0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
1. Onarabiliyorsanız onarın. 2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir. 3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.
Geçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya. Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı. Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGeçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya. Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı. Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....90dereceye yakın gırmıyrodur tambura ,ust ustune sarmıştır
Furling çoğunlukla yelkeni açarken oluşan sorundan dolayı sıkışır. Yelkeni açarken eğer furling halatını serbest bırakırsak halat tambura gevşek sarılır. Sonrasında toplamaya çalışırken uygulanan kuvvet yüzünden üstte olan sarım sarılı halat halkalarının arasından geçerek halat sarımlarının bir birine dolanmasına yol açar. Önlemek istiyorsak cenovayı açarken furling halatını bir elle kontrollu olarak bırakmak lazım.Bu şekilde sıkışan furling için en kolay yol sarılı halatın sabit ucunu sökmek ve tersinden halatı tamburdan çıkarıp tekrar sarmaktır.Bunun dışındaki sıkışmalar bakım eksiğinden veya mekanik arızadan oluşur.