0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Akü ile ilgili piyasa araştırmasıteklif aşamasında ki kuruluşlar..1) İstanbul Akü (Emre Gökbulut)2) İncitaş3) Ucuzaku.com4)Trend marin5) Power akü6) Akü San7) EnerjimarTeklif ListesiAkü San Tel : 0352 241 0770 / 0212 320 22 39* 110 Amper Gel ( FZA) : 160 USD ( 850 TL)* 100 deep cycle ( Çelik) : 585 TL Enerji Mar ( İndirim bekleniyor)Or- Tec Plus 100 Ah Jel 1006 TLNarada 100 Ah Jel 1908 TLQSM zinova 100 Ah jel 1449 TLMexxsun 100 Ah 1052 TLSSB 100 Ah 1123 TLEktra performans 100 Ah 820 TLOrbus 100 Ah 1470 TLDeep powwer 100 Ah Jel 1470 TL Exide 100 Ah Jel 2203 TL Lexron 100 Ah 847 TL *********************************************** N11 Mutlu Full enerji Solar 100 Ah EFM 717 TL ************************************************Blue Marin Mutlu Full enerji Solar 100 Ah 590 TLEski akü istiyor….. Eski aküsüz 690 TLSM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAkü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz. Akülerin çıkardığı zehirli gaz nedir ?
Akü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz.
Oktay abi tekne üreticisi maliyet odaklı baktığı için kaliteli markanın en ucuz serisini koyar.İsimsiz bi akü koyamaz adamı topa tutarlar bilmem kaç yüz bin euroluk tekneye bunu mu koydun diye. Bosch ve Varta ayni akü onlarda kalite olarak Exide ın gerisinde olan aküler. Tekne servislerinde çalışan adamlarında bu konuda bilgisi yok ki. Onlar için üretici onu koyduysa en iyisi o. Aküleri ne zaman değiştireceksin sorusuna gelince aküler sana söyleyecek zaten. Alargada sabah kalktığında teknede sirenlerle kalkınca akü voltajının da kritik yere düştüğünü görünce ilk başta dün gece ne elektrik harcadık ki ne açık kaldı acaba diye kafanı kaşıyacaksın uyku sersemi. Bulamayınca acaba ne bozuldu da yüksek enerji tüketti acaba diye düşüneceksin. Ertesi sabah aynı şekilde kalkınca hah diyeceksin aküler gitti. Hadi değiştirelim. Usta çağıracaksın usta da senin en en çok işine yarayacak olanı değil kendisinin en fazla kazanabileceği aküyü en iyisi bu diye sana satacak. Sende ooh en iyisini aldım sabahları rahat uyuyacam diye 2-3 sene uyuyacaksın. Sonra hobaa gene aynısı olacak. Senin için en uygun tip hangisi konusuna gelince teknedeki kullanım alışkanlığını bilmem gerek. Yoğun olarak inverter kullanıyorsan ve sürekli saç kurutma çay kahve makinesi kullanıyorsan jel olmaz. Haa olur nasıl olur motoryatın vardır yerin vardır 2Vluk istasyonel jel akülerden 6 ya da 12 tane dizersin tekne voltajına göre. O zaman kullan. Ama yelkenlide olmaz. O zaman gidip AGM alacaksın. Yelkenli içinde en uygun AGM exide EP serisi aküler. Paran varsa da gidip odyssey alacaksın bi daha akü konusunu kimse açamayacak sana karşı. Doğru şarj ediyorsan kablolaması doğruysa kapağı açıp odyssey i gösterdiğin zaman usta ateist bile olsa imana gelir. Haaa yok ben inverter kullanmıyorum jeneratörüm var diyorsan o zaman jel al onda da Sonnenschein alacaksın. Bunların denk olan markaları var ama Türkiyede yok. Solar şarj akülerin ömürlerini uzatır nedeni de aküler kritik olarak boşalmadan doldurduğu için. Ama bunu yaparkende düzgün olarak yapması gerekir. Bunu herkese söylüyorum. Aküyü şarj ederken tipi ne olursa olsun şarj eden merkezin sıcaklık sensörü ile aküyü kontrol etmesi ve ona göre şarj etmesi şarttır. Gidip en pahalısı ve en iyisi bu diye dünya para verip victron alıyor herkes. Neymis bluetooth la görüyormuş. Ne kadar şarj ettiğini logluyormuş. İyi de sıcaklık sensörü yok baba. Akü sıcaktan yanıyor bu da voltajı düşürmeden akü boş diye basıyor akımı. Sözde en iyisi ya sende düşünmüyorsun aküyle şarj merkezi arasında geçen kavgayı. Bu redresör içinde alternatör içinde solar içinde ge-çer-li.Yukarıda dediğim şeyler gerçekleşirse beni ararsın ben o zamanın teknolojik durumuna göre sana şunu al bunu al derim. Sorun yaşamıyorsan akülere hiç dokunma şu anda. Ama kullanım şeklin doğru. Baş pervane ırgat ve makine starta sulu akü yerine AGM alman şart ama. Ben senin yerinde olsam bozuk veya değil onları AGM ile değiştir. İhtiyacın olduğu yerde yarı yolda bırakırsa canın sıkılır.
Abi ne yapmış olabilirim?En kötü 2 kez dip yapmışımdır alargada.
Süreyya Abi,Ben sana düşüncemi söyledim telefonda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama okuyan arkadaşlar için yazmak istedim...Bosch L6 115A Deep Cycle Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap