0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    m. b.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #15 : Ocak 04, 2010, 20:54:30 »
me too. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Ö.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #16 : Ocak 04, 2010, 21:58:57 »
Şimdilerde nerede olduğunu bilemediğim ama yıllar önce Turhan Komodora ait BU-SE teknesi bir motor sailor'dı.

Cem korsan bahsettiğiniz BU-SE teknesi ahşap ( yada ahşap görünümlü ) yeke dümenli ise Güzelyalı limanında bitane BU-SE teknesi acaba o mudur ? müsait olduğumda ( fotoğraf makinesi bulduğumda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) resmini çeker koyarım foruma. eğer o tekne ise sahibi ile tanışır yeni bir Bursalı GeKo kazandırırım hemide tekneli Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Y. T.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #17 : Mayıs 29, 2010, 10:13:11 »
Nordik hakkında bilgi diye topic açmıştım kimseden yanıt gelmedi ama sanırım Nordik ülkemizde bulunulabilecek iyi motorsailorlar arasında .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2010, 10:16:49 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    M.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #18 : Mayıs 29, 2010, 11:49:09 »
Benim hatırladığım Nordic'ler hiç yelkenli olmadı. Sonradan sahibi çevirmiş olmalı.


*

    K. K.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #19 : Mayıs 29, 2010, 11:51:10 »
Ama güzel çevirmişler...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. Ç.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #20 : Mayıs 29, 2010, 13:51:40 »
Taylan Yatçılık
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

F&A Yatçılık (site arızalı)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yunus Tekne
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Motorsailor Nordik üreten firma göremedim.
« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2010, 13:54:50 Gönderen: Erdem Çakır »
*

    E. Y.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #21 : Mayıs 29, 2010, 15:14:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Nomad 30 (bu siteye de ulaşılamıyor. Ama Fenerbahçe marina F10 iskelesinin başında karşılıkl iki Nomad 30 vardı.
« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2010, 15:17:05 Gönderen: Erol Yapıcı »
*

    E. Ç.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #22 : Mayıs 29, 2010, 15:22:21 »
Bir üstteki mesajı yazdıktan sonra 'aslında bir tekne vardı ama' diye düşünürken sağolsun Erol Abim hatırlattı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Site çalışıyor sadece linki hatalı yazmışsın Erol abi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2010, 15:23:29 Gönderen: Erdem Çakır »
*

    E. Ç.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #23 : Mayıs 29, 2010, 16:14:34 »
İlanların arasında gezerken hırvatistandaki bu tekneyi gördüm.Aradıgın özelliklerin bazıları bu teknede var Yusuf korsanım.

Fjord 28 MS - 15.000 Eur

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Donanım listesi ve irtibat linki: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimlere bakıp tekne alınmaz ama en azından hayal kurulur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Y. T.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #24 : Mayıs 31, 2010, 10:38:25 »
motorsailor da beni çeken yaşam alanının güverte üstünde olması en azından mutfak kısmı güverte üstünde tasarlanıyor genelde hanımların vakit geçireceği bölüm o olduğundan çok mantıklı.
*

    N. B.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #25 : Kasım 16, 2011, 15:39:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Anladığım kadarıyla yelkenli veya motorlu tekne/yat dışında birde 'motorsailor' tabir edilen , yapıları motoryata benzemekle beraber yelken marifetiyle de seyir yapabilen , motor güçleri yelkenlilerden fazla  tekne sınıfı var. Bunlar genel itibariyle yelken performansları düşük tekneler midir?

Değillermiş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. B.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #26 : Kasım 16, 2011, 15:43:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir tane daha Motorsailor örneği.
Üstelik dik/yapıştır. Yani kontra konstrüksiyon  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Harika bir tasarım. Banjer 37 (Cevat Korsan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) yerine düşünülebilir mi ?
Bunlardan bitane yapsak ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #27 : Kasım 16, 2011, 15:48:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Anladığım kadarıyla yelkenli veya motorlu tekne/yat dışında birde 'motorsailor' tabir edilen , yapıları motoryata benzemekle beraber yelken marifetiyle de seyir yapabilen , motor güçleri yelkenlilerden fazla  tekne sınıfı var. Bunlar genel itibariyle yelken performansları düşük tekneler midir?

