Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Tekne Motor Markaları Hakkında Spesifik Bölüm => Motor => Yanmar => Konuyu başlatan: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 18:30:52

Başlık: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 18:30:52
Sevgili korsanlar,
Derdim büyük. Teknenin motorunun altında yağ sızıntısı farketmiştim. Karter contasından sızıntı vardı. Hafta sonu ustayı çağırdım ve motoru sökme kararı aldık. Motor böylece komple bir bakıma girecekti ve değişmesi gereken diğer parçalarda değişecekti. Motor söküldü ve vinçle kolayca tekneden çıkarılıp kamyona yüklendi ve tamirhaneye gitti. Motor sökülünce ortalığı iyice bir temizlemek için işe giriştim. Motor olmayınca teknenin içi çok rahatladı.
Sintineyi temizlerken motorun takozlarına bakmak aklıma geldi ve süpriz. Takozların biri tam kopuk diğeri yarım ve diğer ikisi de anca durumu idare eder durumdalar. Hesapta olayan bir durum ortaya çıktı. Şimdi motor takozu arıyorum. Bunun için internette yanmar takozu araştırdım ancak bulamadım. Özellikle vetus motor takozları yaygın.

İki sorum olacak;
Yenisini nereden bulabilirim?
Elimdeki takozlarda lastikler metale yapıştırılmış ancak paslanma ile metal ve lastik ayrılmış. Temizlenip yapıştırma olabilir mi?

teşekkürler
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Orhan Barut - Şubat 03, 2013, 18:47:01
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili korsanlar,
Derdim büyük. Teknenin motorunun altında yağ sızıntısı farketmiştim. Karter contasından sızıntı vardı. Hafta sonu ustayı çağırdım ve motoru sökme kararı aldık. Motor böylece komple bir bakıma girecekti ve değişmesi gereken diğer parçalarda değişecekti. Motor söküldü ve vinçle kolayca tekneden çıkarılıp kamyona yüklendi ve tamirhaneye gitti. Motor sökülünce ortalığı iyice bir temizlemek için işe giriştim. Motor olmayınca teknenin içi çok rahatladı.
Sintineyi temizlerken motorun takozlarına bakmak aklıma geldi ve süpriz. Takozların biri tam kopuk diğeri yarım ve diğer ikisi de anca durumu idare eder durumdalar. Hesapta olayan bir durum ortaya çıktı. Şimdi motor takozu arıyorum. Bunun için internette yanmar takozu araştırdım ancak bulamadım. Özellikle vetus motor takozları yaygın.

İki sorum olacak;
Yenisini nereden bulabilirim?
Elimdeki takozlarda lastikler metale yapıştırılmış ancak paslanma ile metal ve lastik ayrılmış. Temizlenip yapıştırma olabilir mi?

teşekkürler
Yanmar parçalarını Istanbul Denpar'da bulabilirsiniz sanıyorum. İnternetten sipariş veriyorsunuz adrese gönderiyorlar. Satış bölümü ile görüşün.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat Aktürk - Şubat 03, 2013, 18:51:03
Yanmarın orijinal motor takozlarının fiyatını duymak istemezdim  ;D
Mecburmusunuz acaba yanmar takozu koymaya?
Ermaksanın çok kaliteli alüminyum vibrasyon takozları var eğer uydurabilirseniz.
Ben perşempe pazarında adedine 80 TL fiyat almıştım 2 sene önce, fabrikasını bulup adedini 60 TLye almıştım.
4 adet yanmar takozu 1000 TLnin altındaysa çok şaşırırım  ;D
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 03, 2013, 19:39:14
Sağlam takozu örnek olması için yanına alıp 2. sanayi sitesine gidip  kauçukçuları yada takozcuları gezeceksin elbet birisinde elindeki örnekle aynı işi yapacak olan takozu bulacaksın (görüntüsünün birebir aynı olması gerekmez)
Saygılar
motorunuzun gittiği dükkandaki kişiler size nereden takoz bulunacağını tarif ederler 
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 20:03:32
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmarın orijinal motor takozlarının fiyatını duymak istemezdim  ;D
Mecburmusunuz acaba yanmar takozu koymaya?
Ermaksanın çok kaliteli alüminyum vibrasyon takozları var eğer uydurabilirseniz.
Ben perşempe pazarında adedine 80 TL fiyat almıştım 2 sene önce, fabrikasını bulup adedini 60 TLye almıştım.
4 adet yanmar takozu 1000 TLnin altındaysa çok şaşırırım  ;D

yanmar takozu koymaya umarım mecbur değilimdir. Sadece bir yerde (internette) bir fiyat gördüm ve bana göre uçuktu. 530 tl tek bir takoz....
Denparın websitesi çıkmıyor oradan fikir alamadım. Nette çok sayıda vetus takoz var. Onlar nasıldır?
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 20:14:22
Murat korsanım,
Ermaksanın alüminyum takozlarından memnun musunuz. Onların biraz sert olduğunu duymuştum. Titreşimi yeterince alıyorlar mı?
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Orhan Barut - Şubat 03, 2013, 20:58:20
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmarın orijinal motor takozlarının fiyatını duymak istemezdim  ;D
Mecburmusunuz acaba yanmar takozu koymaya?
Ermaksanın çok kaliteli alüminyum vibrasyon takozları var eğer uydurabilirseniz.
Ben perşempe pazarında adedine 80 TL fiyat almıştım 2 sene önce, fabrikasını bulup adedini 60 TLye almıştım.
4 adet yanmar takozu 1000 TLnin altındaysa çok şaşırırım  ;D

Hiçbir mecburiyet yok. Yüksekligi  aynı olsun ve  motor yükte çalışırken vuruntu yapmsaın her takoz olur.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 21:07:51
takozu seçerken motorun vuruntu yapıp yapmayacağını nasıl anlayabilirim?. Yanmarın takozlarından çok memnundum ama orjinalini alamayacağım için uygun bir şeyler takacağım.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Orhan Barut - Şubat 03, 2013, 21:11:43
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
takozu seçerken motorun vuruntu yapıp yapmayacağını nasıl anlayabilirim?. Yanmarın takozlarından çok memnundum ama orjinalini alamayacağım için uygun bir şeyler takacağım.
Kullanacagınız takozdaki lastiklerin, motorun calışması esnasında gelen yük altında tümüyle ezilmemesi gerekir. Ben olsam Yanmar takozundaki boşluk miktarı kadar boşluğu olan takoz bakardım. Çalışırken boşluğu kontrol ederdim.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 03, 2013, 21:17:00
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
takozu seçerken motorun vuruntu yapıp yapmayacağını nasıl anlayabilirim?. Yanmarın takozlarından çok memnundum ama orjinalini alamayacağım için uygun bir şeyler takacağım.
sonuçta çok memnun olduğunda bozulmuş alacağının nasıl olacağını dert etme.Orhan korsanımın yazdığı gibi orjinal takozdaki kauçuk kalınlığından az olmasın ayrıca eni boyu da daha küçük olmasın dikkat edeceğin sadece bu kadar
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 21:31:35
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
takozu seçerken motorun vuruntu yapıp yapmayacağını nasıl anlayabilirim?. Yanmarın takozlarından çok memnundum ama orjinalini alamayacağım için uygun bir şeyler takacağım.
sonuçta çok memnun olduğunda bozulmuş alacağının nasıl olacağını dert etme.Orhan korsanımın yazdığı gibi orjinal takozdaki kauçuk kalınlığından az olmasın ayrıca eni boyu da daha küçük olmasın dikkat edeceğin sadece bu kadar

katılıyorum elbette. ancak nette baktığım modellerin hepsinde kauçuk kalınlığı daha az. acaba daha az kalınlıkla benzer verim mi elde edebiliyorlar?

aşağıda linkini verdiğim modeli takmayı düşünüyorum. 40 hp yanmara teoride uyar görünüyor. ne dersiniz?
http://www.tyboat.com/achat/P-21609-vetus-support-moteur-type-k100v-pour-moteur-compris-entre-200-et-400-kgs.html (http://www.tyboat.com/achat/P-21609-vetus-support-moteur-type-k100v-pour-moteur-compris-entre-200-et-400-kgs.html)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 03, 2013, 21:45:15
Bakın size ezberden bir tavsiyede bulunayım.Linkini verdiğiniz takoz gövdeye iki vida ile tuturuluyor, eğerki gövdeye delik açabilme imkanınız varsa şekil olarak böyle takozdan vaz geçebilirsiniz,teknik olarak hiç bir sıkıntı olmaz.
Saygılar
Başlık: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat İçmez - Şubat 03, 2013, 21:54:12
Peki kauçuk sadece bir kauçuk mudur ? :)
Yani burada sadece kalınlık faktörü ele alınmış.
Hammaddesindeki karışım vs. faktörlerinin de vibrasyon emişinde, dayanıklılığında fark edeceğini düşünüyorum.
Çok para harcama kabiliyeti olan birisi değilim ama her zaman yan sanayii alırken 2 kere düşünürüm.
Hele burada motor takozundan bahsediyoruz ve beklenmedik anda kopan-kırılan bir takoz motorun yerinde eğilmesine , şaft yataığının bozulmasına vs. Sebep olabilir, hatta durup dururken teknenin ortasında bir motor bulabilirsiniz..
Ben olsam maliyeti yüksek de olsa önemli ve 10 senede bir değişecek bir parçayı mümkünse orjinal tercih ederim.



