0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #15 : Mart 26, 2017, 22:38:46 »
Baştan koltuk alıp (sizin çiziminizde) dümeni (teknenin iskelesi) iskeleye kırıp ileri verirseniz, tekne hareketsiz olsa bile pervane suyu dümenden geçeceğinden teknenin kıçı iskeleye yani bağlanacağınız pontona (teknenin iskelesi değil) yanaşır.
« Son Düzenleme: Mart 26, 2017, 22:40:27 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    M. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #16 : Mart 26, 2017, 22:55:55 »
Bu tür genellemeler yapabilmek için teknenin su altı formu, pervane ile dümen palası arası mesafe, dümen palasının formu, pervane kanatları ve motor beygir gücü ile ponton tarafından esen rüzgarın şiddetini farklı farklı örneklerde incelemiş olmak gerekir.
Eğer ponton tarafından şiddetli rüzgar geliyorsa bu dediğiniz yaklaşık 12-13 ton Bavaria 46 da gerçekleşmez.
Standart manevra değildir, eğlenmek için denenebilir...

Eğer illa dümen palası üzerine su basıncını yanaştırıcı güç olarak uygulamak isteniyorsa, sizin de belirttiğiniz gibi vasattan alınan koltuğu dümenin kıçına yakın bir noktada pontona voltalamak doğrusudur, baştan koltuk almak değil...
« Son Düzenleme: Mart 26, 2017, 23:01:49 Gönderen: Mehmet Erem »


*

    C. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #17 : Mart 27, 2017, 09:08:42 »
Rüzgar iyice kuvvetli VE karada profesyonel bir ekip var ise;

Önce hedef noktanın arkasındaki tekneyi abordalamak, daha sonra komşu tekneden ve karadan alınan koltuklarla tekneyi kontrollü bir şekilde yerine almak mümkün olur mu? Kıçı toplamak için vinç bile kullanılabilir.

(Arkadaki tekneye izinsiz çıktık, ama amacımız onu da az riske sokmak.)


*

    E. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #18 : Mart 27, 2017, 10:01:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu tür genellemeler yapabilmek için teknenin su altı formu, pervane ile dümen palası arası mesafe, dümen palasının formu, pervane kanatları ve motor beygir gücü ile ponton tarafından esen rüzgarın şiddetini farklı farklı örneklerde incelemiş olmak gerekir.
Eğer ponton tarafından şiddetli rüzgar geliyorsa bu dediğiniz yaklaşık 12-13 ton Bavaria 46 da gerçekleşmez.
Standart manevra değildir, eğlenmek için denenebilir...

Eğer illa dümen palası üzerine su basıncını yanaştırıcı güç olarak uygulamak isteniyorsa, sizin de belirttiğiniz gibi vasattan alınan koltuğu dümenin kıçına yakın bir noktada pontona voltalamak doğrusudur, baştan koltuk almak değil...

Baştan koltuk alarak, iskele alabanda yapıp ileri vermeyi aynı hava şartlarında daha önce denemiştik, tekne ani bir reflekle başı pontona tehlikeli bir hızla çekerek tepki göstermişti vazgeçmiştik.

Tersini yaptığımızda, baştan bağladığımızda ise tekne daha dümen ve gaz manevrası yapmadan aniden sert rüzgara karşı pontona 90 derece dik açıya döndü, sonrasında sancak alabanda tornistan yaparak kıçı pontona yanaştırmaya çalıştık ( bu yanımızda bulunan bir Yelken Clubü eğitmeni talimatı ile yapıldı...), herhalde bir 5 dakika sürdü teknenin kıçını 3000 devir  tornistanda pontona kıç halatını atabilecek kadar yaklaştırması...  Hatırladığım kadarı ile o gün rüzgar pontondan tam 90 dereceden dik geliyordu.
« Son Düzenleme: Mart 27, 2017, 10:02:13 Gönderen: Sayit Ergun Erakman »


*

    A. Ç.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #19 : Mart 27, 2017, 10:09:08 »
Rüzgarın bağlanacağınız pontndan gelmesi halinde eğer baştan bir halat alabildiyseniz ve rüzgar altında çapariz verebilecek bir engel yoksa mümkün olduğu kadar bağlanacağınız kıça yakın kısmının en uzağına bir halat bağlayıp kıçtaki iskota vincine yönlendirip vinç ile yanaşmaya çalışabilirsiniz. Oldukça güç gerektirse de sonuca her zaman ulaşa biliyorsunuz. Baştan halatı karaya uzatacaksnız, her şeyin dışından geöirip kıça geçeceksiniz, uygun bir açı ile vince yönlenideeceksiniz. Kıyı bağlantısı yapıldıktan sonra vinç ile yanaşacaksınız. Özellikle balon iskotası için makara varsa çok yardımcı oluyor. 

*

    G. A.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #20 : Mart 27, 2017, 15:43:56 »
Ben ters girerdim.
Ters girilmiyor mu ?
Tornistan gelirim ne uğraşacağım.
*

    E. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #21 : Mart 27, 2017, 17:15:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben ters girerdim.
Ters girilmiyor mu ?
Tornistan gelirim ne uğraşacağım.

düzünü becerdikte tersi kaldı...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında tornistanla rüzgarüstüne yaklaşmak daha kolay değil mi ?
« Son Düzenleme: Mart 27, 2017, 17:17:04 Gönderen: Sayit Ergun Erakman »
*

    G. A.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #22 : Mart 27, 2017, 17:33:56 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap tersini becerirsiniz düzden daha kolay olduğunu göreceksiniz (ama taa liman girişinden)
*

    O. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #23 : Mart 27, 2017, 17:49:15 »
Sayit Kaptan kimse yardım etmedimi Palamarlar falan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Etmiyorlar sa
Korsanlar Ben yandımm imdatt
Ben bu yazılanlardan bile bir şey anlamadım.
Ben en iyisi marinadaki Palamar cocuklarla iyi geçineyim onlar ittir kaktır
bir şekilde hallederler.Yoksa kaldık denizin ortasında . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #24 : Mart 27, 2017, 18:32:31 »
Teknelerde arabaların aksine yönlendirme kıçtan yapılır yani teknenin kıçını kontol etmek daha kolaydır. Bu nedenle teknenin başını önce yanaştırır, daha kolay kontrol edilen kıçı sonraya bırakırsınız aynen otomobille da bir yere park ederken geri geri girdiğiniz gibi...
*

    T. A.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #25 : Mart 27, 2017, 18:39:12 »
benim anlattığım 2 yöntemden ikincisinin şemasını Dedekam'ın kitabında buldum:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 27, 2017, 18:40:47 Gönderen: Tunç Aytunç »
*

    S. Ş.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #26 : Mart 27, 2017, 18:53:01 »

ben burundan RUZGARDA oyle yanasmam  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  burnunu yaralarsam uzulurum arkadan dar yerlere cok güzel yanasıyorum

Çıkarken çok mantıklı...

hele ki Sayit kaptanda bas pervane vardır ,gözü kapalı girmesi lazım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 27, 2017, 18:53:41 Gönderen: Semih Sener »
*

    E. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #27 : Mart 27, 2017, 18:55:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap tersini becerirsiniz düzden daha kolay olduğunu göreceksiniz (ama taa liman girişinden)

valla yol çok uzun.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #28 : Mart 27, 2017, 18:58:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayit Kaptan kimse yardım etmedimi Palamarlar falan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Etmiyorlar sa
Korsanlar Ben yandımm imdatt
Ben bu yazılanlardan bile bir şey anlamadım.
Ben en iyisi marinadaki Palamar cocuklarla iyi geçineyim onlar ittir kaktır
bir şekilde hallederler.Yoksa kaldık denizin ortasında . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Palamarlar yardıma geldi gelmesine de diğer teknelerin kaptanları fena paniklettik !  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. E.

Ynt: Aborda' yı çorbaya çevirdik
« Yanıtla #29 : Mart 27, 2017, 19:00:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benim anlattığım 2 yöntemden ikincisinin şemasını Dedekam'ın kitabında buldum:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Aynı şartlara senk geldiğimde mutlaka denemeliyim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 27, 2017, 19:01:11 Gönderen: Sayit Ergun Erakman »