0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. D.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #15 : Şubat 11, 2018, 17:31:42 »
    Teşekkürler Ahmet korsan. Hakan korsanın teknesinin ahşap olduğunu unutmuşum, fiber zannederek sormuştum. You tube da bir video seyretmiştim. Klasik bir ahşap teknenin restorasyonuyla ilgili. Yenilenen tüm ahşapları (özellikle kaplama tahtalarını) aralarına epoksi tutkal sürerek sıkıyorlardı. Böylece kalafat yapmaya ve dışarıdan tamamen epoksi kaplamaya gerek kalmıyor. Bu yöntem belki denenebilir, ancak teknenin tüm kaplama tahtalarını değiştirmek gerekiyor. Pahalı bir işlem.


*

    O. E.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #16 : Şubat 11, 2018, 17:47:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çatı işi biraz daha kolay, orada basınç yok ve yüzey eğimi bile yetiyor. Zeminden girişte ise benim bişdiğim sadece ziftli battaniye ile beton dökümü öncesi zarflama işe yarıyor. Çimento katkıları genelde sonradan sorun çıkarabiliyor çünkü çatlama asıl neden oluyor. Ahşap tekne imali ise neredeyse taerih kadar eski, fiber ve alüminyum malzemenin yanı sıra lamine ahşabı unutmamak gerekir. Yerinde yapılan kontraplak gibi çok iyi bir geçirimsizlik elde ediliyor.   

Bir de ustaların bu konudaki düşünceleri çok önemli:

Kamara çatısını yaptırırken usta kenar çıtalarını araya su girişi olacak gibi etti, buradan su girer ahşabı çürütür dediğmde, yetyeri kadar dayanır sonra çürür ama çürümezse biz nasıl iş yapacağız dedi. Eskiden gemilerde bir de marangoz kadrosu varmış, savaş gemisi olsun, ticaret gemisi  olsun marangoz çalışırmış.

Olup olmadık yerlerde gemilerin karaya alınıp onarılması gerekirmiş. Avrupalı, Amerikalı deniz vasıtası işini eski yapılanları mimarlığa, mühendisliğe dökerek çözmüş, fiber, metal, lamine gibi değişik alternatifler üretmiş. Biz de ahşap tekne inşası hala ustaların kendileri için çıkardığı bir kaç mastarla ve keser sapı ölçüsü ile yapılır. Nadir olarak plan çizilir ve bu planalar da devlet sırrı gibi saklanır, bu nedenle ahşap tekne imalinde hala 19. yüzyılda, haydi biraz iyimser olalım, 20. yüzyıldayız.

Hiç bilmediğim anlamadığım bir konu onun için sorduğum sorular için bağışlayın
Anlattıklarınızdan imalat prosesi iki tahta arasından su girmesin diye şişirilmesi için batırılıyor yeteri kadar şişince karaya alınıp zımparalanır macunlanıp boyanıyor .
Artık tahtaların arası kapalı ,üstü macun ve boya SU NERDEN giriyor ?
Merak ettiğim bu .
Eğer doğru anlamışsam anlattıklarınızdan çok inçe bir fiber kabuk üstüne tahta tekne inşa edilebilir mi ?
Saçma ise gülmeyin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2018, 17:54:51 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    A. Ç.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #17 : Şubat 11, 2018, 17:58:34 »
Önemli bir detay da uygulamaların, daha sonra takip edilmemesidir. Ahşabın su ile şişmesi ve kuruyunca tekrar sünmesi bilinenin çok üstünde güçler üretir. Sadece tahmin ediyorum  ama şişme nedeni ile klasik bir yapı düşünürsek eğriler kırılacaktır.

Takipten bir örnek vereyim:

Fiber teknelerin en önemli sorunu ozmozdur. Ozmoz dediğimiz ise fiberglasa giren suyun polyester reçinenin kimyasalları ile reaksiyona girerek zarar yaratmasıdır. Yani su sadece denklemin bir tarafında yer alan bir etmendir. Türkiye'de ve dünyada bir çok yerde terkne jelkotu üzerine suyu geçirmeyen veya az gedçiren epoksi uygulanıyor. Denize inmemiş tekneler için bu iyi bir uygulamadır, Fiberglas suyu emmişse yeni su gelmese bile ozmoz riski zararı vardır. Boya firmaları kullanma talimatında kurutma işleminden yüzeysel bahsederler, asıl boyanın nasıl uygulanması gerektiğini anlatırlar. Tekne gövdesi tam kurutulmadan yapılan epoksi işleminin faydadasn çok zarar getirdiği yavaş yavaş ispatlanmaya başlandı, ispatlamak zor çünkü bu teknelere epoksi atılırken rutubet ölçülmüyür ve sonradan kıyaslama yapılamıyor. Uygulamada önerilen, jelkotun da soyulup, teknenin kurutulup rutubet ahşap skalasında %10'un altına düştüğünde epoksi uygulaması yapılmasıdır. Bunu uygulayan çok az boyacı gördüm. Ozmoz zaten nadir bir olay olduğundan teknenin ozmoza yatkınlığı yoksa epoksi atılmış atılmamış zaten fark etmiyor. Boya firması ve boyacı para kazanmış oluyor, tekne sahibi de ödediği parayı dikkate alıyor ve ozmoz çıkmazsa memnun oluyor. 

