0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #15 : Aralık 19, 2017, 02:15:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yaşam aküsü şoför koltuğunun altında idi benimkinde. Yolcu koltuğunun ardındaki yer dolaptır. Kamp alanı için aydınlatma vd malzemeleri koyardım. Bir de konserve koymuşum ve unutmuşum. 2 sene sonra atmıştım hepsini. Siz soför koltuğunun altına da bir bakın.

Sizinkinde epey işçilik var. Severek yapıyorsanız sorun yok. Ben gezmeyi daha çok severdim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sık görülen sorunlardan biri de radyatörden kalorifere sıcak su veren vanaya benzeyen parçalardır. Su damlatıyorsa hemen değiştirin. Su eksiltir ve hava yapar. Fan devreye girmez hava yaptığında da..

Yeniden düşünsem mi diye aklıma geliyor ama yok hayır. Yürümem lazım..







Bunda aku yolcu koltugunun altinda. Diger tarafta dediginiz gibi yine bosluk var ama biraz daha kucuk sanki. sogutma sistemini henuz bende cozemedim.
 Iscilik cok, sistemli bir sekilde ilerlemeye calisiyorum.


*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #16 : Aralık 19, 2017, 02:17:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ciddi bir iş var Faruk korsanım.
Ama bitince süper olacağına eminim.
Teknik işleri sevenler için bu süreç en az karavanla gezmek kadar zevkli olabiliyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aynen zaten bu sekilde bir dagitip toplayarak genel calisma prensiplerini ogrenmis oluyoruz. yarin birgun dagin basinda kalinca takim cantasini cikartip birseyler yapabilmek icin.


*

    R. E.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #17 : Aralık 19, 2017, 10:55:35 »


Soğutma sistemi basittir aslında. Sadece motor arkada olduğundan uzun hortumlarla öne gelir. Radyatörden geçip geri gider. Hortumları ve hortum kelepçelerini iyi kontrol edin. Zorladığınızda oralardan su kaçırmasın. Bir de su, radyatör sıvısı kontrolü yaparken aracı eğimli bir yere park edin. Ya da kriko ile kıç kısmını yukarı kaldırın. Araç önü aşağıda arkası yukarıda park edilsin. Radyatör üstündeki küçük vidayı sökün. Motorun üstündeki su kapağını da açın. Koyduğunuz sıvı radyatörden taşana kadar koyun. Böyle yaparsanız içinde hava kalmaz. Radyatörde hava kalırsa motor ısınmaya başladığında hava genleşir ve sıkıntı çıkarır.

Size kolaylıklar...



*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #18 : Aralık 31, 2017, 18:13:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Soğutma sistemi basittir aslında. Sadece motor arkada olduğundan uzun hortumlarla öne gelir. Radyatörden geçip geri gider. Hortumları ve hortum kelepçelerini iyi kontrol edin. Zorladığınızda oralardan su kaçırmasın. Bir de su, radyatör sıvısı kontrolü yaparken aracı eğimli bir yere park edin. Ya da kriko ile kıç kısmını yukarı kaldırın. Araç önü aşağıda arkası yukarıda park edilsin. Radyatör üstündeki küçük vidayı sökün. Motorun üstündeki su kapağını da açın. Koyduğunuz sıvı radyatörden taşana kadar koyun. Böyle yaparsanız içinde hava kalmaz. Radyatörde hava kalırsa motor ısınmaya başladığında hava genleşir ve sıkıntı çıkarır.

Size kolaylıklar...


