0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. O.

Genoa mandarı,baş ıstralya ile çok dar bir açı yaparak nerdeyse paralele yakın bir konumda direkteki  makarasına  giriyorsa  furling sıkışması ergeç yaşanıyor..Seri imalat teknelerin pekçoğunda feeder tabir edilen 10 euroluk bir parça ihmal ediliyor.Yelken eskiyince veya orsa yakada yeterli gerginlik sağlanamadığı durumlarda,hele fırdöndü de bakımsızlıktan zor dönüyorsa mandar ıstralyayı yakalayıveriyor.Vinçle zorlanırsa felakete davetiye çıkarmak,ıstralyayı kopartıp direği kırmak işten bile değil.İçinden mandarın geçtiği yüksük şeklinde bir parça veya özel makara (feeder),direğe kılavuz çekilip uygun yere vidalanarak mutlaka bu açı genişletilmeli,mandar ve ıstralya yönlerinin ayrılması sağlanmalıdır.


*

    A. Ç.

Mandar ile istralya arasındaki açı yelken basılıyken 7 dereceden az olmamalıdır.


*

    E. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.

Hayranlıkla okudum ! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. E.

Geçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya.  Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı.  Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....
« Son Düzenleme: Temmuz 16, 2017, 12:33:17 Gönderen: Sayit Ergun Erakman »


*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya.  Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı.  Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....

90dereceye yakın gırmıyrodur  tambura ,ust ustune sarmıştır

*

    E. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen bayramda Avşa adası açıklarında başıma geldi. Genoa Furling 3 tur sardıktan sonra ne ileri ne geri sardı. Tambur içindeki halat sıkışmıştı ne yapsak nafileydi ve açıkta 35 knot üzeri rüzgardaydık. Motorla olabildiğince geniş apaza alıp Genoa' nın rüzgarını anayelken ile kestim ve mandarı saldım, yelken fazla savrulmadan kaydı aşağıya.  Yelkeni alt ve üstten furlingten ayırdıktan sonra boşa çıkan tambur üzerindeki kenar aralıktan ( SELDEN' in bazı modellerinde tambur üzerinde halatın çıkarılabileceği bir aralık var...) halatı dışarıya çevirerek kurtardık açtık, sonrasında sakin bir koyda yelkeni tekrar çektik yukarıya sorun kalmadı.  Haaa.... o halat neden tambur içinde düğümlenir sıkışır ayrı ve esas soru....

90dereceye yakın gırmıyrodur  tambura ,ust ustune sarmıştır

keşke resim çekseydim....  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. A.

elbette hepimizin furling sistemleri bir gün bir şekilde sıkışmıştır ve can sıkıcı anlar yaşamışızdır.
Ama aslında karmaşık olmayan basit bir sistem olan tambur ve sarmal makaradır ki bu zamanla toz deniz tuzu kireci v.s nedeni ile çalışması güç hale gelir ve kendi kendinize ''bu kadar basit bir sistem neden takılır?'' sorusuna vesile olur.
Anlamsız gelebilir ancak son derece anlamlıdır cünkü tuz ve toz sisteme çomak sokmuştur.
Hepsinin bir köşesinde ''grease'' diye bir delik var buradan belli periyodlarda gres yağı basabiliriz.
Sistemi tamamen boşaltıp tambur içinde kalan halatın gam yapmadığından,yıpranmadığından ve temiz olduğundan emin olmak gerekir.
bu kontroller sağlandığı taktirde kronik bir furling sıkıntısı yaşanmaz.


Selametle...
« Son Düzenleme: Temmuz 17, 2017, 11:00:53 Gönderen: Gökhan Akgün »
*

    O. B.

Furling çoğunlukla yelkeni açarken oluşan sorundan dolayı sıkışır. Yelkeni açarken eğer furling halatını serbest bırakırsak halat tambura gevşek sarılır. Sonrasında toplamaya çalışırken uygulanan kuvvet yüzünden üstte olan sarım sarılı halat halkalarının  arasından geçerek halat sarımlarının bir birine dolanmasına yol açar. Önlemek istiyorsak cenovayı açarken furling halatını bir elle kontrollu olarak bırakmak lazım.
Bu şekilde sıkışan furling için en kolay yol sarılı halatın sabit ucunu sökmek ve tersinden halatı tamburdan çıkarıp tekrar sarmaktır.
Bunun dışındaki sıkışmalar bakım eksiğinden veya mekanik arızadan oluşur.
*

    U. K.

başıma birkaç kere geldi.  ıskotaları çözüp sarabildiğim kadar sardım.  sonra sakin bir zamanda çaresine baktıydım.  burada "zor anlar" aşaması seyir anında ne yapardık olduğu için tek çözüm bu bence.  sorunun çözümü ise "zor anlar" kapsamında değil zira.
*

    M. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1. Onarabiliyorsanız onarın.
2. Demirleme imkanı varsa demirleyin. Genovayı tam açıp mandarını boşlayıp toplayın, güverteden ayrlımadan inecektir.
3. Açık denizdeyseniz, sökebiliyorsanız iskotaları sökün, hava ne olrsa olsun, motorla tek yöne doğru dönün, her dönüşte bir tur sarılır. Belki biraz ıslanırsınız ama yelkneniniz sarılı. Sonra istralya üzerine bağlamayı unutmayın.

Ahmet Korsanım'ın yukarıdaki notunu belleğime kaydettim. Yorum yapan herkese teşekkür ederim.
Umarım başımıza gelmez ama gelirse hepimizin kafasında bir şeyler kalacak.
Yarın ikinci bir senaryo yayınlayacağım..
*

    E. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Furling çoğunlukla yelkeni açarken oluşan sorundan dolayı sıkışır. Yelkeni açarken eğer furling halatını serbest bırakırsak halat tambura gevşek sarılır. Sonrasında toplamaya çalışırken uygulanan kuvvet yüzünden üstte olan sarım sarılı halat halkalarının  arasından geçerek halat sarımlarının bir birine dolanmasına yol açar. Önlemek istiyorsak cenovayı açarken furling halatını bir elle kontrollu olarak bırakmak lazım.
Bu şekilde sıkışan furling için en kolay yol sarılı halatın sabit ucunu sökmek ve tersinden halatı tamburdan çıkarıp tekrar sarmaktır.
Bunun dışındaki sıkışmalar bakım eksiğinden veya mekanik arızadan oluşur.

Çok doğru bir tespit !  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Büyük bir ihtimalle benim de başıma bu sebeble geldi problem. Genoa' yı açarken sarma halatını kontrollu bırakmakla düğümlenmelerin önüne geçilebilinir.
« Son Düzenleme: Temmuz 17, 2017, 13:58:22 Gönderen: Sayit Ergun Erakman »
*

    M. A.

Hepimizi Allah korusun diyerek ikinci senaryoyu yazıyorum.

SENARYO 2
Bu su da neyin nesi??

Seyre başlamışsınız, her şey yolunda... İki saattir yoldasınız, motorla bir saat seyir sonrası güzel bir rüzgar bulunca başlamışsınız güzel güzel salınmaya... Tekne neredeyse hiç yatmamış, ekip de rahat...

Aşağıya içecek bir şey almaya iniyorsunuz, ama ayağınız ıslanıyor. Farş tahtalarının üzerinde 3-4 cm su var. Bilge pump çalışmamış.

O sırada sırtınız o kadar terliyor ki; bir anda sıcak basıyor, kafa duruyor, ne yapacağız diye düşünüyorsunuz.

Bu durumda bu kişi neler yapmalı, sırasıyla yapılması gereken teşhisler ve önleme aksiyonlarını yazabilir misiniz?

(Tekrar böyle bir durumdan korusun Allah bizi, hiçbirimiz yaşamayalım bunu ama aklımızda yine kalması açısından bulunsun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
)


*

    E. D.

Böyle rahat bir seyirde tekne farş tahtalarının üstüne çıkacak kadar su almışsa, bu muhtemelen deniz suyu sistemindendir. Vanalar(motor soğutma suyu alma ve diğer, wc gibi deniz suyu alma), devirdaim pompası yada bağlantı boruları kontrol edilip mümkünse sorun hızla giderilmeli, aynı zamanda manuel pompayla su boşaltılmalıdır. Sorun soğutma suyu sisteminde ise motoru durdurmak gerekir.
*

    A. Ç.

1. Büyük sintine pompasını çalıştır. teknede en az iki sintine pompası olmalı, bir tanesi tekne içine kaza ile girecek suyu tahliye etmek için, ikincisi ise büyük kapasiteli, otomotik olmayan (anahtarlı) olmalıdır.
2. Teknenin yönünü en yakın karaya (varsa marina veya iskeleye) çevir.
2. Öncelikle karinada bağlı su bağlantılarına bak. Kırılma, hortum çıkması olabilir. Su girişini engelle.
3. Muhtemel bir su girişi de baştaki zincir dolabiıdır. Tekne baş vurdukça üstten giren su, miçozları tıkalı ise, bu dolaba dolar ve üstteki (güvertye yakın) elektrik bağlantıları vs. için açılmış deliklerden tekne içine girer. Tekneyi rüzgar altına doğru dalgaya vurmayacak şekilde çevir. Zincir dolabı tahliyesini temizle.
4. Suyu pompa ile yenemiyorsan ve su alan yeri bulamadıysan "mayday" çek.
*

    M. Ç.

Motor soğutma suyu emişini sintineye ver.