0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. B.

Yelkenin Y'sinden haberdar olmayan, iskele sancak nedir onu bilmeyen, mesela üstelik içme suyu kaynağı da olan güzelim göllerimizde sürat motorları yarışlarını yaptıran, bunu da faaliyet olarak sunan, üye olmak için cemiyetten 3-5 kişiyi tanımanızı ve çocuğunuzun rızkının önemli bir kısmını talep eden, buna karşın gittiğiniz her Anadolu kentinin göl-deniz ne varsa en güzel yerinde kendine yer tahsis ettiren, faaliyetleriyle değil yaptığı bonfileyle övünülen Yelken kulüplerinin sayısı bu kadar çokken, gerçekten Amatör Denizcilerinin olduğu dernekleşmelerin olmasına ben de inanırım.


*

    D. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenin Y'sinden haberdar olmayan, iskele sancak nedir onu bilmeyen, mesela üstelik içme suyu kaynağı da olan güzelim göllerimizde sürat motorları yarışlarını yaptıran, bunu da faaliyet olarak sunan, üye olmak için cemiyetten 3-5 kişiyi tanımanızı ve çocuğunuzun rızkının önemli bir kısmını talep eden, buna karşın gittiğiniz her Anadolu kentinin göl-deniz ne varsa en güzel yerinde kendine yer tahsis ettiren, faaliyetleriyle değil yaptığı bonfileyle övünülen Yelken kulüplerinin sayısı bu kadar çokken, gerçekten Amatör Denizcilerinin olduğu dernekleşmelerin olmasına ben de inanırım.

Aşağıdaki sayfayı ziyaret etmenizi ve incelemenizi öneririm.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    G. A.

Yahu bırakın artık beyler ayaklarınız yere bassın...
hangi yerel yönetimden hangi belediyeden bahsediyorsunuz...
git bir sahil belediyesine bana çekek yeri yap de ne diyecek...
iş çekek yerine gelene kadar...
istanbulun sahile(denize)akan bütün suları sözüm ona kolektörlerden geçiriliyor...
ve istabula sözüm ona damla artılmayan su akıtılmıyor...
Dolaş bakalım istanbulun sahillerini kaçtane artılımadan atık boşalıyor Maramara denizine...
Amatör denizciliğin tek sorunu Bağlama
bu dışındaki sorunlar bir şekilde kendi içinde dönüşür...
Devlet desin ki ben düşük ücretli 1000 tekne bağlama kapasiteli limanlar yapacağım ...
bak bakalım kaç tane gerçek ihtiyaç sahibi insan bu yerlere kayık bağlayabilir...
Ben söyleyeyim 50 tane kayık bağlansın şükret ...Diğer 950 kyık için ekstra para isteyen hava parasına yer satan adamlarla dolar istanbul...
Yahu balıkçı barınağına girme hakkı olan balıkçı kayıkları barınaklara giremiyor...
Devlet balıkçı kağıtlarını hurdaya çıkarmak için metresine 10.000,00 Tl para veriyor balıkçı kayığı çok fazla diye...
Adam balıkçı denizden ekmek yiyor çöpünü pisliğini denize atıyor ...
Aldığımız bir donanıma yazılım ararken ''Avrupa Ülkeleri'' listesinde adımı geçiyor ama ...
Biz Türküz...
Ne zaman Sahillerde denize kıçını dönmeyipte yüzünü dönerek piknik yapanları görürüm
ne zaman denizden ekmek yiyenlerin ,çöplerini bir poşete koyduğunu görürüm
Ne zaman günlük deterjanlar ile teknelerde temizlik yapılmadığını görürüm
o zaman bu sıralanan isteklerin gerçekleşeceğine inancım tam olur...
Önce kapımızın önünü temizleyelim...
Kaç tane tekne günlük deterjan kullanmıyor sayalım mı?


*

    B. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenin Y'sinden haberdar olmayan, iskele sancak nedir onu bilmeyen, mesela üstelik içme suyu kaynağı da olan güzelim göllerimizde sürat motorları yarışlarını yaptıran, bunu da faaliyet olarak sunan, üye olmak için cemiyetten 3-5 kişiyi tanımanızı ve çocuğunuzun rızkının önemli bir kısmını talep eden, buna karşın gittiğiniz her Anadolu kentinin göl-deniz ne varsa en güzel yerinde kendine yer tahsis ettiren, faaliyetleriyle değil yaptığı bonfileyle övünülen Yelken kulüplerinin sayısı bu kadar çokken, gerçekten Amatör Denizcilerinin olduğu dernekleşmelerin olmasına ben de inanırım.

Aşağıdaki sayfayı ziyaret etmenizi ve incelemenizi öneririm.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok ama çok iyi klüplerin olduğunu biliyorum Denizciğim,
Ama sen de biliyorsun tersinin çok ama çok daha fazla olduğunu.


*

    T. A.

antalya merkezinde 4 adet ırmak denize akmakta.ancak bunların hiçbiri barınak olarak kullanılmamakta.bir göksu ya da kurbağlı dere gibi kullanılsa fena mı olur.

boğaçay :projesi mevcut ancak siyasi çekişmeler ve bürokrasi yüzünden askıda
sarısu : -en ideali- ağızında yapılacak 2 günlük rehabilitasyon ile belki de 100 teknenin sığabileceği bir barınak olabilir.
aksu deresi : uygun ama kullanılmıyor
manavgat....allahtan burası kullanılıyor.

*

    H. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenin Y'sinden haberdar olmayan, iskele sancak nedir onu bilmeyen, mesela üstelik içme suyu kaynağı da olan güzelim göllerimizde sürat motorları yarışlarını yaptıran, bunu da faaliyet olarak sunan, üye olmak için cemiyetten 3-5 kişiyi tanımanızı ve çocuğunuzun rızkının önemli bir kısmını talep eden, buna karşın gittiğiniz her Anadolu kentinin göl-deniz ne varsa en güzel yerinde kendine yer tahsis ettiren, faaliyetleriyle değil yaptığı bonfileyle övünülen Yelken kulüplerinin sayısı bu kadar çokken, gerçekten Amatör Denizcilerinin olduğu dernekleşmelerin olmasına ben de inanırım.

Aşağıdaki sayfayı ziyaret etmenizi ve incelemenizi öneririm.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok ama çok iyi klüplerin olduğunu biliyorum Denizciğim,
Ama sen de biliyorsun tersinin çok ama çok daha fazla olduğunu.
[/color]

Bulent korsanım alıntı yapmak için seçtiğin yazının üst köşesindeki alıntı düğmesine tıkladığında,kendi yazının alıntının dışında olması için  alıntının en sonunda  quote sözünden sonra ya kürsörü getir ve entere basıp altta satır başı yap yazını yaz.Artık kendi yazın alıntının dışında olacaktır.
Saygılar
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2014, 12:29:34 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    M. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Değiştirmek istediğimiz konularda Change.org üzerinden imza toplayabiliriz mesela? Olamaz mı?

Bu fikri tuttum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenin Y'sinden haberdar olmayan, iskele sancak nedir onu bilmeyen, mesela üstelik içme suyu kaynağı da olan güzelim göllerimizde sürat motorları yarışlarını yaptıran, bunu da faaliyet olarak sunan, üye olmak için cemiyetten 3-5 kişiyi tanımanızı ve çocuğunuzun rızkının önemli bir kısmını talep eden, buna karşın gittiğiniz her Anadolu kentinin göl-deniz ne varsa en güzel yerinde kendine yer tahsis ettiren, faaliyetleriyle değil yaptığı bonfileyle övünülen Yelken kulüplerinin sayısı bu kadar çokken, gerçekten Amatör Denizcilerinin olduğu dernekleşmelerin olmasına ben de inanırım.

Aşağıdaki sayfayı ziyaret etmenizi ve incelemenizi öneririm.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok ama çok iyi klüplerin olduğunu biliyorum Denizciğim,
Ama sen de biliyorsun tersinin çok ama çok daha fazla olduğunu.

Üstad, Marmara Yelken Kulübü, ADF'nin de kurucuları arasında yer alan Ataköy Marina Yacht Kulübü'nün devamı niteliğindedir. Bu kulüp ilk Gezgin Korsan etkinliği de dahil olmak üzere bir çok etkinliğin ev sahipliğini ya da organizasyonunu yapmıştır. Ülkemizdeki gezi yatçılığı ile ilgili belki de tek kulüptür. İstanbul'da yaşayan korsanlarımız için doğru adres, diğer bölgelerdeki korsanlarımız için ise en uygun örnek olacağını düşündüğüm için paylaştım. Zira kulüp tüzüğü açık açık sitede yer almakta... 
*

    A. Ç.

Tüzüklerden çok yönetim önemlidir. Tüzüğü boş verirler demiyorum ama belirli konulara daha fazla eğilebilirler.  Marmara Yelken benim görüşüme göre bizeyakın değildir, eğer en yakını buysa vay halimize..
*

    D. A.

Marmara Yat Kulübü olacaktı. Düzeltirim.
*

    A. Ç.

Marmara yat kulübünün ana sayfasına baktım.  Yat kulübü kurup sonra da centerboard eğitim vermişler ve eğitim alanlar da yarışlarda iyi dereceler yapmışlar yani yelken kulüplerinden ayrışmak yerine onlara benzemeye çalışmışlar. Sadece yatçılığa yönelik çalışan bir kulüp bulmayı umardım. Burada "çalışan" kelimesini tekrar vurgulamak isterim.
*

    İ. O.

Değerli arkadaşlar.
Amatör Denizciğin Sorunları Hakkında Tespit ve Çözüm Önerileri başlığında yazdıklarımı bu gurup dışındaki bazı gruplarla paylaşmış ve sorunların tespiti ve çözüm önerileri ile ilgili görüşlerini paylaşmalarını rica etmiştim.

Piri Reis Denizcilik Derneği Sn. Celal Üstünbaş ın yolladığı maili sizlerle paylaşıyorum. Başka gelen öneri mailleri oldukça sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Ayrıca PRDD ne bu konuyu diğer guruplarla paylaştığı için teşekkür ederim.
Selamlar.

Kime: Piri Reis
Bilgi: alacatiyelkencileri, Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, Denizciler Denizciler, Denizlerimiz, Yelkenciler Lokali Yelkenciler Lokali
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kişisinin resmi

Degerli Deniz Dostları,
Sayin Ismail ORUC’un PRDD mail gurubuna gonderdigi cok onemli olan yaziyi
uyesi oldugum tum denizcilik haberlesme guruplarina gondererek cevap
vermeyi uygun gordum.
 
Bes sene once amator Denizcilerin mutevazi teknelerini karaya cekip park
edebilecekleri, denizde baglayabilecekleri, otopark gibi “Tekne Park”lari
Belediyelerin yapip isletmesini oneren hazirlik toplantilarini yaptik.
Cizim ve resimlerle desteklenen dosyalar Izmir Buyuksehir Belediye
Baskanligi’na iletildi. Izmir’deki denizcilik fuarinda “Tekne Park”
istiyoruz imza kampanyasi baslattik ve 800’un ustunde imza toplandi. Izmir
Buyuksehir Belediye Genel Sekreterinden randevu alarak ziyaret ettik ve
konuyu bir kez daha ilettik. Genel Sekreter; Belediyelerin kiyi bolgeleri
ile ilgili yetkileri yok. Bizlerde planlama da sikinti cekiyoruz, bu
konuda bir kanunun cikmasini bekliyoruz” demisti.
 
Ardindan Istanbul Belediyesi ISPARK firmasi bizim projemizin adina sahip
cikip, Bogaz da “Tekne Park” yapıyoruz dediler ama marinalardan daha
yuksek baglama bedelli yerler olustu. Bizim onerdigimiz projenin amacının
tamamen disinda bir uygulamaya donustu.
 
Balikci Barinaklarina ozel tekneler yer varsa baglayabiliyorlar.
Bakanlıgın belirledigi tarife marina fiyatlari ile ayni. Bu durum da
“Denizci Toplum, Mavi Vatan” dusuncesine ters uygulama.
 
Bizim bir diger onerimiz de; Yelken ve Denizcilik kuluplerinin baglama
imkanlarinin olmasi, amatorler teknelerini yelken kuluplerinin limanlarina
baglamasi idi. Ornek olarak; Bostanli Balikci Barinaginin bir bolumu
Karsiyaka Yelken Kulubunun isletmesinde olmasi, Cesme Yildizburnu
barinaginin bir bolumunun Cesme Yelken Kulubunun kullanmasi gibi.
Amatorler; basit baglama imkanlari karsiliginde kulup/derneklere kucuk
bedeller odeyecekler, dernek/kulupler de bu bedellerle hem bakim ve
temizligi, emniyeti saglayacak, hem de asil isi olan “Denizci Genclik”
yetistirmek icin kaynak saglamis olacak.
 
Sayin ORUC’un fikrine katiliyorum. Denizcilikle ilgili sivil toplum
orgutlerine katilmaliyiz/katki koymaliyiz ve guc birligi olusturarak
sesimizi duyurmaliyiz. Yat limanları tabi ki olacaktir, denizci bir toplum
olabilmemiz icin amator denizcilerin teknelerini baglayabilecegi/park
edebilecegi uygun yerlere ihtiyac oldugunu duyurmaliyiz. Bu orgutlenme ADF
catisi altinda yuruyebilir. Kurulus amacina uygundur.
Saygilarimla
Celal Ustunbas
 
Piri Reis Denizcilik Derneği
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
________________________________________
From: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
[mailto:pirireisdenizcilik@yahoogroups.com] On Behalf Of Cem Kaptan
Sent: Monday, January 20, 2014 8:18 AM
To: gurup reis
Subject: [prdd] Amatör Denizcilerin/Denizciliğin Sorunları
 
 
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sayfasından alıntıdır. Teşekkürler Amatör Denizci
İsmail Oruç
Amatör Denizciğin Sorunları Hakkında Tespit ve Çözüm Önerileri