Birsuredir calisir durumda degil arac, termostat'i cikartip bir bakmak istedim. Onu sokerken bir vida icerde kirilinca kesmek zorunda kaldim. Tekrar toparlayinca sogutma sistemini kusursuz calisir hale getirmeyi planliyorum.
 Bu arada kaynak islerinin kabasi bitti. Birkac ufak tefek trim parcalarinin boya isinide aradan cikarttim derken kutup soguklari vurdu burayi. Suanda -10C civari. Bu durum iki yonden etkiledi birincisi buz gibi garajda calisacak motivasyonu bulamiyorum, ikincisi bir sonraki asama olan macun islerini bi isi derecelerinde yapmak iyi sonuc vermeyebilir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Y.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #19 : Aralık 31, 2017, 19:41:12 »
Önce tekne, sonra bu araç...
Faruk korsan, sizin bu yaptıklarınızı ben hayallerimde dahi beceremiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Yetenek ve beceriniz karşısında ceketimi ilikliyor ve sizi saygıyla selamlıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #20 : Aralık 31, 2017, 21:56:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Önce tekne, sonra bu araç...
Faruk korsan, sizin bu yaptıklarınızı ben hayallerimde dahi beceremiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Yetenek ve beceriniz karşısında ceketimi ilikliyor ve sizi saygıyla selamlıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aman efendim ne demek. Sahsen, sizin gibi bir ustadin agzindan bunlari duymak beni onurlandirdi. Bu konu acilmisken birkac sey soylemek isterim. Oncelikle yaptigim seyler sonderece amator iscilik urunleri ama neticede mukemmellik aramiyorum. Tecrubesizlik sebebiyle bazen sacma sapan hatalar yapabiliyorum. Ornegin taban sacini keserken dikkatsizlik sonucu hemen altindan gecen fren hidrolik borusunuda kectim(gecen ay yeni takmistim gicir gicir). Oyle oyle ogreniyorum. Onemli seyler degil.
 Onemli olan biryerden baslamak. Mesela herkes kendi yagini degistirmekten baslayabilir. Gunumuz teknolojisinde artik cok fazla ariza ile karsilasilmiyor. Problemlerin cogu  wear&tear diye ifade edilen, belirli araliklarla degistirilmesi gereken parcalar. Ornegin fren balatalari.
 Bir diger altini cizmek istedigim husus internet ve bilgi alisverisi. Bazen arkadaslarla bu konuyu konusup youtube izleyerek neler tamir ettigimizi paylasiyoruz. Inanilmaz. Genel olarak DIY(Do It Yourself) insanlari olarak anilan buyuk bir kitle var. Birde son zamanlarda DIY kafeleri acilmaya basladi. Ornegin tost makinaniz bozuldu kapip kafeye gidiyorsunuz, orada takilan insanlarla beraber tamir etmeye calisiyorsunuz. Boyle mekanlarda, forumlarda  mutlaka bir kac tane isin kompedani oluyor.
 Ben 2000 de Turkiyeden ayrildim. Ozellikle 90 larda grup olarak cok imkansizliklarla mucadele ettik. Ozamanlar ogrenci oldugumuz ve derslerle pek alakamiz olmadigi icin diger aktivitelerle yogun ilgileniyorduk. O zamanlar cadir, uyku tulumu vs bulmak bile cok buyuk problemdi. Hic unutmuyorum ilk cadirlarimizi isyerlerine tente falan diken bir firmaya diktirmistik. Borulari biegim kadardi:) O cadirlari kis sartlarinda bayagi bir daglarda tasidik.  Icerisi bir parmak buz yapardi. O donemde sagda solda kurulan amerikan pazari, rus pazari gibi bir iki ortam kesfedince biti biraz kanli olan bir iki arkadas oralardan cadir temin etti. Keske yanimda olsa da bir resmini sizinle paylasabilsem, Rus mali bir ocak bulduk bu pazarlardan birinde. Cok kaba birsey ama sonderece basit ve islevsel. Bu ocagin depo kisminin yarisini kestirip daha portatif hale getirdik. Hele ocagin sahibi Hakan isimli arkadas bu ocakta o kadar uzmanlasti ki kucuk bir pense ve birkac kucuk alet yardimiyla butun ocagi dagitip, temizleyip tekrar toplamak yuksek irtifa kis faaliyetlerinde cadir icerisinde bile olagan hale geldi. Nitekim bu ocakla 4-6 kisilik gruplari bile doyurdugumuz olmustur.
 Keza teknik malzeme konusunda bile kendi imalatimiz olan tozluklar( naylon cadir kumasinin iki tarafindan don lastigi gecirilerek yapilmis, botlarin icine kar girmesini onlemek icin), hele hele bir buz kramponu yaptik ki tam muzelik. Bu buz kramponlarinin fikir babasi makina muh. ogrencisi olan Kasim arkadasimizdir. Basit bir demir iskeletin altina kaynatilan kisa kesilmis 8'lik civiler ve parasi olanin deri, olmayanin yine don lastigi ile botun altina sabitledigi bir duzenek. Sonuc fiyasko tabi. tulumlarin altina mat, uyku tulumu vb imalatlarimiz da olmakla beraber genelde bu malzemeler cetin kis kosullarinda ilk bir kac gunun ardindan moral cokuntulerine sebep olmus, hatta grupdan ayrilip geri donme olayi bile yasanmistir. Bu donus sonraki 15 yilda her biraraya geldigimizde bira ve patates kizartmasinin yaninda meze olmakla beraber, isin ilginci o arkadas bu kamcilanmayla birlikte saha kalkmis ve Turkiyenin su andaki en iyi dagcilarindan birisi olmustur.
 Uzun lafin kisasi bu sartlari yasayarak yetisince boyle seylerle ugrasmak guzel de bir nostalji oluyor. Selamlar.
 
