Çekek Yeri > Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri
Dost Takasının Upgrade İşlemi
Nevzat Doğru:
Amatör balıkçı teknem "Dost" 2002 Pendik Teknesan yapımı "Clasic Balıkçı" tipi fiber bir tekne , hiç görmeden ,gitmeden telefonla sipariş verip yaptırmış , tırdan teslim almıştım. Yeni geldiğinde 8.5 hp lombardini motoru taktırmış , inşaatı yeni tamamlanmış olan yat limanına bağlamıştım . Daha sonra Trabzon 100.yıl Balıkçı barınağındaki dama almış , son 4-5 yıldır yanına hiç uğramamıştım. Bu yıl tekrar kullanma isteği başlayınca , aklıma iple çalıştırmanın zorluğu geldi , denizde yorgun motora ip atmak zor iş ben de marşlı yapmaya karar verdim . Bir iki ustaya sordum verdikleri fiyat makinenim fiyatından fazla idi... Hiç tecrübem olmamasına rağmen bu işi kendim yapmaya karar verdim . Marş setini satın alıp inceledim ve motoru sökmeye başladım , paramparça ettiğim motorda volant diskini sökemedim . Bütün bu operasyonda sadece volant diskini murç ve çekiç ile tek vurmada söken balıkçı Tuncay abiden yardım aldım.
Dostun operasyondan önceki hali ;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
Ve motor sökülüyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat Doğru:
Motor yatmaktan boyası kakmış yer yer paslanmıştı yoksa toplam 100 saat çalışmamıştır. Bütün aksamın boyası kazındı ve siprey boya ile yeniden boyandı , motor ön sacları değişmesi gerektiğinden setin için yeni olarak çıkmıştı zaten sonra yeni volantın içine şarj dinamo bobinini bağlayarak toplamaya başladım . Oldu olacak bir de şanzuman bağlayayım deyince Baysan M10 şanzıman siparişi verdim geldi , bu defa da motorun şasesi ve takozları değişmesi gerekti . Kaynak makinesi , spral vs elime alarak yeni bir şase yaptım .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat Doğru:
Ve şanzıman da takılınca pervanenin de değişmesi gerektiğini söyledi balıkçı arkadaşlar , Trabzonda motoruma göre pervane bulamadım . Rizeye giderek uygun pervaneyi alıp geldim , tornacılara şaft boyu ve şafta pervane takılması ayarlamasını yaptırdım . Sıra geldi yerine takmaya
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat Doğru:
İlk çalıştırma denememde hava yaptı çalışmadı , arabadan deneyimimle enjektör yakıt civatasını gevşeterek çalışmasını sağladım. Bu defa pervane dönmedi meğer şanzımanla motor arasındaki birleştirici parça volantın çıkışına civata ile bağlanacakmış ben geçme olarak takılacağını zannetmiştim , şanzımanı bir daha söküp yeniden taktım bu defa oldu . Denizde bir kaç test yaptım , her defasında şaft kovanının civatasını gevşetiyordu , Tuncay abi motor açısını tutturamadığım için öyle olabileceğini söyledi ve motor açısı için epey bir sök tak yapmam gerekti ...
Nevzat Doğru:
Denize indirmeden önce son motor ve pervane testi ( mazot hortumları gevşek, sızdırıyor tekleme o yüzden)
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
Tam sürüme git