0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ş.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #30 : Ağustos 02, 2017, 19:57:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Acemi bir korsan olarak Mehmet korsanın kol kanat gerdiği Alman çiftin başına gelenlerin benimde Başıma gelmesi kuvvetle muhtemel ..
Bu nedenle son bir soru daha sorayım ..
Bu şekilde yandan şiddetli rüzgar olduğu zaman teknenin başından uzunca bir halatla ruzgarüstüne olabildiğince paralel olarak geniş açılı olarak kıyıya bağlanmak , demire binen yükü azaltır ve işe yararmı acaba ?
Semih korsanın çiziminde 1 numara  , ama karşı kıyıda çok yakın .baglanacak başka yerde yoksa  Mesela ikinci demiri gidip  karaya atsak olmazmı ??
1 numaradaki


Koydan geçirmem kımseyı dersen , gotur at Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ama sabıtlemen lazım ,topraga cakıcaksın hıc bır yer yoksa dıye tam yazayım da
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2017, 20:01:20 Gönderen: Semih Sener »


*

    S. Ş.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #31 : Ağustos 02, 2017, 19:58:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cenk Korsan'a katılıyorum. 1 no tercih edilir. Ancak sert kaçaklarda rüzgar tek bir yönden gelmiyor, sancak-iskele çok değişken olabiliyor. Gerekirse alargaya çıkmayı, koy dar ise veya diğer tekneler müsade etmiyorsa koy dışına çıkmayı göze almak gerekebilir. Semih korsan'a katılmıyorum. 3. seçenek her zaman vardır!!!
Ama kesinlikle 2 değil. 2 gibi duracaksam da mutlaka 2. çapa...

Eyüp Ağabey senin adam ne yapacak? Çağla ile beraber lumbozdan ellerini çıkartmış güvertedeki buzları yiyorlardı kıkırdayarak... )))

Özer Korsan'ın sorusuna gelirsek, Hakan Erim'e katılıyorum. İkinci çapa demek lazım. Elle atılacak olan tekne normlarına göre bir küçük boy olabilir. 10 kg Brittany veya Danfort işinizi görür. Ama tabloda dikkat etmek lazım 10 kg luk Brittany 10 kg luk Ultra veya Deltaya denk gelmiyor! Eğer çok tedbirli veya çok yol yapacağım, her havada demirleyeceğim ben derseniz tavsiyem ayrıca bir de, bir büyük boy katlanır Admiralti almanız. Sizin tekne için 27 kg mevcut sanırım piyasada, fazla fazla yeter...

Orhan Ağabey, zaten sorun adamın ırgatı ile zincirin boşunu alamamasıydı.  Esasen bende bir tane de 35 kg admiralti var ama onu kurmaya doğrusu üşendim. Delta ile Ultra bize yeter dedim. O tarz bir demiri alıp botla taşırken ben şahsen esas demiri, zinciriyle beraber almaktansa bota koyabileceğim halat düzeneğini tercih ediyorum. Hem toplaması da kolay oluyor. Tek sorun mesafeyi iyi tayin etmekte.

Test gibi sormuştum, testin C sıkkı yoktu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #32 : Ağustos 02, 2017, 20:34:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Orhan Ağabey, zaten sorun adamın ırgatı ile zincirin boşunu alamamasıydı.  Esasen bende bir tane de 35 kg admiralti var ama onu kurmaya doğrusu üşendim. Delta ile Ultra bize yeter dedim. O tarz bir demiri alıp botla taşırken ben şahsen esas demiri, zinciriyle beraber almaktansa bota koyabileceğim halat düzeneğini tercih ediyorum. Hem toplaması da kolay oluyor. Tek sorun mesafeyi iyi tayin etmekte.
Haklısın zinciri ve demiri botla taşımak pek akıllıca olmazdı sanırım. Bu seçeneği eleyelim.
Anladığım kadarıyla ırgat rüzgar yükünü ve tekne ağırlığını karşılayıp zinciri geremiyordu. Peki sence bosa kancası ve  vinç yardımıyla zinciri germek bir alternatif olabilir miydi?


*

    M. E.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #33 : Ağustos 02, 2017, 21:00:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ruzgar pruva pupa veya pupa pruva  arasında gıdıp gelıyorsa  arkadan atarsın, fakat yandan gelırse toplamak lazım, donmemek ıcın atıyorum ,ruzgar sabıtse, uyumak için  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yok degıskense 45 derece atıyorsun capayı , bu sefer her zamanki gibi doner durursun ama sağlama alırsın kendını....


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yani burada güzel güzel anlatmış ama baş-kıç demirleme veya eskilerin tabriyle apıştırma bizim sularda, bizim kayıklarla çok ender ihtiyaç duyulan bir yöntem. Şimdiye kadar ömrü hayatımda 2 bilemedin 3 kere yapmışımdır.
Şiddetli rüzgarda kıçtan demir atmak demek öndeki demirin taraması demektir. Yanlıştır.
15 knot altında uygulanabilir.
Özetle bence unutunuz!

Kıçtan demir atmak demek, baştankara tekniklerinde kullanılır. Ayrıca konuşuruz.
Ama ikinci çapayı kullanma tekniklerine itiraz etmiyorum. Birçok farklı yöntem vardır. Yeri gelince hepsine ihtiyaç duyulabilir.

Özer Korsan, 27 kg (sizin tekne için) katlanır admiralti fırtına şartlarında kullanacağıız çapadır. Senede en fazla 2 kere ihtiyaç duyarsınız. Ama "at ve unut" çapasıdır. 3. çapa olarak tavsiye ediyorum yanlış anlaşılmasın...

Kubilayhan Korsan, bahsettiğiniz karamursal tekniğidir. Tek koltuk ile kıçtankara iken, yandan gelen rüzgara teknenin kafasını döndürmesi için koltuğu söküp teknenin pruvasındaki koç boynuzuna taşırsak demire binen yük azalır. Tekne rahatlar. Ege'de özellikle hızlı derinleşen koylarda sıklıkla yapılır. Demiri sığlığa doğru çektiği için tarama riski azalır. Şartlar uygun değilse, alargaya çıkmak alternatifidir...

Eğer koy dar ise ve diğer demirleyenlere çapariz yapmayacaksa, diğer bir çapayı karşı kıyıya atmaktansa o taraf bir koltuk almak düşünülebilir. Bu iş için güneyde tek teknelik koylar var. Her taraftan örümcek ağı gibi bağlanmak rügarın her yönden estiği yüksek fırtına-kasırga ortamlarında (>55-75 knot) standart uygulamadır. Mümkün olduğu kadar çok demir atacağına, mümkün olduğu kadar uzun koltuğun olsun!

Orhan ağabey çok şey yapılırdı da ne adama, ne çapasına ne de donanımına güvenmediğim için ben kendi çaremi ürettim. Böyle bir durumda eğer yandakine yardım etmezseniz bela gelip sizi buluyor... Yardım etme sebebim Alman Devletini çok sevdiğim için değildi haliyle )))
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2017, 21:09:49 Gönderen: Mehmet Erem »


*

    S. Ş.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #34 : Ağustos 02, 2017, 21:17:09 »
Bılmıyorum kı cok yeni  ıkı gece kullandım ,gayet rahat donmeden uyudum ,kafadan gelıyor dıyelım on capa asılı, arkadakı de  saga  sola gıtmesıne izin vermıyor ve ruzgar  degısırse de super gergin  yapmadıgım için capalara asılma da olmuyor...


Tek capada zıncır gevsekken, ters bır ruzgar gelıyor dıyelim hasırt capaya bınınce uyanıyorum, cıkıp bakıyorum ,tik oldu bende,uykumu kacırıyor o vuruşlar....

Hatta dönerken Bademli de kullanıcam bu sefer, acayıp esıyor ıkı ada arası gece ,  alargada kalanlar bilir, akıntı da tek yonden geliyor, bi an bi asılıyor, her vurusta ne oluyoruz diye dıye sabah ettık...
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2017, 21:23:46 Gönderen: Semih Sener »

*

    A. U.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #35 : Ağustos 02, 2017, 21:58:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende soyle bir soru sorayim gece konaklayacaginiz ruzgari biliyorsunuz, siddetli gececek , teknenizi 1 mi 2 mi gibi yerlestirirsiniz?

uc yerden bağlama imkanı veya başka yer yok ,bu ikili arasından seçim yapılmalı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben demirleyecek olsam 2 nolu seçenekteki gibi bağlanmayı tercih ederdim herhalde. Bu pozisyonda karaya bağlı iki koltuk halatı tekneyi tutacak onlara bir şey olma durumunda ise demir devreye girer diye düşünüyorum.

1 numaralı demirleme şeklinde bütün güç  sadece demir üzerinde kalacak tarması durumunda koltuk halatlarının bir faydası olacağını zannetmiyorum.

Tam tersi değil mi.


Deniz olunmalı oğlum!
*

    S. Ş.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #36 : Ağustos 02, 2017, 22:33:09 »
Dogrusu 1 , yük  koltuklar ve capa arasında paylasılır
 
Yanlış olan 2 ,yükün tamamını capa cekıyor ,çapa zayıf nokta...tararsa kayalarda tekne...
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2017, 22:35:57 Gönderen: Semih Sener »
*

    C. A.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #37 : Ağustos 02, 2017, 23:38:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tam tersi değil mi.


Deniz olunmalı oğlum!
Evet tam tersi olmaliydi. Numaralari karistirmisim.
*

    S. Ş.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #38 : Ağustos 02, 2017, 23:43:59 »
Nasıl hesaplandıgını bılmıyorum ama fırtına beklentısıyle capa atıp asılırken2500 rpm 30 sanıye asılmak önerılıyor ,karsılıgı 30 knotluk ruzgar denmiş, benım de genelde kullandıgım 1500 rpm , 18 knotlara tekabul edıyor...
*

    E. A. A.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #39 : Ağustos 03, 2017, 08:33:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nasıl hesaplandıgını bılmıyorum ama fırtına beklentısıyle capa atıp asılırken2500 rpm 30 sanıye asılmak önerılıyor ,karsılıgı 30 knotluk ruzgar denmiş, benım de genelde kullandıgım 1500 rpm , 18 knotlara tekabul edıyor...

Demir konusunda biraz tırsık ve pimpirik olduğumdan , bu işlerde ve pratikte deneyimli arkadaşım benzeri bir şeyler söylemişti. Tekne ve çapa imalatçılarının zaten bu değerleri gözönüne alarak imalat yaptıklarını söylemişti. Sanırım RPM değeri vermedi sadece max devirde zincir gerildikten sonra stabil kalıyorsan korkma dedi. Anladığım çok daha yüksek rüzgar hızlarında da etkin , geçerli olabilir. Sadece dalga yüksekliği ve rüzgar yön değişiklikleri göz ardı ediliyor sanırım. Tekne tipine göre bu numerik değerlere erişebilirmiyiz acaba?
*

    S. O.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #40 : Ağustos 03, 2017, 08:48:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam kıç koltuğunu almak için uzanınca,  "TONK" diye bir ses duydum kafamın içinde! "Hah dedim yıldırım düşünce böyle oluyormuş demek ki" ))) Baktım ceviz kadar bir dolu ayak başparmağımın orada, güvertede duruyor.

Gülerken simit boğazımda kaldı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Geçmiş olsun Merem korsanım.
*

    S. Ş.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #41 : Ağustos 03, 2017, 08:50:52 »
tam macera olmus iyi de yazdi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. U.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #42 : Ağustos 03, 2017, 09:48:28 »
Geçmiş olsun Mehmet Korsan.
Her zamanki gibi değerli paylaşımınız için de teşekkürler.

Ayrıca şuana kadar rastlamamış olanlar için Mehmet Korsan'ın bir başka çok değerli paylaşımı;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. B.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #43 : Ağustos 03, 2017, 09:52:26 »
Demir attıktan sonra tornistanla kontrol etmek ve demir taşıma yükünü bulmak için bir zamanlar hesaplar yapmıştık:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Ynt: Koy içinde fırtına!
« Yanıtla #44 : Ağustos 03, 2017, 10:19:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demir attıktan sonra tornistanla kontrol etmek ve demir taşıma yükünü bulmak için bir zamanlar hesaplar yapmıştık:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

motorun torq egrısınden 2500rpmde ne kadar asıldıgını bulunarak check edilir bu hesap ,her teknenin motr buyuklugu de paralel olduğu ,kaptana  rpm vermek değerli bir hizmet
« Son Düzenleme: Ağustos 03, 2017, 10:22:58 Gönderen: Semih Sener »