0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Acemi bir korsan olarak Mehmet korsanın kol kanat gerdiği Alman çiftin başına gelenlerin benimde Başıma gelmesi kuvvetle muhtemel ..Bu nedenle son bir soru daha sorayım ..Bu şekilde yandan şiddetli rüzgar olduğu zaman teknenin başından uzunca bir halatla ruzgarüstüne olabildiğince paralel olarak geniş açılı olarak kıyıya bağlanmak , demire binen yükü azaltır ve işe yararmı acaba ?Semih korsanın çiziminde 1 numara , ama karşı kıyıda çok yakın .baglanacak başka yerde yoksa Mesela ikinci demiri gidip karaya atsak olmazmı ??1 numaradaki
Cenk Korsan'a katılıyorum. 1 no tercih edilir. Ancak sert kaçaklarda rüzgar tek bir yönden gelmiyor, sancak-iskele çok değişken olabiliyor. Gerekirse alargaya çıkmayı, koy dar ise veya diğer tekneler müsade etmiyorsa koy dışına çıkmayı göze almak gerekebilir. Semih korsan'a katılmıyorum. 3. seçenek her zaman vardır!!!Ama kesinlikle 2 değil. 2 gibi duracaksam da mutlaka 2. çapa...Eyüp Ağabey senin adam ne yapacak? Çağla ile beraber lumbozdan ellerini çıkartmış güvertedeki buzları yiyorlardı kıkırdayarak... ))) Özer Korsan'ın sorusuna gelirsek, Hakan Erim'e katılıyorum. İkinci çapa demek lazım. Elle atılacak olan tekne normlarına göre bir küçük boy olabilir. 10 kg Brittany veya Danfort işinizi görür. Ama tabloda dikkat etmek lazım 10 kg luk Brittany 10 kg luk Ultra veya Deltaya denk gelmiyor! Eğer çok tedbirli veya çok yol yapacağım, her havada demirleyeceğim ben derseniz tavsiyem ayrıca bir de, bir büyük boy katlanır Admiralti almanız. Sizin tekne için 27 kg mevcut sanırım piyasada, fazla fazla yeter...Orhan Ağabey, zaten sorun adamın ırgatı ile zincirin boşunu alamamasıydı. Esasen bende bir tane de 35 kg admiralti var ama onu kurmaya doğrusu üşendim. Delta ile Ultra bize yeter dedim. O tarz bir demiri alıp botla taşırken ben şahsen esas demiri, zinciriyle beraber almaktansa bota koyabileceğim halat düzeneğini tercih ediyorum. Hem toplaması da kolay oluyor. Tek sorun mesafeyi iyi tayin etmekte.
Orhan Ağabey, zaten sorun adamın ırgatı ile zincirin boşunu alamamasıydı. Esasen bende bir tane de 35 kg admiralti var ama onu kurmaya doğrusu üşendim. Delta ile Ultra bize yeter dedim. O tarz bir demiri alıp botla taşırken ben şahsen esas demiri, zinciriyle beraber almaktansa bota koyabileceğim halat düzeneğini tercih ediyorum. Hem toplaması da kolay oluyor. Tek sorun mesafeyi iyi tayin etmekte.
Ruzgar pruva pupa veya pupa pruva arasında gıdıp gelıyorsa arkadan atarsın, fakat yandan gelırse toplamak lazım, donmemek ıcın atıyorum ,ruzgar sabıtse, uyumak için Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYok degıskense 45 derece atıyorsun capayı , bu sefer her zamanki gibi doner durursun ama sağlama alırsın kendını....Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBende soyle bir soru sorayim gece konaklayacaginiz ruzgari biliyorsunuz, siddetli gececek , teknenizi 1 mi 2 mi gibi yerlestirirsiniz?uc yerden bağlama imkanı veya başka yer yok ,bu ikili arasından seçim yapılmalı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBen demirleyecek olsam 2 nolu seçenekteki gibi bağlanmayı tercih ederdim herhalde. Bu pozisyonda karaya bağlı iki koltuk halatı tekneyi tutacak onlara bir şey olma durumunda ise demir devreye girer diye düşünüyorum.1 numaralı demirleme şeklinde bütün güç sadece demir üzerinde kalacak tarması durumunda koltuk halatlarının bir faydası olacağını zannetmiyorum.
Bende soyle bir soru sorayim gece konaklayacaginiz ruzgari biliyorsunuz, siddetli gececek , teknenizi 1 mi 2 mi gibi yerlestirirsiniz?uc yerden bağlama imkanı veya başka yer yok ,bu ikili arasından seçim yapılmalı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTam tersi değil mi. Deniz olunmalı oğlum!Evet tam tersi olmaliydi. Numaralari karistirmisim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTam tersi değil mi. Deniz olunmalı oğlum!Evet tam tersi olmaliydi. Numaralari karistirmisim.
Tam tersi değil mi. Deniz olunmalı oğlum!
Nasıl hesaplandıgını bılmıyorum ama fırtına beklentısıyle capa atıp asılırken2500 rpm 30 sanıye asılmak önerılıyor ,karsılıgı 30 knotluk ruzgar denmiş, benım de genelde kullandıgım 1500 rpm , 18 knotlara tekabul edıyor...
Tam kıç koltuğunu almak için uzanınca, "TONK" diye bir ses duydum kafamın içinde! "Hah dedim yıldırım düşünce böyle oluyormuş demek ki" ))) Baktım ceviz kadar bir dolu ayak başparmağımın orada, güvertede duruyor.
Demir attıktan sonra tornistanla kontrol etmek ve demir taşıma yükünü bulmak için bir zamanlar hesaplar yapmıştık:Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap