0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. D.

Bu konu başlığında dünyaca ünlü seri üretim teknelerde gördüğüm ama anlayamadığım ya da anlamını bilmediğim bazı uygulamalardan bahsedeceğim.

Malum ilk yaz yaklaşıyor yakında tekneler gelinlik kızlar gibi bakımları yapılıp süslenecek ve sevgilisinin koynunda derin mavilere doğru yol alacaklar.

1-Jano 43 feet 2001 yapımı tekne. Zincirlik bölümü:
Form üyesi olan bir arkadaşımın teknesi.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Zincirliğin kesit çiziminde görüldüğü gibi kırmızı ile çizilmiş delik su tahliye delikleri
ancak delik zeminden yaklaşık 10 cm yukarıda olduğu için mavi ile çizilmiş hatta su kalıyor.
Belki ben teknik konulardan anlamadığım için zincirin bir kısmının ıslak kalması amaçlanmış olabilir diye düşündüm. Belki de kalibre, galveniz yada krom zinciri denize atmadan önce suyla temas ettirerek suya girmekten korkan bir zincir olmasın diye düşünmüş olabilirler. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ama her halukarda bu noktayı es geçtikleri belli  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayrıca zemin eğimi oldukça az bu da 100 metrelik bir zincir grubunda ilk gelen zincirin en aşağıda olması durumunu bazı hallerde bozuyor ve demir atma esnasında zincirin  kendi içinde dolanmasına, sıkışmasına neden oluyor.
zincirliğin en geniş olan yerdeki genişliği 66 cm dar olan yerdeki genişliği 17 cm
boyu 86 cm ön bölümle arka bölümün yükseklik farkı 10 cm kadar


*

    O. B.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #1 : Şubat 22, 2012, 12:01:39 »
Su tahliye deliğinin biraz yukarda olmasının sebebi suyun içindeki pisliklerin(büyük olanların) dibe çökmesi ve deliği tıkamaması için. Aksi halde delik sürekli tıkalı kalır(eski zincirden dökülen parçalar). Belli aralıklarla zincirlik boşaltılarak dibe biriken terresubatın el ile temizlenmesi gerekir. Deliğin tıkanması halinde dalgaya karşı seyirde zincirlik su dolmakta ve dolan su bazı teknelerde büyük sorun çıkarmaktadır. Benim teknenin zincirlik havalandırması ön kamaraya açılıyormuş. Eski sahibi bu nedenle batma tehlikesi atlatınca havalandırmaları kapatıp iptal etmiş.
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2012, 12:02:41 Gönderen: Orhan Barut »


*

    E. Ş.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #2 : Şubat 22, 2012, 12:19:21 »
Sancak ve iskele olarak.

Genelde iki tahliye oluyor.

Biri tam dipte.

Diğeri Can korsanın dediği gibi biraz yukarda.

Böylece dipteki tıkansa bile yukardaki çalışıyor.

Yoksada rahatlıkla ilave edilir.
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2012, 12:22:16 Gönderen: Erol Şar »


*

    O. B.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #3 : Şubat 22, 2012, 12:21:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genelde iki tahliye oluyor.

Biri tam dipte.

Diğeri Can korsanın dediği gibi biraz yukarda.

Böylece dipteki tıkansa bile yukardaki çalışıyor.
Evet bende de iki tane . Teknenin iki farklı yüzeyinde delikler var biri aşağıda biri yukarıda ama ikisi de tam dipte değil. Biri dibe yakın ve devamlı tıkalı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Ş.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #4 : Şubat 22, 2012, 12:23:27 »
Tuncer Eliçi korsanın Bavarya sındada öyleydi.

Dibe bir delik daha açıp halletmişti.

*

    C. D.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #5 : Şubat 22, 2012, 12:23:58 »
Peki biz ne yaptık
Zincirlikten bordaya açılan delikleri değiştirme imkanı olmadığı için (aslında var vancak yeni delik mevcut deliklerin kapanması o bölgeyi istenmeyen ölçüde zayıflatacak olduğu için içeriden teknik bir çözüm ürettik.
Kullanılan malzeme kompozit fiber 20 mm alt kısmında tekne pruva pupa hattına paralel destekler, kompozit malzeme ile zincirlik iç bölmesi arasına darbe emici esnek bir malzeme ile daysın uyguladık.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Malzeme uç kısmında ızgaralı bir yapı ile yağmur suyunun, güverte yıkama esnasında kaçan suların ve zincir denizden gelirken taşıdığı suyun tahliyesini sağladık.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Ş.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #6 : Şubat 22, 2012, 12:25:42 »
Ercan korsanım bu durumda zincirliğin dibinde devamlı su kalacak.
*

    C. D.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #7 : Şubat 22, 2012, 12:29:06 »
Erol abi basit bir L demir ile  delik tıkalıysa açılabilir.
Zincirliğin içine girip çömelmek ve o deliği açmak,
sırat köprüsünden geçmekten daha zor.
Ben baş aşağı sarkarak suyu boşaltmak zorunda kaldım.
Ancak şimdi partikülde gelse kompozit malzeme üzerinde kalacak,
su da ızgaran geçip denize doğru akacak.
*

    C. D.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #8 : Şubat 22, 2012, 12:32:55 »
Abi zaten kalıyordu ve zincirin bir kısmı su içinde duruyordu.
Tümü suyun içinde kalsa oksijen ile temas etmeyeceğinden belki sorun olmaz
Ama Yarım su ve oksijen zincirlerin çok hızlı kabuk bağlamasına ve çürümesine yol açıyor.
Bu uygulamada zincir çabucak kuruyacak ve ömrü uzayacak.
*