 
*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #21 : Aralık 31, 2017, 22:07:41 »
 Jant kapaklarinin elden gecmis hali. Sag basamak parcasi elimde olmakla birlikte yama yaparak kurtardim. Orjinali cok daha saglam.
 Sol basamak tamamiyle curudugu icin komple degistirdim. Yine daha onceden tesbit ettigim gibi pas yapan yerler genelde bir sekilde su sizintisina izin verilen noktalar. Ornegin gaz pedalini taban sacina iki vida ile tutturmuslar , o noktalardan tamamiyle curumus. Butun bu yerleri kesip yeni sac kaynatmak zorunda kaldim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. B.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #22 : Ocak 01, 2018, 00:53:57 »
Beyin göçünün tezahürü Yapıcı korsanım.
Ben de kutluyorum Faruk korsanı.
*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #23 : Şubat 05, 2018, 00:59:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beyin göçünün tezahürü Yapıcı korsanım.
Ben de kutluyorum Faruk korsanı.
Estagfurullah Noyan Abi biz kim beyin gocu kim. Genede tesekkur ederim. Bu aralar proje oldukca yavasladi hatta duraksadi diyebilirim. Bir ev tasima durumu girdi araya. Araci hala yeni mekana getirebilmis degil. Kendi motor gucuyle gelebilmesi icin bir iki problemin giderilmesi lazim onada henuz firsat olmadi. Genelde bu aralar boya badana, perde takmak vs calismalarla gunleri geciriyoruz. Kasap et derdinde yani hatun memnun bende can derdindeyim yani Berivanim orada yatiyor. Berivan demisken hemen o konuyada degineyim. Simdi bu vanagoncular arasinda camper lara isim koymak olmazsa olmaz birseymis. Bu isimlerin de en kiyaklari icerisinde Van gecen(genel olarak Van seklinde adlandirildiklari ve model olarak da Vanagon olarak gectigi icin. Biraz dusundum aklima BERIVAN geldi. Etrafinda baska cicek yasatmayan dag cicegi, coban kiz vb gibi anlamlari varmis. Pastoral bir havasi var, simdilik isim konusunda kuvvetli bir aday oldugunu soyleyebilirim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  sag taraf basamak, yama yaparak kurtardim. Basamagin tamamini satin almistim aslinda ama orjinali ile arasinda buyuk kalite/saglamlik farki var. Bu sekilde kurtarmak daha mantikli geldi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Surucu tarafinda bayagi ugrasmak gerekti. Arac kaliteli imal edilmis ama kabugu delerek vida somun vs taktiklari yerlerden ister istemez yillar icerisinde az da olsa su girince curume yapmis. Ornegin gaz pedalini taban sacina vidaladiklari yerlerden pas yaparak curumus. Oralari hep keserek yama yapmam gerekti.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Paslanip hafif curumeye baslayan birkac bolgeyide temizleyip uzerine macun cektim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bu tempoyla gidersek bu yaz boyle gecer gibime geliyor.
*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #24 : Mayıs 12, 2018, 05:41:47 »
 Merhabalar merhabalar. Nedir bu resim ekleme sitelerinden cektigimiz. Hizliresim araciligiyla daha once eklediklerimiz ucmus. Neyse efendim kaldigimiz yerden devam edelim. Westfalia projesi oldukca yavas bicimde devam ediyor.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Kisa bir ozet gecmek istiyorum. 1984 VW vanagon westfalia 1.9 wbx (su sogutmali/orjinal motor) Benzinlidir kendileri. Uzun sure yatmis, yakit tankini degistirerek ise basladik. Benzin pompasi dahil hortumlar, enjektorler  vs yakit sisetemindeki bircok parca degisti.
 Ardindan atesleme sistemini biraz elden gecirip yeni aku takip calistirmayi denedik.