Sent from my iPad using Tapatalk HD
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 03, 2013, 21:57:33
Tercihler kişiseldir saygım vardır.Ama sonuçta motor takozu takozdur,hepsinin kauçuğu pratikte aynıdır, bende  çuvalla para vermeye gerek yok diye düşünüyorum.
Saygılar
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Orhan Barut - Şubat 03, 2013, 22:32:01
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki kauçuk sadece bir kauçuk mudur ? :)
Yani burada sadece kalınlık faktörü ele alınmış.
Hammaddesindeki karışım vs. faktörlerinin de vibrasyon emişinde, dayanıklılığında fark edeceğini düşünüyorum.
Çok para harcama kabiliyeti olan birisi değilim ama her zaman yan sanayii alırken 2 kere düşünürüm.
Hele burada motor takozundan bahsediyoruz ve beklenmedik anda kopan-kırılan bir takoz motorun yerinde eğilmesine , şaft yataığının bozulmasına vs. Sebep olabilir, hatta durup dururken teknenin ortasında bir motor bulabilirsiniz..
Ben olsam maliyeti yüksek de olsa önemli ve 10 senede bir değişecek bir parçayı mümkünse orjinal tercih ederim.



Sent from my iPad using Tapatalk HD
Çok haklısınız.  Eskiden baraj kapaklarının contalarını ithal ederdik. Türkiye'de yapılamıyordu. Aynı şkilde köprülerin altına konulan elastomer mesnetler. Bu takozların piyasada bir çok çeşidi var ama kullanılan lastiklerin standarta uygun oldugunu sanmıyorum.Deneyip görmenin dışında bir yolu yok,
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 22:56:47
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki kauçuk sadece bir kauçuk mudur ? :)
Yani burada sadece kalınlık faktörü ele alınmış.
Hammaddesindeki karışım vs. faktörlerinin de vibrasyon emişinde, dayanıklılığında fark edeceğini düşünüyorum.
Çok para harcama kabiliyeti olan birisi değilim ama her zaman yan sanayii alırken 2 kere düşünürüm.
Hele burada motor takozundan bahsediyoruz ve beklenmedik anda kopan-kırılan bir takoz motorun yerinde eğilmesine , şaft yataığının bozulmasına vs. Sebep olabilir, hatta durup dururken teknenin ortasında bir motor bulabilirsiniz..
Ben olsam maliyeti yüksek de olsa önemli ve 10 senede bir değişecek bir parçayı mümkünse orjinal tercih ederim.



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Haklısınız. Kalite önemlidir ancak fiyat farkı da öyle böyle değil. Aradaki fark gerçekten kaliteden mi yoksa biraz da marka farkı mı. Veya tersinden bakalım üçte bir ucuz olan üç kat kalitesiz mi? Bunların cevabı denemeden zor sanırım.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Halil Acir - Şubat 03, 2013, 22:59:18
Daha önce Vetus motorun takozlarını pahalı olmasından dolayı,adı geçen takozlardan değiştirdi bir arkadaşım.Fakat vibrasyonu önleyemedi.yeni motor takozlarını gören ustalar vibrasyonu için motorun sökmedik yerini bırakmadılar.
En sonunda arkadaşım motoru yok pahasına satıp kurtuldu.
Şimdi benim Vetus motorumun takozları da eskidi.kesinlikle orijinalini takmak istiyorum.
Takozlardan dolayı makinayı hurdaya ayırmak daha zor.
Selamlar
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 03, 2013, 23:02:09
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha önce Vetus motorun takozlarını pahalı olmasından dolayı,adı geçen takozlardan değiştirdi bir arkadaşım.Fakat vibrasyonu önleyemedi.yeni motor takozlarını gören ustalar vibrasyonu için motorun sökmedik yerini bırakmadılar.
En sonunda arkadaşım motoru yok pahasına satıp kurtuldu.
Şimdi benim Vetus motorumun takozları da eskidi.kesinlikle orijinalini takmak istiyorum.
Takozlardan dolayı makinayı hurdaya ayırmak daha zor.
Selamlar


Adı geçenden kastettiğiniz yanmar takozlar mı?. Sanırım siz vetus olandan memnunsunuz.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Halil Acir - Şubat 03, 2013, 23:19:45
Hayı benim bahsettiğim yerli olanlar.Vetusun orijinal takozları takibi 8 sene sonra bozuldu. Bu sürede yeterli diye düşünüyorum.
Selamlar
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Mikail Dağlar - Şubat 04, 2013, 01:01:22
Gerçekten de yanmar orjinal takozların fiyatı 500 TL'nin üzerinde.  :( :( :( :( :(
İşte şimdi içimi sıkıntı bastı  ;??^+%% ;??^+%%
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat Aktürk - Şubat 04, 2013, 07:34:04
Ünsal Kaptan ben kullanıyorum gayet memnunum.
Ama başka motor ve takoz kullanmadığımdan bir kıyaslama yapamıyoruım titreşim açısından.
Ben motor takozları eskidiği ve motorda çok titreşim yaptığı için değiştirmiştim.
Değiştirdikten sonra titreşim çok azaldı.
Yalnız mutlaka motorunuzun ağırlığı gücü ve markasını alırken belirtin zaten soruyorlar size, çünkü üzerindeki lastiğin özelliği motor özelliklerine göre değişiyor.
mümkün olan en yumuşak lastiği seçerseniz titreşim en minimumda olur ama benim tavsiyem 1 derece daha sertini alırsanız takozun ömrü daha uzun olur.
Belirttiğim takozları üreten firma iç piyasaya dünyanın malını sattığı gibi dünyayada ihraç ediyor.
Motorların hurdaya çıkmasına sebep olsaydı heralde çok çabuk duyulurdu bu daracık piyasada.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Şubat 04, 2013, 09:50:16
Yanmar için orijinal takoz kullanmanzı öneririm. Başka takozlarla Yanmar çok sesli ve titreşimli olur.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 10:22:07
Ahmet korsanım
Yanmar orjinal takozunun  ses ve titreşim için digerlerinden farklı bir hesaplama ve dizaynımı var ki orjinali farklı diyorsunuz.Bence bu fark sadece görüntüde ve fiyatında.Yanmar motorların diger motorlardar ne farkı var ki takozu başka olması gereksin.Sıradan motor işte.Eğerki bir birinin aynısı dört adet takoz kullanılırsa ve düzgün sıkılırlarsa uygun ebattaki her takoz olur.olmaz derseniz nedeninide yazarmısınız
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Gökhan Akgün - Şubat 04, 2013, 10:27:33
Elinizdeki motor sanırım üç silindir.Üç silinidir motorlarda vibrasyon fazla olur.Elinizdeki takozun elastikiyeti kalmışmıdır bilmiyorum ama size fikir verebilir.Elinizde bulunan takozdan bir tane numune alın ve bir Oto Sanayi ye gidin parçacıları gezin orada uygun takozu uygun fiyata bulacaksınız.Takozların elastikliği ne bakarak uygun olanı almanızı örneğin ''Freelander ''takozuna  da bakmanızı tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Şubat 04, 2013, 10:36:17
yanmar takozu, normal motor göre  çok daha yumuşaktır. Esnekliğinin artması için kullanılan lastik yumuşak olduğu gibi, yanlış hatırlamıyorsam ebat olarak da biraz  daha uzundur. Yanmar motor bu nedenle neredeyse hiç bağlı değilmiş gibi oynar. Bu oynama nedeni ile şaft kovanında aşırı aşınmaya neden olur. Sürekli kovanın aşındığını gören bir denizci, takozları piyasadaki takozlarla değiştirdi. Gürültü ve titreşim o kadar arttı ki  orijinal takoza dönmek zorunda kaldı.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Halil Acir - Şubat 04, 2013, 10:37:11
Çünki Yanmar bir mühendislik sonucu bu takozları oraya kullanmıştır.
Yanmar aptalmıdır ki herhangi bir ustaya sorarak bu buraya uygun demesine göre kullanmamış?
Bu düşünce yapısı senelerdir doğan görüntülü,şahinler yaratmıştır memleketimizde.
Bu düşünce yapısı kasası renault,şanzumanı Man,difransiyeli volvo araçlarla taşımacılık yaptırmıştır memleketim insanlarına.
Sonra da tekerleği kopan,freni patlayan araçlar karşısına geçip Allah Allah diye düşüncelere gark olduk.
Selamlar
Başlık: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat İçmez - Şubat 04, 2013, 10:47:31
Bir de bu beylere bakmalı

http://shop.torresen.com/marine_diesel_direct/Yanmar/index.php?mfc=&p=numberresults&pn=DF-2205-2&storetype=mdd&x=0&y=0


