0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Tekne alacakların arşivinde bulunsun. Başlığı böyle çevirdim, eski tarz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. A. A.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2019, 06:50:29 »
Çok faydalı bir site. Özellikle boathistoryreport.com geçmiş kayıtları ortaya çıkarabiliyor.


*

    O. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2019, 09:06:08 »
Evet Site çok güzel.....

Bizim aile  Yelkenli bir kayık edinince, yakın aile efradından ve arkadaşlardan da Bizde alalım diyenler oldu, bazısı gerçekten aldı bazısı yok bu iş bize göre değil diyende oldu.

Aslında hep yazılıyor söyleniyor konuşuluyor bir daha söylemekte bir zarar yok...
Zerre akıl karı değil...
Hele dışarıdan bakılınca....
Edinme maliyeti,Marinası,Yıllık bakımı,Aylık bakımı gerçekten fazla...
Amma keyfi ve hisetirdikleri bedeli ölçülmez...

İşte tam bu noktada keyfi ve hisetirdiklerini düşürecek donanım eksikliği olmamalı...
Çok uzun (2 sene olmadı) Tekne sahipliği deneyimimden tespitlerim şudur...
Tekneyi değiştirsem aşağıdaki modifikasyonun altında bir şey kabul etmem..

Önem sırası ile değil ...

Direkten sarma yelken (bumbadan yelken çok pahalı)
Yanmar Motor (Servisi dolayısı ile)
Webasto. ( yaz kış gidiyoruz)
Klima ( patron baskısı)
Radar ( Gece seyir yapıyoruz)
Baş Pervane ( hafif kabileyetsiz ve anlama engeli)
Elektrikli WC ( şişkoyum)
Otomatik tramola ( tembelim)
Performans Yelken ( otomatik tramolada mecbur)
İyi MFD ( seyir için şart, tecrübemiz yetersiz)
Üç kamara ,Bir salon (kalabalık olduğumuz oluyor)
Solara Marka Güneş paneli (üstüne basılabiliyor ,Biminin üstüne veya o acaip krom platforma gerek kalmıyor)
Orjinalinde önerilenden fazla Akü adedi ( Başın ağrımıyor,Alper Doradan fırça yemiyorsun )
Elektrikli Vinç

Olmasa çok iyi olacaklar

Klasik ana yelken
Su yapıcı ( susuz hiç kalmadım)
Rüzgar ile Elektrik ( son derece antipatik sesli ,işe yaramaz)
Kıç tarafa yapılan krom zevksizlik abidesi güneş paneli platformları ( tam gecekonduya kat atırmak gibi bir şey bu yelkenli teknenin hesabı var kitabı var, git ustaya yap bize şurdan bir platform nedir, Ayrıca hiç estetik değil)
Kıçtan kara için makaralar....( Sanırsın Günü birlik tekne turusun arkadaş ya)
Rengarek Bimini,sprayhoodlar
Güverte üstünde her türlü gereksiz alet edavat...


« Son Düzenleme: Ocak 10, 2019, 09:22:42 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    Ş. Ç.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2019, 10:02:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet Site çok güzel.....

Bizim aile  Yelkenli bir kayık edinince, yakın aile efradından ve arkadaşlardan da Bizde alalım diyenler oldu, bazısı gerçekten aldı bazısı yok bu iş bize göre değil diyende oldu.

Aslında hep yazılıyor söyleniyor konuşuluyor bir daha söylemekte bir zarar yok...
Zerre akıl karı değil...
Hele dışarıdan bakılınca....
Edinme maliyeti,Marinası,Yıllık bakımı,Aylık bakımı gerçekten fazla...
Amma keyfi ve hisetirdikleri bedeli ölçülmez...

İşte tam bu noktada keyfi ve hisetirdiklerini düşürecek donanım eksikliği olmamalı...
Çok uzun (2 sene olmadı) Tekne sahipliği deneyimimden tespitlerim şudur...
Tekneyi değiştirsem aşağıdaki modifikasyonun altında bir şey kabul etmem..

Önem sırası ile değil ...

