Gezgin Korsan
Gezgin Korsan Define Sandığı, Gezgin Korsan Ürünleri Dükkanı ve Üyelerin İhtiyaç Fazlası Ürünlerinin İlanını Verebileceği Bölüm => Tekne Satış İlanları => Konuyu başlatan: Kaan Yıldız - Ekim 15, 2018, 18:32:31
-
Herkese merhaba.
Teknemizi satıyoruz. İlgili detaylara https://www.egece.net/single-post/Sat%C4%B1l%C4%B1k-Yelkenli (https://www.egece.net/single-post/Sat%C4%B1l%C4%B1k-Yelkenli) ulaşabilirsiniz. Geko fiyatı 650000 TL olarak uygulanacaktır. ;??^+%%
-
Bloğunuzdan hariç rahat bir şekilde göreceğimiz iç ve dış resimleri mevcutmu..
İkinci sorum pervane SD mi ,şaft mı..
Üçüncü soru..tekne hala Netsel de mi..
4.. balta burun mu?
5. motor saati..?
-
Serdar korsanim, gözünden kactimi bilmiyorum
75 Hp Yanmar turbo motor şaft drive, (ağır bakım Nisan 2017-TMS)
burdada resimler var
https://www.egece.net/teknemiz
Ben model senesini göremedim, birde dedigin gibi motorsaati falan
2005 modelmis
-
Bloğunuzdan hariç rahat bir şekilde göreceğimiz iç ve dış resimleri mevcutmu..
İkinci sorum pervane SD mi ,şaft mı..
Üçüncü soru..tekne hala Netsel de mi..
4.. balta burun mu?
5. motor saati..?
Serdar Ç. selam.
Motor 5000 saat üzerinde, resimler web sitesinde mevcut özel resim çekmedim. Balta burun değil.
Saygı ve sevgiler.
-
Balta burun nedir
İlk defa duydum, iyi bir şey mi
-
Google yazdım ,
(https://i.postimg.cc/dD5Q9n7w/Ekran-Resmi-2018-10-16-10-54-22.png) (https://postimg.cc/dD5Q9n7w)
Israr ettim Kargaburun mu demek istediniz diyor, sahi nedir bu Baltaburun
Bizimkide öyle mi...
-
Balta burun nedir
İlk defa duydum, iyi bir şey mi
Karinanın en uç noktası ile güvertenin en uç noktası birbirine çok yakınsa balta burun diye adlandırılır diye biliyorum. Avantajları yada dezavantajları konusunda yorum yok :)
Serdar abi Egece'nin hangi model olduğunu öğrenmek için sordu sanırım.
Jeanneau SO 45 serisinin yıldan yıla değişimi
Jeanneau SO 45.1
(https://i.postimg.cc/SJ8zFXsn/45-1.jpg) (https://postimg.cc/SJ8zFXsn)
Jeanneau SO 45.2
(https://i.postimg.cc/yDjxs0z8/45-2.jpg) (https://postimg.cc/yDjxs0z8)
Jeanneau SO 45
(https://i.postimg.cc/QKcNPTbs/45.jpg) (https://postimg.cc/QKcNPTbs)
Jeanneau SO 449
(https://i.postimg.cc/64tFW4KB/449.jpg) (https://postimg.cc/64tFW4KB)
-
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRzNJ9AmCX6jyooZoLF2lwQvVGP2XO6naQlPWmi-lGnf1G6WM8QIA)
şu tarz burun. benim EKO'da öyle...
-
Balta burun nedir
İlk defa duydum, iyi bir şey mi
Karinanın en uç noktası ile güvertenin en uç noktası birbirine çok yakınsa balta burun diye adlandırılır diye biliyorum. Avantajları yada dezavantajları konusunda yorum yok :)
Serdar abi Egece'nin hangi model olduğunu öğrenmek için sordu sanırım.
Jeanneau SO 45 serisinin yıldan yıla değişimi
Jeanneau SO 45.1
(https://i.postimg.cc/SJ8zFXsn/45-1.jpg) (https://postimg.cc/SJ8zFXsn)
Jeanneau SO 45.2
(https://i.postimg.cc/yDjxs0z8/45-2.jpg) (https://postimg.cc/yDjxs0z8)
Jeanneau SO 45
(https://i.postimg.cc/QKcNPTbs/45.jpg) (https://postimg.cc/QKcNPTbs)
Jeanneau SO 449
(https://i.postimg.cc/64tFW4KB/449.jpg) (https://postimg.cc/64tFW4KB)
Çok teşekkürler en altaki benim Kayıktan , benimki balta burun oluyor ozaman..
Umarım iyibirşeydir adı bir tuhaf ...
"baltaburun"
içinde balta geçen bi şey nasıl iyi olursa artık... :)
-
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRzNJ9AmCX6jyooZoLF2lwQvVGP2XO6naQlPWmi-lGnf1G6WM8QIA)
şu tarz burun. benim EKO'da öyle...
Bu güzelmiş buna yelken takılsa veya tüpgazlısı olsa imiş
-
Yeni tasarımlarda yandan bakıldığında tekne burnu,suya daha dik iniyor,eskilerde daha sivri ve açılı...
