0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ü. G.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #15 : Şubat 03, 2013, 22:56:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki kauçuk sadece bir kauçuk mudur ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yani burada sadece kalınlık faktörü ele alınmış.
Hammaddesindeki karışım vs. faktörlerinin de vibrasyon emişinde, dayanıklılığında fark edeceğini düşünüyorum.
Çok para harcama kabiliyeti olan birisi değilim ama her zaman yan sanayii alırken 2 kere düşünürüm.
Hele burada motor takozundan bahsediyoruz ve beklenmedik anda kopan-kırılan bir takoz motorun yerinde eğilmesine , şaft yataığının bozulmasına vs. Sebep olabilir, hatta durup dururken teknenin ortasında bir motor bulabilirsiniz..
Ben olsam maliyeti yüksek de olsa önemli ve 10 senede bir değişecek bir parçayı mümkünse orjinal tercih ederim.



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Haklısınız. Kalite önemlidir ancak fiyat farkı da öyle böyle değil. Aradaki fark gerçekten kaliteden mi yoksa biraz da marka farkı mı. Veya tersinden bakalım üçte bir ucuz olan üç kat kalitesiz mi? Bunların cevabı denemeden zor sanırım.


*

    H. A.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #16 : Şubat 03, 2013, 22:59:18 »
Daha önce Vetus motorun takozlarını pahalı olmasından dolayı,adı geçen takozlardan değiştirdi bir arkadaşım.Fakat vibrasyonu önleyemedi.yeni motor takozlarını gören ustalar vibrasyonu için motorun sökmedik yerini bırakmadılar.
En sonunda arkadaşım motoru yok pahasına satıp kurtuldu.
Şimdi benim Vetus motorumun takozları da eskidi.kesinlikle orijinalini takmak istiyorum.
Takozlardan dolayı makinayı hurdaya ayırmak daha zor.
Selamlar


*

    Ü. G.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #17 : Şubat 03, 2013, 23:02:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha önce Vetus motorun takozlarını pahalı olmasından dolayı,adı geçen takozlardan değiştirdi bir arkadaşım.Fakat vibrasyonu önleyemedi.yeni motor takozlarını gören ustalar vibrasyonu için motorun sökmedik yerini bırakmadılar.
En sonunda arkadaşım motoru yok pahasına satıp kurtuldu.
Şimdi benim Vetus motorumun takozları da eskidi.kesinlikle orijinalini takmak istiyorum.
Takozlardan dolayı makinayı hurdaya ayırmak daha zor.
Selamlar


Adı geçenden kastettiğiniz yanmar takozlar mı?. Sanırım siz vetus olandan memnunsunuz.


*

    H. A.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #18 : Şubat 03, 2013, 23:19:45 »
Hayı benim bahsettiğim yerli olanlar.Vetusun orijinal takozları takibi 8 sene sonra bozuldu. Bu sürede yeterli diye düşünüyorum.
Selamlar


*

    M. D.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #19 : Şubat 04, 2013, 01:01:22 »
Gerçekten de yanmar orjinal takozların fiyatı 500 TL'nin üzerinde.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İşte şimdi içimi sıkıntı bastı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. A.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #20 : Şubat 04, 2013, 07:34:04 »
Ünsal Kaptan ben kullanıyorum gayet memnunum.
Ama başka motor ve takoz kullanmadığımdan bir kıyaslama yapamıyoruım titreşim açısından.
Ben motor takozları eskidiği ve motorda çok titreşim yaptığı için değiştirmiştim.
Değiştirdikten sonra titreşim çok azaldı.
Yalnız mutlaka motorunuzun ağırlığı gücü ve markasını alırken belirtin zaten soruyorlar size, çünkü üzerindeki lastiğin özelliği motor özelliklerine göre değişiyor.
mümkün olan en yumuşak lastiği seçerseniz titreşim en minimumda olur ama benim tavsiyem 1 derece daha sertini alırsanız takozun ömrü daha uzun olur.
Belirttiğim takozları üreten firma iç piyasaya dünyanın malını sattığı gibi dünyayada ihraç ediyor.
Motorların hurdaya çıkmasına sebep olsaydı heralde çok çabuk duyulurdu bu daracık piyasada.
*

    A. Ç.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #21 : Şubat 04, 2013, 09:50:16 »
Yanmar için orijinal takoz kullanmanzı öneririm. Başka takozlarla Yanmar çok sesli ve titreşimli olur.
*