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Koral Derlen - Şubat 04, 2013, 10:48:04
bende birkaç defa motor takozu değiştirmiş biri olarak şunu belirteyim;şayet başka marka takoz kullanacaksanız 4 takozuda bir değiştirin.Zira yeni ve eski takozları bir arada kullanırsanız zaten aşnmış olanların ömrü dahada kısalacak ve yeniden bu işlemi yapacaksınız.Daha önce ermeksan takozları 27 yanmar için kullandım .Vuruntu biraz artar ama makul  seviyededir.Belli bir devre geldiğinizde bunuda  fark edemezsiniz.Dolayısıyla motorunuz bukadar vuruntu artışında bozulamaz.Ayrıca ekonımik ömrüde yanmarın takozlarıyla aynıdır.Ben olsam 4 ermeksan alır takarım nasılsa yanmarın 1/4 ü fiyatına alacaksınız.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 10:55:44
Halil  korsanım herhangi bir motordan bir şey söküp taktınızmı? motor takozlarını elinize alıp inceledinizmi? Motor takozu nasıl çalışır, görevi nedir biliyormusunuz?
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Erol Yapıcı - Şubat 04, 2013, 10:57:48
Anket açalım...
"Bence" mi daha geçerlidir, "Bilim'ce"mi diye.
160'la giden şoföre "Yavaş git kardeşim, kaza yapacağız" dediğinizde alacağınız cevap ya;
"Merak etme abicim bişi olmaz, ben hızlı kullanırım ama dikkatli kullanırım" olur, ya da;
"Bunda öyle bir fren var ki, 5 m. de çakılır kalır. Korkma sen." olur.
Her ne kadar fizik kuralları ve kaza istatistikleri aynı fikirde olmasalar da...
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 11:17:39
Kusura bakmayın ama elme ile armudu karıştırıyorsunuz.Konumuz bir motorun cevre elemanı yani asli elemanı bile degil.Orjinal dediğiniz takoz yanmarda yapılmaz,motor tekneye monte edilirken ya motor firmasınca motor takozla birlikte teslim edilir ki  yanmar takozu anlaştığı bir firmadan almış olur.yada motor takozsuz teslim edilir tekne firması takozu kendi temin edip yerine takar.Şimdi bunun neresi "ORJİNAL" Takozun orjinali filan olmaz olsa olsa kendi markası yazan torba içinde satılanı olur,takozun  filan motora uygun olanı olur.Hiç mi araba parçası alırken rast gelmediniz  "Abi bu araba markası yazan torba içindeki,buda malı üretenin torbaya koymadan sattığı" bu diyaloğla hiç mi karşılaşmadınız.
Anket konusuna dönersek motor takozlarının -bence- ve bilimce- sinin tariflerini yapalım sonrada ankete katılalım.
Saygılar
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Erol Yapıcı - Şubat 04, 2013, 11:20:38
Hüseyin korsanım;
"Siz daha iyisini bilirsiniz"
Eminim. :)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Şubat 04, 2013, 11:26:58
Yanmar enjektör memesi de imal etmez.  Belirli bir markanın memesini alır ve kullanır. Ayn numara memeyi piyasada bulabilirsiniz hatta başka bir markanın eşdeğer olarak ürettiği başka meme de bulabilirsiniz. Ama piyasada aynı özellikte motor takozu bulamazsınız. Bunu sadece Yanmar'da bulursunuz. Bu da o takozu "orijinal" yapar.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 04, 2013, 11:31:27
Katkılarınız için hepinize teşekkür ederim. Yanmarı orjinal takozları üzerinde kullanırken memnundum, sonderece konforluydu. Kesinlikle orjinalinin takılmasının doğru olduğuna inananlardanım. Ancak bu sefer durum benim için biraz farklı. Tamamen duygusal nedenlerden :). Bugün bayiden teklif aldım. Tanesi 575 tl. Dördünün de değişmesi gerekiyor. Ermeksan takozlar için ise 80 tl dediler. Aradaki farkkalite açısından mutlaka büyük ama fiyat açısından ise çok daha büyük. Vetusun 130 tl lik 100 kg yük taşıyanı bir modeli var. İnternetten onun özelliklerini araştırıyorum şu an. Yanmarın orjinal takozu gibi olmaz ama iş görür diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 11:36:06
Ünsal korsanım
Şu orjinal tanımlamalı takozun ölçülerini verebilirsen senin adına araştırma yapabilirim.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 11:40:19
Ahmet korsanım yanılıyorsunuz egerki sadece yanmarın filan modeli için takoz yaparsanız ticari olarak topu dikersiniz,o takoz veya benzerleri işe hakim olanlar tarafından her yerde kullanılabilir,tersine düşününce o filan tipteki motora uygun olan pek çok takoz vardır.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 04, 2013, 11:45:59
Hüseyin Korsan takozun tam ölçülerini bilmiyorum. Takozlar teknede halen. Ölçünce bildiririm.

Motor söküldükten sonra takozların ikisinin 100 kg diğer ikisininde 150 kg olduğunu farkettim. Ancak 150 kg yük taşıyan takozların ikiside teknenin iskele tarafında diğer 100 kg lık ikisinin de teknenin sancak tarafında monte edildiklerini farkettim. Ben ön ve arkadaki takozların farklı olabileceğini düşünüyordum. Yani öndeki iki tanenin aynı arkadakilerin de kendi içinde aynı yüklerde olacağını düşünmüştüm. Farklıymış.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Şubat 04, 2013, 11:58:32
Motorda statik yükten çok dinamik yük önemlidir. Gaz verdiğinizde motor dönüş yönüne göre bir yana yatar. Özellikle büyük motorlu eski Amerikan arabalarında bu yatma arabayı bir tarafa doğru yatırır. Deniz motorlarında da bu kural değişmez, bu nedenle bir tarafa daha fazla yük taşıyacak takoz koymuşlardır.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 04, 2013, 12:06:11
Haklısınız Ahmet korsanım. Fabrika hata yapmaz ustalar yanlış takmışlar diye ustalara kendi kendime biraz söylenmiştim ama doğruymuş . İnternette de araştırdım. Yanmarın 3jh ve 4jh serilerinde bu şekilde diğerlerinde ise simetrik uygulamışlar. Belki 3 silindirlerde böyle oluyordur. Aşağıdaki linkte yanmar motorlarda takoz dağılımları verilmiş. İlgilenenlere yararlı olabilir. 

http://www.yanmarhelp.com/i_mounts2.htm (http://www.yanmarhelp.com/i_mounts2.htm)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat Aktürk - Şubat 04, 2013, 16:35:15
Allah yardımcın olsun Ünal Kaptan  ;D
Her kafadan bir ses çıktı  :)
Artık sen herkesi dinleyeceksin en sonundada ne istiyorsan onu yapacaksın doğal olarak  :)
4 takoz neredeyse 2.500 TL  :)
Ben olsam üstüne az daha koyar çin malı sıfır bir motor alırdım  ;D
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat Aktürk - Şubat 04, 2013, 16:38:02
Ünal kaptanım moralini bozmak istemem ama bu takozların değişimi çok zahmetli ve vakit alan bir iş( Ben yaptım ordan biliyorum ), Yanmar servisleri orijinal takozunun fiyatına yakın montaj ücreti isteyebilirler aman dikkat et  :)

Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat Aktürk - Şubat 04, 2013, 16:42:39
Ancak bulabildim, burada yazmıştım maceramı  :)
Usta tanıdık olmasına rağmen utanmasa kaçacaktı valla billa  ;D
Umarım sizin işiniz daha kolay olur  ;D

http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=8865.0 (http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=8865.0)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kemal Albayrak - Şubat 04, 2013, 17:41:33
benim motorum da yanmar motor takozları koptu esnek takozlar yanmar anesine 170 euro artıı kdv dedi

sonra bende bunları tümay korsanın tavsiyesi ile perşembe pazarında yaptırdım esnek olmadı ama 2 senedir sorunsuz kullanıyorum özkan gülkaynak arkadaşım da esnek olmayan takozlar biraz sarsıntı yapar ama daha kolay layna alırsın dedi

bende orda yaptırdım
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 17:46:17
Kemal korsanım
Motor takozlarını yaptırdım  diye yazmışsınız.Takoz nasıl yaptırılıyor anlatırsanız sevinirim.
Saygılar
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Halil Acir - Şubat 04, 2013, 18:21:57
Hüseyin korsan
 Çok bilmişliğinizden herkes sıkıldı.farkında değişmiştiniz.Bende şu an kullandığım 3 deniz makinası var.Ve bu gün motorumu tekneden söküp motor takozlarını değiştirmek için hazırlık yaptım.
Bende merak ediyorum inşaat mühendisi olunca her şeyden anlıyormu insanlar.
Sizin kaç motor söktüğünüzü veya kaç takoz değiştirip,bu kadar ahkam kestiğinizi bütün üyeler merak ediyordur sanırım.insanları tahrik etmeyin lütfen.
Not:Moderasyon her şeye karışıyorsa,Hüseyin korsanın bu işlerine bakmıyor mu?
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 18:45:28
İkazınız için teşekkür ederim Halil korsanım.
Burada yazılan bir konu hakkında yazı yazmak neden ahkam kesmek olsun,ki ahkam kesiyorsam bile başka bir ahkamı kesiyorum,doğru öyle değil böyle diyorum,çünkü sadece bildiğim yaşadığım konularda yazıyorum,bilmediğim konuları ise takip ediyorum,soru soruyorum ama şöyle olmalı böyle olmalı demiyorum hele hele yazı yazanlara hele hiç karışmıyorum.Ben İnşaat mühendisiyim doğru ama bu benim aynı zamanda tamirci olmama ve yapmama engel değil,eskiden yedek parça yurt içinde üretilmez,ithal olanlarda kolay kolay bulunmazdı bundan dolayı elde ne varsa onların içinden uyguna en yakın olanını kullanır hale getirmeyi çok seneler evvel çekirdekten öğrendim,yeri geldi burada yazdım neden rahatsız oldunuz ki. 
İnsanları tahrik etmek konusunda ise:
Orhan korsan bildiğiniz gibi makina mühendisi.Yazdıkları size teknik bilgi olarak fazla gelmiş olabilir.
Bu sözleri siz bana yazdınız ki size en ufak bir söz bile etmemiştim,acaba  bu tahrik değilmi ne dersiniz?
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat Aktürk - Şubat 04, 2013, 19:20:01
Abilerim bırakın bu işleri gerilimi yükseltmeyin  :)
Biz yanmar motor takozuna gelelim gene  ;D
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Serdar Çırak - Şubat 04, 2013, 21:11:26
Kırıcı olmazsanız seviniriz.Rahatsız olunan yazılar atlanarak okunabilinir.İşimize gelir yada gelmez,her yazılan değerlidir.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kemal Albayrak - Şubat 04, 2013, 21:31:29
hüseyin korsanım perşembe pazarında  profösör lakaplı bir hırdavatcı var dükkanı darmadağınık ben ona yanmarın esnek takozunu götürdüm boyut olarak aynısını yaptı
esnekliği fazla değil ama motor titreşim yapsada 2 senedir sorunsuz kullanıyorum
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kemal Albayrak - Şubat 04, 2013, 21:36:26
bu arada yazmayı unuttum motor takozlarını hanımla birlikte kendimiz değiştirip layna aldık

