0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. K.

Güngörmezler
« : Şubat 04, 2015, 14:28:29 »
Merhabalar,

Kaş marinadan başladığımız seyirimiz hakkında bilgiler ve ayrıntıları paylaşmaya çalışacağım.

Teknemiz Polimarin Pala 8 modeli, Yanmar 2gm18 motorlu ve 2000 yapımı.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

24 aralık gecesi  saat 5.30 da marşa baştık tonuzu suya bırakarak yavaş yavaş 1000 devirle tam bir yıldır bağlı olduğumuz iskeleden uzaklaşarak yolculuğumuza başlamış olduk. Planladığımız 50 mil yol için makinaya yol verip hızımızı ortalama 4.8 knot ile bucak denizini pupada bıraktık. Tekne beklediğimden biraz daha yavaş sanırım pervane pislendi. Bucak denizinde teknenin altı daha çabuk kirleniyor. Kaş limanında 1 yıl sonra bile teknenin altı yeşermiyor.

Deniz çok durgun ve hava sakin, geceden hazırladığımız bazlama arası peynir ekmek ile kahvaltımızı yaparak yavaş yavaş gün doğumuna eşlik ederek Kalkanı bordaladık. Patara önlerine geldiğimizde rüzgar sahilden üzerimize çullandı, cenova ve makina ile zaman zaman 6 knot ile Patarayı hızlıca geçtik burada bir yunus hızlı bir selam verip uzaklaştı. Yedi burunlardan sonra rüzgar tekrar düştü ve düz bi rota ile Dar Boğaza doğru  1900 devir/ 5knot hız ile devam ederken bizim nazlı rapalanın ucunda birşeyler zıplamaya başladı tekneye çekerken ya kurtuldu gitti yada bizimle oyun oynadı. Dar boğaza girer girmez neden Göcek koylarının bu kadar popüler olduğunu anladım, Çam ağaçları ile karışık zeytinler rahat ve güvenli alarga yerleri durgun deniz. Sadun Boro' nun kitabından okuduğumuz Göbün koyuna girdik iskelede bağlı 43ft bir teknenin yanına kıçdan kara girince hem iskelenin yüksekliği hemde bizim nazlı kızımızın gururunu kurtarmak için derhal yerimizi değiştirdik. Koyun girişinde iskele tarafta tonozu alıp kıç halatlarımızı verince bizim nazlı kızın duruşu biraz düzeldi. Demir fenerimiz yanmıyor yazın dalışda kullandığımız çakarı başüstüne monte ettik. Biraz yürüyüp bacakları açıp aksam yemeğine giriştik. Aşçıbaşı hızlıca fasulye yemeği çıkarttı hemen afiyetle tabağı sıyırmamla bayılıp uykuya dalmam arasındaki süreyi rekorlar kitabına rahatlıkla kayıt ettirebiliriz
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yolculuk toplam 8,5 saat sürdü, genellikle makina ile seyir ettik. Hava oldukca sıcaktı ve öğle güneşi altında tshirtle güvertede oturabildik. Kaş marinadan Göcek Göbün koyuna toplam 50 mil. Gübün koyunda 5 metrede bir tonoz döşeli oldukca korunaklı bir koy,derinlik teknenin altında 1,7 mt gösteriyordu, koyda bir restorant var fakat ilgili kimse göremedik. İki balıkcı hava karardıkdan sonra koyun girişine ağ serdiler belki karanlıkda girmek güvenli olmayabilir. Restorantın temiz bir tuvaleti var. Hava 5 buçukda tamamen kararmış oluyor, sabah 6 bucukdan sonra aydınlanmaya başlıyor. 12 saat gün ışığında seyir yapılabilir.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzun bir uyku sonrası ( yaklaşık 12 saat ) güzel bir kahvaltı edip bir yanda Vira demir kitabı bir yanda navionics Göcek koylarını gezmeye başladık,
Hamam Koyu oldukca sakin önü derin su 2-3 metre kadar yanına yaklastık. Hemen yanına bir balıkcı baştan kara girmiş duruyordu burada tonoz ve samandıra göremedim fakat karada oldukca fazla turuncu renk babalar mevcut sanırım yaz aylarında cok kalabalık oluyor.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kapı koyunda uzun saglam iki iskele var 4 tekne kışlıyor iskeye aborda olmuşlar, bir görevli iskelede yürüyerek yanaştı, cennette yaşıyoruz valla yazın bu iskeleler yetmiyor gibi biraz sohbet ettik. Restorant açıkmış aksam yemeği verebiliriz dedi, tüm yıl açıklarmış ve tekneler rahatlıkla kışlayabiliyor.
Küçük sarsala koyuna giriş yönünde iskelede oldukca fazla sayıda kırmızı renkli samandıra var karada turuncu renkde babalar mevcut ve haritada yerleri işlenmiş.
Sıralı bükde iki tekne bağlı duruyordu. Taş yaka da Bedri Rahmi nin çizdiği yapı koyun göcek tarafında duruyor önünde derme çatma bir iskele var iskeleye sancak bordamızı verdik. İskelenin birkaç bacağı kırık solganlı ve rüzgarlı havada durulmaz bizde hızlı fotoğraf çekimi yapıp uzaklaştık. Teknenin altında derinlik. 1.4 - 1.7 mt  okunuyordu. İskeleden ayrılık koyun gerçek iskelesinin önünde 12 mt de demir atıp alargada öğlen yemeği yemeğini hallettik menüde makarna ve gazı kaçmış kola vardı. Hava kararmadan Göcek e doğru dümen tuttuk belediyenin mazot iskelesine Vira Yatçılığın saç yelkenlisinin yanında bizi arkadaşımız Olcay karşıladı boşda duran tonozu alarak halatlarımızı iskeleye verdik fakat iskele bizim 2 mt kadar üstümüzde kaldı. Kıyı şeridinde de tonozlar denize doğru iniyor ve sadece bir tekne bağlı fakat yerimiz iki tekne arasında kalmak daha güven verdi bişey olursa koltuk alabilirim diye düşünüp burada kaldık. Tekneye binmek için yandaki tekneye ordanda iskeleye tırmanmak biraz meşakatli olsada iki denemeden sonra alıştık. 2 gün boyunca cok kuvvetli yağmur yağdı bu nedenle girip çıkarken yan teknede ayakkabı izlerimizi bıraktık. Bir şekilde özürlerimizi iletmek gerek ama nasıl?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
İskelede kimse teknenin yanına uğramadı, panolarda elektrik ve su var, kart vs gerekmiyor hep açıklar hatta çoğu su borusu kaçak yapıp denize akıyor. Denize boş boş akan suyu bizim eksilen depoya doğru yönlendirmeye karar verip hızlı bi operasyonla suyu tamamladık.
Göcekde Marketler, Deniz Malz satan dükkanlar, pastane, börekci, bir den fazla cafe ve restorant açık sokakda üç beş kişi yürüyor. Demek ki kışın her yerin kaderi böyle terkedilmek. Duş 5 tuvalet 1 lira. Camii tuvaletini gece 5 de denedik açıktı
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yağmurlu ikinci gün Göcekden minibüsle Fethiye' ye geçtik yaklaşık yarım saat sürüyor 6 lira aksam 7 ye kadar minubus var, Fethiye de oldukca sakin buraya tekneyle gelmek biraz sıkıntılı geldi, liman üstüste guletlerle her yer açmaz halatarı ve sığlıklar. Göcek limanında kimse birşey sormadığı için kısıltı bütceye katkıda sağladı o nedenle yerimizden kımıldamadık. Biz Fethiyede arkadaşımız Bora gemi adamı cüzdanına polis vizesi vurdurmak üzere Antalya'ya geçti. Teknede kullandığımız ocak ispirto ile çalışıyor ama bulmak biraz zor Litresi 3-5 lira arası değişiyor bi litreyi iki günden fazla kullanamıyoruz. Fethiyede 5 litresini 17,5 liraya bulduk fakat benim şaşkınlığım sonucunda alamadık.

Bir hafta önce başvurduğumuz shengen vizeleri Kaş'a ulaşmış oradanda minubuse verdiler. Minubusle birşeyler göndermek buralarda en hızlı ve etkili kargo sistemi. Vizeleri beklerken balık pazarına uğradık rezil ötesi bir balık, kötü ve yavaş servisle balıkları yiyemeyip yan masada oturan uzak doğulu arkadaşlara tabağı uzattık onlarda tokmuş fakat paket yaptırıp pansiyona götürürüz diyince en azından çöpe gitmiyeceğine sevinip pasaportları almaya gittik.

Aynı belgelerle aynı sekilde shengen e başvuran evli iki insandan birine 90 gün kalış diğerine 45 kalış layık gören sevgili konsolosa sevgilerimizi gönderip tekrar teknemize döndük. Bilgisayardan film izlerken zaman zaman gök gürültüsünden kendimizi bile duyamadığımız bir gece geçirdik.