Dik inen balta burun diye geçiyor ve nedense tasarıma daha aktif ve daha teknolojik bir görüntü veriyor...bence..
Ayrıca su kesimide bir tık daha büyümüş oluyor..
-
Balta burun
(https://i.postimg.cc/zyZqs31j/B2-DABAF6-A7-FC-4-BAD-987-F-83-F4903-C79-DD.jpg) (https://postimg.cc/zyZqs31j)
Klasik burun
(https://i.postimg.cc/GBbdpNtT/B4701-BBD-CFB1-4232-B179-2585-B7-BD46-B2.jpg) (https://postimg.cc/GBbdpNtT)
-
...
Jeanneau SO 45 serisinin yıldan yıla değişimi
Jeanneau SO 45.1
(https://i.postimg.cc/SJ8zFXsn/45-1.jpg) (https://postimg.cc/SJ8zFXsn)
Jeanneau SO 45.2
(https://i.postimg.cc/yDjxs0z8/45-2.jpg) (https://postimg.cc/yDjxs0z8)
Jeanneau SO 45
(https://i.postimg.cc/QKcNPTbs/45.jpg) (https://postimg.cc/QKcNPTbs)
Jeanneau SO 449
(https://i.postimg.cc/64tFW4KB/449.jpg) (https://postimg.cc/64tFW4KB)
Son modelde salmayı iptal etmişler sanırım.
-
Abiciğim, yine harikasın.. !*.
...
Jeanneau SO 45 serisinin yıldan yıla değişimi
Jeanneau SO 45.1
(https://i.postimg.cc/SJ8zFXsn/45-1.jpg) (https://postimg.cc/SJ8zFXsn)
Jeanneau SO 45.2
(https://i.postimg.cc/yDjxs0z8/45-2.jpg) (https://postimg.cc/yDjxs0z8)
Jeanneau SO 45
(https://i.postimg.cc/QKcNPTbs/45.jpg) (https://postimg.cc/QKcNPTbs)
Jeanneau SO 449
(https://i.postimg.cc/64tFW4KB/449.jpg) (https://postimg.cc/64tFW4KB)
Son modelde salmayı iptal etmişler sanırım.
-
Su hattı bu düz burun sayesinde uzayacak da, aynı boy teknenin 'gövde hızı' artacak şeklinde yansıtılan bir moda bu. Yüzde kaç artıyor da su hattı boyu ne etkisi olacak? Ama bu gibi değişiklikler sayesinde 'gerekli-gereksiz' bir evrim geçiriyor tekneler ki bizim de gözümüz hep son çıkanlarda oluyor. Pazarlama stratejisi pek çoğu...
Bu burun hakkında herkesin şikayeti, bir şekilde motorla dalgaya karşı gitmek gerektiğinde yarattığı sıkıntıdır.
Benim en büyük sıkıntım ise demir atarken ve çekerken, demir ve/ve ya zincirin düz inen buruna çarpmamasını sağlamanın zorluğu. Teknenin hertarafı gıcır gıcır, çizik yok iken o bölgede birçok minik darbe izi oldu bile. Paslanmaz sactan burun koruma diye sattıkları almadığım bir opsiyon vardı. Önce pişman oldum almadığıma. Ama tespitime göre darbe alan yer o korumanın da dışında kalıyor. En sıkı darbe, ultra çapanın ters geldiği konumda kendini otomatik doğrulttuğu durumda oluyor, dikkat etmezsen. Aman dikkat edeyim diye yavaş davranıyorsun, bu kez sallantıdan çarpıyor.
Eski tip açılı burunda böyle bir sıkıntı olamazdı diyorum.
Geçende yeni bir teknede bunun da ilerisini gördüm, ters açılı. Hatırlayamadım şimdi marka modeli ama gördüm kesin.
-
Su hattı bu düz burun sayesinde uzayacak da, aynı boy teknenin 'gövde hızı' artacak şeklinde yansıtılan bir moda bu. Yüzde kaç artıyor da su hattı boyu ne etkisi olacak? Ama bu gibi değişiklikler sayesinde 'gerekli-gereksiz' bir evrim geçiriyor tekneler ki bizim de gözümüz hep son çıkanlarda oluyor. Pazarlama stratejisi pek çoğu...
Bu burun hakkında herkesin şikayeti, bir şekilde motorla dalgaya karşı gitmek gerektiğinde yarattığı sıkıntıdır.
Benim en büyük sıkıntım ise demir atarken ve çekerken, demir ve/ve ya zincirin düz inen buruna çarpmamasını sağlamanın zorluğu. Teknenin hertarafı gıcır gıcır, çizik yok iken o bölgede birçok minik darbe izi oldu bile. Paslanmaz sactan burun koruma diye sattıkları almadığım bir opsiyon vardı. Önce pişman oldum almadığıma. Ama tespitime göre darbe alan yer o korumanın da dışında kalıyor. En sıkı darbe, ultra çapanın ters geldiği konumda kendini otomatik doğrulttuğu durumda oluyor, dikkat etmezsen. Aman dikkat edeyim diye yavaş davranıyorsun, bu kez sallantıdan çarpıyor.