Nereden.... Nereye....

Elektronik bir flip flop devresinden başladık, ahşap tekne inşasını tartışır hale geldik.


*

    O. E.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #18 : Şubat 11, 2018, 18:02:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Önemli bir detay da uygulamaların, daha sonra takip edilmemesidir. Ahşabın su ile şişmesi ve kuruyunca tekrar sünmesi bilinenin çok üstünde güçler üretir. Sadece tahmin ediyorum  ama şişme nedeni ile klasik bir yapı düşünürsek eğriler kırılacaktır.

Takipten bir örnek vereyim:

Fiber teknelerin en önemli sorunu ozmozdur. Ozmoz dediğimiz ise fiberglasa giren suyun polyester reçinenin kimyasalları ile reaksiyona girerek zarar yaratmasıdır. Yani su sadece denklemin bir tarafında yer alan bir etmendir. Türkiye'de ve dünyada bir çok yerde terkne jelkotu üzerine suyu geçirmeyen veya az gedçiren epoksi uygulanıyor. Denize inmemiş tekneler için bu iyi bir uygulamadır, Fiberglas suyu emmişse yeni su gelmese bile ozmoz riski zararı vardır. Boya firmaları kullanma talimatında kurutma işleminden yüzeysel bahsederler, asıl boyanın nasıl uygulanması gerektiğini anlatırlar. Tekne gövdesi tam kurutulmadan yapılan epoksi işleminin faydadasn çok zarar getirdiği yavaş yavaş ispatlanmaya başlandı, ispatlamak zor çünkü bu teknelere epoksi atılırken rutubet ölçülmüyür ve sonradan kıyaslama yapılamıyor. Uygulamada önerilen, jelkotun da soyulup, teknenin kurutulup rutubet ahşap skalasında %10'un altına düştüğünde epoksi uygulaması yapılmasıdır. Bunu uygulayan çok az boyacı gördüm. Ozmoz zaten nadir bir olay olduğundan teknenin ozmoza yatkınlığı yoksa epoksi atılmış atılmamış zaten fark etmiyor. Boya firması ve boyacı para kazanmış oluyor, tekne sahibi de ödediği parayı dikkate alıyor ve ozmoz çıkmazsa memnun oluyor. 

Nereden.... Nereye....

Elektronik bir flip flop devresinden başladık, ahşap tekne inşasını tartışır hale geldik.
Teşekkürler elinize sağlık


*

    A. Ç.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #19 : Şubat 11, 2018, 18:28:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hiç bilmediğim anlamadığım bir konu onun için sorduğum sorular için bağışlayın
Anlattıklarınızdan imalat prosesi iki tahta arasından su girmesin diye şişirilmesi için batırılıyor yeteri kadar şişince karaya alınıp zımparalanır macunlanıp boyanıyor .
Artık tahtaların arası kapalı ,üstü macun ve boya SU NERDEN giriyor ?
Merak ettiğim bu .
Eğer doğru anlamışsam anlattıklarınızdan çok inçe bir fiber kabuk üstüne tahta tekne inşa edilebilir mi ?
Saçma ise gülmeyin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Suya atıp şişrme işlemi küçük tekneler (sandallar) için bir yöntem, bir guleti şişirmek için batıramazsınız, astarı yüzünden pahalıya gelir. Ahşap inşasında özellilkle Tüerkiye'de lullanılan yöntem galvanizli çividir. Bildiğimiz inşaat çivisi galvanize daldırılır ve kullanılır.  Kaplama tahaları eğriler üzerine iki veya üç çivi ile çakılır. Ahşabı suyla şişirdiğinizde kaplama tahtaları, daha doğrusu tüm ahşaplar enine genişler, boyuna genişleme çok azdır. Enine genişleyen kaplala tahtaları boyuna eğriler üzerinde genişleyince çiviler sabitlediğinden kaplama tahtası çivi üzerinde hareket eder ve çivi deliğini genişletir, fazla şişerse eğriyi çekerek kopartır. Tekne suya indiğinde su kesiminin üstündeki ahşaplar kururken karinadakiler daha da çok şişerler. Bu çalışmalar sonucu bağlantıların bütünlüğü ortadan kalkar, İyi şişmiş veya kalafatalnmış tekne eğer çiviler de yeni ise o  sezonu atlatır, bir dahaki ve sonraki sezonlarda çivi  yoklaması denilen işleme gerek duyulur,  gerek çiviler üzerindeki galvaniz gittiğinden gerek hareket nedeni ile çiviler oynadığından kaplamalar tekrar eğrilere çakılır, böylece tekne kısmen yenilenmiş olur. Su emme, şişme ve tekrar kuruma nedeni ile ahşap sonunda mutlaka su alır.

İnce bir fiber kabuk üzerine ahşap tekne inşa edilebilir ama şeklin verilebilmesi ve korunabilmesi açısından, ahşap inşa edip üzerini fiber kaplamak hem daha kolaydır hem de ahşap içeride kaldığından su ile teması kesilmiş olur.  Fiberglas, uygulama sırasında çok esnek bir malzemedir. Fiber kabuk üzerine inşaat yapabilmek için o kabuğu kalıplayacağınız bir kalıp yapmanız gerekir. Ahşap üzerine fiber uygulamasında ise ahşap yapı size kalıplık görevini görür ve ahşap da içeride kaldığından şişmez ve aşırı çalışmaz. Cam takviyeli plastik dediğimiz malzeme genelde polyester reçine ile yapılır ve polyester reçine iyi yapışmaz. Epoksi reçine ise yapışması çok iyidir, pahalı olsa da ahşap tekne üzerine epoksi uygulanır, bazı uygulamalarda işlem tekne içine de yapılır ve aynen sandviç yapılarda olduğu gibi ahşap epoksi reçine ve cam elyafı yapının içinde kalır, delmediğiniz sürece su girişi engellenmiş olur.

*

    O. E.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #20 : Şubat 11, 2018, 19:14:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hiç bilmediğim anlamadığım bir konu onun için sorduğum sorular için bağışlayın
Anlattıklarınızdan imalat prosesi iki tahta arasından su girmesin diye şişirilmesi için batırılıyor yeteri kadar şişince karaya alınıp zımparalanır macunlanıp boyanıyor .
Artık tahtaların arası kapalı ,üstü macun ve boya SU NERDEN giriyor ?
Merak ettiğim bu .
Eğer doğru anlamışsam anlattıklarınızdan çok inçe bir fiber kabuk üstüne tahta tekne inşa edilebilir mi ?
Saçma ise gülmeyin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Suya atıp şişrme işlemi küçük tekneler (sandallar) için bir yöntem, bir guleti şişirmek için batıramazsınız, astarı yüzünden pahalıya gelir. Ahşap inşasında özellilkle Tüerkiye'de lullanılan yöntem galvanizli çividir. Bildiğimiz inşaat çivisi galvanize daldırılır ve kullanılır.  Kaplama tahaları eğriler üzerine iki veya üç çivi ile çakılır. Ahşabı suyla şişirdiğinizde kaplama tahtaları, daha doğrusu tüm ahşaplar enine genişler, boyuna genişleme çok azdır. Enine genişleyen kaplala tahtaları boyuna eğriler üzerinde genişleyince çiviler sabitlediğinden kaplama tahtası çivi üzerinde hareket eder ve çivi deliğini genişletir, fazla şişerse eğriyi çekerek kopartır. Tekne suya indiğinde su kesiminin üstündeki ahşaplar kururken karinadakiler daha da çok şişerler. Bu çalışmalar sonucu bağlantıların bütünlüğü ortadan kalkar, İyi şişmiş veya kalafatalnmış tekne eğer çiviler de yeni ise o  sezonu atlatır, bir dahaki ve sonraki sezonlarda çivi  yoklaması denilen işleme gerek duyulur,  gerek çiviler üzerindeki galvaniz gittiğinden gerek hareket nedeni ile çiviler oynadığından kaplamalar tekrar eğrilere çakılır, böylece tekne kısmen yenilenmiş olur. Su emme, şişme ve tekrar kuruma nedeni ile ahşap sonunda mutlaka su alır.

İnce bir fiber kabuk üzerine ahşap tekne inşa edilebilir ama şeklin verilebilmesi ve korunabilmesi açısından, ahşap inşa edip üzerini fiber kaplamak hem daha kolaydır hem de ahşap içeride kaldığından su ile teması kesilmiş olur.  Fiberglas, uygulama sırasında çok esnek bir malzemedir. Fiber kabuk üzerine inşaat yapabilmek için o kabuğu kalıplayacağınız bir kalıp yapmanız gerekir. Ahşap üzerine fiber uygulamasında ise ahşap yapı size kalıplık görevini görür ve ahşap da içeride kaldığından şişmez ve aşırı çalışmaz. Cam takviyeli plastik dediğimiz malzeme genelde polyester reçine ile yapılır ve polyester reçine iyi yapışmaz. Epoksi reçine ise yapışması çok iyidir, pahalı olsa da ahşap tekne üzerine epoksi uygulanır, bazı uygulamalarda işlem tekne içine de yapılır ve aynen sandviç yapılarda olduğu gibi ahşap epoksi reçine ve cam elyafı yapının içinde kalır, delmediğiniz sürece su girişi engellenmiş olur.