biraz ayarları yaparken uğraştık neden olsa ufak alan ama mecbur kalınınca yapılıyor
 

Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Şubat 04, 2013, 22:05:58
Teşekkür ederim Kemal korsanım.
Ben İzmir de ısmarlama takoz yapan usta bilmiyorum duymadım ama kendimiz evirip çevirip yaptığımız oldu.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hamdi Atalay - Şubat 04, 2013, 22:40:30
yanmar  motorlar icin muadilini  satan bir firma buldum nette butun  yanmar kullananlarin ortak derdi asiri pahali olmasi  bircok forum sitelerini okudum  ortak fikir  ve tecrube  orjinalinin yerine uydurma konulan  motor takozlarinda  sarsintinin  cok oldugu  linkini verdigim markayi kullananlardan anlasilan   orjinaline en yakin esneklikte olan  marka ama yinede sasinti   az da olsa  varmis 
http://www.thermoboat.com/polyflex-Yan-yse8.htm (http://www.thermoboat.com/polyflex-Yan-yse8.htm)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Şubat 04, 2013, 23:12:40
Yanmarlar  beygir güçlerine göre çok ufak, kompakt makinalar.

Eski teknemde 27 beygir volvo vardı ve ağırlığı 150 kg kadar,aldığı yağ ise 6 litreydi.

Şimdiki teknemde yine 27 beygir yanmar var ve ağırlığı 90-100 kg kadar,aldığı yağ ise 2,4 litre.

Yani motorun ağırlığı ya da hafifliği, motor takozlarının özelliğini belirliyor.Belki başka parametreler de vardır.

Volvo makineme yine marin ama orijinal olmayan takozlar kullanıp (tabii ki de duygusal sebeplerden:) ) laynını falan kendim yapıp denize indirmiştim. Ağırlıktan dolayı o esnada değilse bile sonrasında takozlar çok yayıldı ve motorun neredeyse her dönüşünü omurgaya verir oldu. Sonra da değiştirdik tabii.

Yanmar ise çok hafif ve sert takozlar sarsıntıyı absorbe edemeyebilirler,edemezler de zaten.

Yanmar motorları çalışmazken bile eliniz ile salladığınızda motor yerinde, takozlarından kolaylıkla sallanır. Bunu belki tüm yanmar kullanıcıları biliyordur.(10-20-30-40 beygirler için söylüyorum)

Ben motor takozlarımı değiştirecek olsam, o paraları vermek bana da zor gelirdi ve eğer yanmar takozu kullanmıyorsam motoru yeni takozların üzerine oturttuğumda elimle motoru bir sallayıp takozların eskisi gibi esneyip esnemediğine bir bakardım. İçime sinmezse de o takozlara verdiğim paraya acımadan orijinalini takardım Çünkü bende şaft kovan yok! S drive var ve durduk yerde körüğü patlatmanın da alemi yok yani.



Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Mehmet Erem - Şubat 04, 2013, 23:48:27
Parası ve lüksüne düşkün olan yanmar takoz alır, yağ gibi gider...
Olmayan almaz, birazcık titreşir. Ben her ikisini de yaptım, senelerce... )))
Çok da önemli değil yani, neden bu kadar dert ediliyor ki? )))
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Şubat 05, 2013, 01:08:18
Ünsal korsan  ''Derdim büyük'' diye yardım istemiş. Onun için önemli demek ki...
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Şubat 05, 2013, 08:34:57
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ünsal korsan  ''Derdim büyük'' diye yardım istemiş. Onun için önemli demek ki...

Takozlardaki sorunu farketmemiştim motoru karter contasındaki yağ sızıntı sorununu çözmek ve bu arada da genel bakımını yaptırmak için söktürmüştüm. Maddi açıdan hesap bu duruma göre  yapılmıştı. Takozlar bonus oldu:) O açıdan derdim büyük demiştim. Ama bir şekilde çözülecek artık.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Buket Başol - Şubat 05, 2013, 10:01:53
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Parası ve lüksüne düşkün olan yanmar takoz alır, yağ gibi gider...
Olmayan almaz, birazcık titreşir. Ben her ikisini de yaptım, senelerce... )))
Çok da önemli değil yani, neden bu kadar dert ediliyor ki? )))


Mehmet Korsan, bizimde yazın tekne yeni geldiğinde Volvo motor bakımı filan yapılmıştı o zaman motorun özellikle düşük devirde ses ve titreşim yaptığından yola çıkarak usta takozların (hatta takoz da demedi de bizi yedi galiba :o motoru tutan yaylar aman çok önemli yolda kalırsınız filan dedi) değişmesi gerektiğini söyledi. Bunun içinde bir rakam çıkardı. O zaman biz de titrerse titresin ne gerek var değiştirmeye dedik. Şimdi anladığım kadarıyla kontrol etmek gerekiyorsa da değiştirmek gerekiyor galiba. 

Lütfen hayır gerek yok deyin masraf çıkartmayın :----)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Mart 29, 2013, 11:09:20
Geçen ay motoru  bakım için söktürmüştüm ve takozların işinin bitmiş olduğu ortaya çıkmıştı. Hesapta olmayan bir durumdu çünkü orjinal takozlar çok pahalı idi (575 TL tek takoz). Bu  başlık altında da çeşitli tavsiyeler almıştım. Katkılar için teşekkürler.

Takozlar için kara kara düşünürken biraz soruşturunca sanayide kauçuk işi yapan bir yer buldum.  Merkezleri 1. sanayi sitesinde ancak üretimleri çiğlide, düzgün ciddi çalışan bir yer. Takozları oraya götürdüm ve derdimi anlattım. Sertlik ölçümü yaptık. Shore değerleri (kauçuk için sertlik değeri) saptandı ve biz bunu yaparız dedi (sorumlu makine mühendisi).
 
Dördü için 500 tl istediler, fazla değil mi dedim ama seri üretim olmayacağı ve ellerinde kalıp olmadığından sadece bu ürün için ayrı bir kalıp hazırlayacaklarını  söylediler. Eh peki dedim. Eski takozlardan metal kısımlarını  önce birebir hazırladılar ve uygun sertlikte kauçukları döktüler.  Takozları 10 gün sonra hazır ettiler. 
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Orhan Barut - Mart 29, 2013, 11:21:16
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen ay motoru  bakım için söktürmüştüm ve takozların işinin bitmiş olduğu ortaya çıkmıştı. Hesapta olmayan bir durumdu çünkü orjinal takozlar çok pahalı idi (575 TL tek takoz). Bu  başlık altında da çeşitli tavsiyeler almıştım. Katkılar için teşekkürler.

Takozlar için kara kara düşünürken biraz soruşturunca sanayide kauçuk işi yapan bir yer buldum.  Merkezleri 1. sanayi sitesinde ancak üretimleri çiğlide, düzgün ciddi çalışan bir yer. Takozları oraya götürdüm ve derdimi anlattım. Sertlik ölçümü yaptık. Shore değerleri (kauçuk için sertlik değeri) saptandı ve biz bunu yaparız dedi (sorumlu makine mühendisi).
 
Dördü için 500 tl istediler, fazla değil mi dedim ama seri üretim olmayacağı ve ellerinde kalıp olmadığından sadece bu ürün için ayrı bir kalıp hazırlayacaklarını  söylediler. Eh peki dedim. Eski takozlardan metal kısımlarını  önce birebir hazırladılar ve uygun sertlikte kauçukları döktüler.  Takozları 10 gün sonra hazır ettiler. 
Shore değeri kauçuk için tek başına kriter değildir. Sizin kullanacağınız yerde iki önemli parametrenin daha sağlanması lazım:
1. Yağa ve yakıta karşı direnç
2. Dinamik karakteristikler
Tabii ki bu değerlerin ne olması gerektiğini motor üreticileri belirliyor. Bilmemiz çok zor.,
Siz yine de sık sık takozları kontrol edin.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Mart 29, 2013, 11:24:20
Kesinlikle haklısınız. Ancak üretim yapan yer çok çeşitli amaçlar için makinalara kauçuk malzeme üretimi yapıyor. Tekne takozu hariç çok sayıda motor, klima ve jenaratör takozları da üretiyorlar.