Ülkemiz de Amatör denizcilik hakkında bazı tespitler yaparak başlamak
istiyorum.
Toplam 67000 adet tekneye sahibiz. Bu teknelerin 26000 i 5 metreden küçük,
30000 adedi 5-9 mt arası ve kalan 11000 adedi de 10 metre ve daha üzeri
boyda(Yabancı bayraklı tekneler hariç). Toplam içindeki Balıkçı
teknelerinin sayısı da yaklaşık 12000 adet.
İç sulardakilerde dahil 341 adet balıkçı barınağı mevcut ve kapasitesleri
37000 tekne civarında. Marinaların toplam kapasitesi de yaklaşık 15000
civarı. Marinalarda bağlanan teknelerin büyük bir çoğunluğunu
uyguladıkları fiyat politikasıyla doğru orantılı olarak ya yabancı
bayraklı tekneler ya da boyu 10 metrenin üzerinde tekneler oluşturmakta.
Öncelikle bu rakkamları vermemin nedeni en büyük sorunun teknelerin
barınma sıkıntısı olmasından dır. Bunun dışında mavi kart uygulamasından
tutun barınak ve marinalardaki bağlama ücretleri, tekne satınalmalardaki
banka kredisi zorluklarına kadar irili ufaklı yüzlerce sorunla karşı
karşıyayız. Denize ilgisi olan ve tekne sahibi olmak isteyen
vatandaşımızın hayallerini ertelemesine  bu sıkıntıların  en büyüğü olan
barınma yeri sıkıntısı neden olmaktadır.İkinci el bir otomobil fiyatına
küçük te olsa bir tekne sahibi olabilme imkanı olan onbinlerce kişi,
neredeyse tekne fiyatını bulan yıllık marina bağlanma ücretleriyle
karşılaşınca hayallerini ertelemek hatta vazgeçmek zorunda kalıyorlar.
Bu sorunları hemen her dost meclisinde, forumlarda  daima konuşmamıza
rağmen kısa vadede bir çözüm olasılığı yok. Çünkü sorunun çözümü devletten
gelmek zorunda. Barınma yerlerini inşa etmek devletin işi. Bu arada devlet
bağlama kütüğü harcı olarak bizlerden yılda yaklaşık 18 milyon(eski
parayla 18 trilyon) gelir elde etmekte ve bunun karşılığında da bizlere
herhangi bir hizmet veriyormu?  ben görmedim.
 Biz, kısıtlı imkanları olan vatandaşlar olarak ne yapmalıyız? Denizle
ilgili hayallerimizden vaz mı geçelim? Sesimizi de duyan pek yok. Bu
işleri yoluna koymak devleti yönetenlerin insiyatifinde olduğuna göre
sesimizi onlara nasıl duyuralım?
Benim nazicazene önerim bu sıkıntıyı yaşayanların kendi ilinde ilçesinde
beldesine Amatör Denizci Dernekleri kurarak kurulan bu derneklerle  mevcut
Amatör Denizcilik Federasyonuna katılarak (ADF kabul etmez ise başka bir
federasyon oluşturarark)  baskı gurubu oluşturmaktır.
Dernek, Kaydı kuydu,yönetimi, üye ve yöneticilerin egoları uğraşılması hem
kendi içinde hem de yasal yükümlülükleri açısından zor iş. Ancak doğru
planlanırsa ve adımlar en baştan doğru atılırsa yapılmayacak bir iş de
değil. Zaten doğru ve planlı çalışmayan bir sivil toplum kuruluşundan da
baskı gurubu oluşturması pek beklenemez.
Bu dernekler taşın altına herkesin elini koyması şartıyla ,aynı zamanda
özlenen, olmadığından dem vurduğumuz deniz kültürünün oluşturulması ve
gelişmesinde de büyük rol üstlenebilir ve bunu pekala da başarabilirler,
yeterki planlı, doğru ve özveriyle çalıştırılabilsinler.
Devam edecek.
tespit ve önerilerinizi
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  de yapabilir veya
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap a mail olarak gönderebilirsiniz. sizlerden gelen
tespit ve öneriler ışığında konuya devam edeceğiz.
Selamlar
İsmail Oruç
*

    T. A.

denizcilik ülkemizde maalesef zengin hobisi olarak görülüyor.
maliyeti
metreküpü
cıvatası
yapıştırıcısı verniği vb herşeyin fiyatının  belli olduğu bir pazarda  malzemelerin bir araya getirilip inşa edilen plastik ya da tahta teknelerin ustasına ve veya fabirkasına bakarak pahallı olması,
bir teknenin kalamışta bilmem kaç euro bedelle konaklarken 500 metre ötede kurbağlı derede 150-200 tl ile konaklaması,
gerçi allahın deresinde hiçbir ek hizmet vermeden birkaç sene öncesine kadar bedava olan yerin balıkçılar derneğine devri ile belediyenin gelir kapısı olması da ayrı konu.
önce ''özel teknelerin koylarda 3 günden fazla demirleyemez'' yasasını çıkarıp sonrasında tarabya ve istinye vb koylara ispark kurup tekneleri buraya bağlamak ne anlama geliyor...tıpkı bir sokağın bir tarafını sarı çizgilerle çizip para alırken diğer tarafına park etmenin cezası olması gibi
özel tekne sahibi insanların param var ödüyorum diyerek meşrulaştırdığı bu soyguna kim ne zaman dur diyecek

sayfamızda bolca geçen ,birçoğumuzun rüyası olan tirhandil nasıl olur da 400 bin avro eder...aklım ermiyor.
1800 lerden kalma bir tekne olur anlarım,klasiktir ,yaşanmışlığı vardır,inşa zorlukları vardır. adam hızar çukuru açıp eğrileri öyle kesmiştir,belki pruva formunu özel seçtiği bir ağacın kendi doğal kavisinden vermiştir...
belki ''mıh''ları kendi ocağında dövmüştür. macunu halatları kaynatıp  katranla,ziftle bulayarak yapmıştır...