Teknede ki tuvalet elektirikli fakat suyu bastıkdan sonra tekrar doluyordu bu boş günüde onu tamire ayırdım. Tuvalet su hizasına çok yakın olduğu için geri geliyor diye düşünüp boruya yükseltip araya bir küresel vana koymaya karar verdim. Yeke marin küresel vana ve ıvır zıvır için 47 lira isteyince anladım göcek in pahalı bi yer olduğunu.

Seyire çıkarken sadece o vanayı kapatıyorum çünkü diğer vanayı kapatmak için tüm depoyu kaldırıp faraş tahtalarını çıkarmak gerekiyor sanırım böyle daha kolay olacak.

Akşama doğru Olcay '' hadi bi serserilik yapıp eve gidelim '' diyince üçbeş parça tavuk ve şarap kapıp muhabbetle güzel bi aksam yemeği yedik. Gece boyunca yağmur hiç ama hiç durmadı

28 aralık pazar günü

Yağmur ve rüzgarın durulması ile marmarise doğru rotamızı çizdik toplam 46 mil yolumuz var. Sabah 5 buçukda uyanıp camii hocası kontrol edip tekneyi netaladık. Çıkışımız 0615 i buldu Göcek adasını bordaladığımızda hava aydınlamıştı, sanırım bi gece önceden kalma dalgaları baş omuzlukdan alarak 1900 devir 5knot hızla yola başladık. Hanım içerde uyuyordu bi süre sonra kalktı havuzluğa geldi toplanırken deniz tutmuş biraz havuzlukda daha rahat etti. Biraz hazırlıksız çıktık yola bu sefer yemek için birşey hazırlamamıştık ama bi kutu dolusu kuru pastayı katık edip sallan yuvarlan yola devam.

Sanırım akıntı bizi biraz ettirdi zaman zaman hızımız 5.5knot u buldu.

Körfezden çıktıkdan sonra düz bi rota ile yıldız adası pruvada ilerlerken rüzgar bi anda kaçak yaptı cenova artı makina ile 1 saate yakın hızımız 6knot olacak sekilde seyirettik. Bir yandan çıkış işlemi yaptıralım mı yoksa direkt mi Rodas a geçelim düşünceleri ile Marmarise ilerledik. Çıkış işlemi bize en az 2 - 3 gün kaybettirecek çünkü önümüzdeki hafta hep fırtına. Tam orta yolda Rodos u 36 mil Marmarisi 34 mil ölçtüm. Bi an kendimi kandıramadım ve rotaya sadık kalarak ve ara ara Rodosu keserek Aksazı bordaladık. Vira demirde dikkat ibaresi bulunan kayalıkları bir türlü göremedim, kerterez aldım, dürbünle baktım, eğildim kalktım göremedim. Marmarise 10 mil kala aşçıbaşı havuzlukda, Bora içeride uyuya kaldı. Hava oldukca güzel ben herzaman ki gibi otopilotu saklandığı yerden çıkartmadığım için düm düz rotada dümen tutuyorum. Bari lastikle bağlayayım diyorum lastiklerin hepsinide dolaba kaldırmışım. Çok düzenliyim ya bi onlar batmış gözüme. Üstümde mont iki polar ve tshirtle biraz terliye terliye yıldız adasını bordalayıp marmaris kanalına girdim şükğr ekip uyandıda üstümü çıkarabidim. Rüzgar düştü makina 2000 devir hızımız 5.5 knot yaklaşıyoruz ama aklımda hep giriş çıkış işlemleri acentalar, liman başkanı vb.  işlemlerini nasıl halledeceğim var. Marmaris te izbilmem yol bilmem. Aklıma Hakan abi geldi aradım abi böyle böyle ben Marmarise yaklaştım varmı tanıdık bize yol göstercek dedim. Biraz işim var birazdan ararım dedi. Peki dedik devam yola aklımda deli sorular...
Bizim üniversite sualtı topluluğu Marmarise dalışa gelmişler onlar aradı limanda buluşalım diye deviri 2100 devir yapıp hızımızı piskolojik olarak arttırdık
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Kanal 06 dan netsel marinayı çağırdık sağolsunlar bekliyoruz dediler. Telefona bi baktım ki Hakan abiden bi mesaj şu numarayı ara yardımcı olacak arkadas dedi, aradım beyefendi bi ses bende geliyorum limana yardımcı olurum dedi peki dedik girdik limana kapıda karşılandık hoş bir hoşgeldinizle bizi şehire yakın bir iskeleye aldılar fakat Kaş marinadan sonra iskele araları çok dar geldi gözüme. tonuzu aldık gerdik halatlarımızı verdik. Doğru ofise bi yandan kendime kızıyorum niye geldim buraya direk gitseydim Rodosa şimdi bi ton para vericez falan diye. Gecemiz yaklaşık 100 liraya geliyor bizim düğünde takılan bi çeyrekler birer birer netsele...


Beyefendi aradı nerdesin ben geldim diye tanıştık kızdı bey dememe Ömer abi yeter dedi peki dedik. Teknenin kıçında fotoğraf çekti siz bana Hakan'ın emanetisiniz artık bu benim teknem siz benim kardeşimsiniz dedi. Hemen Salpa Marin Tugay Bey ile tanıştırdı, Tugay bey ne sıkıntınız varsa ben yapacağım söyleyin hemen mudale edelim dedi.
Aman abi yapmayın falan derken aralarında pazar pazar aradın bak seni nasıl utandıracağız dediler heralde. Yarın belgeleri verin ben hallettireceğim diyen Tugay bey gelin yemek yiyelim diyen Ömer abi bize Rodos u unutturdular.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi neta edip biraz dinlenirken Ömer abi hadi bekletmeyin Nil' e gelin diye ültümatom verdi peki dedik masa ağır ilk öğrendiğimiz masanın GEZGİN KORSAN masası olduğu. Yazılarını yıllardıri okuduğum Kaan bey ve eşi Gamze hanım, Ömer abi, Dertlerimizin çaresi Tugay bey ve eşi bizlere Gezgin korsanı anlattılar, öğrettiler bu platformun ne kadar güzel ve önemli olduğunu gösterdiler. Yedirdiler, içirdiler. Biz anlattık dinlediler onlar anlattı bi öğrendik. İyi ki tanıştık teşekkürler Hakan Tiryaki, Ömer abi, Tugay bey, Kaan bey ve Gamze hanım
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


  Kaan Erdem
•   S/Y Dimple
•   Gezgin Korsan
•   
•   
•   İleti: 1.560
•   Marmaris Netsel Marina
•   
o   
•   
 
Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #16 : Aralık 29, 2014, 23:58:02 »
Sevgili Mertcan ve ekip,
Hoş geldiniz ne iyi ettiniz.
Saat 16.50 de teknede otururken Ömer Korsanım aradı, hadi hemen gel Nil Balık ta bekliyorum dedi. Oppss abi bi dur tamam Gamze çarşıda ben onu arayayım falan derken kendimi Nil Balıkta buldum .Önce Ömer ile kucaklaştım sonra karşısında Ömer Turgay bey ile tanıştık.(Gecenin ilerleyen saatlerinde ne çok ortak dostumuzun olduğunu keşfettik) Bizim 2.Kaptan benden önce gelmiş, kısa süre sonra Ömer Turgay beyin zarif eşi de bizlere katıldı bu arada bizde Hakan Tiryaki korsanımın emanetleri hakkında bilgi sahibi olduk. Tabii malum beyazlayan sıvıları eşliğinde. Akabinde 3 gepgenç enerjik korsanımız geldiler ve masamızı şenlendirdiler. Uzun , keyifli bir akşam oldu. Sağ olasın Ömer Kutay :-)
Bu arada sevgili Mertcan bugün 3 kez teknenize geldim ama size denk gelemedim. Ge-Ko flamanız hazır, yola gurcataya çekmeden çıkmak yok :-)
Unuttum dün akşam söylemeyi yılbaşı akşamı burada olursanız Marina da yaşayan tekne sahipleri olarak "Sailors Point'te " potloc" ta olcağız. Gelecek olursanız kuralları anlatırım
Sevgiler yan pontondan :-)


  Hakan Tiryaki
•   S/Y Yengeç Tırhandili
•   Gezgin Korsan
•   
•   
•   İleti: 1.146
•   Kaş
•   
o   
 
o   
•   
o   
 
Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #20 : Aralık 30, 2014, 03:40:48 »
Her işte bir hayır varmış. İki sene bedava GEKO'luktan sonra bir ucundan başladın sende yazmaya. You are not allowed to view images.Register or Login
  Kayıtlı
"Clouds and winds and oceans
I chose my fate to be...


Pazar günü güzel bir karşılama ile girdiğimiz marmaris bizi 5 gün bırakmadı. Netsel marinada eksiklerimizi gidererek, etrafı gezerek, ıslanarak bolca yürüyerek zaman geçirdik. Netsel marinaya ilk girişimizdi bizden sonra uğrayanlara not bırakmak gerekirse; marina şehrin merkezinde eğer imkanınız varsa d veya e iskelelerini tercih edin alfabenin sonuna gittikce yürüyeceğiniz mesafede artıyor. Marinadan internet kullanmayı kesinlikle düşünmeyin veremiyorlar ''  aa bizce sorun yok sorun kesin sizdedir '' gibi cevaplar veriyorlar, biraz üstelerseniz kabul ediyorlar ama çözüm yok. Rüzgar varsa duş almayı düşünmeyin içerisi çok soğuk duş perdesi ile sürekli bi kavga etmek zorunda kalıyorsunuz. Ne eksiğiniz varsa tamamlayabilirsiniz çok sayıda yapı market ve deniz marketleri var fiyatlar makul. Fırtınadan önce karşılıklı iskelelerde ki tekneleri birbirine bağlıyorlar girerken ve çıkarken mutlak palamar çağırmak gerekiyor. Genellikle botla tek kişi geliyor teknede tek iseniz haber vermek gerekebilir.
Nasıl olsa Netsel Marinadayım çıkarken depoyu doldurur çıkarım diye düşünmeyin marina içinde Opetin mazotu yok.


*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #1 : Şubat 04, 2015, 14:37:01 »
Marmaris sonrası plan Rodosa geçmek fakat hava izin vermiyor bizde zorlama peşinde değiliz bekliyoruz, Yılbaşı akşamı Marmaris'te olacağız Kaan abi ve Gamze hanım bizi kendi aralarında düzenledikleri eğlenceye davet ettiler. Kurallar basit herkes yemeğini ve içkisini alıyor, hepberaber sohbet edelerek, eğlenerek tombalada şansını deneyerek güzel bi aksam geçirdik. Yılbaşı günü ve ertesi gün fırtına uyarısı olduğu için liman başkanı çıkış vermedi boşta kalan günümüzü arkeoloji müzesi ve Marmaris sokaklarını gezerek değerlendirdik.
2 Ocak Cumartesi günü çıkış işlemlerini yaptırmak için gümrük iskelesine doğru yola çıktık ve çıkarken mazot almak için uğraştıysakda başarısız olduk. Deponun yarısı dolu ama havalar çok karışık tam doldurmak güven verecek fakat Netsel bize mazotuda veremedi. Gümrük iskelesine giderken birkaç benzinliği aradım fakat 40- 50 litre için olumsuz cevap aldım.

Gümrük iskelesine bordaladık iskele 2 metre kadar yukarıda kaldı kocaman lastiklerden tırmanarak çıkabildik. Acentamız Cino işlemler için 120 euro istedi normalde 160 euro ya yapıyormuş. Kısa bi hesap yaptım üç kişi yurt dışı çıkış harcı 45 lira transitlog 35 lira ıvır zıvır dosya 15 benzin yaktı falan filan toplam 100 tl. 330 -100 = 230 tl sanırım net kar.

Bu verdiğimiz paranın içinde  kendisinin motoru ile gümrükden çıkıp bidoncu bulup 40 litre mazot alarak ve kendisinin üstünü biraz pisleterek kendisine taktim ettik. İşlemler kısa sürdü fakat elimizde bidonlar kapıdan girip güvenliğe selam verip free shopların parlak spotları altında yürümemiz biraz komik oldu.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

He birde fatura kesti %18 onunda masrafı var tabii.

Saat 11 gibi eksik mazotu tamamladık ve marmaris boğazına doğru dümen tuttuk. Rota neredeyse düz hava 3-4 bofor yolumuz 24 mil yaklaşık 5 saat sürecek eğer hava yükselirse alternatif rotalar hazır. Yıldız adasını arkamızda bıraktığımızda çok düşük solugan ve kıç omuzlukdan hafif rüzgarla hızmız 5 knot. Kadırga burnunu geçince rüzgar arttı cenova full ana yelken camadan vurulu hızmız 4,5 rotamız 193 derece ve yaklaşık 4 saatlik yolumuz var. Yılbaşı gecesi için yapılan makarna salatası çok müşteri bulamamıştı bizde öğlen yemeği niyetine onu hallettik. Rodos gözle gözükmeye başlayında rüzgar ve dalga arttı baş omuzlukdan dalgaları karşılayıp limana yaklaşırken hızımız 6 knotun üzerine çıktı son 2 mil oldukca çalkantılı olduysada kazasız belasız limana iki geyik heykeli arasından 1700 devirle girdik. Hız düşünce teknenin kontrolü kayboluyor liman yarıyarıya boş içerde bi tur atıp uygun yer belki bi görevli bakıyoruz. Boyumuza göre iki tekne arasını kestirip kıçtan kara yanaşmaya karar veriyoruz. Irgatın kontrolu havuzlukta baş tarafta bi kontrol yok ırgat sadece atıyor ve çekiyor, kastanyola, fenerlik vb birşey yok. Havuzlukdandan bakıldığında ırgat ve zincir gözükmüyor üzerimizde taşıdığımız bot görüşü kapatıyor. Bir kişi başta bir kişi kumandada duracak yada botu suya bırakmak gerekiyor. Derinlik 3 metre limanın ortasında zinciri sermeye başlıyoruz ama nazlı ırgat o kadar yavaş ki nekadar yavaş tornistan yol versemde ancam 20 metre zincir seriyoruz rüzgar başımızdan geliyor, limana 4 metre kala demir saplanmış şekilde kalıyor bir kaç metre daha serip zincir deste vaziyette limana halatları veriyoruz makına 1100 devir tornistan ve yaklaşmıyoruz demir tutturmanın sevinciyle 1500 devir yok verince demir yeter diyip tutmayı bırakıyor, 3 deneme yaptıysakta demir tutturamadık 4 denemede tutturup bir tanede tonoz halatı bulunca belgeleri alıp İslemleri tamamlamak için limanda yürümeye başladık buzlu camlı port otariti abilerin kapısı çalıp içeri girince biraz şaşırdılarsada 15 euro muzu alıp bizi gümrüğe yolladılar gümrük tam ters tarafta büyük limanda yürümek 10 dakika sürüyor. Gümrük de oturan genç görevli gülümseyerek işlemelerimizi tamamlayıp 45 euromuzu aldı 6 aylık sürede personel değişikliği vb hiç bi durumda para ödemiyeceğimizide ekledi.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneye dönüp Rodosun boş sokaklarında bir tur attık. Eski şehir ve kale bölgesi tamamen ölü. Şehrin yeni bölümüne yaklaştıkca insanlar ve dükkanlar artıyor. Kısa bi tur sonrası acıkan karnımız ve özlemimizle Koykos cafeye girdik fakat boş sokakların aksine Koykos tamamen dolu özür dileyerek 10 dakika barda beklettiler.
Koykos aynı Koykos güzel, kaliteli, lezzetli ve ucuz.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şimdilik durumlar bunlar herkese selamlar
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #2 : Şubat 04, 2015, 19:38:07 »
Rodos limanına iskele tarafa bağlandık, panolarda su ve elektirik mevcut direkt bağladık. Rüzgar hep kafamızdan yer yer 20 knotun üzerinde esti ve hava hep kapalıydı. Bağlı olduğumuz yerin hemen arkasında eski yel değirmenleri var buradan merkez yürüyerek 10 dk sürüyor, liman çıkışında benzin istasyonu var aksam 8 e kadar açık otobüs duraklarının hemen yanında mazot 1,24 euro. Demir tuturmak zor oldu en sonunda sualtında bir halata taktık ince bir tonuz vardı onu aldık. Limanını girişinde 6-7 40 feet üstü yelkenli bağlı sanırım charter firmasına ait boşta oldukca fazla tonoz var ama soluğan alıyor bizim durduğumuz yer nitekim daha az sallanıyordu. Panoda elektirik bizim fişe uymadı (16A) yedek getirdiğimiz fiş ve uzun kablo ile elektirik aldık.

Kale içinde dükkanlar kapalı, şehrin yeni tarafında mağazalar 3 de kapatıyor bazıları 7 den sonra tekrar açıyor. Büyük giyim mağazaları, pitacılar, barlar, cafeler açık.



Müzeler 3 de kapanıyor. Pazar günü hariç süper marketler açık. Mekanlarda bira 33cl 3-4 euro, uzo 20 cl 6-10 euro. vending machine de bira 33cl 0.70 - 1,5 euro su 0.50 euro.

Liman ücreti almaya kimse gelmedi. Port police ödediniz mi diye sorunca hee dedik
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rodos Wifi her yerden çekiyor ücretsiz teknede içeride otururken internete rahat ve hızlı erişebildik. İnternet hava durumunu kontrol etmek için gerekli oluyor. Her cafede internet var genel olarak içecekler 3 euro

Havayı kontrol ettik ve eğer pazar çıkmazsak bir hafta Rodos da hapis kalacağız, havanın bir gün uygundu.

5 ocak 2015
Saat 9 da tekneyi netalayııp seyire hazır hale getirdik.Eksik mazotu tamamladık, azalmış suyu doldurarak tekneyi dengeledik. Sanırım tasarım hatası mazot pis su tankı ve depo iskele tarafta karşılığında sadece su tankı var su azalınca da tekne biraz iskeleye yatıyor.  Takılmış olan demiri dalarak kurtarıdık sualtında yatay geçen bir 22 lik halata takılmış. Rüzgar kuvvetli olduğu için manevra ile denemedik 3 metreye serbest dalarak takıldığı yerden kurtardık. Pazar günü olduğu için ekmek bulmakda zorlandık güzel bi kahvaltı ardından saat 1115 de marşa basıp rahatca avara olduk.
Rüzgar baş omuzlukdan alarak bozukkaleye doğru yol almaya başladık. Toplam yol 25 mil sancak tarafımızdan Blue Star Ferry iskele tarafımızdan kuru yuk gemisi rahatca geride bıraktık.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 1,5 saat sonra hava artarak dalgalar kırılmaya başladı. Bozukkale ye yaklaştıkca rüzgar ve dalga arttı. Hızımız 5,5 dalgalar baş omuzlukta biraz ıslanarak yavaş yavaş yol alıyoruz. Yola çıkmadan tuvalete gitmek havuzluğa su, çubuk kraker, ıvır zıvır çıkartmak seyir boyunca rahat oluyor. Tam Bozukkaleyi bordaladığımızda simi tarafından türk sahil güvenliği oldukca süratli çıktı sanıyorum hızı 30 knotın üzerindeydi çok geçmeden dalgaları karışık denizler oluşturdu. Pruvamızı Datça ya doğru çevirdiğimizde deniz oldukca düştü. Dalga ve rüzgar kolayımıza gelince camadanlı cenovayı tam açıp ana yelkenide hisa ettik.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Demir atmak ayboçi ile çok zor çünkü inanılmaz yavaş, demir dibe ulaşana kadar teknenin başı kaçıyor ve maynalarken manevralarda üzerine çok yük biniyor. Bende çözümü limana girmeden önce derinliğe göre yeterli miktarda zinciri baş üstüne dizmekte buldum. 20 metre zinciri akış yönüne göre yan yana dizip, demiri de halatla bağlayıp hazır etmek tehlike anında veya manevra için daha kolay.

Simiye ilk girişimiz limanda kısa bir tur atıp kafelerin olduğu tarafa yanaşmaya karar verdik. Derinlik 12 metre ama bu liman için herkes dikkat demişti dip halat ve zincir dolu. Limanın ortasınada toristanla 20 metre zincir bırakıp sonrasında ırgatla tam 40 metre zincir serdik. Zinciri kırmızı ve beyaz olarak isaretlemek çok yararlı oldu.Burada da görevli veya yardımcı olacak kimse yok ama bu sefer demir çok iyi tuttu halatları varagele alıp rahatça yanaştık. Yanaştığımız yer tam canlı yayın kamerasının önü bir yanımızda balıkcı bir yanımızda tur teknesi vat. Balıkcı baştan kara kıçında 4 tonoz var ve kıyıdan oldukca uzak, gezi teknesi karaya 4 denize 2 halat vermiş oda iskeleden uzak, bu işte bir şey var diye düşünüp temkinli olmak lazım.
Port polise kadar yürüyüp kapıyı uzuun uzun çalıp damgamızı vurdurduk çıkışta yine gelin dedi.

Simide sahilde 3 kafe açık, köprünün yanındaki fırın 3 e kadar açık, deniz malzemeleri satan 2 dükkan var 3 e kadar açık, kafelerin interneti azda olsa tekneden çekiyor. 3 tane süper market biri 1930 kadar açık

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pazar günü aksam teknede yemek yedik hava sakin ama aksama doğru yağmur başladı, film izliyip erkenden yattık
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fethiye de 5 litresi 17 lira olan ispirtoyu pahalı diye almamıştım burada 330ml 1,20 Euro.
Sabah erkenden kalkıp tekneden yavaşça çıktığımı düşünüp simi limanını bir uçtan bir uca yürüdüm. Limanda turkcell 3g vodofon 2g çekiyor. Limanı u şeklinde en uçta benzin istasyonu var içinde bir görevli var önünü büyük kırmızı usturmacalarla beslemişler. Diğer uç çekek yeri, halat, bidon, balık malzemeleri vb alınabilir. Fırında ekmek 1 euro, minibusle mandalinacı gelmiş limana 1 kilosunu 1,20 euroya aldım. Tuvalet için cafeler dışında sanırım bi seçenek yok bilen varsa ve tarif ederse sevinirim. Teknede kahvaltı sonrası simiyi gezmeye başladık
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2015, 19:49:47 »
Akşam yemeğini teknede menüde patates yemeği, turşu ve salata vardı, liman içinde rüzgar olmamasına ragmet soluğan arttı şimdi anlaşıldı yunanlı abilerin neden böyle bağlandıkları. Yemek sonrası tekne sallanmaya başladı yanda duran balıkcının tonozlarının bir tanesi sualtında ek yapıyordu demirin taraması olasılığına karşı botu suya indirip ordan bir halat aldık.
Elektrik almadık invertör bağlı, bilgisayar, telefonlar ve ışıklar açık sarj 11,7 oldukca iyi olmadı makina çalıştırırız.  Gece sallantı oldukca fazla tekne limanda dans ediyor, kıç halatlarını çiftledik başa açmaz aldık sallantı dışında sıkıntı yoktu yatmadan hanım bir emedur aldı oldukca rahat uyumuş.
6 ocak 2015
Sabah tekneye birisi bağırdı bugun kutsal günmüş tam durduğumuz yerde tören yapılacakmış, peki dedik.
Tonoz, kıç açmazlar, baş açmaz yan tekneden aldığımız halatları topladık rahatca demir aldık, biraz yana bu sefer 50 metre zincir sererek yanaştık , demire bosa, kıç halatına tekerlek, baş açmazına yay ekledik. iskeleden suya inen bir halata ek yapıp tonoz aldık.

-----hava düşene kadar buradayız sonrasında türkiyeye giriş yapıp havaya bağlı olarak kuzeye doğru yükseleceğiz, eğer bilgisi olan birileri varsa ve cevap verirse sevinirim, Datça limanı nasıldır barınılabilir mi? Martı marinada giriş çıkış kapısı, gümrük var mı?

-----Erhan Bayar;
Datça limanından başka gümrük ve giriş yapılacak yer yok. ya Marmaris'e döneceksiniz ya da Datça'dan girişi yapacaksınız. 3i seçenek ise Bodrum.

-----Hakkı Algın;
Mertcan korsanım, Simide Manosun önünde kıçtankara olsaydınız daha az solugan alıdınız. Datça limanı özellikle kuzeyli havalar için barınılacak uygun bir limandır. Cumartesi pazarı vardır. Datça tüm ihtiyaçlarınızı temin edebileceğiniz büyük bir yerleşkedir. Giriş çıkış yapabilirsiniz , limanın hemen karşosonda Knidos yatçılık size yatdımcı olabilir. Martı marinada ve Bozburunda giriş yapamassınız. Kolay gelsin.

Güngörmezler;
şuan manos da yemek yiyiyoruz fakat dalga koya tam karşıdan giriyor, manos önünde ki balıkcılar bordadan alıyor ve daha çok sallanıyorlar, datca da bir arkadasım var tonoz oldugunu söyledi, bir gece antalyaya gitmem gerekiyor sizce konaklanabilirmi ?

-----Hakkı Algın;
Mertcan korsanım, Datçada tonoz yok. Tekneler diğerinin demirini kaldırabilir, bırakıp gitmeni önermem  , Selimiye iskelesine veya Martı marinaya bırakmak daha mantıklı.

Güngörmezler;
7 ocak çarşamba
Simi limanında 2 gün dayak yedikten sonra yola çıkmaya karar verdik ama sabah sıcaklık sıfırın altında bir süre küçük fanlı ısıtıcıyı çalıştırıp kemiklerimizi ısıttık, teknenin içinde ayakta durulamıyor sallantıdan tüm yıldız rüzgarı içeride patlıyor armada uğulduyor. Karaya çıkmak başlı başına bir iş liman sular içinde tekne 1,5 metre yükseliyor iniyor... Dün feribot yanaşamadan gitti. Çıkış işlemleri için port otoritiye gittik bizi polise yolladı, çıkış yaparken ilk ona uğranıyormuş. Çaldık kapısını polisin suratı asık biri çıktı bön bön bakıyor sonrasında konuşma aynen şöyle oldu;
Güngörmezler- uygunsanız çıkış işlemi yaptırmak istiyoruz
Polis - niye?
Güngörmezler- liman çok rahatsız vede türkiye de işlerimiz var.
Polis- nerelisiniz?
GG- türk
Polis - hepinizmi?
GG- evet bir sıkıntımı var ?
P- Göster belgelerini
GG (  eldeki tüm belgeler transit-log pasaportlar, liman cüzdanı teslim ediliyor )
polis buradan sonra çirkinleşmeye başladı-- Uzun uzun pasaportlara bakıyor, transit-log u eliyle itiyor, pasaportu cihazda tarayıp kendi kendine yunanca konusuyor ve sorguya başlıyor
- Nereden geldiniz? niye geldiniz? kışın ne işiniz var, ne iş yapıyorsunuz, nerede kalıyorsunuz....
- Kibarca tüm sorulara cevap verip tekrar niyetimizi tekrarlıyoruz ''rica etsek çıkış mühürünü vurur musuz?
- Polis tekrar aynı soruları tekrar tekrar şaşıtmalı sormaya başlayıp ekliyor şuan illegalsizin bu adada size ceza yazacağım!
- Kibarlığımı koruyarak tekrarlıyorum '' beyefendi girişi rodosda yaptık elinizle ittiğiniz transit-log a bakarsanız anlayacaksınız, pazar günü bu ofise uğradığımızda bizimle işiniz yok port polise gidin dediniz şimdi neye dayanarak ceza diyorsunuz.
p- ( transitloga hızlı bi göz atıp tekrar yunanca konuşmaya başlıyor, haraketler fevri ve sinirli bi şekilde tekrar pasaportları cihaza koyup anlamsız anlamsız haraketlerde bulunuyor) Ben anlamam bu belgeler benim için değli siz bu adada kaçaksınız nerede duruyorsunuz ? Bak burada mühür var mı yok ben anlamam ceza yazacağım?
GG- Beyefendi Rodos da portpolis, gümrük, ve tekrar polise uğradık işlemlerimizi siz kadar olmasın iyi insanlar yaptı aha belgeler aha ödenen paralar, simiye geldik pazar günü buraya uğradık bizi port a yolladınız port polis güzelce işlerimizi yaptı iyi tatiller diledi. 3 gündür tüm ada halkının önünde dua ettiği tekne biziz, her gün limanda adada gezdik sen neden bahsediyorsun ?Bu benim hatam değil ara sor arkadaşını pazar günü ( bu arada kapı çalıyor fakat polis abi istifini bozmadan kavgaya devam ediyor).

Konuşmalar yüksek sesle devam ediyor...

P-     Nereden geldiniz?
GG-  Rodos
P-     ne aman ?
GG-  Söyledim ya PAZAR günü
p-     Rodosdan ne zaman çıktınız?
GG-  Söyledim ya PAZAR günü
P-     Aynı Gün mü yani
GG-  Eveeet!
P-     Burada kaşe yok!
GG-  Bana ne bundan yahu ara Rodosu onlara söyle
P-     Niye pazar günü buraya gelmediniz? (polise )
GG-  Yahu geldiik dedik ya resmi giyimli şu boylarda biri vardı şöyle böyle dedi
        ( Hışımla nöbet çizelgesine bakıyor, cep telefonundan birini arayıp sinirli sinirli konuşuyor tek anladığımız RODOS,SİMİ,TÜRKİYE oluyor. Tekrardan aynı saçma haraketler, pasaportun boş sayfalarına bakmalar kaşeleri kontroller... )
P- Senin adın ne ?
GG- Mertcan
P- Daha önce Yunanistana geldin mi? ( elinde benim pasaport )
GG- Evet
P- Bak Kastellorizoya gitmişin buraya da kaşe vurmuşlar, demek ki sen bu işi biliyorsun sana ceza yazıcam.
GG- Beyefendi! Evet feribotla gittim çıkışta pasaportumu bana uzattılar, oradan da uçakla Rodosa geçtim çıkarken yine feribotda aldım pasaportu bu benim hatam değil senin hatan!!
En sonunda,boş kağıtlara hızlıca kaşeyi vuran polis, istemeye istemeye pasaportlara kaşeyi vurdu

Daha önce karşılaştığım tüm yunan devlet görevlileri ilgi alaka, sohbet, ikram, mekan tavsiyesi verirken bu abimiz bana polislik mesleğinin inceliklerini anllattı.

Kaşeyi vurunca elinin tersiyle pasaportları ittirdi ve yineledi bir daha ilk polise uğrayın.
Ulaaaaannnn ilk sana geldik ya zaten demedik peki diyip kapıyı açtık kapıda bizim pazar günkü polis elde pitalar kapıda bekliyor selamlaşıp hatırlarmısın pazar günü geldi k bize iyi tatiler diledin giderken uğrayın demiştin, Gülümseyerek evet diyor. Sonrasında anlamadığımız yunanca konuşmalarla kapıyı çekip olay yerinden uzaklaşıyoruz.

8 ocak perşembe
Liman sadece kuzeyli havalarda rahatsız oluyormuş bizde bulduk o havaları, kıçımız limandan 2 metre kadar açık palamar halatları 12 lik 3 kollu örgülü, koltuk halatının tekinde araba lastiği bağlı diğerinde yay var, zincir 50 metre serili birde tonozumuz var, tekne hiç biyerden kasılı değil içinde yayık ayranı gibi sallanıyoruz.
Sabah 7 de alarmlar çaldı, armada rügar uğulduyor ona alıştık, ayağa kalkmak zor, windguru simi yi 24 sağanaklarda 32 knot gösteriyor, datça 22 sağanaklarla 26 knot yıldız ve çok soğuk sanırım kar soğuğu.
Tekneyi netaladık biraz dağılmışız güvertede her tip her boy halat mevcut. Hem soluğan hem rüzgar tüm gece direk ve arkadaşlarıyla  (mandar, balon mandarı vs... )  başarılı bir konser verdiler. Rotayı Selimiye iskelesine çizdik toplam yol 17 mil tabi düz gidebilirsek, binbir cambazlıkla karaya çıkıp kahvaltı için fırına gittim dönüşte su üstünde bir can yeleği buldum, tenerife limanlı olan bir gemiye ait tekneye dönüp kanal 12 den sahil güvenliğe bildirdim pek sallamadılar bizde bismillah diyip bastık marşa. 3 gün aküleri kullandık voltaj 11,3volta düşmüştü sorunsuz marş aldı makina. Rahatlıkla demiri toplayıp yavaş yavaş limandan çıktık tüm rüzgar tam suratımızda çivi gibi batıyor, simiden çıkana kadar deniz yatık fakat soğuk ve hızlıydı. Kahvaltı ardından ne olur ne olmaz diye birer antiemetic hap alıp simiyi pupada bıraktık çok geçmeden rüzgar hızını arttırıp bizi ıslatmaya ve hızımızı düşürmeye başladı, rotadan şaşıp rüzgarı ve dalgayı baş omuzlukdan alarak dik açı ile yükselmeye çalıştık yaklaşık 1 saat boyunca ıslanarak baş kıç vurarak yükseldik. Hisarönü körfezinin ortalarında dalgalara kıç omuzluğumuzu verince seyir nitekim rahat oldu. Körfez içinde deniz daha yatık rüzgarda daha düşüktü. Dümen tutarken ıslanan eller çok üsüyor böyle havada oto pilot çok sağlıklı tutamıyor çözümü kışlık motor eldivenlerinde buldum biraz kaba oluyor ama hem sıcak hem kuru kalıyorum.  Yol boyunca sadece bir gemi gördük sağ olsunlar rotalarını biraz sancağa çevirdiler, bizde ıslanmadan rahatca geçtik.
Toplam 17 mil yolu 3,5 saatte aldık, yelkenler biraz eski sağanaklar çok kuvvetli olduğundan yelken açmaya cesaret edemedim, yanımda birileri olunca biraz daha temkinli oluyorum sanırım.Yolun tamamında 2100 devirle gittik hiç yol kesmek zorunda kalmadım, kontrolsüz düşüşler yaşamadım. Suan selimiye iskelesinde bağlıyız tonoz var elektrik ve su var ttnet wifi var 2 bakkal, migros, kasap 1 lokanta açık iskele neredeyse dolu biz yine en küçük tekneyiz. Hava 1 derece.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
En küçük tekne hep biziz!
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





*

    T. A.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2015, 19:57:47 »
Takibe devam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2015, 20:17:08 »
  -----Nur Gökçeoğlu
İyi seyirler Mertcan korsan. Peki Selimiye'deki belediye iskelesinin bağlanma ücreti nedir?

-----Teşekkürler, gelip kimse birşey istemedi ama panoda güneşten yanmış bir yazıda 0-12 mt 60 lira yazıyordu, birde iskele çıkışında tuvalet, duş, çamaşır makinası vardı ama pis ve bakımsızdı kullanamadık

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mariner saatte 1 ben yarım litre yakıt tüketiyorum Not: Dalgıç adam balık yakalamakdan ne anlar...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

11 ocak
Selimiye -Datça
Toplam yol 20 mil oldukca sakin bir denizde geçti, üç gün önce bizi zorlayan deniz yerine sakin, düz ve masmavi bir deniz vardı. İlk defa botu arkamızdan çektik hızımızı çok az azalttı ama baş taraf boş olduğu için hem görüş hemde hareket kabiliyetimiz arttı. Bot baş tarafta dururken tramolalarda halatlara hep çapariz veriyor buna bir çözüm getiremedik. Hava sakin olduğunda seyir eğlenceli oluyor hem birşeyler içip hemde müzik dinliyoruz. Rota üstü tertemiz sıglık ve benzeri oluşum yok sadece Datca girişinde sancakda bir ada var ama gözle rahat seçiliyor. Bu sefer serdümenimiz Ottoman adını verdiğimiz Navico Tp100 Otoplottu, ne karnı acıktı ne çişi geldi nede rotadan çıktı 
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Liman girişi rahat ama liman hemen hemen dolu sahil güvenliğin yanında ki iskele yelkenli teknelerle dolu aralarına girmeye çalıştık ama her taraf halat dolu giremedik. Cafelerin olduğu taraf adeta örümcek ağı gibi her tekneden ona yakın halat çıkıyor, balıkcıların durduğu tarafta kendini limancı olarak tanıtan birinın yardımıyla iki piyadenin arasına girdik demiri Rodos da olduğu gibi bir şeye taktık bu güven veriyor ama suya girme fikri insanı biraz üzüyor. Yanda duran balıkcı bir tonoz halatı uzattı ve lodos geliyor dikkat dikkat diye uyardı. Liman çok karışık her yer halat her yer terkedilmiş tekne dolu. İskelede panoda elektrik var su yok. İnternet Marmaris wifi çekiyor ama bağlanamadık. Görevli çıkarken uğrayın makbuz keselim dedi bakalım süprizi ne kadar olacak. Akşam dalgıç arkadaşım Alferd uğradı yerimizin olabilecek en güzel yer olduğunu söyledi içimiz rahat bir akşam geçirdik, giderken eli boş kalmasın diye kirli çamaşırlarımızıda götürdü sağolsun. Derinlik 3,5 metre tüm gece rüzgar bordadan geldi fakat çok sallanmadık 2 gün lodos ve yağmur var burada bekleyeceğiz. Herkese iyi haftalar
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

,Datça bizi çok yordu son gece içerisi çok soluğan aldı limandan 3 metre açıkta durmak zorunda kaldık ve 2 gün yağmur hiç durmadı.  Demiri alamadık biz iki ayrı demire takmışız bir balıkcıda bizim zincirin üstüne zincir döşemiş ayırmak bir saatimizi aldı. Palamarları toplarken limancı uğradı günlük 50 lira istedi benim salakca gülmemden anlamış olacak ki siz 40 olamadı 35 verin dedi sonunda 30 liraya anlaştık, 3 gece kaldık toplam 60 lira ödedik elektrik sorunsuz fakat su yoktu. Datca'dan yola ancak saat 2 de çıkabildik bu nedenle ancak Palamutbükü'ne gidebildik. Yol boyunca hiç rüzgar yoktu hep makina ile yol aldık. Palamutbükü limanı girişinde balıkcılar yer gösterdi biraz tonoz aradılar bulamıyınca tekneyi limana bordaladık çok rahat oldu. Limanda su ve elektirik mevcut fakat sadece 2 tane pano var elektirik için 48 metre kablo kullandık adaptöre gerek olmadı direkt bağlandık.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Palamutbükünü çok sevdik liman her havaya korunaklı hiç soluğan almıyor, sanki yeni yeni turzimle tanışıyor ve çok bozulmamış gibi,  sahil boyunca restorantlar var 2 tanesi açık biz girmedik, 3-4 bakkal gece yarısına kadar açık, sağlık ocağı var


Tekneyi limana bordalamak inerken binerken rahat oluyor eğer soluğan yoksa tonoz, demir derdi olmuyor ama tek sorun gece boyunca tekneye atlayan kediler. İlk 3-5 seferde korkup tepki verdik sonra alıştık botun altını çok sevdiler.

Öcal Turan-----Güngörmez korsanlar merhaba,
Fotoğrafçı olanınız kim? Şu ana kadar bu forumda gördüğüm en güzel ve yaratıcı fotoğrafları ilgiyle izliyorum.
Tebrikler,selam ve sevgiler.

-----Teşekküler, fotoğrafları eşim çekiyor ve 3 ayrı makina kullanıyoruz. Elde çok fotoğraf var umarım gezi sonrası paylaşırız, Memnun oldum, görüşmek üzere


Bana sorarsanız bir eksiğiniz yoksa Datça yerine Palamutbüküne sığınmak daha mantıklı. Liman rahat elektirik, su ve tuvalet sorunsuz insanların yüzü gülüyor, marmarise minubus var...

Palamutbükünden erken ayrılmayı planlamıştık fakat yağmur bizimle aynı fikirde değilmiş 9 da başlayan sağanak yağmur 11 e kadar hiç ara vermedi. Yağmurda bizim teknenin yolunu bulan kooperatif başkanı bi bağlama ücreti olarak 40 -50  atın diye buyurdu 20 lira uzatıp hakkını helal et diyince biraz bozularak yürüyüp uzaklaştı.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sağanak durur durmaz yola çıktık toplam yol 25 mil tekne ıslak biz yarı ıslak ortalama 5 knot hızla palamutbükünü pupuda bıraktık. Rota üzerinde bulununan Knidos da mola vermek bize biraz vakit kaybettirecekti ve Kos'a karanlıkda girmek zorunda kalacaktık risk alıp durduk. Liman her havaya kapalı, iskele sağlam  dışarıda rahatsız deniz varken içerisi dümdüzdü.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrik ve su yok! Restront kapalı, Müze hediyelik dükkanında iki, giriş kapısında bir diğer limandada üç balıkcı vardı. Kısa bir tur attık ama bu şehri geniş bir zamanda ve okuyarak gezmek lazım, muhtemelen gece konaklamak çok güzel olur biz yola devam ettik.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kos'a 10 mil kala güzelce ıslandık yağmur bizim tüm tuzumuzdan temizledi, yağmur ve rüzgar sıkıntı değil yeterki hava 10 derecenin üstünde olsun.


Kos limanı girişi çok rahat kırmızı ve yeşil fenerler girişi aydınlatıyor fakat kırmızı yanmıyordu. İskele tarafta kalenin yanında boş bir tonoz bulduk rahatca alıp kıçdan kara olduk karşılamaya kimse gelmedi yanımızda 40 feet iki yelkenli var. Bu liman için güvenlik çok sıkı bu limana girerken dikkatli olmak lazım polis ve sahil güvenlik çok sıkı gibi yazılar okumuştum ama girdik yanaştık su kaynatıp çorba içtik kimse gelmedi. Belgeleri alıp port polise gittik şaşırdılar, pasaport kontrole gittik kimse yoktu telefon ettiler 10 dakika sonra geldi soru sormadan kaşeledi, gümrük kapalıydı tekrar port polise gittik kapalıysa yarın yaparsınız hadi iyi aksamlar görüşürüz diye bizi yolladı. Bağlandığımız yer marinaya aitmiş kimse gelip bie şey söylemedi. Yarın hanımın doğum günü bildiğiniz bi yerler varsa bi gitmek isteriz makarna ve pilav diyetini bozacağız yarın   Herkese iyi aksamlar

« Son Düzenleme: Şubat 04, 2015, 20:27:15 Gönderen: Mertcan Kırgız »
*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2015, 20:37:53 »
Sabah marina görevlisi geldi bu limanda bağlama 9 marinada 11 Euroymus dün geceyi saymayı 3 gece için 27 elektrik için ekstra 5 Euro  ödedik

-----Hakkı Algın;
Mertcan korsanım teşekkürler, anılarımız canlandı. Datçadaki sıkıntı mevsimsel. Belediye güneyli rüzgarlardan etkilenmesin diye iskelesini söküyor, geriyede kooperatifin yeri kalıyor. Sizin kaldığınız bölüm kuzeyli havayı daha fazla hisseder, karşı taraf olsaydı daha iyi olurdu ama güneyli havalarda da tersi oluyor. Knidosu fotoğrafdaki gibi hiç böyle bomboş görmemiştim, yazın bırakın iskeleyi, demirlemek için bile yer sıkıntılı olabiliyor. Keyifle takipteyiz. Kolay gelsin.

------Çok sağolun, bir kaç gün buradayız sonra yukarı doğru çıkacağız hala rotamız yok anlık kararlarla yola cıkıyoruz, rüzgar ve liman durumuna göre. Buradan tavsiyeniz olursa çok sevinirim mesela lerosa gidilmeli mi?

------Erhan Bayar; mertcan korsanım bence Leros'a mutlak gidin.

------Mehmet Erem;Bu sıralarda büyük yerleşimler haricinde, Yunan Adaları küçük limanları bayağı sessiz ve sakindir.

