0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sayın Orhan Korsan,Benim teknem Bavaria 42 Cruiser, sizin verdiğiniz formülü uyguladığım zaman,Deplasman : 10 000 kg= 22 205 lbBoy oranı LWL : 37 ft Formüle göre : 22205/ 0.01x 37x37x37 = 44Bu oran dediğiniz oranlara yaklaşmıyor, bizim ki cruiser olarak biliniyor. Bu orana göre benim ki neredeyse Volvo da yarışacak kapasitede.Bu konuyu biraz aydınlatırmısınız.Saygılar,
3. Yelken Alanı/Deplasman OranıBu oran tekneye rüzgar altında uygulanacak itme gücünü belirler. Bir çeşit motor gücü gibi(yelkensiz seyirdeki) düşünebiliriz.SA/D= Yelken alanı/ (Deplasman)2/3 şeklinde ifade edilen bu oranda formülde yelken alanı feet2, deplasman ise feet3 olarak yerine konmalıdır. Yine deplasman tam yüklü haldeki tekne ağırlığıdır.Yelken alanını hesaplarken ön yelken için direk dibinden ön ıstralyaya olan mesafe ile direk boyu dikkate alınmalıdır.Modern açık deniz teknelerinde bu oranın 17-20 arasında olması beklenir. Klasik ağır gezi teknelerinde bu oran 12 ye kadar düşer. Bu tekneler rüzgar ile seyire başlamak için en az 12-15 knot rüzgara ihtiyaç duyarlar. Çoğu 10 knot rüzgarda motor seyri yapmak zorunda kalır.Bu oran arttıkça tekne performansı artar fakat bir okadar da tekne kontrolu zorlaşır.
Eğer kıyılarda gezineceksek bu oran 150-250 arasında , açık denizlere çıkacaksak 250-350 arasında olmalı. Oran ne kadar küçülürse tekne o kadar hızlı olacaktır.
D/L = Deplasman/(0.01xLWL)3 Şeklinde ifade edilir. Deplasman pound cinsinden(1 kg=2.205 pound) LWL(su hattı boyu) feet cinsinden(1feet=30.48 cm) girilmelidir.
Mehmet Ağabey,Deplasmanı kg a çevirip hesapla...Bir de stix nasıl hesaplanıyor?
Deplasmanı paund cinsi demiş Orhan Kaptan... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet Ağabey,Deplasmanı kg a çevirip hesapla...Ben yelken alanı hesabını anlayamadım.Direk dibi-ıstralya arası ile direk boyunu mu çarpıyoruz?Bir de stix nasıl hesaplanıyor?
deplasman için feet3 demişsiniz.Feet uzunluk ölçü birimi.Ağırlık birimi olması gerekmez mi?