0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

Merhaba!

Dünya Turunda kullanacağım yelkenli kanonun imalatına başlanılmıştır .

Boyutları yaklaşık 750 X 50 X 50 (cm) olacak kano HDPE (Yüksek yoğunluklu polietilen ) kullanılarak imal edilecek.

Kanonun üstüne güneş paneli ve kendi imalatım olacak su damıtma donanımı yerleştirmeyi planlıyorum .

 Şişme bot 240cmx200cm olan   yaşam mahalline sabitlenecek.  Deniz kayağı ise videoda yüzdürücüsü olmayan yandaki kısa platforma... Erzak ve eşyalar kanonun içine yerleştirilip şu geçirmez lumbozlarla kapanacak. Elektronik v.b. korumak için özel şu geçirmez çantaya konacak.

Tabii bunların birçoğu değişebilir planlar. Benim önceliğim sağlam ve yüklüyken yeterince hızlı  (4 Beaufort havada 8 knot hız) olması.

Şimdilik olabileceğini düşündüğüm sorun dalgaları  arkadan alırken kanonun burnunun suya dalması.

Bitince çalışıp göreceğiz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bitince aşağıdaki kanoya benzeyecek.






*

    G. Ö.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #1 : Nisan 19, 2018, 17:45:35 »
Enes'ciğim çok güzel haber. Hayırlı olsun ve her şey yolunda gitsin. Merakla suya ineceği günü bekliyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ü.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #2 : Nisan 19, 2018, 17:58:53 »
Enes daha öncede söyledim şimdide söylüyorum,macera arıyorsun,videoda görmek le teorikle pratik farlı şeyler,boşuna para harcıyorsun bu kanoya,bana kızma kafanın dikine gidiyorsun,seni vaz geçirmekte imkansız kano konusunda,sana lazım olan daha önceden de söylediğim gibi Scorcher 6 metre. piyasası 15 bin tl
İçinde yat uyu salması var bozuk havada etkilenmez doldur içine malzemeni banamısın demez
boş yazdığımın farkındayım yinede yazdım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap :)BURNUN DİKİNE GİDECEKSİN BİLİYORUM Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Asmalıda bota yaptığın yelkenn tertibatı konusu tecrübeni unutma.
söküp atmıştın asmalıda..
« Son Düzenleme: Nisan 19, 2018, 18:15:06 Gönderen: Ali Ünalan »


*

    A. Ç.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #3 : Nisan 19, 2018, 18:25:38 »
Videoda gördüğüm bir trimaran ama yazınızda "kısa taraf" okudum, farklı bir tasarım mı olacak?


*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #4 : Nisan 19, 2018, 19:00:47 »
Teşekkürler sevgili Gülümser.  Ben de iple çekiyorum.

*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #5 : Nisan 19, 2018, 19:05:37 »
Ahmet korsanım,

Videoyu henüz oynamadan önceki resme bakınız.  Bize göre sağ tarafta kalan çıkıntıyı kastediyorum.  Fark ettiyseniz altında suyun kaldırma gücünden yararlanacağımız bir yüzdürücü yok.

Bize göre sol tarafta ise yüzdürücüsü olan platform var.
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #6 : Nisan 19, 2018, 19:23:10 »
Aliciğim,

O durum kendine özgüydü. Benim  tasarımda yaptığım bir hata idi. Botun patlamasına neden olan bileziğin yerini 5 cm kaydırsaydım seyre pek ala devam edebilirdim. Bu hatayı görünce başka hatalar da yapmış olabilirim diye yelken donanımını söktüm.

Ayrıca hatırlarsan 2015 Suadiye İstanbul -Yeni Foça İzmir seyrini yelkenle yaptım.

Bü kanonun imalatında profesyonel bir ekip var. İmalattan sonra kanonun canını çıkartmak için herşeyi yapacağım ve bu üç ay boyunca sürecek.  Eğer ben ve firma ikna olursak bu yüzer dünya seyahatine çıkacak.

Camiaya adım attığımdan yıldan bu yana ispat etme gibi bir kaygım olmasa da her projenin altından kalktım.  Bunu da hep canlı, live, online yaptım. Neden böyle yaptım?  Nedenlerinden biri hep sizlerin bilgisinden yararlanmak istememdir. Yoksa yola çık ve bitir ya da bitirme,  bu bana göre değil.  Ben bilgisi az biri olduğumu biliyor ve ona göre hareket ediyorum.

Bana bilimsel kanıt sun, kabul edeyim. Örneğin benimki gibi bir kanoyu bir TRİLYON defa 3 metre dalgalara sokup çıkarmışlar ve bu testi geçememiş de .


Seni seviyorum Alı .
« Son Düzenleme: Nisan 19, 2018, 19:25:40 Gönderen: Enes Save »
*

    C. G.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #7 : Nisan 19, 2018, 19:57:08 »
Enes,

Hayirli olsun takipteyiz.
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #8 : Nisan 19, 2018, 20:11:45 »
Teşekkürler Cengo,

Bugün kano mesai sonunda bu durumdaydı. Bakalım yarın ne olacak?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #9 : Nisan 19, 2018, 20:13:04 »
Benim gördüğüm ise ana gövdenin iki tarafında da açılıp kapanabilen yan gövdeler var. Bu tür yüzdürücü gövdeler katlanarak veya sökülerek kara nakliyesi sırasında kolaylık sağlıyorlar. Suda katlanmamaları için ise halatlar kullanılmış. Sizin igibi sürekli suda kalması düşünülen bir modelde bu katlanmaların sabit yapılmasını öneririm. Tasarım sizin olduğu için daha fazla fikir yürütmeyeceğim ama bir kanoya bağlı tek kanatlı kanolar Pasifik'te bazı adalarda hala kullanılıyor ama kano üzerinden iskele ve sancağa çıkan parçalar bu kanonun tam bir trimaran olduğu fikrini güçlendiriyor.
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #10 : Nisan 19, 2018, 20:21:03 »
Ahmet korsanım,

Yanlış anlaşılmasın.  Tasarım bana ait değil.  Tasarımın sahibi Gary Dierking. Orijinal tasarımda su kontrası,  cam elyafı ve epoksi kullanımı öngörülüyor.  Gary Dierking ise Pasifik kanolarından esinlenmiş. Ben Gary Dierking 'in kitabındaki tasarımı firmaya sundum. Onlar da uygulamaya geçtiler.

Bizim imalatta kullanılan malzeme tamamen farklı. 
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #11 : Nisan 19, 2018, 20:24:48 »
Trimaran versiyonun tasarımı da aynı kitapta bulunmakta. O çıkıntının nedeni tekne alabora olursa yeniden doğrultmak için üzerine çıkılıp eksen merkezi olarak kullanılmasının amaçlanmış olması.
*

    A. Ç.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #12 : Nisan 19, 2018, 20:47:29 »
Tekne ortaya çıkıncaya kadar bekleyeceğiz. Sizn testleriniz de önemli.
*

    Ö. T.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #13 : Nisan 19, 2018, 21:32:23 »
Dünya seyahati için neden bu kadar kısıtlı imkanlara sahip bir tekne seçiyorsunuz?
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #14 : Nisan 19, 2018, 21:58:55 »
İyi akşamlar Özcan korsan,

1) Standart tekneler beni korkutuyor. Konfor bakımından tartışılmazlar ama sürekli sorun çıkarıyorlar.

2) Maddi olanaklar yetersiz,

3) Ben küçük yüzerleri daha rahat abranabilir olarak görüyorum.
« Son Düzenleme: Nisan 19, 2018, 22:00:04 Gönderen: Enes Save »