peki şimdi...playvoodları eğip büküp yapıştırıp çivileyip bir tekne yapıp bunu  bir servete satmanın nesi doğru....
adam evin elektrik tesisatını çekerken Bin tl istiyor ..tekne tesisatı çekerken 20 bin tl...
adam araba boyarken 2 bin ,tekne boyayacağını anladığında 15bin istiyor..
adam kapı dolap yaparken 500 tl istiyor tekneye yapacağı kapıyı 3 bine yapıyor ...
ve çoğumuz da o fiyatları veriyoruz...
ucuza mal edilmiş işçiliği ve tekneyi ayıplı sanıyor dudak büküyor burun kıvırıyoruz

bu işin teknik boyutunu  bildiğim ,içinde olduğum için düşünüyorum aklım ermiyor...
100 metre kablonun fiyatı 30 tl...14 metre bir tekneye 1 km kablo döşeseniz maliyeti 300 tl?
20 metre 28 lik krom borunun maliyeti 400 tl iken bu miktardaki kromun tekneye montajı nasıl 7bin tl olur?
bir tabaka marine kontraplağın fiyatı belliyken nasıl 40 bin tl işçilik alınır?
baş makarası için delrin malzemeden makara 500 tl iken aynı makara sanayideki nalburda 6 tl
malzeme kaliitesi o bu artık bitmiştir...bir çok malzeme neredeyse aynı şekilde üretiliyor...artık piyasada sektör farkları vardır...
adam allahın koyunu çevirmiş bağlayandan palamar hizmeti alıyor...adamın parası var binlerce avroya yat almış kaptanı yürütüyor...admaın umrunda değil bu ucube durum...sen geliyorsun mütevazi teknenle adam para vermiyorsun diye seni bağlatmıyor...zengin olan da güverteden senin kavganı izleyip seni ''dilenci'' gözüyle görüyor
ilkel,derme çatma, tuvaleti musluğu olmayan tesisi '' SALAŞ'' diye kakalayıp bir söğüş domatese 50 tl yazan adamlar hizmet veriyor ülkemizdeki denizcilere
bu duruma kardeşim sen manyak mısın diyen yok mudur.?
yoksa'' piyasa bu ne yapalım'' diye deniz sevdasını bir avuç soyguncunun eline mi bırakmalı

piyasa maalesef denizcilikten anlamayan,sancak iskeleyi bilmeyen,roda etmeyi,kaloma vermekten anlamayan,milyarlık tekne alıp yanaştırmayı beceremeyen insanların maddi imkanları ve bunları söğüşleyen çakalların sayesinde insafsızca pahallılaşmıştır.

denizciliği yürekle ve inançla yapan insanlar arttıkça amatör denizcilik gelişecektir.






*

    T. A.

Eger bir ülkede denizcilik bakanligi bile yoksa, ulaştırma eski bakaninin oglu tersane ve marina ortağı ise bu konularda ''vatandaşı''dusunen kararlar çıkar mı
*

    Z. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Marmara yat kulübünün ana sayfasına baktım.  Yat kulübü kurup sonra da centerboard eğitim vermişler ve eğitim alanlar da yarışlarda iyi dereceler yapmışlar yani yelken kulüplerinden ayrışmak yerine onlara benzemeye çalışmışlar. Sadece yatçılığa yönelik çalışan bir kulüp bulmayı umardım. Burada "çalışan" kelimesini tekrar vurgulamak isterim.

Ahmet korsanım " Yatçılığa yönelik çalışmanın" ana başlıkları ne olabilir ? Yani neyi beklemeliyiz, ummalıyız alt alta yazmanız olası mı? Teşekkürler.