Direkten sarma yelken (bumbadan yelken çok pahalı)
Yanmar Motor (Servisi dolayısı ile)
Webasto. ( yaz kış gidiyoruz)
Klima ( patron baskısı)
Radar ( Gece seyir yapıyoruz)
Baş Pervane ( hafif kabileyetsiz ve anlama engeli)
Elektrikli WC ( şişkoyum)
Otomatik tramola ( tembelim)
Performans Yelken ( otomatik tramolada mecbur)
İyi MFD ( seyir için şart, tecrübemiz yetersiz)
Üç kamara ,Bir salon (kalabalık olduğumuz oluyor)
Solara Marka Güneş paneli (üstüne basılabiliyor ,Biminin üstüne veya o acaip krom platforma gerek kalmıyor)
Orjinalinde önerilenden fazla Akü adedi ( Başın ağrımıyor,Alper Doradan fırça yemiyorsun )
Elektrikli Vinç

Olmasa çok iyi olacaklar

Klasik ana yelken
Su yapıcı ( susuz hiç kalmadım)
Rüzgar ile Elektrik ( son derece antipatik sesli ,işe yaramaz)
Kıç tarafa yapılan krom zevksizlik abidesi güneş paneli platformları ( tam gecekonduya kat atırmak gibi bir şey bu yelkenli teknenin hesabı var kitabı var, git ustaya yap bize şurdan bir platform nedir, Ayrıca hiç estetik değil)
Kıçtan kara için makaralar....( Sanırsın Günü birlik tekne turusun arkadaş ya)
Rengarek Bimini,sprayhoodlar
Güverte üstünde her türlü gereksiz alet edavat...

Faydalı bilgiler çok teşekkürler Oktay korsanım...


*

    E. A. A.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #4 : Ocak 10, 2019, 10:03:19 »
Oktay , radar hariç hepsini tutturdum.  Tekneyi satmam yani. Olmasa iyi olacaklarda şunlara dikkat etmek lazım. Klasik ana yelken belki zahmetli filan ama sıkışma derdi yok. Ben bu foruma ilk olarak bu sarma anayelken derdini yazdım sağolsun korsanlar seferber oldu onca tavsiye sonrası ikinci senede anca güvenmeye başladım kendisine. Şimdi ustası olduk eyvallah ama hiç bir kimseyi yelken açmaya kapamaya karıştırmıyorum. Kazara satarsam alıcıyı en az iki gün kursa tabii tutmam gerekir istediği kadar biliyorum desin. Klasik yelkene geçmeyi ciddi ciddi düşünmüştüm bir aralar.
 Rollbar gerçekten estetik düşmanıdır ama gerçekten dolaşan adamlar veya benim gibi keyfi ön plana çıkaranlarda şart. Gezen organik teknelere bak hepsinde benzer aparatlar vardır. Benim teknede çok kötü durmadı ,içeriden panelleri filan görmüyorum yani estetik sorun benim değil dışarıdan bakanın en fazla. Rollbar olmasa botu taşımak , motor indirmek, elektrik üretimi pasarella kullanımı bana eziyet olmaya başlar. Ağırlık dengesi hesabını bozduğunu sanmıyorum ,rollbarı yaptırırken erbabına danışıldı yapanlar binlerce yapmış ve oldukça tecrübe kazanmış insanlar. Geri dönüşleri iyi değerlendirmişler bir şey öneriyorsun ciddi mantıklı eleştiri gliveriyor. Dışarıdan terazisini defalarca kontrol ettim bi halt yok. Zaten 12 ton tekne o kadar toleransı yoksa niye aldık ki.

Kıçtan kara makaraların el yapımı olanları ahşap teknede küçük sevimli şeylerde iyi duruyor dogrusu. Bizim yumurta kapları için hazır satılan tekerlekler de estetik açıdan sorunlu değil. Gözüm alıştığından mı nedir çıkartsam eksikliğini duyarım.
Ortalığı çarşamba pazarına çevirmemek kaydıyla kullandığım cümle levazımatın teknemde yakınımda olması beni rahatlatıyor. Ben sana ilave olarak ,tekne değiştirirsem ön kamara genişliğine bakarım ve portuçların genişliğine kolay ulaşılabilirliğine bakarım. Benim sancak  portuça çok zayıf insan zorlanarak giriyor. İçerdekilere ulaşabilmek için özel halat düzenekleri yaptım.

*

    C. Ü.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #5 : Ocak 10, 2019, 11:08:36 »
7. Hire a Qualified Surveyor
Never buy a used boat without a survey by a skilled, experienced surveyor, preferably one accredited by either the National Association of Marine Surveyors (NAMS – Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) or the Society of Accredited Marine Surveyors (SAMS – Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap). The surveyor should also be a member of the ABYC, and have access to the latest standards.