Eski tip açılı burunda böyle bir sıkıntı olamazdı diyorum.
Geçende yeni bir teknede bunun da ilerisini gördüm, ters açılı. Hatırlayamadım şimdi marka modeli ama gördüm kesin.
Selam;
Bunlarda da aynı sorun var. Bu sebep ile baş tarafı krom kapladım.
İlgili çalışmaya aşağıdi linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.egece.net/single-post/2017/05/28/Krom-İmatı
Galeri bölümünde çeşitli resimler var. İlgilenenler için linki aşağıdadır.
https://www.egece.net/gallery
Blog içerisinde onarım faaliyetleri kategorisinde ise, tekneye yapılan tüm işlemleri görebilirsiniz.
Saygı ve sevgiler.
-
Bizim kayıkta hiç demirin Burna çarpması gibi bir problem olmadı sanırım olmazda.
Burnunda yaklaşık 80 cm bir parça var .
Demir onun içine oturuyor.
Ön tarafı krom yaptırmak yerine demiri gövdeden uzaklaştıracak parça daha iyi çözüm sanki
(https://i.postimg.cc/347Grq3P/Ekran-Resmi-2018-10-16-16-22-36.png) (https://postimg.cc/347Grq3P)
(https://i.postimg.cc/p5rppb41/IMG-0152.jpg) (https://postimg.cc/p5rppb41)
(https://i.postimg.cc/YLFBXdWC/IMG-1140.jpg) (https://postimg.cc/YLFBXdWC)
-
Bizde burun usturmaçası var. Hem ucuz, hem işlevsel. Üstelik baştan kara girerken olabilecek bir dokunma ihtimaline karşı koruyucu vazifesi görüyor.
-
...
Jeanneau SO 45 serisinin yıldan yıla değişimi
Jeanneau SO 45.1
(https://i.postimg.cc/SJ8zFXsn/45-1.jpg) (https://postimg.cc/SJ8zFXsn)
Jeanneau SO 45.2
(https://i.postimg.cc/yDjxs0z8/45-2.jpg) (https://postimg.cc/yDjxs0z8)
Jeanneau SO 45
(https://i.postimg.cc/QKcNPTbs/45.jpg) (https://postimg.cc/QKcNPTbs)
Jeanneau SO 449
(https://i.postimg.cc/64tFW4KB/449.jpg) (https://postimg.cc/64tFW4KB)
Son modelde salmayı iptal etmişler sanırım.
Senin imza kısmındaki Ekip de,değil salma,yelken,direk bile yok..:)
-
Bu burun hakkında herkesin şikayeti, bir şekilde motorla dalgaya karşı gitmek gerektiğinde yarattığı sıkıntıdır.
Ne tür bir sıkıntı yaşadığınızı tam olarak anlayamadım. Söylediğinizin tam aksine balta burun tekneler, dalgaları daha kolay yardıklarından, geleneksel burunlu teknelere nazaran daha az baş-kıç yaparlar ve dolayısıyla tekne süratinin artmasına yardımcı olurlar.
Balta burunlu teknelerin bilinen tek dezavantajı, dönüş anında geleneksel burunlu teknelere göre daha büyük dümen açısına ihtiyaç duymalarıdır.
Selametle...
-
Balta başlı teknelerin bir diğer olumsuzluğu da , rüzgar ve dalgayı kafadan aldıklarında, güvertelerinin çalık başlı teknelere göre daha fazla serpinti almasıdır.
-
Bu Baltabaş orjinali ne ki acaba
Kim uydurmuş acaba BALTABAŞ
Umarım axnose değildir
-
Bizde burun usturmaçası var. Hem ucuz, hem işlevsel. Üstelik baştan kara girerken olabilecek bir dokunma ihtimaline karşı koruyucu vazifesi görüyor.
:-* +1
-
Bu burun hakkında herkesin şikayeti, bir şekilde motorla dalgaya karşı gitmek gerektiğinde yarattığı sıkıntıdır.
Ne tür bir sıkıntı yaşadığınızı tam olarak anlayamadım. Söylediğinizin tam aksine balta burun tekneler, dalgaları daha kolay yardıklarından, geleneksel burunlu teknelere nazaran daha az baş-kıç yaparlar ve dolayısıyla tekne süratinin artmasına yardımcı olurlar.
Balta burunlu teknelerin bilinen tek dezavantajı, dönüş anında geleneksel burunlu teknelere göre daha büyük dümen açısına ihtiyaç duymalarıdır.
Selametle...
Dalgaları daha kolay yardığıni ben hissedemedim açikçası. Yarıyor olsa da darbesi hissediliyor. Eski tip açili olduğunda baş-kiç yaparken daha 'biçak gibi' kestiğini ve daha iyi yardığını düşünüyorum.
Sizden sonra yazan Nejat korsanin dediği gibi serpinti de ekstra fazla oluyor.
Yelken ile zaten dalgayi kafadan almak pek olasi değil. O bakimdan bence yelkenlilerde çok sikintı değil de, motoryatlara da geçti bu dizayn.
