0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. A.

Katamaranlar
« : Aralık 02, 2008, 20:44:28 »
oteldeyim ya (seyehatte olunca...) zaman bol bende yazıp duruyorum işte....

sanırım rüzgarla ilk tanışmam ve eğitimler katamaranda olunca, bir de Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap okuyunca katamaranlara karşı daha çok ilgim oluştu...
burada da hiç sözedilmiyor katamaranlardan...

şimdi tabii büyük bir çam devirmiş olmaktan korkuyorum....

acaba bu monohull multihull meselesi FB GS gibi bişey olabilirmi?Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

meğerse bende FB lokalinde GS bayrağı sormuşum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

hemçömezhemkelkorsan


*

    N. Ö.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #1 : Aralık 02, 2008, 21:08:49 »
Sayın Osman Korsan,

Rüzgarla ancak güneydeki otellerde katamaranla tanışırsınız, ancak yelken ve rüzgar deneyimleri ilk olarak monohull tabir edilen tek gövdeli teknelerde tanınır vre.

A be o yüzden otellerden çıkamaz olmuşsunuz. Vazgeçin bu katamaran sevdasından paşa paşa, tek gövdeli teknelere yönelin. Sizi anca Ankara Yelken Kulübü paklar. En yakın yer orası, arada bir de Bodrum yaparsınız. Olur, biter.

Aramızda FB'lilerde var, GS'lılarda, Trakya Spor'lularda... Bizde bayrak sorulmaz vre...
« Son Düzenleme: Aralık 02, 2008, 21:13:31 Gönderen: Mehmet Çömlekçi »


*

    C. G.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #2 : Aralık 02, 2008, 22:21:53 »
Aktuna Korsan,
Katamaran, trimaran pek yakında quadrupmaran falan denizciyi bozar.En azından ben böyle düşünüyorıum.
Bizim burlarda bi dene var. Denize çıktımıydı koca bir lehduha sala yelkencik takmışlar gibi gerine gerine dolanıyor amme suratına pek bakan yok.

O multikoklar denizden korkanlar için üretiliyor. Veya evdeki lüksten vaz caymak istemeyenler için diyelim. 


*

    O. A.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #3 : Aralık 02, 2008, 22:38:05 »
hıımmm... eweett tecrübe bööle bişey... monolar ve çoklar arasında sıkıntı olduğuda böölece post it e yazılacak... unutulmayacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. E.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #4 : Aralık 03, 2008, 09:37:29 »
Hulya Leigh bir yazisinda bu konuyu irdelemisti. Bildiginiz gibi kendisi de tekgovdelilerden yana bir denizcidir. Lakin konustogu bir katamaranci soyle demis "tekgovdelilerden cift govdelilere gecen denizci coktur, ama hic cift govdeliden tek govdeliye gecen duymadim"
Tabi bu bir kisinin kisisel yorumu. Mutla ki yanlidir. Ama Hulya hanim da "ilk baskarda cok tereddutle yaklasmama ragmen sonrasinda sevdim katamarani" filan gibi birseyler yazmisti.
Ben hic katamarana binmedim (bi kere otel katamarani haric). Nasi bisey oldugunu bilmem. Ama rahat gorunuyor gercekten. Bi de salmasinin yok denecek kadar kisa olmasi sebebiyle nerdeyse kayik gibi her kiyiya girebilmesi de guzel bisey.
Buna ragmen Cem'in de dedigi gibi heyyula bisey. Bana estetik gelmiyor.

*

    E. O.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #5 : Aralık 03, 2008, 10:03:02 »
Şeker Bayramında 3 tekne olarak Yunan Adaları gezisi yapmıştık.
Teknelerimizden bir tanesi 46 Feet bir Catamaran'dı. Çektiğimiz sıkıntıları anlatmakla bitiremem.
Bir kere o koskoca yüzölçümüyle hiçbir yere sığamamıştı. Bilen arkadaşlarımız vardır; Simi, Kos, Rodos Limanlarını... Zaten normalde bile yer bulmak zordur.
Yelken seyrinde ise zaten Orsa gidemediği için Kalimnos, Leros arasında minik bir ada ile kara arasındaki geçitten geçemeyip neredeyse defalarca düz bir çizgide tramola atarak gidip gelip bir arpa boyu dahi ilerleyemediklerini anlamışlardı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dalgalı, kuvvetli bir hava da rüzgarı kafadan aldığımız bir seyirde ise içleri dışlarına çıkmıştı... Baş-kıç yapmaktan...

Ben, sadece Göcek gibi her havaya nispeten kapalı ve güzelim koyların olduğu yörede yaz tatilini aileleriyle birlikte yapmak isteyenler için, yelken değil de keyif isteyenler için uygun olabileceğini düşünüyorum.

Hem güzel bir orsa seyir yapamadıktan, tekneyi biraz yatırıp rüzgarın ve suyun sesini duymadıktan sonra niye catamarana binelim ki... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. E.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #6 : Aralık 03, 2008, 10:20:45 »
Multihull teknelerin denizcilikle ilgili kısmını arkadaşlar yazdılar.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben bağlama maliyetini hatırlatmak istedim sadece  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlama fiyatları malum,, en*boy
*

    H. E.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #7 : Aralık 03, 2008, 10:33:10 »
Katamaran iki kat zengin gösterir!
*

    M. E.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #8 : Aralık 03, 2008, 11:17:33 »
iki gruba ayırmak mümkün, otellerde kullanılan HobbieCat ve Topcat ve benzeri markaların seri üretim tekneleri ve yat gibi büyük olanlar.
ilk grup kamarasız. Bir dönem güneyde yelken hocalığı yaparken çokça kullanmıştım.
İki firma arasında farklar var, dümen düzenekleri falan. Hobbie cat amerikan, Topcat alman.
Bu tekneler ciddi hızlı tekneler, donanımları sert kullanımlara çok dayanıklı değl. Bir süre sonra donanım hasarları ortaya çıkıyor, bakımları zor, ama 20-25 knot süratler mümkün!
salması yok, sığ sulara rahatlıkla girebiliyor, buna mukabil hareket kabiliyeti çok kısıtlı, herhangi bir iskeleye yanaşmak ciddi beceri ve tecrübe gerektiriyor. hemen her yerde kumsallarda kullanılması o yüzden.
bu tekneler aslında yelkenden çok surf gibi...

bir seferinde bir hafta Lagoon 44 bir tekne kullanmıştım, güneyde. İnanılmaz geniş. 44 feet bir teknenin iç hacminden 2 kat değil en az 3-4 kat büyük. Ölçtük 65 metrekare salon-havuzluk vardı. Benim evin salonundan büyük.
Çok büyük bir ana yelkeni ve flok düzeyinde ön yelkeni var. Kesirli arma.
Tekne inanılmaz hızlı, sert ve kaba denizlerde nasıl olur bilemiyorum ama biz kullanmadan önce La Rochelle'den çıkıp Biscay'ı geçip getirdiklerine göre bence denizcidir ))
Orsayla ilgili bilinen söylem kötü olduğu ama, bence vektörel olarak geçerli. Sürati onu kompanse ediyor diye düşünüyorum.
dar kanallarda, akıntı vs de ekleniyorsa sorun yaratbilir ancak... o konuda bişey diyemeyeceğim.
iki motor olması avantaj
iki şaft arasında-o tekne için geçerli- neredeyse 7 metre olması hareket kabiliyetini çok arttırıyor.
bizim gib, dar ve kalabalık koylarda yanaşma ve bağlanma sorunu olabilir, ama normal teknelerle de oluyor zaten ))
Karayipler ve Pasifikte çok yaygın...



*

    N. Ö.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #9 : Aralık 03, 2008, 12:21:44 »
Sevgili Caner ağabey,

Üreticiler o işi de hem katamaranlarda hemde trimaranlarda çözmüşler. Limana girişte ve bağlanmada katlanır yan gövde ve ortadan katlanır hidrolikler kullanılıyor. Ancak hidrolik aksamlar nedeni ile teknelerin içi oldukça ufalmış.
*

    c.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #10 : Aralık 03, 2008, 13:44:40 »
Ben hala okudukça öğrenmeye çalışıyorum...
Bazı genellemeleri maalesef bir kaç kötü tecrübe ile doğruluğunu anlayabildim.
Ancak bazı kıyasların anlamını hala kavrayabilmiş değilim.

Örneğin motoryatlar veya sahipleri genelde görgüsüzdür diye bir genelleme var ki maalesef ben de katılıyorum
amma
multihull neden denizciyi bozar kavrayabilmiş değilim.
Tek omurgalı yelken kullanmayan denizci olmuyor mu?

Bir kaç tane balıkçı tanıdığım var, bildiğim en tecrübeli denizciler.
Deniz kuvvetlerinden emekli kaptan tanıdıklarım var, denizcinin alası.
Kafam karışıyor?


feragatname :
hiç bir eleştiri amacım veya ikna kaygısı taşımadan, gerçekten anlamadığım için yazdım. sürç-ü lisan ettiysem affola
*

    s.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #11 : Aralık 03, 2008, 15:42:54 »
Ben de katamaranların denizciyi bozduğu düşüncesinde değilim. Örneğin Dr.Korhan Sökmen uzun yıllardır bir katamaranda yaşar ve yıllardır tanıdığım iyi bir denizcidir. Katamaranların tek dezavantajı bağlama yerlerinin pahalı olması ki, kaptanı buna razıysa sorun yok demektir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. G.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #12 : Aralık 03, 2008, 18:29:08 »
Plaj katamaranları "ıslak" yelken yapılan laser tipinde, dingi sınıfı gibi bence. Devrildiği zaman tek kişi ürkütücü oluyor.
İçine sandviçleri, içecekleri alıp 6-7 saatlik geziye gitmek için bana given vermiyor. Ayrıca küçüklerin bazılarında yelken indiremiyorsun kolayca sanırım. O yüzden kıyıdan seni görebilecekleri veya öğretmen botuyla takip edildiği durumda uygun.

Büyük katamaranlar marina ve kendi fiyatları dışında bence güzel aletler. Ama onların da devrilme durumunda geri dönüş yok değil mi?

Şu an endonezya'da konferanstayım. Konferans bitti yarın 1 günlük katamaran gezisine gidiyorum. Bakalım ne göreceğiz. Rüzgar fena değil görünüyor.

Burada ayrıca yerlilerin icat ettiği ağaçtan ve bambudan yapılmış trimaranlar var. Yelkenle ya da arkasına 15hp koyarak dalgalo denizde devrilmeden gidebiliyorlar. Pek cesaret edemedim denemeye.

Ben yine de katamaran pek almazdım. Ama bir avantajı sallantısı farklı bazı kişileri tutmuyor, bazılarını ise daha çok tutuyormuş.

orsa performansını iyileştirmek için tüplerin altını keskin bıçak gibi yapıyorlar sanırım o zaman daha iyi gidiyor. Her katamaran kötü orsa yapar diye birşey olmaması lazım. Niye olsun ki? Yanal direnç sağlayabildikten sonra?
*

    O. A.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #13 : Aralık 03, 2008, 19:13:49 »
aşağıda korhan sökmenin sitesinden birkaç alıntı var....

"Dokuz yaşımdan beri deniz ve yelkenlile'le haşır neşir bir deniz aşığıyım. Vega ile tanışana kadar katamaranlara hep dudak bükmüşümdür. İlk teknem çocukluk aşkım, daha sonraki teknelerim olağanüstü aşk maceralarımdı, Hepsi de monohull (tek gövdeli) yelkenli teknelerdi. Katamaran olan son teknem Vega ise mantık izdivacım. Vega'yı almadan önce üç yaz üstüste, üçer beşer hafta kiraladim, her türlü şartta denedikten sonra almaya karar verdim. Oysa önceki teknelerime hep aşık olup gönlümün sesine koşmuşumdur. "

bir paragraf daha......



"Buraya kadar okuduysanız büyük bir olasılıkla, objektif olmadığımı, bir katamaran fanatiği olduğumu düşünüyorsunuzdur. Doğrusunu söylemek gerekirse ben de yaşamımın on yıl öncesine kadar katamaranlara dudak büktüm. Hala da gözümü okşayan klasik bir yelkenli gördüğümde iç geçirdiğim olmuyor değil. Vega'yı okşadığım çok nadirdir. Ama bazı tekneleri gördüğümde dayanamayıp dingime atlayıp yanaştığım, sahibiyle tanıştığım, içini dışını gezdiğim, hayranlık ve sevgiyle okşadığım oluyor. Bazen de sıkı bir orsa seyrinde 40-45 derece yatmış mir mono-hull'u görünce yekede kendimin olmasını arzuladığım oluyor. Zaman zaman dostlarımın teknelerinde bu özlemimi giderebiliyorum. Yine de tekneme döndüğümde bir Ohh... çekmekten de kendimi alamam. Yeni bir tekne almaya kalksam yine katamaran alırım diye düşünüyorum. Daha önce de dediğim gibi benimkisi mantık evliliği. Küçük kaçamaklarımı umarım Vega affeder. "




çok daha detaylar da var sitesinde...

benimde bu konuyu buraya taşımamın nedeni değişik düşüncelere ulaşabilmek.... sonrası tabii ki kişi (tabii bende Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) önceliklerine kendi karar verecek teknesine.....


düşüncelerini paylaşan tüm korsanlara teşekkür ederim...

hemkelhemçoksorankorsan



*

    N. Ö.

Ynt: Katamaranlar
« Yanıtla #14 : Aralık 03, 2008, 19:57:16 »
Sevgili Korhan ağabey,
1980'li yıllarda bana yazılım konusunda en büyük desteği veren, hard diski bile olmayıp eski follopy disklerde yazılım çalıştıran firmalar için yahu illa muhasebe, ekonomi, iktisat bilmene gerek yok deyip, İst. Uni. işletme fakültesinde sıkı bir 3 ay geçirtip öğrendiklerimi ticari ve diğer yazılımlara aktarmamı sağlamış, daha sonra da 2 MB'lık HD'lere vede monochrom yada yeşil renkli ekranı olan bilgisayarlarda türkçe yazıcı ve karakteri anlamayan IBM ve Commodore'larla tabiri cayizse her türlü TR modunu chip'lere yükleterek anamı ağlatmış çok sevdiğim bir ağabeyimdir.

Daha o zamanlar; Neco! Katamarandan anlarmısın? diyordu... Malum, her teknolojik ve yeni üretilen her şey ilgimiz içindeydi ama sonra sonra yok olup gittiler. Önce sağlık dedik, gak dedik vb.

Bence kendisi katamaranlar konusunda uzmandır, yıllarca deneyim yaşayıp uzman olmuştur. Birde kendisine sorsak acaba ne kadar "Katamarancı Korhan" bey olmaktan memnundur? Bilinmez...

Aslında bu tip tekneler, biraz konforlu olmakla birlikte bizim denizlerimiz için fazlaca lüx. Hani ev-ofis tarzı tekneler. İlk gördüğümde, bana aşırı burjuva gelmişti. Muro gibi konuşmak istemiyorum ama fazla kapitalist yahu...

Malum bir çok ülkede adam teknesiyle evinin önüne yanaşıyor, bahçesinin önündeki pontona da ayrıca 2 katlı yüzer mutfaklı, barbekülü salını bağlayıp, koy içinde komşu gezisi yapabiliyor. Google Earth'de eski kaynaklar da olsa bi dolaşalım, neredeyse küçük adacıklar içinde bu tür yüzlerce kaynak var.

Ben yokum bu işte... Benim canım vatandaşım, onca ÖTV, KDV neyin ödeyemezken, katamaran, trimaran neyin
bana göre değil...

Teknolojik olarak araştırmadan yanayım, malum artık Ruslar'da uyandı. Her sene böyle bi kaç tekne Ege'ye, Akdeniz'e iniyor, Ağzım 20 karış açık vay vay vay diyip öylece kalıveriyorum... Evvelki sene 2 Rus teknesinin hemide marinaya bağlanırken gördüm. Ertesi gün önünden geçerken üzerinde bizim dar sokaklarda uygulanan metodla ip gerili ve çamaşır asılı görünce baya yadırgadıydım. Damalı boxerlardan tut.....

Katamaran neyin anlamam, "Hand Made" olsun, küçük olsun, benim olsun.