    Ö. K.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #9 : Şubat 22, 2012, 12:59:18 »
Kesinlikle haklısın Can abi,
Küçük/orta boy teknelerde zincirliğe hiç mi hiç özen göstermiyor üreticiler.
Su tahliyesinden vazgeçtim, ırgatın yeri, kapakların kullanışsızlığı...
Bence en büyük sorun da zincirin ırgat dibinde birikip, elle dağıtma zorunluluğunun olması...
*

    C. D.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #10 : Şubat 22, 2012, 13:09:23 »
2-Teknelerin sahil beslenme sistemleri.
bu güne kadar gördüğüm teknelerin sahil beslenme sistemi
şu şekilde yapılmış ya da yapılmakta.
Sahil tarafında değişik pedastal prizi türlerine göre değişik fiş grupları.
tekneye gelen ara kablonun takıldığı yine başka bir priz - fiş grubu
ondan sonra sigorta kutusu ve oradan da redresör kumanda paneline.
Tamam sahildeki pedestali yanınızda denize götüremediğiniz için
sahil kısmında fiş priz grubu gerekli.
Ancak teknelerde kullandığımız ara kabloyu komşumuzdan
ödünçmü aldık ki tekne tarafında ayrı bir fiş priz grubu kullanıyoruz.

Sakıncaları saymnakla bitmez.
a- Tekne havuzluğunda ya da pupasında bulunan fiş priz grubu
nem ve su nedeniyle tehlike arz eder.
Her ne kadar contalı marin zavazingosundan yapılmış olursa olsun.

b-Asıl önemlisi elektrik iletiminde yapılan her ek ya da bağlantı grubu
bir direnç noktası yaratır ki bu çok önemli.
Ne demek olur direnç noktası.

O bölgede oluşan direnç nedeniyle gerilim düşümü,
yüksek akım çekme esnasında kızarma hatta ark oluşumu
kuvvetle muhtemel yangın tehlikesi.

Bir dostuma bunları söylediğimde koyma tekne kısmına priz,
direk  sigorta - kaçak akıma girelim ardından izalosyon trafosuna
gideriz dediğimde

-Yok abi herkes ilk bu prizlere bakıyo bilmem ne dandiri dandan destane
marka olmazsa dudak büküyorlar dediydi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. D.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #11 : Şubat 22, 2012, 13:13:29 »
Ömer kardeşim herkes senin gibi maharetli olup ta
evinin bahçesinde ki dut gölgesinde teknemi yapıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biliyor bunu hınzırlar ve inadına yapıyorlar bu bür salaklıkları
yerseniz diyerekten.
Ben yemeyeceğim kendi adıma ama yedireceğim onlara Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. İ.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #12 : Şubat 22, 2012, 15:10:13 »
Meremin her derde devası Erol Şar  abisi varsa bizimde Can Denizimiz var...Çok da mutluyuz.Allah başımızdan eksik etmesin.İyiki SIğacık'a taşındı valla.Erol abiye göre bir tek seyir tecrübesi eksik.. eehh onu da bu yaz biz tamamlamaya çalışacağız.

Teknesi İzmir civarında olup ta Can Denizin yaratıcı çözüm ve ustalıklarından yararlanmamak inanınki çok şey kaçırdığınız anlamına gelir.

sağolasın can
*

    H. A.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #13 : Şubat 22, 2012, 15:55:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kesinlikle haklısın Can abi,
Küçük/orta boy teknelerde zincirliğe hiç mi hiç özen göstermiyor üreticiler.
Su tahliyesinden vazgeçtim, ırgatın yeri, kapakların kullanışsızlığı...
Bence en büyük sorun da zincirin ırgat dibinde birikip, elle dağıtma zorunluluğunun olması...

Her teknede aynı sorunlar olmuyor. Önemli olan sorunu olmayan tekneyi seçebilmek.
*

    M. E.

Ynt: SERİ ÜRETİM TEKNELERİN SORUNLARINA PRATİK ÇÖZÜMLER
« Yanıtla #14 : Şubat 23, 2012, 01:04:50 »
Konular hizla ilerlemis, Oncelikle Can Deniz Ağabeye teşekkürler, paylaşımları ve engin malzeme bilgisini ve zekasını esirgemediği için...
Ben baştan başliim ))

Zincirlik tahliyesi konusunda herkes kendince doğru söylemiş. Hakkı Ağabey dogru ama eksik, bence kendi teknesinin eksiklerini gören ve bunları giderenler daha değerli bence. Erol Ağabeyin vurguladıği gibi alt tarafi bir delik delmeye bakar zaten.
Orhan Korsanin bahsettiği batma olayları öyle ufak tefek çöplerden çok en fazla zincirlik içinde bırakılan/unutulan eldiven vs kumaş parçalarından oluyor bence.
Yoksa deliği biraz büyük yaparsin her yıkamada basarsin suyu bak nasil gidiyor pislikler falan...

Omer'in bahsettiği ise çok önemli husus. Genelde söyle oluyor. Seri uretim teknelerde, özellikle de belli bir boyun altindaysa, uzun uzun zincirlere tolerans gösterecek zincirlikler olmuyor genelde. Burada önemli olan zincirliğin volmünden çok derinliği zaten...
2-3 seyahatte demir atiyor, 1-2 tarayinca diyor ki herkes "eee senin zincirin kisa, uzat biraz" 
alıyor bir 20 metre daha kalibre zincir, koyuyor bir ek bakla, bu sefer de başlıyor zincir üst uste binmeye )))

Bence derin suya demir atılacaksa misal, fazladan zincire falan gerek yok. Zincirin son baklasini hirça mapasından söküp dışarı almak, ucuna da bir ek naylon halat eklemek yeterli... 

Sahil kablosunda neden fiş priz olduğu konusu ilginç tabi. Ben de düşünmüşümdür, ama ben bu işlerden pek anlamam )))