Kalimnos ve Patmos ana liman ve şehir biraz hareketlidir. Onun haricinde küçük yerleşimler Kalimnos Vathi, Emborios, Leros pandeli, Lakki, Leros oldukça sessizdir.
Bizim kıyılar biraz daha hareketlidir. Siz güzel rota tutuyorsunuz, aynen devam )))

-------Burası hafta içi çok sakindi, bugün Bodrumdan iki feribot geldi hava güneşli olunca tüm ada agoraya toplandı her yer hareketlendi. Girdiğimiz üç mekandan birinde türkce konuşan çalışanlar var. Liman çok sakin karşı taraf yıldız dan tüm rüzgarı alıyor ve sallanıyor bizim durduğumuz taraf kalenin önü çok rahat şehire 3 dakkida, marinada kalırsanız 15 dakkika yürümek gerekiyor ama duşları ve tuvaletleri çok temiz. Adanın tümünde ücretsiz wi-fi internet var teknenin havuzluğundan rahatca kullanabiliyoruz. Limanda yürürken '' Güngörmezler '' diye selam verenler oldu, takipdeyiz ha diye eklediler. Adada fiyatlar Rodosa göre biraz pahalı, Salı ve Perşembe dışında her gün Bodrum'a feribot var 1030 geliyor 1600 da gidiyor. Dün ufak bir hediye krizi yaşadık ( doğum günü için ) neyse ki bugün çözdük aklınızda olsun kozmetik ürünleri %70 daha ucuzmuş

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cuma & Cumartesi
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2015, 20:50:14 »
Kos adasında sessiz sakin 3 gün geçirdik, ada genel olarak sakin aksam saatlerinede insanlar meydana iniyor gün içerisinde kimseler yok ortalıkta. Genel olarak fiyatlar Rodosdan pahalı marketler ve küçük bakkallardan sebze meyve almak pahalıya geliyor, biz yaklaşık iki  kilometre uzakda ki carrefour a gittik tüm fiyatlar yarı yarıya düşük ama elde torbalarla yürümek gerekiyor. Adını okuyamadığımız bir meyhaneye gittik hiç turist gelmez buraya diye şaşırdılar güzel bi akşam geçirdik sadece meze veriyorlardı iki etli meze 2 20lik uzo 3 bira 25 euro tuttu. Adada her köşede türkce konusuluyor. İletişim çok kolay oldu.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

19 ocak
Sabah 8 de uyanıp sıfara inene bira stoğunu tamamlamak için carrefoura kadar yürüdüm dönüş biraz zor oldu 24 biraya 16 euro ödeyip üç molayla tekneye ulaşmaya çabalarken marina görevlisinin şakacı takılmalarından kurtulamadım. Cuma günü neden pazarlık yaptığımı şimdi anlamış oldu
Yavaş bir kahvaltı, tekne yağ, su kontrolleri derken saat 11 oldu bastık marşa istikamet Kalimnos. Toplam yol 16 mil ve rüzgar arkamızdan gelecek, raporda 5-6 bofor hava gösteriyor, sıcaklık 17 derece yağmur yok. Kos limanının çıkışında sığlık uzanıyor 1 mil uzak geçtik derinlik 10 metre gösteriyordu, bastık cenovayı makinayla ortaklaşa 6,5 knot hıza ulaştık. Buraya gelirken ana yelken mandar halatını koparttık bir süre ana yelkensiz gezeceğiz. Güzel hız ve keyifli bi seyirle Kalimnosa doğru yaklaşırken limana 7 mil kala dalga iskele bordadan 1,5 metreye yaklaştı hem bizi ıslatmaya hemde içerideki bardak, tabak sayısını azaltmaya başladı.
Mecburen rotayı değiştirip cenovayı küçültüp volta atarak limana yaklaşmaya çabaladık limana 3 mil kala gemi trafiği arttı arkamızda kocaman feribot iskelede balıkcı sancakda yük gemisi herkes çatışma rotasında limana sallan yuvarlan girerken limandan çıkan yük gemisi bizi kornası ile uyardı. içimden ulan nereye döneyim görmüyormusun nereye dönsem diğeriyle çatışacağım derken efendice girişin iskele tarafına 1 metre kadar yaklaşarak içeriye girdik. Liman çok büyük port polisin olduğu tarafa yaklaştık sıra sıra bakımsız yelkenliler ve balıkcılar arasında ufak bi yer buluduk ittirre kaktıra bol usturmaca ile girebildik, demir atmadım çünkü herkes üst üste olmadı sonra botla gider atarım diye düşünmüştüm ki yandaki 6 metre boyunda ki balıkcıda iki tonos gözüme çarptı sanırım bağlandığımız yerden çıkan üstüne bağlamış onu alınca tekne rahatladı. Tekneyi neta ettiğimizde 3 çan sesi duyduk, bu seyirde sadece bir tane bardak kırıldıama içerisi darmadağın oldu. Giriş kaşesi hemen hallettik. Burada da ne gelen oldu ne bir şey soran. İskeleye bağlı tüm yelkenliler çok bakımsız terkedilmiş gibiler.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gece yan teknenin sahibi geldi, 60 larınla pala bıyıklı bir dayı, biraz mırın kırın etti çok rüzgar gelirse iyi olmaz iki tonoza ihtiyacım var bu gece tamam yarın geri verin tonozu dedi yada bana öyle geldi tarzanca anlaştık. Bu sabah yerimizden çıkıp 5 metreye 40 metre zincir serip tekrar yanaştık. Rodos ve Datça da suya girip takılan demiri çıkartmak zorunda kalmıştım bu sefer suya girme niyetim yok demirin ucuna bir şamandıra bağladım takılırsa tersinden asılır alırım diye düşündüm ama bakalım hayırlısı bu şansla biri kesin gider sarar o halata...
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2015, 21:03:44 Gönderen: Mertcan Kırgız »
*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2015, 21:08:05 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kalimnos kalabalık araba ve motorlardan sokakta yürümek çok zor. Tüm dükkanlar ve kafeler açık fiyatlar daha önce gittiğimiz adalara göre ucuz her adada kahve 3- 3,5 euro iken burada 2, marketler daha ucuz, dışarıda yemek yemedik o nedenle bilemiyorum fakat internette okuduğum yorumlara göre daha hesaplıymış. Günde dörtden fazla feribot geliyor, katamaranın hızı biraz korkutucu rotasında olmak istemem. Diğer adaların hepsinde turizm bürosu kapalıydı burası açık içeride bilgi vermeyi çok seven görevli bize tüm adayı anlattı sonrada tepedeki kiliseye yürüdük, kilise sanıyorum çok önemli içi dışı çok gösterişli, yol biraz dik 3 km bayır çıkmak gerekiyor ama iniş çok kolay. Şehirin içerisinde yürümek ise sıkıntılı araba trafiği ve motorla yolu kaplıyor kaldırım yapma gereği duymamışlar... Simi ve Kos dan sonra bizi afallattı.
Mazot ihtiyacı olursa 300 metre yürümek lazım hırdavatçı, deniz malzemeleri dükkanları 9-15 ve 19-22 saatleri arası açık küçük bir sanayisi var.

Dışarıda 6 hava var ama içeride hiç hissedilmiyor buraya gelecekler bol usturmaca ve uzun pasarella getirmeyi unutmasınlar, biz yan tekneden inip biniyoruz daha pratik oluyor mandar olmayınca pasarellayı kullanamıyoruz.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kalimnos limanı, biz sıra sıra duran tekneler arasına girdik. Karşı beton iskele mevsiminde dolu oluyor sanırım elektrik ve su panoları var ama görevliyi bulamadık.

mavi tenteli tekne biziz önümüzdeki beyaz şamandıra demirin attığımız yer, derinlik beş metre biz ne olur ne olmaz diye 40 zincir metre serdik..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarın rüzgar kuvvetli Perşembe günü bir aralık bulursak Leros Marinaya geçmeyi planlıyoruz, Leros marina gecelik 9 Lakki marina 7,5 euro gözüküyor internette.

*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #9 : Şubat 04, 2015, 21:15:26 »
-----Kalimnos ,Vathi yi de görseydiniz sevimli bir yer..


-----bu gün Vathi ye gittik güzel bir yer görülmesi gerek, sahilde bir restoran açık, arabayla köyün içinden geçip tüm adayı dolaşarak geri döndük arkeolojik olarak zengin bir alan rehber kitapla gezmekte fayda var. Kalimnos da kendimi yabancı bir yerde gibi hissetmedim insanlar daha doğal turist mişiz gibi davranmıyorlar sohbet arasında nereli olduğumuzu sorup Türk olduğumuzu öğrenince gözlerinin içi parlayarak eski hikayelere dalıyorlar Dün yürüyüs yaparken bir araba durup bizi yolundan şaşarak kiliseye götürdü eskiden Bodruma tekne yaparmış krizle iflas etmişler, kim Türk olduğumuzu öğrense gülümseyerek yardım etmeye çalıştı burada sanki sınırlar yokmuş gibi
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap alt fotoda ki ada satılıkmış

