0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. A.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #15 : Aralık 28, 2016, 14:00:45 »
Gemide yaşam 24 saat devam eder. Dolayısıyla vardiya sistemi uygulanır.

Güvertede, 2.kaptan (04:00-08:00),3.kaptan (12:00-04:00) ve 4.kaptan (08:00-12:00) yanlarında bir adet gözcü usta gemici ile birlikte köprü üstü seyir vardiyası tutarlar.

Aynı şekilde makinada, 2.mühendis (04:00-08:00),3.mühendis (12:00-04:00) ve 4.mühendis (08:00-12:00) makina dairesinde yanlarında 1 adet yağcıyla birlikte seyir vardiyası tutarlar.

Vardiya haricinde kalan tüm mürettebat 08:00- 18:00 arasında mesai yapar.

Gemi kaptanı ve baş mühendis seyir vardiyası tutmazlar. 


*

    C. A.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #16 : Aralık 28, 2016, 14:08:37 »
Aaaaa şimdi fark ettim. Ben de konuya zart diye girmişim.

Maksadım Yakup Emrah korsanın yükünü hafifletmekti. Tahmin edersiniz ki konu geniş anlatılabilecek çok şey var.

Neyse patavatsızlığım nedeniyle meslektaşımın affına sığınıyorum. 


*

    Y. E. E.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #17 : Aralık 28, 2016, 14:19:18 »
Rica ederim cenk korsanım. Birlikten kuvvet doğar. el birliği ile daha hızlı cevaplarız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



*

    M. B. A.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #18 : Aralık 28, 2016, 15:39:32 »
Müthiş bir başlık oldu... Teşekkürler...

Bu arada yakıtla ilgili iletimi gördünüz sanırım? Bir gemi, bir seyahatte belki milyonlarca liralık yakıt harcıyor öyle mi?


*

    Ö. Ö.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #19 : Aralık 28, 2016, 15:42:44 »
Gördüm sizi! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel gemiymiş İnce Atlantic..
Selametle!
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    S. Ş.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #20 : Aralık 28, 2016, 16:02:50 »
bana az bile geldi yakıt parası
*

    M. B. A.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #21 : Aralık 28, 2016, 16:14:52 »
Yakıt birim fiyat olarak ucuz... 1 litresi 1 liranın altında... Ama günde 20 ton yakıt harcanması... Enteresan rakam bu...
*

    Y. E. E.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #22 : Aralık 28, 2016, 17:26:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Müthiş bir başlık oldu... Teşekkürler...

Bu arada yakıtla ilgili iletimi gördünüz sanırım? Bir gemi, bir seyahatte belki milyonlarca liralık yakıt harcıyor öyle mi?
Mahir korsanım gördüm ama dönememiştim. Tabi ki yakıt sabit maliyetlerde büyük bir yere sahip. Seyir süresine göre değişir bazen kısa mesafe sefer denk gelir total seyir süresi azdır ve  yakıt sarfiyatları da ona göre azalır. Mesela şu anda demirde tek generatör devredeyken fo harcamı 1,2 ton civarındadır kazan ise do ile çalışır ve o da 0,9 civarında harcar. Ama mesela limanda kendi kreynlerimiz ile yükleme veya tahliye yaparsak o zaman duruma göre iki veya üç jeneratör çalışması gerekir ki bu da tüketimi artırır.

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    Y. E. E.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #23 : Aralık 28, 2016, 17:29:38 »
Özgür korsan doğrudur kızımız güzeldir. Huysuz ve tatlı kadın diyebiliriz ona Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap biraz yaşlıca biraz yorgun ama mihrap yerinde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    C. A.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #24 : Aralık 28, 2016, 23:16:58 »
Yük gemilerindeki yaşam mahallerinin büyüklüğü bir çok faktöre bağlıdır. En önemli faktör elbette geminin büyüklüğüdür. Doğal olarak 5.000 tonluk bir kosterle, 50.000 tonluk bir dökmecinin yaşam alanlarının büyüklüğü kıyaslanamaz. Ancak yaşam mahalinin büyüklüğünü ve hatta daha önemlisi kalitesini belirleyen başka faktörler de vardır.

-Geminin yapıldığı ülke/tersane : Kuzey Avrupa ülkelerince yapılmış gemiler en büyük ve kaliteli yaşam mahaline sahip gemilerdir.

-Avrupalı armatör için yapılmış gemiler : Gemilerindeki standardı düşürmek istemeyen bazı armatörler Asya ülkelerinde yaptırdıkları gemilerde yine yüksek standartlarını korurlar.

-Gemilerin tipi : Kesin emin olmamakla beraber, (benim şahsi gözlemimdir) aynı tonajdaki gemiler arasında en büyük yaşam mahalleri sırasıyla rorolar-dökmeciler-tankerler-konteyner gemileri-kimyasal tankerler şeklindedir.

Yük gemilerinde kabin paylaşımı yoktur. Herkese bir kamara düşer. Kamaranızda yatak odası, ofis ve banyo/tuvalet olabildiği gibi, yaşam mahali küçük gemilerde sadece yatak odası ve yan kamarayla paylaşımlı banyo tuvalet olabilir.

Sıcak yatak uygulaması denizaltı ve savaş gemilerinde uygulanan (uygulamak zorunda kalınan) bir durumdur.

Zabitanın yemek yediği ve istirahat saatlerini geçirdiği bir zabitan salonu ve aynı şekilde personelin yemek yediği ve istirahat ettiği bir personel salonu vardır. Bu salonlarda televizyon/filim seyretme, müzik dinleme imkanı vardır. Kağıt okey vb. oyunlar oynanabilir vs.

Zabitan ve personel için çamaşırlarını yıkayabilecekleri bir çamaşırhane vardır.

Bazı gemilerde gym, masa tenisi veya basketbol potası bulunur. Ama denizcinin cin fikirliliği hiç bitmez. Gemi ambarları boşken içinde futbol oynanır, gemi ambarlarından biri balast (deniz suyu ile) doluyken içinde yüzülür vs.
*

    A. Ü.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #25 : Aralık 28, 2016, 23:30:07 »
Yakup ve cenk korsanlarım,kaleminize sağlık,büyük bir heyecanla yazılarınızı takip ediyorum,kafamdaki merak ettiğim şeyler vardı yük gemileri ile ilgili..
*

    E. O.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #26 : Aralık 29, 2016, 00:48:58 »
Verdiğiniz bilgiler bizi farklı bir uygarlığın yaşadığı bilinmeyen bir gezegene götürüyor sanki...
İlgiyle takip ediyorum.

Çok teşekkürler

*

    C. A.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #27 : Aralık 29, 2016, 00:56:30 »
Su konusu şöyle ;

Evaporator veya reverse osmosis sistemleriyle gemi ihtiyaci olan su üretilir. Limanlardan da su temin etmek mümkündür ancak yapabildiğiniz bir şeye para vermek pek akıllı işi olmadığından tercih edilmez.

Gemide özel bir durum yoksa, su kısıtlaması yoktur ancak hiç bir şey de garanti değildir (Aynı hayatta olduğu gibi). Örneğin uzun süreli nehir seyirlerinde (nehir suyunun bulanıklığı nedeniyle) su üretimi mümkün olmayabilir ve aynı anda su almanızda mümkün değilse, bu durumda su kısıtlaması kaçınılmazdır. 28 yıllık profesyonel denizcilik hayatımda deniz suyuyla da yıkandım, su tanklarının menhollerini açıp içinden kovayla su da çektim, miyar güverte (köprüüstünün üstü, geminin en üst güvertesi) su dreynlerine hortum bağlayıp, miyar güverteye yağan yağmuru da topladım.

30.000 tonluk bir yük gemisinde ortalama 300 mt civarında bir su kapasitesi olur. Bu kapasite en az 2 tanka paylaştırılır.

Bazı firmalar gemi için içme suyunu kumanya ile birlikte pet şişe olarak alır. Eskiden böyle bir uygulama yoktu yıllarca tatsız tutsuz eva suyunu içtik. Neyse, çokta kötü değildi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap     
   
*

    B. B.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #28 : Aralık 29, 2016, 07:37:21 »
Muthis bi topic oldu arkadaslar devam devam , foto bekliyoruz bu arada
*

    E. O.

Ynt: Denizcilik mesleğimiz, gemiler evimiz...
« Yanıtla #29 : Aralık 29, 2016, 11:15:58 »
Hep merak etmişimdir dev gemileri. Katkı yapanlara teşekkür ederim.
Birde geminin stabilitesi için galiba deniz suyu tanklara dolduruluyor, gereğinde boşaltılıyor,, bilgi verebilir misiniz biraz