-
Bu Baltabaş orjinali ne ki acaba
Kim uydurmuş acaba BALTABAŞ
Umarım axnose değildir
Baltabaş değil..balta burun..:)
-
Bu Baltabaş orjinali ne ki acaba
Kim uydurmuş acaba BALTABAŞ
Umarım axnose değildir
Baltabaş değil..balta burun..:)
Baltabaş nereden çıktı , sağır duymaz uydururda okuduğunu bir satır sonra uydurmak nereden çıktı,
İşyerinde yazmaktan oluyor , eli işte gözü oynaşta .....
Ayrıca
Baltaburun kızılderili ismi gibi....
-
Düşündüm. Lakin; maliyetli olunca, krom kapladım.
Bizim kayıkta hiç demirin Burna çarpması gibi bir problem olmadı sanırım olmazda.
Burnunda yaklaşık 80 cm bir parça var .
Demir onun içine oturuyor.
Ön tarafı krom yaptırmak yerine demiri gövdeden uzaklaştıracak parça daha iyi çözüm sanki
(https://i.postimg.cc/347Grq3P/Ekran-Resmi-2018-10-16-16-22-36.png) (https://postimg.cc/347Grq3P)
(https://i.postimg.cc/p5rppb41/IMG-0152.jpg) (https://postimg.cc/p5rppb41)
(https://i.postimg.cc/YLFBXdWC/IMG-1140.jpg) (https://postimg.cc/YLFBXdWC)
-
Evet. Ben de aldım. Bir müddet kullandım. Herhalde iyi sabitleyemedim. Tel maşa duruyordu. Çıkarıp, bir arkadaşa hediye ettim.
Bizde burun usturmaçası var. Hem ucuz, hem işlevsel. Üstelik baştan kara girerken olabilecek bir dokunma ihtimaline karşı koruyucu vazifesi görüyor.
-
Kaan korsanım ilanı yeni gördüm. Herşey gönlünce olsun.
-
Hakkı ağabey; kısmet ise biraz büyüteceğiz. Sağol, varol.
Kaan korsanım ilanı yeni gördüm. Herşey gönlünce olsun.
-
Baltabrun hatta terse dönük brunlar genelde katamaranlarda (hizli katamaranlarda bulunur) capalari ortada oldugundanda herhangi bir capariz
olmaz.
Bilhassa geriye dönük yani negativ burunlarin suyu yarmasi ve su sicratmasinin cok az oldugu dolayisiylan hizda cok yararli oldugu
tespit edilmistir, monohul teknelerde negativ brun sorunlu olacagindan pek kullanilmiyor hele bizim gibi gezi teknelerinde ise daha az.
(https://i.postimg.cc/CZdb1tsx/Gunboat-G4-catamaran10-1.jpg) (https://postimg.cc/CZdb1tsx)
-
...
Bilhassa geriye dönük yani negativ burunlarin suyu yarmasi ve su sicratmasinin cok az oldugu dolayisiylan hizda cok yararli oldugu
tespit edilmistir, monohul teknelerde negativ brun sorunlu olacagindan pek kullanilmiyor hele bizim gibi gezi teknelerinde ise daha az.
Bu da gezi teknesi:
(https://keyassets.timeincuk.net/inspirewp/live/wp-content/uploads/sites/23/2016/06/Motor-Yacht-A-630x367.jpg)
-
...
Bilhassa geriye dönük yani negativ burunlarin suyu yarmasi ve su sicratmasinin cok az oldugu dolayisiylan hizda cok yararli oldugu
tespit edilmistir, monohul teknelerde negativ brun sorunlu olacagindan pek kullanilmiyor hele bizim gibi gezi teknelerinde ise daha az.
Bu da gezi teknesi:
(https://keyassets.timeincuk.net/inspirewp/live/wp-content/uploads/sites/23/2016/06/Motor-Yacht-A-630x367.jpg)
bi tur verselerde gezsek
-
Bir denizaltının beyaza boyanmış hali gibi. Zevkler tartışılamaz tabi ama farklı tasarım yapmak isterken ... neyse.
-
...monohul teknelerde negativ brun sorunlu olacagindan pek kullanilmiyor ...
Çok bilindik bir markada, monohol teknede gördüm ters açili, daha yeni gördüm de, bulamadim bir türlü.
-
Kaan korsanın teknesi çok güzel..
2005-2008 arası 45 fitlik jano tekneleri tasarımından dolayı acaip geniş ve büyük görünür..
Charter da çok kullanmışlığım var..oda genişlikleri ,salonun büyüklüğü ve tavan yükseklikleri süper..havuzluktan salona iniş çok rahat..
Yeni teknelerin TL bazında ederi anlamsız yükseldiği için bu yaştaki teknelere döneyim düşüncesindeyim..
Kaan korsanın teknesinin bana uymayan bir iki şeyi var..motor saati önemli değil ama ön kabinin tek olmayışı ve ana yelkenin toplama olması...
En kısa zamanda satacaktır diye düşünüyorum..fiyatınıda TL olarak verdiği için takdir edilmeli..
-
Gerçekten güzel Tekne,
Yaz ortasında yanyana geldik bir tanesi ile içini gezme fırsatım oldu çok hoşuma gitti.
Ancak benim gördüğüm başta tek kamara vardı...
Kaan Korsan'ın tekneside çok güzel görünüyor umarım istediği gibi satar.
Benim merak ettiğim,
Jeanneau kullananlar kolay kolay başka markaya geçmiyor, acaba Kaan korsan yine Jeanneau 'mu tercih edecek yoksa başka bir marka'ya mı dönecek....
Misafir ağırlıyanlar Benatau dan yana kullanıyorlar tercihlerini Geniş havuzluk için..
-
Serdar korsan;
Tespitleriniz oldukça yerinde olmuş. Eklemekde fayda gördüğüm bir husus da; ön ile arka kabinler beş dakika gibi bir süre içerisinde tek kamara haline dönüşebiliyor. Kullanım kitabında anlatımı mevcuttur.
Aradaki bölmeleri kolaylıkla çıkarıp, 2 ve 3 kamara layoutları da kullanılabiliyor.
Ana yelkenin kullanımı; takdir ettiğiniz gibi, direk içine sarılanlar kadar kolay olmamakla birlikte, gerek arıza yapmaması, gerekse çeşitli yelken cinsilerinin (lamine/balenli/dakron vb) kolaylıkla kullanılabilmesi açısından fayda sağlıyor. Bildiğim kadarı ile, sarma yelken imalatlarında tek cins malzeme kullanılıyor. Tek başına yelken basmak için ise bir ritüel oluşturmam ve birazda yorulmam gerekiyor.
Sonraki teknem için bu konu ile değilde, kasaradaki vinç'in elektrikli olup, olmaması ile işgileneceğim, galiba.
Tekrar teşekkürler..
Kaan korsanın teknesi çok güzel..
2005-2008 arası 45 fitlik jano tekneleri tasarımından dolayı acaip geniş ve büyük görünür..
Charter da çok kullanmışlığım var..oda genişlikleri ,salonun büyüklüğü ve tavan yükseklikleri süper..havuzluktan salona iniş çok rahat..
Yeni teknelerin TL bazında ederi anlamsız yükseldiği için bu yaştaki teknelere döneyim düşüncesindeyim..
Kaan korsanın teknesinin bana uymayan bir iki şeyi var..motor saati önemli değil ama ön kabinin tek olmayışı ve ana yelkenin toplama olması...
En kısa zamanda satacaktır diye düşünüyorum..fiyatınıda TL olarak verdiği için takdir edilmeli..
-
Oktay Korsan;
Hedefte; elbette, jeanneau var. Bu tekneleri diğerlerinden çok seviyor be güveniyorum. Lakin, model yılı fazla yükselmeyecek.
Yarın Avusturalyalı bir aile ile Çiftlik koyunda buluşacağım. 110 bin avro demiştim. Görmek istiyorlar. Bakalım, hayırlısı.
İlginize teşekkür ederim
Gerçekten güzel Tekne,
Yaz ortasında yanyana geldik bir tanesi ile içini gezme fırsatım oldu çok hoşuma gitti.
Ancak benim gördüğüm başta tek kamara vardı...
Kaan Korsan'ın tekneside çok güzel görünüyor umarım istediği gibi satar.
Benim merak ettiğim,
Jeanneau kullananlar kolay kolay başka markaya geçmiyor, acaba Kaan korsan yine Jeanneau 'mu tercih edecek yoksa başka bir marka'ya mı dönecek....
Misafir ağırlıyanlar Benatau dan yana kullanıyorlar tercihlerini Geniş havuzluk için..
-
Sekiz sene boyunca sarma ana yelken kullanınca..diğeri bana uzay teknolojisi gibi geliyor..:)
Ön kabin nasıl tek e dönüşebilirki..aradaki panel kalkınca o bilindik ana kamara oluşamaz ki..
-
Aradaki paravan kalkınca iki kapıdan girişi olan tek bir kabin elde edilmiş oluyor. Bu sayede ikiz yatak hacmine de ulaşılmış oluyor. O kadar.
Pek bilindik bir kamara şekli değil, tabi ki. İhtiyaca göre kişiselleştirilebilen bir layout ve kullanım rahatlığı hedeflenmiş olduğunu söyleyebilirim.
Ben hiç oynamadım, layoutlar ile. İhtiyaç duymadım.
Sekiz sene boyunca sarma ana yelken kullanınca..diğeri bana uzay teknolojisi gibi geliyor..:)
Ön kabin nasıl tek e dönüşebilirki..aradaki panel kalkınca o bilindik ana kamara oluşamaz ki..
-
Evet hemde kocaman oluyor
Fakat Boyu en yapılıyor
(https://i.postimg.cc/G4pcNQcx/Ekran-Resmi-2018-10-17-20-15-47.png) (https://postimg.cc/G4pcNQcx)
(https://i.postimg.cc/yD0wL3Ry/Ekran-Resmi-2018-10-17-20-19-13.png) (https://postimg.cc/yD0wL3Ry)
-
Evet hemde kocaman oluyor
Fakat Boyu en yapılıyor
(https://i.postimg.cc/G4pcNQcx/Ekran-Resmi-2018-10-17-20-15-47.png) (https://postimg.cc/G4pcNQcx)
(https://i.postimg.cc/yD0wL3Ry/Ekran-Resmi-2018-10-17-20-19-13.png) (https://postimg.cc/yD0wL3Ry)
Burunda yatan gece yanındakini uyandırmadan tuvalete nasıl kalkıyor :-[ x():
-
Sekiz sene boyunca sarma ana yelken kullanınca..diğeri bana uzay teknolojisi gibi geliyor..:)
Ön kabin nasıl tek e dönüşebilirki..aradaki panel kalkınca o bilindik ana kamara oluşamaz ki..
Bende basta sarma olmazsa olmaz diyordum, cünkü bende 8-10 sene sarma kullandim.
Bir keresinde rüzgar 40 lara ciktiginda ana yelkeni kapatamadim, zor anlardan sonra sorunun bumba arabasinin rayinin tuzla dolup takilmasindan kaynaklandigini sonradan tespit ettim.
Her sistemin kendine göre avantaji var tabi, Himelay da klasik yelkenlerden memnunum, tüm yelkeni indirmem 10 saniye sürmüyor.
Biraz daha isi cok iste layziback kapat ac falan ama onuda zevlen yapiyorum bana kendimi yelkenci, denizci gibi hisettiriyor :-[
birazda alismak gerekiyor herhalde
-
Ben hala korku dolu gözlerle bakıyorum bu lazybag ana yelkenlere
Kaptan ‘ın ruh hali hemen belli oluyor lazybag durumundan.
Bazıları üstüngörü toplanmış daha doğrusu dağınık bırakılmış , bazıları çok itina ile toplanmış üst fermuarı kapatılmış ...
Nereden bakarsan benim gibi tembel adam işi değil....
Ancak anlamadığım bir durum şu
Bu yelkenli tekne üreten firmalar ve bunların ana tedarikçileri
(Direk , Yelken , Vinç , Su deposu ve diğerleri) zerre kadar innavasyonu, arge yi önemsemiyorlar.
Biraz inceledim Senelerdir iki baz üzerinden ana yelken kullanıyolar.
Klasik ve sarma
Dünya kadar geliştirilecek sistem bulunur.
Kıytırık bahçe tentesinde kullanılan teknoloji bile bunlardan daha gelişmiş..
-
Oktay klasik yelken demek biraz daha hizli demek, ayni tekne icin.
Fakan gecen sürede üreticiler üstüne para verilirse sarma yelkenlerede iyi bir yelken yapip klasim normal yelken
ilen ayni performansi elde edebiliyorlar.
Esas makbul olan ise (bence) bumba da sarma düzenegi bulunanlar, yani ana yelken bumba üzerinedeki dönen demire sariliyor.
Bu sistem genelde pahali teknelerde var, böylece hem klasik yelken avantaji hemde sarma avantajini birlestirirken
direk icine sarmada cikabilecek sorunlarida ortadan kaldiriyorlar.
Bizim gibi kücük teknelerede sonradan takilabilen bu gibi uygulamalar var, ama biraz garip duruyor sanki
-
Bizim kayık İçin otomatik tramola isteyince malum Cenova küçülüyor, buradaki performans kaybını telafi etmek için iki Yelkeni ‘de dacron performans yerine x-grid mylar tafetta yaptılar .
Dacron ile arasında fiyat farkı var elbette
-
Bu yazın iki büyük adalar turundan birinde, köpeği de sayarsak altı adet bayanla 'solo' çıktım sayılır.
Kos-Nisiros (Yali) arasında abartısız 0 knot ile 20 knot arası rüzgarla muhatab oldum.
Tabi ki bu kadar farklılığın 'benim okuyamadığım' sebepleri vardı. Yok adanın şurasındasın, yok boğaz yapan bölgedesin, kuytusuna girdin, açığına çıktın vs gibi. Ama sonuç olarak bu derece ciddi varyasyonda yelken yapmaya çalışam ben, tam 3 kez yelken açtım, motor stop, yelken topladım, marşa bastım...
Sarma yelken olmadan, tek başıma bu kadar aksiyonu hayal edemiyorum. Sarma yelken, lazybag kararı sipariş verirken zor bir karardı, sarma yelken seçtiğime hiç pişman değilim.
Ben de lazybag-klasik yelken de olsa, Nedim Korsa beni yine de geçerdi zaten... :)
-
Ümit korsanın yaşadıklarını bende yaşıyorum ,
Evdekiler 10. aydan sonra Tekneye gelmiyorlar , Ben tek başıma gidiyorum.
Tek başıma iken sabahtan akşama kadar Aç - Kapa , Aç -Kapa yapıyorum.
Ders aldığımız Azuree 40 Klasik yelken'di .
Açmak için Direk dibine falan gidiliyordu öyle olsa idi ...
Ben tembel olduğumdan hiç açmazdım..