Değillermiş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu yorumu yapabilmek için gösterdiğin maddi ve manevi çaba karşısında saygıyla eğiliyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tebrikler.
Bu kadar basit, güvenilir ve doğru bilgi az bulunur bu internet nam diyarlarda....
*

    E. N. C.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #28 : Kasım 25, 2011, 01:01:41 »

"Motorsailor" konusunda tamamen amatör bir gözlemci olarak izlenimlerimi paylaşmak istedim:

Sahibinden yelkenli sitesinde bu yakında ilanı verilen bir Dehler duetta var; internette incelediğinizde yelken performansının çok da fena olmadığı söylenen bir motorsailor olarak tanıtılıyor. 8.6 metre boyundaki bu teknede motor 27 beygir gücünde, salma sığ ve küçük görünüyor ama motor tekne boyuna göre çok büyük sayılmaz. 

Jeanneau'nun  "Espace" dediği modelleri de "motorsailor" olarak belirtiliyor. Sanırım en küçüğü 9.9 m boyunda, motoru 27 ya da 30 beygirlik Yanmar. Havuzluk ve kamaradan çift kontrol bulunan bu teknede salma hareketli ve çekilebiliyor (Ümit Korsan'ın Altera adlı teknesinin fotoğrafları bu sitede bulunabilir).

Buchanan tasarımı, 7.35 m motorsailor olarak belirtilen, Deluxe'den iki önceki BUSE veya F6'daki MODA ya da F7'deki LİNDa adlı tekneler ise salma omurgalı, 33 - 45 beygir arasında değişen güçte motorlarla donatılmış, "pilothouse" denilen ve soğuk kuzey ülkelerinin sevdiği kapalı havuzluğa sahip tekneler. Motorsailor olarak boyuna göre en büyük motoru bunlarda gördüm:) Yelken performanslarını eski ve yeni sahiplerine sormak gerekir (benim naçizane inancım, çok da kötü olmamalı şeklinde).

F11'deki Zeynep ya da F7'deki direksiz kardeşi "Nordic" olarak anılıyorlar; daha küçük benzerleri de var Fenerbahçe / Kalamış marinada. 9 metrelik bu teknenin motoru 50 beygir gücüyle "motorsailor" nitelemesine en yakışan gibi görünüyor. Nordic denen tekneler de, Akdeniz ülkelerinden farklı olarak yılın büyük bölümünde havuzluklarını (her taraflarını) kapalı tutmaya özen gösteriyor gibiler ve pilothouse denen yarı açık yarısı tenteyle kapatılan, içinde ayakta durulabilen bölüme sahipler. Kanaatimce, büyük olasılıkla bu teknelerin denizci özellikleri de  iyi ve büyük denizlere göredir.  Bu noktada, aklıma takılan bir soruyu da paylaşmak istiyorum: ahşap malzemeyle tekne yapanlar, "bindirme" tekniği yüzünden belli bir yüzey şekline sahip ahşap tekne yapıyor olabilir. İmalat malzemesi olarak fiberglas kullanıldığında da aynı yüzey şeklinin (üstüste bindirilmiş ince uzun tahtaların) biçiminde sebat etmek, hangi artı ve eksileri getirir? Benim hemen aklıma gelen bir olumsuzluk, karaya çıkınca yapılan alt temizliğinin, boyamanın çok daha zor olması. Aklımın bir tarafında da, bu karina formunun lateral salınıma karşı biraz daha iyi bir stabilite gösterme olasılığı var; kafamdaki sorulara cevap verecek dostlara şimdiden teşekkürlerimi bildiriyorum.
*

    K. A.

Ynt: Motorsailor
« Yanıtla #29 : Kasım 25, 2011, 08:48:12 »
Şuan kullandığımız teknede biraz gulet biraz motorsailor sınıfında.Flokla dahi 4-5 mil sürat yapabiliyoruz.
Ana yelkende eklendiğinde motor seyrimizden daha hızlı yol yapabiliyoruz.Ancak bir önceki teknemiz gorbona göre güvenliği bence daha az zira hava sertleşince flok dahi panik yaratıyor.Ancak konforu bu eksiklerini görmezden gelmemizi sağlıyor.

F9'da yan komşumuz RAL, Dünya denizlerini gezmişnefis bir motorsailor.Ziyaret edebilirsiniz.

Birde dikkatimi çeken farklı birşey.Çok güzel dümen dinliyor.Hatta %90 dümende durmuyoruz,arkada uzun olta ve müzik eşliğinde keyif yaparken tutturduğumuz rotadan çıkmadan ağır ağır yol alıyoruz.Hep böylemidir ?
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2011, 08:49:05 Gönderen: Kıvanç Aslan »