    H. D.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #22 : Şubat 04, 2013, 10:22:07 »
Ahmet korsanım
Yanmar orjinal takozunun  ses ve titreşim için digerlerinden farklı bir hesaplama ve dizaynımı var ki orjinali farklı diyorsunuz.Bence bu fark sadece görüntüde ve fiyatında.Yanmar motorların diger motorlardar ne farkı var ki takozu başka olması gereksin.Sıradan motor işte.Eğerki bir birinin aynısı dört adet takoz kullanılırsa ve düzgün sıkılırlarsa uygun ebattaki her takoz olur.olmaz derseniz nedeninide yazarmısınız
*

    G. A.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #23 : Şubat 04, 2013, 10:27:33 »
Elinizdeki motor sanırım üç silindir.Üç silinidir motorlarda vibrasyon fazla olur.Elinizdeki takozun elastikiyeti kalmışmıdır bilmiyorum ama size fikir verebilir.Elinizde bulunan takozdan bir tane numune alın ve bir Oto Sanayi ye gidin parçacıları gezin orada uygun takozu uygun fiyata bulacaksınız.Takozların elastikliği ne bakarak uygun olanı almanızı örneğin ''Freelander ''takozuna  da bakmanızı tavsiye ederim.
*

    A. Ç.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #24 : Şubat 04, 2013, 10:36:17 »
yanmar takozu, normal motor göre  çok daha yumuşaktır. Esnekliğinin artması için kullanılan lastik yumuşak olduğu gibi, yanlış hatırlamıyorsam ebat olarak da biraz  daha uzundur. Yanmar motor bu nedenle neredeyse hiç bağlı değilmiş gibi oynar. Bu oynama nedeni ile şaft kovanında aşırı aşınmaya neden olur. Sürekli kovanın aşındığını gören bir denizci, takozları piyasadaki takozlarla değiştirdi. Gürültü ve titreşim o kadar arttı ki  orijinal takoza dönmek zorunda kaldı.
*

    H. A.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #25 : Şubat 04, 2013, 10:37:11 »
Çünki Yanmar bir mühendislik sonucu bu takozları oraya kullanmıştır.
Yanmar aptalmıdır ki herhangi bir ustaya sorarak bu buraya uygun demesine göre kullanmamış?
Bu düşünce yapısı senelerdir doğan görüntülü,şahinler yaratmıştır memleketimizde.
Bu düşünce yapısı kasası renault,şanzumanı Man,difransiyeli volvo araçlarla taşımacılık yaptırmıştır memleketim insanlarına.
Sonra da tekerleği kopan,freni patlayan araçlar karşısına geçip Allah Allah diye düşüncelere gark olduk.
Selamlar
*

    M. İ.

yanmar motor takozu
« Yanıtla #26 : Şubat 04, 2013, 10:47:31 »
Bir de bu beylere bakmalı

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sent from my iPad using Tapatalk HD
*

    K. D.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #27 : Şubat 04, 2013, 10:48:04 »
bende birkaç defa motor takozu değiştirmiş biri olarak şunu belirteyim;şayet başka marka takoz kullanacaksanız 4 takozuda bir değiştirin.Zira yeni ve eski takozları bir arada kullanırsanız zaten aşnmış olanların ömrü dahada kısalacak ve yeniden bu işlemi yapacaksınız.Daha önce ermeksan takozları 27 yanmar için kullandım .Vuruntu biraz artar ama makul  seviyededir.Belli bir devre geldiğinizde bunuda  fark edemezsiniz.Dolayısıyla motorunuz bukadar vuruntu artışında bozulamaz.Ayrıca ekonımik ömrüde yanmarın takozlarıyla aynıdır.Ben olsam 4 ermeksan alır takarım nasılsa yanmarın 1/4 ü fiyatına alacaksınız.
*

    H. D.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #28 : Şubat 04, 2013, 10:55:44 »
Halil  korsanım herhangi bir motordan bir şey söküp taktınızmı? motor takozlarını elinize alıp inceledinizmi? Motor takozu nasıl çalışır, görevi nedir biliyormusunuz?
*

    E. Y.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #29 : Şubat 04, 2013, 10:57:48 »
Anket açalım...
"Bence" mi daha geçerlidir, "Bilim'ce"mi diye.
160'la giden şoföre "Yavaş git kardeşim, kaza yapacağız" dediğinizde alacağınız cevap ya;
"Merak etme abicim bişi olmaz, ben hızlı kullanırım ama dikkatli kullanırım" olur, ya da;
"Bunda öyle bir fren var ki, 5 m. de çakılır kalır. Korkma sen." olur.
Her ne kadar fizik kuralları ve kaza istatistikleri aynı fikirde olmasalar da...