Herhalde
-
:D :D :D :D
Alemsiniz valla. Inanin acip kapatman sizden hizlidir en azindan indirmek kesinliklin oyle. Sadece layzinin fermarini falan kapatacam dersen ugrasiyorsun, yoksa indirmek icin mandari aciyorum 3 saniye sonra looop diye layzinin icinde
Basmamda layzi fermuar kapali degilse kokpitten elektrikli vinclen cok kisa surede yelken yukarda oluyor, bir gun denk gelirsek deneriz ;)
-
:D :D :D :D
Alemsiniz valla. Inanin acip kapatman sizden hizlidir en azindan indirmek kesinliklin oyle. Sadece layzinin fermarini falan kapatacam dersen ugrasiyorsun, yoksa indirmek icin mandari aciyorum 3 saniye sonra looop diye layzinin icinde
Basmamda layzi fermuar kapali degilse kokpitten elektrikli vinclen cok kisa surede yelken yukarda oluyor, bir gun denk gelirsek deneriz ;)
Galiba bir de uzaktan kumandalı lazy-fermuar yapılabilse, sarma ana yelkene hiç gerek kalmayacak. :)
-
:D :D :D :D
Basmamda layzi fermuar kapali degilse kokpitten elektrikli vinclen cok kisa surede yelken yukarda oluyor, bir gun denk gelirsek deneriz ;)
Elektrikli vinç sayilmaz, bende yok...
-
:D :D :D :D
Alemsiniz valla. Inanin acip kapatman sizden hizlidir en azindan indirmek kesinliklin oyle. Sadece layzinin fermarini falan kapatacam dersen ugrasiyorsun, yoksa indirmek icin mandari aciyorum 3 saniye sonra looop diye layzinin icinde
Basmamda layzi fermuar kapali degilse kokpitten elektrikli vinclen cok kisa surede yelken yukarda oluyor, bir gun denk gelirsek deneriz ;)
Fermuar kapalı ise ?
-
Yelkenli seyri nasıldır bilmiyorum ama bir çok motoryat kullandım. Hemen hemen aynı boyda kullandığım trawlerda aynı hızlarda ve 3-4 şiddetindeki havada balta burun olan trawler dalgayı karşıdan yadan baş omuzdan aldığı zaman dümene daha az itiat ediyordu. Negatif burun daha seri hareket ediyordu burnu kaptırmıyordu çok fazla. Sizin kadar çok seyir geçmişim yoktur belki ama benim hissettiğim buydu.
-
İnsanlık tarihinde
Bütün icadlar Tembeller , üşengeçler için yapılmıştır...
Her icad insan konforunu artırmış...tembeller daha tambel olmuş
İspatı. Ümüt ve Ben
Bir tane çalışkan lehine icad yapılmamıştır herhalde aklına gelen varsa söylesin
Buradan şu önerme çıkar
Bilimin ana motivasyonu TEMBELLİKTİR ...
hehhehe
-
Bence, Sarma anayelken ile klasik anayelken arasındaki en önemli fark camadan yapma zorunluluğu oluştuğu hallerde ortaya çıkmakta, eğer tekne ekibi yeterli deneyimde değilse sıkıntı artar..
Ayrıca, her ne kadar yeni sliderler vb. sistemler klasik anayelkeni açma kapama esnasında eskiye göre kolaylıklar yaratsa da rüzgar şiddetinin arttığı durumlarda tekneyi rüzgara karşı tutmada zorluklar yelkeni açarken veya kaparken sorun yaratabiliyor.
Gezi teknelerinde, kısıtlı sayıda mürettebatla yapılan seyirlerde sarma ana yelkeni bu nedenlerle tercih ederim.
-
İnsanlık tarihinde
Bütün icadlar Tembeller , üşengeçler için yapılmıştır...
Her icad insan konforunu artırmış...tembeller daha tambel olmuş
İspatı. Ümüt ve Ben
Bir tane çalışkan lehine icad yapılmamıştır herhalde aklına gelen varsa söylesin
Buradan şu önerme çıkar
Bilimin ana motivasyonu TEMBELLİKTİR ...
hehhehe
Efendim tembellik demesek "zamanı iyi kullanmak" desek, malum benim de en sevdiğim "aksiyon" biçiminden bahsediyoruz :) . "çalışmak fazla abartılmış bir erdemdir . Bertrand Russell " ne güzel demiş üstad... " En zor işleri tembellere veririm ,onlar en hızlı şekilde kolayını bulurlar. Bill Gates "
-
İlan günceldir. Fiyat altıyüzbin TL olarak uygulanacaktır.
İlan detayı aşağıdaki linkte sunulmuştur.
https://bky974.wixsite.com/egece/single-post/Sat%C4%B1l%C4%B1k-Yelkenli (https://bky974.wixsite.com/egece/single-post/Sat%C4%B1l%C4%B1k-Yelkenli)
(https://i.postimg.cc/zHDJd9QM/HNSI7585.jpg) (https://postimg.cc/zHDJd9QM)
-
Herkese merhaba.
İlanım günceldir. Sahibinden linki paylaşılacaktır. Geko için fiyat aynıdır. (600K TL) Takas yok. İster şirketi ile beraber, ister satış sözleşmesi (bill of sale) ile birlikte devir imkanı. Biraz kozmetik ihtiyacımız var. Akan, kokan yer ve/veya kazası, belası yok. Görmek için mesaj ile (yazılı) randevu alınız.