22 ocak
Bugün evliliğimizin 2. ayı biz yine yollardayız, sabah 7 de uyanıp port polise transitlogu kaşelettim, bir gün önce gitmiştim yarın gelirsin 24 saat açığız demişlerdi iyi yolculuklar dileyip vedalaştık.
Kahvaltı için ekmek arası peynir hazırladık, her seyir öncesi klasikleri yağ, su ve mazot kontrollerinden sonra marşa bastık saat tam 0811 di rahatlıkla demiri topladık bizim hanım artık tam gemici oldu palamarları topluyor demiri alıyor sonrada usturmacaları topluyor.
Leros'a gitmeye karar verdik 18 mil yolumuz var rüzgar pupadan gelecek. Limandan çıkışında iki balıkçı oltayla balık tutuyordu girerken zor oldu ama çıkışımız çok rahattı, makina 1900 devir cenova tam açık hızımız ortalama 5.6 knot adaya yakın seyir ettiğimiz için deniz biraz çalkantılıydı yaklaşık 1 saat sonra daha rahat ettik. Kalimnosa geldiğim gün hastalanmıştım iki gün dinlenme iyi geldi 3 saatlik seyirde iki defa yunuslar tekneyi ziyarete geldiler, yunuslar gelince Saliha çok heycanlanıyor ne yapacağını şaşırıyor bi yandan fotoğraf makinasını çıkarmaya uğraşıyor bi yandan bağırıyor, suya atlıyacak diye korkuyorum doğrusu. Lerosa 3 mil kala makina rolantide sadece cenova ile hızımız 6 knotu buldu denizde dalgalar kırılmaya başlamıştı rüzgar ölçerim yok sanırım 5 havanın üstündeydi. Limanının girişi bana Marmarisin girişini anımsattı onun küçük bir kopyası gibi ilk başta Lakki limanına girdik etrafa baktık akşam hava esecek limanın ağzı tam eseceği tarafa açık güvenemedik Leros marinaya girdik kendimiz yanaştık tonozu alıp gererken bir tekne sahibi yardımcı oldu kısaca etrafı anlatıp gitti. Her zaman ki gibi birer bardak çorba içip belgelerle ofise gittik çalışanlar güler yüzlü gecelik 9 euro elektrik için 5 euro verdik, tuvaletler duşalar gayet temiz marina yarı yarıya dolu iki tane lift var biri 140 tonluk diğeri biraz ufak çamaşır için bir oda yapmışlar makinalar jetonla çalışıyor 7 euro bir jeton, dışarıyada iki pirinç çeşme ve ufak giyisiler yıkamak için yer hazırlamışlar biz ufak çamaşırları burada tıkadık. Marinadan port polise ve şehire yürümek 3 kilometre rahat bir yol kolay yürünüyor port polis diğer adalardan farklı olarak pasaportları fotokopisini çekti işlem 5 dakika sürdü.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #10 : Şubat 04, 2015, 21:45:39 »
Marina çok korunaklı yan tekneden Fransız komşular bisikletlerini kullanabileceğimizi söylediler şehire gitmek gelmek çok kolay oldu. İnternet tekne içinde çekmiyor her yerde aynı sıkıntıyı yaşıyoruz marina düzenini bozup iki ponton arasına betona aborda olduk. Adada her ihtiyaçdan 1 adet dükkan var her adada olduğu gibi üçe kadar açık, adanın canlı tarafı tam tersinde Ag.Marina bizim marinaya 6 km toplu ulaşım yok taksi 6 euro bizde komşuların bisikletlerine atladık biraz rampa ama keyifli bi yolculukla ulaştık şirin güzel bir yer limanda iki büyük balıkçı feribot iskelesinde duruyorlar ama çok sallanıyorlardı, kafede frappe içenlere artık gözümüz alıştı. Kaleye çıkmaya cesaret edemedik çok dik bir tepenin üstündeydi iki tane taverna açık bir kaç tane hediyelik dükkan müşteri bekliyor hayat kısıtlıda olsa devam ediyor. Yol yürümek için biraz tehlikeli kaldırım yok tek gidiş geliş. Yol boyunca araba tamircileri ve yapı marketler var, torna atölyesi görmek beni biraz şaşırttı.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dönüşde market ve manava uğradık küçük bir meyhanede yaşlı bir çift uzolarını bitirip selam çakıp yollarına devam ettiler , hanım manavdayken bende dayanamayıp girdim mekana yüksek sesli müzik herkesin kafası kırılmış bagıra bagıra muhabbet devam ediyor bende hep merak ederdim bu adamlar öğlenleri ne yapıyor diye cevabını bulmuş olduk.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
iki duble rakı karışık meze bir bira 9 euro tuttu bisikletlere atladık sallana sallana marinaya döndük
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2015, 21:48:13 Gönderen: Mertcan Kırgız »
*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #11 : Şubat 04, 2015, 22:45:06 »
26 ocak
Erkenden uyanıp tekneyi yola hazırladık ancak saat 9 da marinadan ayrılabildik hemen karşıda ki lakki limanına aborda olup port polise transit-logu kaşeletmeye gittim fakat sabah pek çalışma istekleri yok beni oturttular yunanca muhabbet ediyorlar bende sıkılıp bari ingilizce konuşun anlayamıyorum diyince muhabbete ortak ettiler seçim sonuçlarını konuşuyorlarmış, işsizlik ve ekonomi sıkıntılı umarım sizin ülkeniz gibi düzlüğe çıkarız gibi muhabbet ettik en sonunda kaşeyi vurdular ama biraz vakit aldı tekneye döndüğümde kahvaltı hazırlanmış termosa su koyulmuş bastık marşa 0947 de çıkabildik, sakin sakin kahvaltımızı yapıp körfezden çıktığımızda dalgalar yükselmeye başladı, iki gün rüzgar çok kuvvetli esmişti dalgası bizi biraz rahatsız etti adadan uzaklaşıp dalgaları kıç omuzluğa alınca biraz olsun rahat ettik. Leros adası ile Arkhangelos adası arasından geçtik en dar yeri 0.2 mil her girinti balık çifliği dolu akıntı lehimize hızımız 6,5 knotla hızlı bir geçiş yaptık. Kanaldan çıkıp samosa doğru 22 derece rotasında düz bir yolculuk yaptık dalga iskele bordadan rüzgar pupadan sallana sallana 7 saat 23 dakikada 30.6 mil yol gittik.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pyhtagoria limanına giriş kolay uzun bir mendirek var içeri girince limanın ortasında ki sığlığın üstünde bir fener daha var balıkçıların yan yana durdukları yer de bir boşluk ve tonoz gördük yavaş yavaş yaklaşırken balıkçılar el kol haraketi ile ileriyi gösteriyorlar bende oraya gelmek istiyorum gibi elimi sallıyorum bu karşılıklı el sallamaların galibi tabi ki onlar oldu şimdi buraya bordalasam bütün gece rahatsız geçecek havada sertleşecek sıkıntı, demir sersem rüzgarın geleceği yonde yeterli mesafe yok, çift demiir atsam kesin ikisinide takacağım neyse dedik limana aborda olup baıkçılarla konuşmaya gittik ama ortalıkta kimse yok az önce ki kalabalık dağılmış hemen kafamızı kaldırıp bayraklı bina aradık kolayca bulup transit logu götürdük görevli kaşeye gerek yok zaten yunanistan içerisinde geziyorsunuz diyor anlatıyorum sallamıyor şimdi gitsem çıkarken niye gelmedin diyecekler sonkez bir daha anlattım heee siz Türk bayraklısınız o yüzden kaşelemem gerek tabi dedi giderken mutlaka uğrayın diyede üstüne basa basa belirtti.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz daha düşündük gece gelecek rüzgarda burda durmak bize sıkıntı verecek yağmurda var bastık marinaya zaten 1,5 mil. Liman çıkışında iki dalga patladı üstümüzde biraz ıslandık az ileriden bir balıkçı yaklaşıyordu muhtemelen benim çöreklenmeye çalıştığım yerin sahibi, girdik marinaya nasıl olsa kimse yoktur diye telsizden çağırmadım kulede kocaman Samos Marina 09 yazıyor girişte bir kulübede ışık yanıyor çıkıp hoşgeldiniz dediler galiba onlarda bizi bekliyordu beton iskeleye aborda olduk belgeleri istediler gecelik 10 euro imiş yapacak birşey yok dedik gece sıkıntılı geçeceğine vericez.
İnternetleri çalışmıyordu çözümü az ileride ki kafenin önüne gitmemizde buldular, kafede bir Türk bayan çalışıyor sağ olsun şifresini verdi Firdevs hanım Samos- Kuşadası feribotunun kaptanı ile evlenip yerleşmiş adaya,marina içi çarşaf gibi her yer boş bizde aborda olduk. elektrik ve su bütün panolarda var ücretsiz kullanabilirsiniz dediler, ufak fanlı ısıtıcıyı 10 dakkika çalıştırınca teknenin içi hamam gibi oluyor hemde nemi kesiyor
Sabah 0943 de başlanayan yolculuk 1943 de son buldu 41,7 mil, toplamda 9 saat 59 dakika sürdü ortalama hızımız 4.2 mil ( Navionics verileri )
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2015, 22:56:49 Gönderen: Mertcan Kırgız »
*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #12 : Şubat 04, 2015, 23:03:00 »


Silinen mesajlar buraya kadardı sanırım, arada bulamadığım yazışmalar var lütfen kusura bakmayın elimden bu kadarı geldi.
*

    M. K.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #13 : Şubat 04, 2015, 23:54:06 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. Ç.

Ynt: Güngörmezler
« Yanıtla #14 : Şubat 04, 2015, 23:56:08 »
Keyifle okudum, gıpta da ettim. Kaleminize sağlık.