Takozlar yani olmasına rağmen tekneye gidişlerimde  özellikle rolantide takozları kontrol ediyorum. 
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Mart 29, 2013, 11:27:08
(http://i49.tinypic.com/2ufyn3m.jpg)

yaptırdığım yeni takoz..
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Orhan Barut - Mart 29, 2013, 11:31:10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kesinlikle haklısınız. Ancak üretim yapan yer çok çeşitli amaçlar için makinalara kauçuk malzeme üretimi yapıyor. Tekne takozu hariç çok sayıda motor, klima ve jenaratör takozları da üretiyorlar.

Takozlar yani olmasına rağmen tekneye gidişlerimde  özellikle rolantide takozları kontrol ediyorum. 
Kontrol için kauçuk ile üstteki çelik plaka arasındaki boşluk kontrol edilmeli. 2-3 mm mertebesine(çalışma esnasında) düşerse değiştirmek lazım.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Mart 29, 2013, 11:37:46
(http://i46.tinypic.com/5l9vl5.jpg)

Eski takozların resmini çekmedim malesef ancak internetten indirdiğim yukarıdaki resimle çok benzer durumdaydılar.

Yeni takozlar iki yönden soru işaretiydi benim için.
1- Motorun titreşimini ne kadar sönümleyecek ve vuruntu yapıp yapmayacağı
2- Dayanım süresi?

Birinci konuda ilk gözzlemlerde sonuç çok iyi. Hiç vuruntu yok ve titreşim ve ses durumu da orjinali gibi. Çok memnunum.

İkinci konu tam bir muamma. Ne ben ne de yapanların yıl olarak bir bilgisi yok. Orjinalinin dört te bir fiyatına ama dayanma süresi ne olur bekleyip görücem.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat İçmez - Mart 29, 2013, 11:42:00
keşke 4 yerine hazır kalıbı yapılmışken 6 tane için pazarlık yapsaydınız, hani olmaz ama ileride sıkıntıyla karşılaşırsanız hazırda takoz olması kadar iç rahatlatan birşey yoktur herhalde :)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Mart 29, 2013, 11:44:28
Olabilirdi elbette ama ortaya çıkacak ürünün dayanım süresi hakkında bir bilgim yoktu. O yüzden yedeklemeyi düşünmedim.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Tunç İmamoğlu - Mart 29, 2013, 13:28:26
Hocam bende bir anımı anlatayım 3 sene önce bir usta motor takozlarımı motoru sökerken geberttiydi sonrasına ismi lazım değil bir yanmar ustasını çağırdıydım adam gülümseyerek 4 takozun fiyatını mutlulukla vermişti, sonra bayrampaşadaki tornacı bir dostum ustama tanesi 50 tl ye yaptırdım ve eski ustayı çağırdım takmak üzere fiyatını öğrenince yaa benim tornacım tanesini 75 tl ye yapıyor sen nerden 50 tl yaptırdın dedi, hocam olay bu.
Ses vibrasyon yapmıyor benim çakma yanmar takozlarım ama line ayarı biraz zor oluyor, iyi bir usta yapmışsa olağanüstü bir olay olmazsa korkmayın kolay kolay eskimez takozlarınız.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kemal Albayrak - Mart 29, 2013, 19:41:03
yapılan takozların 6 7 ay sonraki sonuçlarını yazarsanız belki bir çok denizci dostumuz kullanma imkanına sahip olur yaptırarak
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Mikail Dağlar - Aralık 07, 2013, 18:18:51
Bu gün Erol usta motorumun arka takozlarının gittiğini söyledi. Çaresizlik içinde araştırma yaparken.  Burayı gördüm.
Bu işten anlayan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
http://www.sahibinden.com/listing/hizmet-vasita-hizmetleri-tekne-yat-tamiri-yanmar-motor-baglanti-takozu-87024283/detail/ (http://www.sahibinden.com/listing/hizmet-vasita-hizmetleri-tekne-yat-tamiri-yanmar-motor-baglanti-takozu-87024283/detail/)
Bu ürünler alınıp takılabilir mi ???
Bir yerde çok az kullanılmış orjinal yanmar takozu buldum 200 TL istediler. Siz olsanız ne yapardınız ???
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Serdar Çırak - Aralık 07, 2013, 18:22:49
Allah kolaylık versin..Yanmar takozlarınızın bozulmaması için dua edin..bozulduysa ekonomi yapmaya başlayın..amin...
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Aralık 07, 2013, 18:28:16
Mikail korsanım verdiğin linkteki takoza 100 tl bana göre çok para.Az kullanılmış olanı ise başka bilmece.Eğerki kendin söküp takacaksan al kullan derim.Yok işçilik vereceksen  o zaman değmez derim.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Aralık 07, 2013, 18:35:58
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu gün Erol usta motorumun arka takozlarının gittiğini söyledi. Çaresizlik içinde araştırma yaparken.  Burayı gördüm.
Bu işten anlayan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
http://www.sahibinden.com/listing/hizmet-vasita-hizmetleri-tekne-yat-tamiri-yanmar-motor-baglanti-takozu-87024283/detail/ (http://www.sahibinden.com/listing/hizmet-vasita-hizmetleri-tekne-yat-tamiri-yanmar-motor-baglanti-takozu-87024283/detail/)
Bu ürünler alınıp takılabilir mi ???
Bir yerde çok az kullanılmış orjinal yanmar takozu buldum 200 TL istediler. Siz olsanız ne yapardınız ???

Fiyat iyi. bunların orjinalleri uçuk fiyatlarda. tanesine 500 gibi birşey demişlerdi bana. teknemdeki mototr 40 hp. bende sanayi sitesinde çok benzerini yaptırdım. gerçi 4 tanesine 500 küsür vermiştim. işe yaradılar. henüz bir sorun yok ve titreşim açısından farkı göremedim.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Aralık 07, 2013, 19:01:43
Egerki elinizin altında matkap mengene varsa,iki ayrı yeni takoz ve biraz saç parçası veya eski takozun metal kısmı ile çok ucuza tıpkısı gibi takozu kendiniz yaparsınız.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Aralık 07, 2013, 19:09:27
Nasıl yapacağız? Benim bildiğim motor takozlarının metali hazırlanıp ham kauçukla birleşirilip pişiriliyor,   oto lastiği kaplama gibi.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Aralık 07, 2013, 19:32:01
Ahmet korsanım şayet her türlü takozu bir arada satan bir dükkana girip dikkatle rafları incelemiş iseniz cevabıda bilirsiniz.
Dedimki  matkabınız varsa yani elimizdeki metale delik deleceğiz,işin püf noktası burası.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Aralık 07, 2013, 19:43:13
Anlamadım.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Aralık 07, 2013, 19:59:04
Ahmet korsanım
İki ucunda da vida olan dikdörtgen prizma veya silindir takozları uygun şekilde hani şu yanmarın lanet olası şekildeki metallerine vidalarsak elimizde sıfır kilometrede takoz olur.
Daha evvelde yazmıştım sizde karşı görüş yazmıştınız yine yazıyorum takozun görüntüsününde illede "ORJİNALİ" gibi olması şart değil.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Aralık 07, 2013, 20:09:06
Yine olmaz diyorum.  Ortadaki lastik ham olarak metal plakalar  arasına koyulur ve pişirilir. İki metal levha ve aradaki lastik bütünleşir. Lastiği metale vida ile bağlayamazsınız, bağlarsanız bile o takoz iş görmez. Orijinal her zaman belirli bir düşünce ve hesaplamaya göre yapılır. Bir veya iki takozu alıp kıvrılmış metallerin arasına vidalarsanız orijinal takozun esnemesinden farklı bir takoz elde edersiniz.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Aralık 07, 2013, 20:40:32
Ahmet korsanım sizin dediğiniz gibi olsun da peki iki ucuda vidalı olan takozlar ne işe yarar acaba,vida ucunu neden yapmışlar acaba süs olsun diyemi? neden iş görmiyecegini förmül filan olmasada hani bilimsel inandırıcılığı olan sözlerle açıklayabilirmisiniz? Yanmar gibi küçük kütlesi olan, belli bir torktan başka çok farklı torklar üretmeyen,genelde orta devirlerde dönüp,sürekli olarak alçak frekansta titreşim üretmeyen,dört takozun düz bir düzlemde kare veya kareye yakın dikdörtgen şeklinde durduğu,agırlık merkezinin pek kıyıda köşede olmadığı, yani çalışınca özel olarak dert üretmeyen takoz hesaplaması için son derece sıradan motor sınıfında diyebilecegimiz "YANMAR" motorlar için üretilmiş olan o fiziksel şekline pek alışık olmadığımız takozlar hiç mi hiç özel olmayıp son derece sıradan motor takozudur.Şeklinin öyle olması ise son derece basit bir sebebe bağlıdır.Motor sahibini yok yere -KAZIKLAMAK-
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Aralık 07, 2013, 21:22:08
Bu konu altında yayınlanmış fotolara bakıyorum, takoz, aşağı - yukarı ve sağa - sola yük taşıyacak şekilde (veya titreşimi alacak şekilde) üst ve altında bükülmüş saçlarla bağlanmış. Yuvarlak takozlar ise sadece üst ve altından düz metal plaka ile bağlıdır.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hakkı Algın - Aralık 07, 2013, 23:03:42
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konu altında yayınlanmış fotolara bakıyorum, takoz, aşağı - yukarı ve sağa - sola yük taşıyacak şekilde (veya titreşimi alacak şekilde) üst ve altında bükülmüş saçlarla bağlanmış. Yuvarlak takozlar ise sadece üst ve altından düz metal plaka ile bağlıdır.