DETAY BİLGİLENDİRME:
* Dört kabin, çift tuvalet
* Deri kaplı çift dümen, Şubat 2019
* USA bayrak,
* 75 Hp Yanmar turbo motor şaft drive, (bakım Nisan 2019-TMS her yıl düzenli yapılmıştır)
Motor saati 5500
* Motor üzerinde alternatör,(bakım Nisan 2019-TMS)
* Fisher panda 4500 Kwa jeneratör, (bakım Nisan 2019TMS. Her yıl düzenli yapılmıştır)
Jeneratör saati 2500
* Frigo boat 12000 btu klima- baş kabin&salon- (bakım Nisan 2018-TMS)
* Baş pervane, (bakım Nisan 2018-TMS)
* ÜÇ adet 105 ah servis aküsü, (Kasım 2019)
* Bir adet 105 ah -motor aküsü, (Kasım 2019)
* İki adet 50 ah excide strater baş pervane aküsü, (2018)
* İki adet tatlı su tankı/toplam kapasite 450 litre,
* iki adet pis su tankı/toplam kapasite 150 litre,
* Bir adet yakıt tankı/toplam kapasite; 240 litre,
* İki adet jabsco manuel tuvalet sistemi, (2017) Her yıl valf değişimleri yapılmıştır.
* Üç kanatlı pervane,
* Halat kesici, (2017)
* Üç adet elektrikli sintine pompası,
* Bir adet manuel sintine pompası,
* İki adet elektrikli duş tahliye pompası,
* Tatlı su hidrofor ve basınçlı su sistemi,
* Akü şarj cihazı 60 ah (Battery charger),
* Inverter/sadece salonda tek priz,
* Tüm kabinlerde 12V ve 220 volt prizler,
* Havuzlukta 12 V priz ve aydınlatma,
* Güverte aydınlatma
* Termosifon (Boiler) /60 litre kapasiteli, soğuk/sıcak su,(bakım Nisan 2017-TMS)
* Dinlencede duş -sıcak su hazır- imkanı,
* Çiftli LPG emniyet sistemi,
* İki gözlü ocak ve fırın,
* Yeni derin dondurucu ve LCD kontrol ünitesi 45 litre, (Eylül 2017-Panel Yapı)
* Yeni buz dolabı ve LCD kontrol ünitesi 100 litre, (Eylül 2017-Panel Yapı)
* On kişilik mutfak malzemesi,
* Ocean air
* let çantası,
* Yedek motor ve jeneratör kayışları,
* Yedek motor ve jeneratör impelleri,
* On beş metre su hortumu,
* On beş metre sahil elektrik bağlantı kablosu ve uyumlu tüm aparatları,
* Raymarine C80 Chartplotter,
* Derinlik, hız ve yön ölçer cihazlar Raymarine st60 tridata,
* Seatalk,
* Raymarine ST6000 autopilot,
* Gps iki adet,
* Manyetik Pusula iki adet
* Navtext/Wheatherman,
* Simrad VHF telsiz,
* Asus marka bilgisayar ve monitor, (2017)
* Televizyon, (2017)
* Müzik Seti, (2017) Bluetooth/Usb
* Hoparlör 4 adet (Havuzlukta bulunanlar telsiz ile birlikte çalışma imkanına sahiptir.)
* Sony marka SSB radyo, (Mevcut bilgisayar yardımı ile radyodan hava durumu raporlarını alabilirsiniz)
* Quick ırgat 1500lük, (Nisan 2019 komple bakım- her yıl düzenli yapılmıştır. TMS)
* Quick zincir sayacı ve havuzlukta konuşlu kumanda paneli,
* Seksen metre 10'luk galvanizli zincir,
* Rocna çıpa 27 kg,
* Delta çıpa 27 kg yedek
* Kullanım kitabı (elektrik ve su tesisatları dahil)
-
Sahibinden satış linki aşağıdadır.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-yelkenli-2005-s.o-45-balon-yelken,klima,jenarator,matafora-takasli-657233539/detay/ (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-yelkenli-2005-s.o-45-balon-yelken,klima,jenarator,matafora-takasli-657233539/detay/)
-
Güncel link:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-satilik-jeanneau-sun-odyssey-45-2005-785942179/detay/ (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-satilik-jeanneau-sun-odyssey-45-2005-785942179/detay/)
-
Tekne satılmıştır.
-
Kaan korsan hayirli olsun.
Sizin icin bir mahsuru yoksa teknenin ilan fiyati ile gercek satis rakamini paylasabilir misiniz?
Ara ara 2. Tekne fiyatlarini forumda konusuruyoruz, tartisiyoruz ama gercek rakamlari bilemiyoruz.
Burdan ilk duyurunuzu 15 Ekim 2018 de yaptiginizi gorebiliyoruz, 650000 TL yazmissiniz.
-
Meriç korsan, selam.
Geçen sene de 600K TL yazmışım. An itibari ile; Liste fiyatı 97k€, satış fiyatı: 90k€ olarak neticelenmiştir.
Eğer ilgileniyorsan; elimdeki diğer teknelere buradan https://www.sailbyegece.com/satilik-yatlar (https://www.sailbyegece.com/satilik-yatlar) ulaşabilirsin.
Biri hariç hepsi Marmaris'te.
Saygı ve sevgiler