Sayın korsanlarım, bu surveyor denılen adamların belirli bir standartı var mı bizim memleket te de, kurumsallaşmış bir yapımıdır. yoksa Ahmet usta bu işten anlar, bilmem ne servisindeki Mehmet usta görsün misalimidir ?
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2019, 11:10:12 Gönderen: Cezmi Ük »
*

    Ö. Ö.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #6 : Ocak 10, 2019, 11:18:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet Site çok güzel.....

Bizim aile  Yelkenli bir kayık edinince, yakın aile efradından ve arkadaşlardan da Bizde alalım diyenler oldu, bazısı gerçekten aldı bazısı yok bu iş bize göre değil diyende oldu.

Aslında hep yazılıyor söyleniyor konuşuluyor bir daha söylemekte bir zarar yok...
Zerre akıl karı değil...
Hele dışarıdan bakılınca....
Edinme maliyeti,Marinası,Yıllık bakımı,Aylık bakımı gerçekten fazla...
Amma keyfi ve hisetirdikleri bedeli ölçülmez...

İşte tam bu noktada keyfi ve hisetirdiklerini düşürecek donanım eksikliği olmamalı...
Çok uzun (2 sene olmadı) Tekne sahipliği deneyimimden tespitlerim şudur...
Tekneyi değiştirsem aşağıdaki modifikasyonun altında bir şey kabul etmem..

Önem sırası ile değil ...

Direkten sarma yelken (bumbadan yelken çok pahalı)
Yanmar Motor (Servisi dolayısı ile)
Webasto. ( yaz kış gidiyoruz)
Klima ( patron baskısı)
Radar ( Gece seyir yapıyoruz)
Baş Pervane ( hafif kabileyetsiz ve anlama engeli)
Elektrikli WC ( şişkoyum)
Otomatik tramola ( tembelim)
Performans Yelken ( otomatik tramolada mecbur)
İyi MFD ( seyir için şart, tecrübemiz yetersiz)
Üç kamara ,Bir salon (kalabalık olduğumuz oluyor)
Solara Marka Güneş paneli (üstüne basılabiliyor ,Biminin üstüne veya o acaip krom platforma gerek kalmıyor)
Orjinalinde önerilenden fazla Akü adedi ( Başın ağrımıyor,Alper Doradan fırça yemiyorsun )
Elektrikli Vinç

Olmasa çok iyi olacaklar

Klasik ana yelken
Su yapıcı ( susuz hiç kalmadım)
Rüzgar ile Elektrik ( son derece antipatik sesli ,işe yaramaz)
Kıç tarafa yapılan krom zevksizlik abidesi güneş paneli platformları ( tam gecekonduya kat atırmak gibi bir şey bu yelkenli teknenin hesabı var kitabı var, git ustaya yap bize şurdan bir platform nedir, Ayrıca hiç estetik değil)
Kıçtan kara için makaralar....( Sanırsın Günü birlik tekne turusun arkadaş ya)
Rengarek Bimini,sprayhoodlar
Güverte üstünde her türlü gereksiz alet edavat...

Evrene yanlış mesajlar yollamak da lazım.

Elektrikli WC ile şişkoluğun ne alakası var? Şişman insanlar manuel tuvalete oturamaz mı? Bunların küçük taş ve büyük taş olanları var, popo/klozet uyumuna göre seçmek yeterli. Şişman insanların tekne alırken tuvalet kabini hacmi nedeniyle daha büyük tekne seçmesi gerekir. Master kamera için de geçerli.

Su yapıcı kullandığın zaman olmazsa olmazlar arasına giren bir enstrümandır. İyi markalar sorunsuz çalışır. Susuz kaldığında başvuracağın stepne amaçlı bir cihaz değildir. Rotanı çizerken su ikmali noktası düşünmemek bile yeterli endikasyondur.

Benim için en gereksiz donanım:  YELKEN
Olsaydı iyi olurdu olan donanım: MAZOT YAPICI
*

    H. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #7 : Ocak 10, 2019, 11:33:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim için en gereksiz donanım:  YELKEN
Olsaydı iyi olurdu olan donanım: MAZOT YAPICI

Bööle, yelkensiz petrol platformları var. Hem petrol çıkarıyor, hem rafineri...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. Ü.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #8 : Ocak 10, 2019, 11:41:35 »
Surveyor durumu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #9 : Ocak 10, 2019, 11:51:06 »
Surveyor:

Ben 2. el tekne bakarken bu konuyu araştırmış ve bilenlere danışmıştım.
Forumumuzda denizci olduğu için hassas bir konu olabilir fakat benim anladığım;

Muhakkak faydalı ancak kurumsal yapı yok, sorumluluk, garanti etme, sigorta ile ilişkilendirme yok.
*

    O. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #10 : Ocak 10, 2019, 12:06:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet Site çok güzel.....

Bizim aile  Yelkenli bir kayık edinince, yakın aile efradından ve arkadaşlardan da Bizde alalım diyenler oldu, bazısı gerçekten aldı bazısı yok bu iş bize göre değil diyende oldu.

Aslında hep yazılıyor söyleniyor konuşuluyor bir daha söylemekte bir zarar yok...
Zerre akıl karı değil...
Hele dışarıdan bakılınca....
Edinme maliyeti,Marinası,Yıllık bakımı,Aylık bakımı gerçekten fazla...
Amma keyfi ve hisetirdikleri bedeli ölçülmez...

İşte tam bu noktada keyfi ve hisetirdiklerini düşürecek donanım eksikliği olmamalı...
Çok uzun (2 sene olmadı) Tekne sahipliği deneyimimden tespitlerim şudur...
Tekneyi değiştirsem aşağıdaki modifikasyonun altında bir şey kabul etmem..

Önem sırası ile değil ...

Direkten sarma yelken (bumbadan yelken çok pahalı)
Yanmar Motor (Servisi dolayısı ile)
Webasto. ( yaz kış gidiyoruz)
Klima ( patron baskısı)
Radar ( Gece seyir yapıyoruz)
Baş Pervane ( hafif kabileyetsiz ve anlama engeli)
Elektrikli WC ( şişkoyum)
Otomatik tramola ( tembelim)
Performans Yelken ( otomatik tramolada mecbur)
İyi MFD ( seyir için şart, tecrübemiz yetersiz)
Üç kamara ,Bir salon (kalabalık olduğumuz oluyor)
Solara Marka Güneş paneli (üstüne basılabiliyor ,Biminin üstüne veya o acaip krom platforma gerek kalmıyor)
Orjinalinde önerilenden fazla Akü adedi ( Başın ağrımıyor,Alper Doradan fırça yemiyorsun )
Elektrikli Vinç

Olmasa çok iyi olacaklar

Klasik ana yelken
Su yapıcı ( susuz hiç kalmadım)
Rüzgar ile Elektrik ( son derece antipatik sesli ,işe yaramaz)
Kıç tarafa yapılan krom zevksizlik abidesi güneş paneli platformları ( tam gecekonduya kat atırmak gibi bir şey bu yelkenli teknenin hesabı var kitabı var, git ustaya yap bize şurdan bir platform nedir, Ayrıca hiç estetik değil)
Kıçtan kara için makaralar....( Sanırsın Günü birlik tekne turusun arkadaş ya)
Rengarek Bimini,sprayhoodlar
Güverte üstünde her türlü gereksiz alet edavat...

Evrene yanlış mesajlar yollamak da lazım.

Elektrikli WC ile şişkoluğun ne alakası var? Şişman insanlar manuel tuvalete oturamaz mı? Bunların küçük taş ve büyük taş olanları var, popo/klozet uyumuna göre seçmek yeterli. Şişman insanların tekne alırken tuvalet kabini hacmi nedeniyle daha büyük tekne seçmesi gerekir. Master kamera için de geçerli.

Su yapıcı kullandığın zaman olmazsa olmazlar arasına giren bir enstrümandır. İyi markalar sorunsuz çalışır. Susuz kaldığında başvuracağın stepne amaçlı bir cihaz değildir. Rotanı çizerken su ikmali noktası düşünmemek bile yeterli endikasyondur.

Benim için en gereksiz donanım:  YELKEN
Olsaydı iyi olurdu olan donanım: MAZOT YAPICI



Aneyyyyy !!!!

Kavgada söylenmez şeyler söylemiş Ömer Hocamız !!!
Ufukta Motor yatçı....

Hücümm Borusu....

Yelkencilerrrrr Vakittt gelmiştirrr...
Vikinglerden gelen Ecdadımız....
Homerustan Gelen Kültürümüz adına  ......(Bu nedemekse)


Urunnnnn, Acımayınnn

Az Sonraa...(İmalat Toplantısındayım Patron kötü kötü bakıyor )
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2019, 12:10:26 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    A. Ç.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #11 : Ocak 10, 2019, 12:10:03 »
Tekne sörveyi dünyanın her yerinde herkes tarafından yapılabilir. ABD ve İngiltere'de surveyor raporu tekne sigortalamada dikkate alınır. Türkiye'de herhangi bir kuruluş yoktur. Yurt dışından Türkiye'de survey hyaptığını belirten firmalar da e posta aracılığı ile buldukları sörvey yapanları kullanırlar.