Sanayide bir usta deniz motoru vitese takılnca pevane tarafından ileriye veya geriye itilir, otomobil motoru gibi sabit durmaz o nedenle takozun bu itmeyide karşılayacak yapıda olması gerekir demişti. Acaba üst ve alta bükülmüş saçlar bunun içinmidir.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Aralık 07, 2013, 23:21:38
Motor ile pervane arasında bulunan vites kutusu boşta havadamı duruyor?O ustaya göre teknenin pervanesi motor çalışınca gövdeye yanaşıyor demekki
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Hakkı Algın - Aralık 08, 2013, 01:11:24
Hüseyin korsanım , pervane dönünce tekneyi ileri götürürken şafttan tekneyi ileriye ittiğine göre şaftın ucuda şanzumanda olduğuna  ve şanzumanda motora bağlı olduğuna ve ayrıca şanzuman bir yere sabirlenmediğine göre pervanenin itme kuvveti tekneye motor takozları yoluyla aktarılmış olmazmı. Bana ustanın söylediği çok mantıklı geliyor.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Aziz Fatih Böke - Aralık 08, 2013, 10:42:13
Pervanenin itme veya çekme gücünü tekneye motor takozların dan aktarması çok mantıklı geldi. Çünkü pervaneden motora kadar olan oynak alet edavatta her şey askıda takozlardan başka noktada tekneye temas yok. Bu da takozlara  sadece vibrasyon önleme değil tüm tekne ağırlığını da itme  görevi veriyor.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ünsal Gemici - Aralık 08, 2013, 10:45:35
Takozların dördününde kopuk olduğunu ve sert bir tornistanda motorun teknenin kıçına bir kaç karış gittiğini  doğru hareket ettiğini düşünmek bile istemem. Kabus gibi
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Aziz Fatih Böke - Aralık 08, 2013, 11:01:13
Benim teknede dümen palası ile pervane arasındaki uzaklık sanırım 1-2 cm civarındadır. Esneme olsa birbirlerine sürterler. Demek ki takozlar vibrasyon önlemeyi sağlamasına rağmen itme çekmelerde esneme toleransı yok.
bence böyle önemli bir parçanın orijinal ya da orijinal ile aynı özelliklerde olması gerekir
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Mustafa Özdemir - Aralık 08, 2013, 11:15:39
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pervanenin itme veya çekme gücünü tekneye motor takozların dan aktarması çok mantıklı geldi. Çünkü pervaneden motora kadar olan oynak alet edavatta her şey askıda takozlardan başka noktada tekneye temas yok. Bu da takozlara  sadece vibrasyon önleme değil tüm tekne ağırlığını da itme  görevi veriyor.


Uzun lafın kısası :)   Doğrusu budur,gerisi safsatadır
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Mustafa Özdemir - Aralık 08, 2013, 11:17:27
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hüseyin korsanım , pervane dönünce tekneyi ileri götürürken şafttan tekneyi ileriye ittiğine göre şaftın ucuda şanzumanda olduğuna  ve şanzumanda motora bağlı olduğuna ve ayrıca şanzuman bir yere sabirlenmediğine göre pervanenin itme kuvveti tekneye motor takozları yoluyla aktarılmış olmazmı. Bana ustanın söylediği çok mantıklı geliyor.

Doğrusu budur Hakkı abim. :)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Aralık 08, 2013, 11:45:12
Yorumları  okudunuz. Evet, genellikle şanzıman boşta durur, tekneye bağlı değildir, nadir motorlarda arka motor takozu motor yerine şanzıman üstünde olabilir ama pervane dödüğünde suyu iter, tepki olarak pervane şaftı, şaft şanzımanı, şanzıman motoru ite,r motor da takozlardan tekneyi iter.

Motor takozlarının çelik yapılarına dikkat edersek hem yatay hem dikey olarak yük taşımak için tasarladıklarını görürüz. Yuvarlak takozlar ise sadece dikey yük taşıyacak şekilde tasarlamıştır. Üç veya daha fazla takozu tek takoz yaparak bu amaca hizmet edecek tek bir takoz yaratmak mümkün ama ölçüler ne kadar müsaade eder?
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Murat İçmez - Aralık 10, 2013, 20:50:39
Kesinlikle katılıyorum.Benim de şanzıman boşta duruyor.Yani pervanenin tekneyi ileri ve geri itmesi esnasında tüm güç bu 4 takoza biniyor.
En zayıf takozunuz kadar güçlüsünüz.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Serkan Günay - Ağustos 14, 2017, 18:27:24
Tüm Korsanlara selamlar, eski de olsa böyle bir konu olduğu için yeni konu açmayayım dedim, hem yorumlar hem yapılanlar tekrar okunup değerlendirilir diye.
Teknemiz 10m Motor yat  120Hp(89.1Kw) Yanmar  motor iki ay önce Büyükçekmece Albatros'tan limana dönerken çok sarsıntılı çalışmaya başladı,stop ettim herşeyi kontrol ettim stop etmedende hararet yağ basıncını kontrol etmiştim bir sıkıntı göremedim, yinede tedbiren bakmak istemiştim, tekrar bastım marşa rölantide bi daha kontrol ettim, motor takozlarının ikisi yerinden çıkacak neredeyse diğer ikisi de Allaha emanet, düşük devir limana girdim, aradım Denpar'ı  aynen bu konuda olduğu gibi 2013 te biraz daha makulmüş fiyatlar 3800 KDV dahil 4 adet takoz fiyatı !!! hemen ardından tekneye bir iki müşteri vardı sat kurtul dedi iç ses, neyse öyle olmuyor tabi orayı ara burayı ara yok ermaksanın var ne resmi ne kendi uymuyor mümkün değil sonunda kendim dolanayım bir bakayım dedim bir iki sanayi gezdim benzer bir takoz buldum tır lara kullanılan benziyor üst civata küçük alt plaka daha dar neyse uzattım çok resimlerini koyacağım birazdan hallettik taktık orjinal değil ama iki aydır bir fark hissetmedim sıkıntı yok, altına bir plaka üst civataya da bir somun civata ile işi çözdük maliyeti de dört takoz paslanmaz gijonlar somunlar pullar dahil 1000 TL oldu, biz memnun teknede şimdilik memnun görünüyor...

 
(https://s11.postimg.org/5zm0a6we7/IMG-7368.jpg) (http://postimg.cc//image/5zm0a6we7/)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ali Ünalan - Ağustos 14, 2017, 21:45:31
Serkan hayırlı uğurlu olsun haberimiz olmadı  :)

Takoz lazım olduğunda aşağıdaki linki tıkla :)
http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=17147.msg391637#msg391637
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Serkan Günay - Ağustos 14, 2017, 22:21:37
Saolasın Ali kardeşimin teknesi ondan haberin olmadı ;) 
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: İhsan Günev - Ağustos 15, 2017, 08:45:31
Serkan korsanım, yeni takozları monte ederken, motoru layna almayı nasıl yaptınız?


E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Levent Üçdal - Ağustos 15, 2017, 09:04:34
Serkan Korsan merhaba,
Maalesef vibrasyon takozları konusu çok fazla önemsenmiyor teknelerimizde, ancak hem sevk sisteminin sağlıklı çalışması hem de vibrasyon ve istenmeyen gürültünün önlenmesi için kritik ekipmanlar. Takozun seçimi ideal olarak motor ve şanzımanın toplam ağırlığı ile birlikte pervanenin ürettiği itme gücünü hesaba katarak yapılmalı.
Teknenize bağlamış olduğunuz takozlar düşey yükü yani motor ve ağırlığını taşıyor olsa da kısa vadede pervane itme kuvvetinden kaynaklanan yükler nedeniyle sorun çıkarmaya çok açık. Ben kendi teknem için Laspar firmasından aldım takozlar. Hem teknik olarak hem de ekonomik olarak çok iyi çözümleri var. Tavsiye ederim.

Sent from my SM-N9000Q using Tapatalk

Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Serkan Günay - Ağustos 15, 2017, 13:49:57
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serkan korsanım, yeni takozları monte ederken, motoru layna almayı nasıl yaptınız?