İyiki varsınız tekrar teşekkür ediyorum.
*

    H. E.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #21 : Şubat 11, 2018, 21:02:51 »
Ahşap tekne su yapmıyorsa asıl arıza o
*

    H. E.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #22 : Şubat 11, 2018, 21:04:02 »
Ahmet beyin katkılarını izlemeye devam
*

    T. A.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #23 : Şubat 12, 2018, 11:59:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herşeyi kendiniz yapacaksanız, bir flip flop devresi gerekecek. kondansatör değerlerini ve/veya 10k gösterilmiş direnç değerlerini değiştirerek veya yerlerine potansiyometre koyarak, 470R değerli dirençlerden bir tanesinin yerine led'i de kaldırarak röle koyarsanız zamanı istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz:
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

direnç yerine led konduğunda ledin arızası durumunda sistem çalışmayacaktır. bir çok elektronik kartta yaşanan sorundur .
*

    T. A.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #24 : Şubat 12, 2018, 12:03:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim anladığım bu zamanlama devresi 12 volt ile çalışacak ama hangi voltajda ve kaç vatlık bir aleti açıp kapayacak açıklanmamış.

Hüseyin abi,

İki günde bir mesela bir dakika sintine bassın. Bu da 6A yapar.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yaa yaparız yapmasına daa burada hazır yapılmışı var! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu alet 12V DC ile çalışıyor, röle ucundan ister 12v ister 220v bişeyi açıp kapatabiliyorsun, dijital programlı, haftalık program bile yapılıyor.


Annneeee, işte tam bu Özgür. Hemen sipariş ettim, durumum yoktu faturayı sana yolladım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

zaman rölesinin kontak uçları ile bir şeyi açıp kapamak/çqalıştırmak bana sorarsanız sakıncalı , bunun yerine zaman rölesinin kontaklarını başka bir kontaktörü çektirin ve çalıştırmak istediğiniz esas ekipmanı bu kontaktör üzerinden çealıştırın . çünkü kontraktör bobini her zaman sabit akım çekecektir. ama sistem örneğin pompa ilk çalıştığında demeraj akımı olarak anlık ta olsa fazla akım çeker . bu da zaman içinde zamanlayıcı kontaklarını bozar
*

    A. Ç.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #25 : Şubat 12, 2018, 12:42:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herşeyi kendiniz yapacaksanız, bir flip flop devresi gerekecek. kondansatör değerlerini ve/veya 10k gösterilmiş direnç değerlerini değiştirerek veya yerlerine potansiyometre koyarak, 470R değerli dirençlerden bir tanesinin yerine led'i de kaldırarak röle koyarsanız zamanı istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz:
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

direnç yerine led konduğunda ledin arızası durumunda sistem çalışmayacaktır. bir çok elektronik kartta yaşanan sorundur .


Direnç ve led'i kaldırıp yerine röle konmasından bahsediliyor.
*

    H. Z.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #26 : Şubat 12, 2018, 14:27:29 »
Erdal korsan, güverte yeni değişti. 1980 yılında yapılmış tiklerin zamanı gelmişti. Araya su alıp güverte kontralarını çürütmüştü. Havuzluktan aşırı yağmurda sintineye su gidiyor. Bunun sebebi güneş paneline hala yer bulamayıp, seyyar kabloyu havuzluk kapağından içeri sarkıtmak. Ona çözüm bulunca su derdi kalmayacak.

Hulki ağabeyin de dediği gibi ahşap tekne su yapmazsa kötü ama Maşallah kontra kaplanıp elyaf sarıldığı için eski geleneksel ahşaplardan su yapma konusunda biraz farklı.
*

    H. Z.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #27 : Şubat 14, 2018, 22:44:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yaa yaparız yapmasına daa burada hazır yapılmışı var! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu alet 12V DC ile çalışıyor, röle ucundan ister 12v ister 220v bişeyi açıp kapatabiliyorsun, dijital programlı, haftalık program bile yapılıyor.

Biz yapsak bu kadar detaylısını yapamayız, çinli yapmış mis gibi! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)



Özgür,

Ürün bugün elime ulaştı. Teşekkürler.

Kullanım kılavuzu aşağıda;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Torpido lambasını da yarın oto elektrikçim halledecek.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: 12v Timer devresi
« Yanıtla #28 : Şubat 15, 2018, 00:28:55 »
Güle güle kullan! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)