Sörvey işi tüm dünyada büyük ölçüde güvene dayalıdır. ABD ve Kanada'da belirli testlerden geçtikten sonra sörveyör'ü üye kabul eden dernekler vardır. Hiç bir yerde sörveyörün garantisi yoktur. Sörvey raporu sörveyörün tekneyi gördüğü günde gördüklerini içerir. Sonradan olabilecek değişiklikler sörveyörü sorumlu tutmaz. İyi bir sörveyör sizin görebileceğiniz tekne sayısının çok üstünde tekneyi muayene eder ve bu konuda çok iyi fikir sahibidir. Değişik ortamlarda değişik markaları ve modelleri takip eder ve o modelin zayıf yönleri konusunda önceden bilgi edinir. Böylece her modelde nereleri daha detaylı incelemesi gerektiğini bilir Sörveyör seçiminde benzer boyutta ve modelde daha önce yapmış olduğu bir sörveyin raporunu talep edin. Raporu okuyun,bir raporda genelde sorunlardan bahsedilir, nadiren sorun görünmeyen yerler kaleme alınır. Rapor sizi tatmin ederse çalışabilirsiniz.
*

    A. A.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #12 : Ocak 10, 2019, 12:22:15 »
Oktay abi eğilip pompa yapmamak için manuel tuvalet istemiyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim ilavelerim:

* 1 adet elektrikli vinç. Hepsi değil. (diğer vinçlerdeki halatları sancak kasaradaki elektrikli vince alabiliyorum. herbiri 2,5-3 bin euro)
* Salonda yatağa dönüşen masa (Yalnızken de kalabalıkken de herkesin 1. tercihi oluyor bizde)
* Ekstra su tankı. (benim teknede standart 330 lt yetersiz , ilave 2. tank 220 lt konuldu)
* Her dümende vaya birinde küçük 7"-9" chartplotter yerine merkezde 12" chartplotter (Malum gözler görmüyor)
* Hem alt, hem üstten kapaklı buzdolabı. (Maden arama çalışması yapmak istenmiyorsa)
* Katlanır pervane. (Eh)

Sıfır tekne alınacak ise Oktay abinin yazdıkları , diğerlerinin yazdıkları, benim yazdıklarım, toplayın. Bi bakıyorsunuz 150 euroluk tekne olmuş 250. Alınca da bi 10-15 gider. Dolayısı ile bütçeye göre bazılarını tırpanlamak gerekiyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben de webasto yok. (Kışın sadece marinada kullanmak için 1000 watt seramik ısıtıcı aldım. İçeriyi delirtiyor. Donla dolaş.
Klima yok. Bi kaç çok sıcak gün hariç hiç ihtiyacını hissetmedik.
Klima işine girince jeneratör de almak lazım , 2sini  topla, oluverdin 15-20 bin euroluk.
Su yapıcı dandik , yetersiz bi şey alınmayacak ise 10 bin euro gidecek.

Tekne de kaç aile olursa olsun, teknenin içi yazın Ege, Akdeniz de yatma ve giyinme soyunma harici kullanılmıyor. (Kış kullanımı müstesnadır)

Fiyat ve konfor olarak ta levellar şöyle:  36-41 ft aralığı  , 45-46 arada, 50 üstü başka bi şey.

Sonuç: Tabiiki Benatu 41.1 olacak. Kıç kamaraları, havuzluğu ve yüzme platformu bi büyük 45 jeno, dufor ve hanse yi döver. Bi tek baş kamara acık küçük kalır.
Bugün alsam yine benetu ve 41 alırdım. Bizim ihtiyaçları fazlasıyla gördü.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #13 : Ocak 10, 2019, 12:57:10 »
Kaçtım Toplantıdan,
Olmadığım daha iyi oluyor bence....

Ömer Hocam çok Motoryatı olan arkadaşım var...
Bir çoğu üzerinde çalışmalarım sürmekte, Hepsini yelkenci yapacağım hedefim O ...
Tabi bu motoryat sahiplerinin Lux beklentisi ve Mazotçu ile olan Aşk ilişkileri çok büyük engel...
İki tanesini ikna ettim....
Göcek İzlenimlerinde yazmıştım...

Benim Arkadaşlarım ve Eşleri (başka herkezi tenzih ederim ) tekneye şu gözle bakıyor....
Zaten Bıkmışlar Olanıda satma peşindeler ama Etraf ahhh O etraff Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


- Aaa Ahmet Bizde Jale'lerinkinden Alalım onların ki Üç katlı (fly bridge'ten bahsediyor), hem de üç oda bir salon...
- Bizimkide öyle hayatım
- Ama Onların Odaları Büyük çocuklar büyüdü artık...
- Bakarız ...Bakarız


(Not Ahmet ile Jale sadece isim ,yaşayan bir kimse değil)


Motoryattan Yelkenliye geçiş için ikna çalışmaları aslında çok argüman var....

1-Mazotçu ile Motoryatçının dillere destan Aşkı
2-Kaptan , Çoluk çocuk tatildesin Teknede bir veya birkaç yabancı adam .....(bu konu aslında çok önemli herkes şikayetçi)
3-Motor yatın Denizde İçindeki yolcuya Düşmanca davranışları
4-Algısı
5-Vikinglerin Motoryat kültürü olmaması
6-Homerosun Motoryat konusunda henüz bir şey söylememiş olması (Geçen Canlı Yayına çıkardılar , Telefonla katılıp soracaktım Yunanca bilmediğim aklıma geldi )
7.
.
.
.
20....

Daha elliye tamamlarım yazmıyorum




*

    E. A. A.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #14 : Ocak 10, 2019, 13:36:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Surveyor durumu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ahmet Çelenoğlu üstad cevaplamış herzamanki  akılcı objektif yaklaşımıyla . Ben  subjektif olarak fikir beyan edeyim,  survey meselesi amatörler açısından biraz muallak konudur. Çalışma şartları , denetim mekanizmaları , sorumluluklarının sınırları hiç belli değildir. Denildiği gibi paso güvene dayanır. Bizim ülkede şahsi kanaatim önce survey yapacak arkadaşa bir survey yapmak gerekiyor , tabii kırmadan gıyabında , araştırarak, yeterliliklerini sorgulayarak, varsa eski işleri okuyarak en nihayetinde hizmet verdiği kişi ya da kurumlara sorarak. Bu en önemli aşama buradan geçer not alırsa gerisi hallolur zaten. Kendi teknemi alırken, eş dost tekneleri alınır satılırken bu insanları da tanıma fırsatım oldu. Şunu söyleyebilirim , önyargılarımın beni yanılttığı konulardan biridir. Tamamen güvene dayalı bir sistem, adamın biri tekneye bakıp rapor filan yazacak , ortamda herkes herkesi tanıyor insan şüpheye düşüyor tabii. Bir kerize geliyormuyuz diye... Çok garip hiç ama hiç aldatma dolandırma bilgi saklama, hata örtme olarak belirteceğim bir durumla karşılaşmadım. (Yurtdışı dahil ,fazla deneyimim olmamakla beraber).  Muhtemelen ekmek yedikleri bir konu ve kap kacak kirlenmesin diye çok dikkat ediyorlar. Çünkü piyasa öyle bir defa vurayım voliyi gerisini düşünürüz piyasası değil ve insanlar bu işi yapmaya muhtaçlar. Birkaç defa alıcı olarak da satıcı olarak da aynı kişiyle çalıştık , her iki tarafa da güven verdiklerini söyleyebilirim. Ancak   "kilise karanlık papaz kör, kendi işini kendin gör" vecizesini hatırlatırım. Bizler de bilgi sahibi olursak neyi sorgulatacağımızı daha iyi biliriz. Bu raporları anlayabilecek kadar bilgi biriktirmek çok da imkansız değil. Ortalama seviyede anlayabiliyorsak  , tavsiyem satır aralarını anlayabilmek olayı bitirici noktadır. Çünkü her meslek erbabı gibi önce kendilerini sağlama alacak bir raporlama uslubu kullanıyorlar , eeee   haklılar bir yerde, bu durumda muğlak konunun detaylandırılmasını talep edebilirsiniz size kalmış. Çok şaibeli gibi duran bu işlerden raporlamada art niyet sonucu zarar gören birini tanımadım. Yüzlerce adli rapor yazmışımdır ıvır zıvır hukuki işlere bulaşmışımdır, benden daha dikkatli sağlamcı ifadelerle yazılmakta her rapor. Umarım anlatabilmişimdir.