E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



İhsan Korsanım zaten sökerken line ölçülerini almıştık, yeni takozları da resimde görünen altına lama ve üstüne somunlu civata yaptırırken aynı ölçülerde yaptırmıştım dolayısıyla sökerken aldığımız line ölçülerini aynen uyguladık.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Serkan Günay - Ağustos 15, 2017, 13:52:10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serkan Korsan merhaba,
Maalesef vibrasyon takozları konusu çok fazla önemsenmiyor teknelerimizde, ancak hem sevk sisteminin sağlıklı çalışması hem de vibrasyon ve istenmeyen gürültünün önlenmesi için kritik ekipmanlar. Takozun seçimi ideal olarak motor ve şanzımanın toplam ağırlığı ile birlikte pervanenin ürettiği itme gücünü hesaba katarak yapılmalı.
Teknenize bağlamış olduğunuz takozlar düşey yükü yani motor ve ağırlığını taşıyor olsa da kısa vadede pervane itme kuvvetinden kaynaklanan yükler nedeniyle sorun çıkarmaya çok açık. Ben kendi teknem için Laspar firmasından aldım takozlar. Hem teknik olarak hem de ekonomik olarak çok iyi çözümleri var. Tavsiye ederim.

Sent from my SM-N9000Q using Tapatalk



Saolun Levent Korsanım şimdilik sıkıntı yok orjinali takmadığımdan gözüm kulağım devamlı kontrolde, sıkıntı olursa önerinizi uygularım.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Emre Ulucan - Aralık 05, 2018, 18:21:05
Merhaba korsan dostlar. Yanmar motor takozlarının yüksek fiyatlarından dolayı firmamıza yerli üretim talebi oluştu ve firmamızın bu takozlarla ilgili çalışması sonucu üretilen takozların linkini buraya bırakıyorum. Gezgin korsan üyeleri için %20 iskonto yapılacaktır. İLETİŞİM: 05374428612 SAYGILAR.                                                                                                                https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-deniz-araci-ekipmanlari-motor-aksami-yanmar-motor-takozu-632442429/detay
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ali Ünalan - Aralık 05, 2018, 18:57:23
Emre korsanım fikir harika tebrik ederim,
Ama merak ettiğim bir kaç konu var bilgili olmadığım bir alan.
İşim gereği titreşim takozları kullanıyorum,avrupalıların yaptıkları titreşim takozlarında bir yıpranma yerlilere göre daha az ve uzun ömürlü.

Hepimiz biliyoruz ki metal aksamlara bişiy olmuyor,yıpranan kopan yer lastik kısmı.
 
Bizim Avrupalılardan neyimiz eksik,ham madde olarak Avupalıların kullandıkları ham madde Türkiyede bulunamıyor mu,veya bulunuyor da bizler kolayınamı kaçıyoruz.

Kullanmış olduğunuz  ham madde hakkında biraz bilgi verirmisiniz.

Yukarıda yazdıklarım sizin ürününüzle ilgili değil genel manada bir aydınlatırsanız sevinirim kendi adıma.

KISACA,NEDEN SİZİN ÜRÜNÜ TERCİH ETMELİYİZ,fiyatı bir kenara koyarsak.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ender Avcu - Aralık 05, 2018, 20:04:57
Tamda ihtiyacım olan konu  :)
Volvo penta 2003t motor takozuna ihtiyacım var iki adet. Birde sail drive takozu değişecek. Yerli üretim nereden bulabilirim acaba? Orjinalleri yaklaşık 180 euro adet
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Emre Ulucan - Aralık 06, 2018, 19:34:34
Merhaba Ali korsanım talebiniz üzerine ürünle ilgili bilgileri paylaşıyorum.

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri %70 tabii kauçuk %30 sentetik kauçuğun karışımından oluşur. Bu karışıma ilave olarak birçok kimyasal kullanılır. kullanım alanına göre;  atmosferik şartlara dayanımını sağlayan, vulkanizasyon (ürünün pişirilmesi) aşamasında kauçuğun homojen şekilde pişmesini sağlayan, aşınma  direncini max. seviyeye ulaştıran ve kauçuk sertlik derecesini talep edilen seviyede tutan kimyasallar kullanılır. Ortaya çıkan hammadde test kalıplarında pişirilir sonrasında teste tabi tutulur.(elastikiyet, çekme kopma, shore sertliği ölçümü gibi) Testi geçen hammadde baskıya hazırdır.

Sizinde bahsettiğiniz gibi yerli üretim ürünlerin avrupa dan ithal ürünlere göre itibarı maalesef düşüktür. Buna sebep olan nedenler birçok yerli firmaların ürünlerinin kullanım alanlarında maruz kalacağı şartları bilmemesi yada gözardı etmesinden kaynaklıdır.

Yanmar motor takozunun bize talebi sırasında getirilen ürünlerden birçoğunda benzer sebeplerle takozun görevini yapması sonlanmıştır. En çok karşılaşılan sorun şöyledir. Takozun metal aksamının paslanması ve metal ile kauçuğun yapıştığı bölgeye işlemesi sonucunda metal ile takoz birbirinden ayrılır. Bunun önüne geçmek için metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir. Şuana kadar olan üretimimizde orijinal ürüne sadık kaldık fakat Talep edilir ise paslanmaz çelik ile üretimi yapılacaktır.

Saygılar dilerim Korsan dostlarım. Pruvanız Neta olsun.

Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ali Ünalan - Aralık 06, 2018, 21:33:57
Emre korsanım  talep değilde merak bilgilenme desek :)

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri konusunda bilgili olmadığım için bişiy diyemem.

Bu konu,kauçuk özellikleri konusunda uzman korsanlarımız varsa onlardan da bişiyler yazsa en azından bilgileniriz bu konu hakkında.

metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir demişiniz ,bana göre harika bir fikir.

madem burası forum tartışma yeri,o yüzden bu soruyu sordum.

Sakın yanlış anlamayınız ürünüzü kötülemiyorum,aksine göğsüm kabardı,tekrar tebrik ediyorum.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Nejat Övütmen - Aralık 06, 2018, 22:19:31
Eğer metal aksamı paslanmazdan yapmayı denemek isterseniz, dupleks paslamaz (mesela 318LN) kullanmanızı tavsiye ederim.

Bu durumda hem korozyon direnci 316 dan daha iyi olur, hem de mukavemeti 316 dan kabaca %50 kadar fazla olacaktır.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Emre Ulucan - Aralık 07, 2018, 18:14:16
Merhaba Ali korsanım. Tebriğiniz ve konuya olan ilginiz için teşekkür ederim. Nejat korsanım tavsiyeniz için sizede ayrıca teşekkür ederim. Üretimi sırasında mutlaka dikkate alınacaktır.

Ayrıca;YANMAR ın daha güçlü motorlarında kullandığı alüminyum takozları ve VOLVO PENTA - CUMMİNS - VETUS motorlarının takozları içinde çalışmamız olacak.
saygılar.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ali Ünalan - Aralık 07, 2018, 18:21:05
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Ali korsanım. Tebriğiniz ve konuya olan ilginiz için teşekkür ederim. Nejat korsanım tavsiyeniz için sizede ayrıca teşekkür ederim. Üretimi sırasında mutlaka dikkate alınacaktır.

Ayrıca;YANMAR ın daha güçlü motorlarında kullandığı alüminyum takozları ve VOLVO PENTA - CUMMİNS - VETUS motorlarının takozları içinde çalışmamız olacak.
saygılar.
Siz bir dandik ürün yapın korsanlardan şikayetler gelsin,O zaman görürsünüz beni :)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Aralık 07, 2018, 18:54:52
Paslanmaz çelik kauçuk içinde herhangi bir korozyona uğrar mı, bu konuda çok emin değilim. Motor bağlantı civatalarının sorun çıkaracağı kesindir. Motor çelik, kulaklar paslanmaz olduğunda galvanik korozyon aynen alüminyum direkte paslanmaz çelik perçinler veya vidalar gibi motor bloğunda korozyona neden olacaktır. diyelim ki korozyon olmadı, kauçuk gibi kulaklarda kısıtlı bir ömrü olan malzemenin içinde dayanıklı paslanmaz çelik kullanmak takozun genel ömrünü uzatmaz ama maliyetini arttırır. Korunma için belki takozda kullanılan metal aksamın sadece boyanması en doğru yaklaşım olabilir, Konunun enine boyuna bir metelurji mühendisi ile tartışılması doğru olur.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kahraman Emiroğlu - Aralık 08, 2018, 12:54:09
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Ali korsanım talebiniz üzerine ürünle ilgili bilgileri paylaşıyorum.

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri %70 tabii kauçuk %30 sentetik kauçuğun karışımından oluşur. Bu karışıma ilave olarak birçok kimyasal kullanılır. kullanım alanına göre;  atmosferik şartlara dayanımını sağlayan, vulkanizasyon (ürünün pişirilmesi) aşamasında kauçuğun homojen şekilde pişmesini sağlayan, aşınma  direncini max. seviyeye ulaştıran ve kauçuk sertlik derecesini talep edilen seviyede tutan kimyasallar kullanılır. Ortaya çıkan hammadde test kalıplarında pişirilir sonrasında teste tabi tutulur.(elastikiyet, çekme kopma, shore sertliği ölçümü gibi) Testi geçen hammadde baskıya hazırdır.

Sizinde bahsettiğiniz gibi yerli üretim ürünlerin avrupa dan ithal ürünlere göre itibarı maalesef düşüktür. Buna sebep olan nedenler birçok yerli firmaların ürünlerinin kullanım alanlarında maruz kalacağı şartları bilmemesi yada gözardı etmesinden kaynaklıdır.

Yanmar motor takozunun bize talebi sırasında getirilen ürünlerden birçoğunda benzer sebeplerle takozun görevini yapması sonlanmıştır. En çok karşılaşılan sorun şöyledir. Takozun metal aksamının paslanması ve metal ile kauçuğun yapıştığı bölgeye işlemesi sonucunda metal ile takoz birbirinden ayrılır. Bunun önüne geçmek için metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir. Şuana kadar olan üretimimizde orijinal ürüne sadık kaldık fakat Talep edilir ise paslanmaz çelik ile üretimi yapılacaktır.

Saygılar dilerim Korsan dostlarım. Pruvanız Neta olsun.


İtirazım var.
Ben bu ürünü asla kullanmam. Ve kimseye onermem. Nedenine gelince:
Deniz ortamında korozyon vardır. Zaman içinde kauçuk demirden ayrılır. Ve birgün motorunuza yol verdiğinizde motorunuz yatağından fırlar ,ileri,geri yana ,nereyi isterse oraya gider. Bu üründe dizayn hatası var. Çözüm: kauçuk kopsa da üst parça alt parçadan ayrılmamalı.
Bunları yazarken şunu da belirtmeliyim: Sen kimsin de bunları yazıyorsun derseniz cevabım 75 yaşındayım muhendisim. İyi bir mekanikciyim ve uzun yıllar makina dizaynı tecrübem vardır. Ayrıca 50 yıllık deniz tecrübem vardır. Bilmem yeterli olurmu?
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Emre Ulucan - Aralık 14, 2018, 18:05:30
Merhaba Kahraman korsanım. Sizinde bahsettiğiniz gibi takozun metallerinin kauçuktan ayrılması yada kopması seyir halindeki tekneyi çok ciddi riske sokar. Bunun çözümü alttan çektirmeli takoz modelleri olabilir. Bahsettiğiniz takoz modelinin örneğini linkte paylaşıyorum. Buna benzer dizaynda çok fazla motor takozu modelimiz var fakat dizayn hatası olarak gördüğünüz takoz yanmar ın orjinal takoz dizaynıdır. Yanmar marka yeni bir motor aldığınızda motor bu takozlar ile gelecektir (1gm-4jh arası) Benim düşünceme göre yanmar gibi 100 yıllık firmanın
motor takozlarında dizayn hatası yoktur. Vibrasyon sönümlemesi diğer model takozlardan çok daha üstündür. Gerekli bakımı ve kontrolleri yapılırsa uzun ömürlü ve güvenlidir  Saygılar.

(https://i.postimg.cc/mPVGncvS/IMG-0905.jpg) (https://postimg.cc/mPVGncvS)
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Ali Ünalan - Aralık 14, 2018, 19:13:41
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Ali korsanım talebiniz üzerine ürünle ilgili bilgileri paylaşıyorum.

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri %70 tabii kauçuk %30 sentetik kauçuğun karışımından oluşur. Bu karışıma ilave olarak birçok kimyasal kullanılır. kullanım alanına göre;  atmosferik şartlara dayanımını sağlayan, vulkanizasyon (ürünün pişirilmesi) aşamasında kauçuğun homojen şekilde pişmesini sağlayan, aşınma  direncini max. seviyeye ulaştıran ve kauçuk sertlik derecesini talep edilen seviyede tutan kimyasallar kullanılır. Ortaya çıkan hammadde test kalıplarında pişirilir sonrasında teste tabi tutulur.(elastikiyet, çekme kopma, shore sertliği ölçümü gibi) Testi geçen hammadde baskıya hazırdır.

Sizinde bahsettiğiniz gibi yerli üretim ürünlerin avrupa dan ithal ürünlere göre itibarı maalesef düşüktür. Buna sebep olan nedenler birçok yerli firmaların ürünlerinin kullanım alanlarında maruz kalacağı şartları bilmemesi yada gözardı etmesinden kaynaklıdır.

Yanmar motor takozunun bize talebi sırasında getirilen ürünlerden birçoğunda benzer sebeplerle takozun görevini yapması sonlanmıştır. En çok karşılaşılan sorun şöyledir. Takozun metal aksamının paslanması ve metal ile kauçuğun yapıştığı bölgeye işlemesi sonucunda metal ile takoz birbirinden ayrılır. Bunun önüne geçmek için metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir. Şuana kadar olan üretimimizde orijinal ürüne sadık kaldık fakat Talep edilir ise paslanmaz çelik ile üretimi yapılacaktır.

Saygılar dilerim Korsan dostlarım. Pruvanız Neta olsun.


İtirazım var.
Ben bu ürünü asla kullanmam. Ve kimseye onermem. Nedenine gelince:
Deniz ortamında korozyon vardır. Zaman içinde kauçuk demirden ayrılır. Ve birgün motorunuza yol verdiğinizde motorunuz yatağından fırlar ,ileri,geri yana ,nereyi isterse oraya gider. Bu üründe dizayn hatası var. Çözüm: kauçuk kopsa da üst parça alt parçadan ayrılmamalı.
Bunları yazarken şunu da belirtmeliyim: Sen kimsin de bunları yazıyorsun derseniz cevabım 75 yaşındayım muhendisim. İyi bir mekanikciyim ve uzun yıllar makina dizaynı tecrübem vardır. Ayrıca 50 yıllık deniz tecrübem vardır. Bilmem yeterli olurmu?
Kahraman Ağbi itirazınıza itirazım var neden derseniz ürünü tanımadan test etmeden araştırmadan tartışmadan ön yargılı olmak bana bir garip geldi açıkçası,
Bana göre  burada bu konu tartışılsın,artıları eksileri işi bilenler tarafından önerileri çekinceleri yazılsın ona göre yapılabilenin en iyisi neden Türkiye de yapılmasın,
koştur koştur gidip bir titreşim takozuna bir ton para verilmesi bana şaçma geliyor.

 75 yaşında,mühendis. İyi bir mekanikçi, makina dizaynı,yapan birinin önerilerini çok merak ediyorum nasıl bir yol izlenmeli nasıl en iyisini yaparız Kahraman Ağbi ?

NOT:bir şeyin veya bir şeylerin reklamını yapmak değil amacım,Emre korsanı uzaktan yakından tanımam ilk defa forumda yazısından gördüm amanın yanlış anlaşılmasın.
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kemal Albayrak - Aralık 15, 2018, 13:51:22
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hüseyin korsanım perşembe pazarında  profösör lakaplı bir hırdavatcı var dükkanı darmadağınık ben ona yanmarın esnek takozunu götürdüm boyut olarak aynısını yaptı
esnekliği fazla değil ama motor titreşim yapsada 2 senedir sorunsuz kullanıyorum
Alıntı yapılan: Kemal Albayrak



link=topic=14399.msg213798#msg213798 date=1360006289
hüseyin korsanım perşembe pazarında  profösör lakaplı bir hırdavatcı var dükkanı darmadağınık ben ona yanmarın esnek takozunu götürdüm boyut olarak aynısını yaptı
esnekliği fazla değil ama motor titreşim yapsada 2 senedir sorunsuz kullanıyorum


Bu yazıyı 2013 de yazmıştım beş yıldır aynı takımları kullandım ve çok memnun kaldım bu sene yaprak ayrılması oldu bir takozda bu sene tekneyi karaya aldım 15 gün evvel motor takozlarını yeniliycem ve yine aynı yere yaptırıcam Perşembe pazarında profesör lakaplı birine tavsiye için Tümay gören kaptana teşekkürler
Başlık: Ynt: yanmar motor takozu
Gönderen: Kahraman Emiroğlu - Aralık 15, 2018, 21:42:22
[
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Kahraman korsanım. Sizinde bahsettiğiniz gibi takozun metallerinin kauçuktan ayrılması yada kopması seyir halindeki tekneyi çok ciddi riske sokar. Bunun çözümü alttan çektirmeli takoz modelleri olabilir. Bahsettiğiniz takoz modelinin örneğini linkte paylaşıyorum. Buna benzer dizaynda çok fazla motor takozu modelimiz var fakat dizayn hatası olarak gördüğünüz takoz yanmar ın orjinal takoz dizaynıdır. Yanmar marka yeni bir motor aldığınızda motor bu takozlar ile gelecektir (1gm-4jh arası) Benim düşünceme göre yanmar gibi 100 yıllık firmanın
motor takozlarında dizayn hatası yoktur. Vibrasyon sönümlemesi diğer model takozlardan çok daha üstündür. Gerekli bakımı ve kontrolleri yapılırsa uzun ömürlü ve güvenlidir  Saygılar.

(https://i.postimg.cc/mPVGncvS/IMG-0905.jpg) (https://postimg.cc/mPVGncvS)

Cevabınız için teşekkür ederim. Kısaca tavsiyem şudur: üstteki saç parçayı alta kıvırın alt saça değmesin. Arada yaklaşık 5 mm mesafe kalsa yeter. Böylece ayrılma tehlikesi önlenmiş olur. Bu benim icadın değil. Amerikan motorlarında gördüm . Biraz işçilik zorlaşacak ama güvenlik daha önemli. Parasını da haketmiş olacak. Kalın sağlıcakla.