 Vakum duzenegindeki problemler cok ugrastirdi. Biryerlerden hava aliyordu motor. Su anda fena degil calisiyor ama genede rolantide bazen stop ediyor, bazen gaz verince  falanyani ufak tefek isleri zamanla halletmeye calisacagim.
 Ayni zamanda kaporta isinede basladim bu arada. Icini basalttim tamirat bitince birsekilde toplayacagiz.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #25 : Mayıs 12, 2018, 05:59:46 »
 Bircok aksam calismamakla birlikte, coUmleri o kadar da zor olmadi. Mesela debriyaj, sanzuman, vites sistemi...bularin hicbirisi dogru durust calismiyordu. Debriyaj icin basit bir boru degistirip sistemin havasini almak, vites ve sanzuman arasindaki aktarmalari elden gecirip ufak tefek plastik parcalari degistirip yaglamalarini yapmak gibi. Neticede calisan, yuruyen ve durabilen birsey cikti ortaya ama bunlarin hicbirisinn dort dortluk yaptigimiz soylenemez.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ç.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #26 : Mayıs 12, 2018, 12:46:44 »
Resim yerine kilometre saatleri var..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #27 : Mayıs 12, 2018, 15:11:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resim yerine kilometre saatleri var..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Photobucket in oyunlari iste. Ben resim olarak gorebiliyorum sadece demekki. Hizliresim iyiyde baslarda sonradan o da bozdu. Bizim temel resim yukleme modunu deneyeyim ozaman. Tesekkurler uyari icin.
*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #28 : Mayıs 12, 2018, 15:21:57 »
Kisa kisa hikayemizi de anlatmaya calisayim. EE hikaye/kelam/sohbet /muhabbet bunlarda olmayinca olmaz tabi. Aslinda konusmayi, yazmayi heceleri allamayi pullamayi, ballandirmayi, hele hele bire bin katmayi seven bir insan degilim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Lakin saat sabah 8.30 disarida yagmur, elimde kahvem...Sizleride bulmusken nacizane iki satir, affiniza siginarak yazmak isterim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 VW meraklilarinin sahifesi thesambadotcom daki bir ilan uzerine basladi hikayemiz. Atladik gittik, buradan oraya daha bir hafta once tasinan bir dostum(sicaklara dayanamayip gecenlerde geri dondu) ve yine buradan tanidik baska bir iyi arkadasimin lojistik destekleri sayesinde kolayca manevra yaparak isimizi hallettik. Ayrintiya fazla girmiyorum adam bize arabayi vermiyordu az adaha falan. Lafi uzatmayim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Romorka yukler yuklemez romorkun lastik patladi yada zaten patlakmis buyuk ihtimalle. Tekrar araci indir lastik tamircisi bul falan. Tamirci cok kafa bir adam cikti "abi siz bu romorkla 15 dakikada yolda kalirsiniz, bunun sag teker bilyeler gitmis dedi.
« Son Düzenleme: Mayıs 12, 2018, 15:36:13 Gönderen: Faruk Göçmen »
*

    F. G.

Ynt: Volkswagen Vanagon Westfalia Camper?
« Yanıtla #29 : Mayıs 12, 2018, 15:52:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Dakika bir gol bir bu islerle ugrasirken lastik tamircisi elemanlarlada kanka olunca  Teksasin meshur birasi Lone Star in tadina baktik

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bir parca bulunamadi surdan gelicek burdan bulucaz derken ertesi gune kaldik.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 oglen gibi tekeri yeni rulman ile beraber taktilar. Yolumuz uzun 24 saat sonra evdeyiz insallah.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Tam iki saat gitmisken yan aynadan baktim benim romorkun sol arka teker cikmis benimle kapisiyor. Cok sukur kimsenin malina, mulkune, irzina zarar ziyan ve zeba vermeden bariyerlere biraz takildiktan sonra huzur dogada diyerekten kendini ormanin icine atti.