen.
yapılan bakım sonrası hararet kontrol altına alındı.
ancak boşta 2800 devir yükte 1600 devri geçmiyor. sebep pervane ve tekne altının kekamoz bağlaması dışında ne olabilir?
motor vetüs M2.06  16 hb 3600 rpm
 tekne fiber 9 mt yelkenli

değerli önerilerinizi beklerim.





[/Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap[/img]td]
*

    M. C.

Ynt: KONDESE TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #29 : Şubat 01, 2019, 01:03:39 »
Tatlısu kulerinin (cooler) en az 2 bilemedin 3 senede bir temizlenmesi gerek. Egzosdan beyaz duman gelmesinin sebebi büyük olasılıkla kirlenmiş bir kuler demek. Kirli ve temizlenmiş bir tatlısu kulerinin fotoları;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap