0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. O.

Selam dostlar;

24 Kasım Salı günü Ankara'da olacağım, iş için.
Uzun zamandır takip ettiğim bağlantısını aşağıda verdiğim karavanda karar kıldım.
Yerine gidip konuşacağım.
750 kg. altı olduğu için ruhsattan muaf ve dört kişilik.
Sıfırı da çok ekonomik.
Lüks aramayan benim gibi gezginlere göre diye düşünüyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Y.

Salim korsanım, o 750Kg ağırlık sınırı tam yüklü ağırlık için diye biliyorum.
Hani olur da trafik çevirir, bir de kantara sokarsa; "Hanimiş benim Salim korsanımın D sınıfı(E değil) ehliyeti? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" diyebilir, bilgin olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir de o firmanın işçiliği ve sonrası konusunda pek olumlu şeyler okumamıştım, umarım düzelmiştir. Bu da aklının bir köşesinde olsun
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2015, 21:51:26 Gönderen: Erol Yapıcı »


*

    S. O.

Merhaba Erol korsanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Karavan benim çocukluk hayalimdi. (Deniz doğuştan takıntım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
Yaş kemâle erince yeniden gündeme geldi.
Sonuçta her şey alım gücü ile ilgili.
Marinamızda aynı karavan yaz boyunca kaldı ve iyice inceledim.
Pino Karavan, Başoğlu Karavan ve Sally Karavan üreticilerinin her biri ile atölyelerinde görüştüm. (Fabrika yazamadım, çünkü değiller)
Hepsinin artıları ve eksileri var.
Avrupalılar karavan konusunda açık ara ileride.
Ama dedim ya, bütçe meselesi.
Mükemmeli bekleyip de alamama tehlikesi de var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu durumda lüks olmasın ama sağlam olsun düşüncesi ağır basıyor.

Hayırlısı bakalım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2015, 23:10:00 Gönderen: Salim Orhanlı »


*

    E. Y.

Salim korsanım, bütçe konusu tabii ki önemli. "Hem köftem dursun, hem karnım doysun" olmuyor. Ben de karavana ilgi duyuyorum. Bu nedenle özellikle internette sık sık araştırma-inceleme yapıyorum. Bir yerlerde (karavan ile ilgili bir forum da olabilir) okumuştum, uyarayım dedim. Yoksa tanıdığımdan bildiğimden değil. Belki de tam aksine çok iyidirler, bilemem.
Dediğin gibi; Hayırlısı

Ama o 750 Kg. meselesi doğru, onu kulak ardı etme. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. T.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

maksat projeye katkımız olsun

*

    Ö. Ö.

Taze korsanlarımızdan Kağan Aybudak (hani tik güvertesinin üstünü polyester kaplamak istediğimiz) kendi uğraşıp yaptığı karavanı satıyordu.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mesele satış değil, sıfırdan bu aracı karavana çevirdiği için muhteşem bir tecrübe birikimine sahip olduğundan konuya dahil olsun diye yazıyorum.

KAybudak KAybudak duy sesimizii! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 21, 2015, 14:22:36 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    K. T.

Bence bir kamyon'u karavan yapmak daha güzel ve daha kolay olur... Kasayı dilediğin gibi hazırlarsın , Daha yüksek olur... Biryere gittim gerekirse evi indirir kafayı boşa çıkarırsın... Daha güçlü bir motor ile daha ekonomik olur... Benim yeteri kadar bütcem olsa böyle birşeye girişirim...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 21, 2015, 15:02:19 Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu »
*

    Ö. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Taze korsanlarımızdan Kağan Aybudak (hani tik güvertesinin üstünü polyester kaplamak istediğimiz) kendi uğraşıp yaptığı karavanı satıyordu.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mesele satış değil, sıfırdan bu aracı karavana çevirdiği için muhteşem bir tecrübe birikimine sahip olduğundan konuya dahil olsun diye yazıyorum.

KAybudak KAybudak duy sesimizii! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Güzel karavan yapmış tebrikler Kağan korsana.
*

    Ö. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence bir kamyon'u karavan yapmak daha güzel ve daha kolay olur... Kasayı dilediğin gibi hazırlarsın , Daha yüksek olur... Biryere gittim gerekirse evi indirir kafayı boşa çıkarırsın... Daha güçlü bir motor ile daha ekonomik olur... Benim yeteri kadar bütcem olsa böyle birşeye girişirim...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet , Hakan Zorlu için uygun bence de.  Netice de 1 otobüs parası    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   
« Son Düzenleme: Kasım 21, 2015, 17:37:19 Gönderen: Öcal Turan »
*

    K. A.

Merhaba,
Özgür Korsan adımızı anmış sağolsun, geç de olsa haberim oldu. Katkım olursa ne mutlu.

Otobüsten karavan yapılması düşünüldüğüne göre özel bir amaç vardır diye düşünüyorum zira bu tip dönüşümlerde sadece ehliyet gereklilikleri sebebiyle değil; ilk satın alma maliyeti, donatım maliyeti, vergi, feribot ücretleri, TÜV muayene süreleri ve ücretleri, otopark yeri ve ücretleri, kasko ve sigorta maliyetleri, kent merkezlerine giriş kısıtlamaları ve elbette ki yakıt tüketimi gibi kalemler sebebiyle kamyonet ruhsatlı panelvanlar ya da alkoven kasa oturtulan kamyonet şaseli araçlar tercih ediliyor.

Otobüsler bu skalada nereye koyulur benim bilgim ve tecrübem dahilinde değil. Otobüs ruhsatı motokaravana dönüştüğünde neler oluyor, bunu da bir bilene sormak gerek.

Benim konuyla ilgli tecrübem şunlardan ibarettir:  İstediğim aracı bulma süreci, karavanın toplam üretim süresinin yarısından fazla sürdü. Yaklaşık 2,5 ayda bitirdiğimiz karavan için 5 ay, eli yüzü düzgün araç aradım. Çünkü yük ve yolcu taşıma işine vakfedilmiş ve 2. ele düşmüş bu araçlar epey bir dayak yemiş oluyorlar. Çok iyi durumda olanlarının da satış fiyatı sene sonu kampanyalarında satılan sıfır araçlara yakın oluyor. Ford ve Iveco'ya indirgedim arayışımı öncelikle.

Özel tercihlerim sebebiyle arkadan itişli ve yerden yüksek araçlara baktım sadece (yayla çekimleri, toprak köy yolları, daha fazla iç hacim) kimisinin burun kıvırdığı tam boy çelik şase üzerine inşa edilmiş IVECO DAILY'nin B ehliyetle sürülen en büyük modelini tercih ettim. Önden çekişli, yere yakın, sac şase PSA sınıf araçları daha en başından listeden çıkarmıştım) Arkada çift teker olan aracımı özellikle tercih ettim.

Burada sadece genel bilgileri verip konuyu kapatayım istiyorum. Korsan Forumu daha fazla meşgul etmeyeyim karadaki işlerle Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, detay talepler için özelden seve seve cevap veririm. Türkiye'deki bilinen tüm karavan üreticileriyle gerek telefonda gerek yüzyüze hatırı sayılır bir zaman harcadım. Bursa, Kocaeli, Ankara, İzmir ve İstanbul'da bir sürü zamanım ve param gitti bu görüşmelerde. 1.5 yıldır da sürekli karavanın içinde yaşıyorum. Şimdi asıl hayalim S/Y Derviş'e yönlendiğim için kara yaşamına yavaştan elveda demek istiyorum.

 Karavan üreticime karar verirken genel olarak şu şekilde eleme yaptım:
1) Pek çok karavan üreticisi meslektaş rakiplerine olumsuz şeyler söylemek üzerine kurulu bir pazarlama stratejisi içinde, bu tavırda olanları peşinen eledim, midemi bulandırdılar.
2) Çok azı sizi dinleyip çözüm üretmek yanlısı, hepsi en iyiyi biliyor, hepsi sizin ihtiyaçlarınızı sizden iyi biliyor. Opsiyon sunamayanları, hazır paket dayatanları eledim.
3) Çekme karavancı motokaravanı kötülüyor, motokaravancı çekme karavan kullanışsız diyor. Bu tipleri de eledim.
4) Karavan üreticileri içinde çok iyi marangozlar var ancak gerek işçilik gerek malzeme bilgisi açısından, hareket eden, titreşen ve burulan bir mekanı döşemek konusunda bilgili olmayanlar var. (Lüzumsuz ağır ve uygunsuz malzeme seçimi yaygın - MDF ve her yere kutu demir profil kullananlar vb.)
5) Ruhsat dönüşümü konusunda destek vermeyen, iş üstlenmeyen üreticileri eledim.
6) Bana araç dayatanları, zorla kendi istedikleri aracı donatmaya çalışanları eledim.
7) Atölyesine girme şansım olmayan üreticileri eledim.

Karavan üretimi o kadar özel bir alan ki, tekneden daha özel olduğunu bile söyleyebilirim (aramızda kendi teknesini inşa eden kişi sayısı azdır ama kendi karavanını inşa etmeye karar vermek çok daha hızlı alınabilecek bir karar) Biz Solid Works'te kendi projemizi çizdik ve üreticimize öyle gittik. Elbette onların emeği ve tecrübesi de çok şey kattı projeye.)

İç mekanı tamamen kendi ihtiyaçlarınıza göre donatıyorsunuz. Malzeme standardından bahsedilebilir ama tasarım standardı diye bir şey yok. Kedisi ve köpeği için özel yer yaptıran bile var.

Karavan dendiğinde mutlaka bahsi geçen seri üretim HYMER karavanlara, tamamen bana göre tasarlanmış, yanına gidip de çayını içerek üretimini görebildiğim yerli karavanı her şekilde tercih ederim. Hatta keşke yerim, zamanım olsaydı da iyi kötü kendim yapsaydım karavanımı.

Bu anlamda "Benim karavanım bana, senin karavanın sana" diyerek noktalayacaktım ama gene de dayanamadım, minibüs ya da kamyonetten karavan yapmak yerine, otobüsü karavana çevirmekte çok özel bir amacınız yoksa, bir daha düşünün derim. Sürç-i Lisan ettiysek affola.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 





 

   
*

    C. G.

Kagan korsanim, kesinlikle haklisiniz sakalim var soz dinlesinler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Ç.

Çeki demirli aracınızla Yunanistana gidin,geri gelirken 750kg altında bir çekme karavanla yurda girin. Gümrükte dilekçenizi teslim edin. harclarını ödeyin.

(Kimseye satmayın, cezası varmış)

Mesela;

Adria 490 - 6000 TL - Selanik, GR

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

İşte Kağan budur!
*

    C. E.

Motokaravan mı, Çekme mi? Kullanım tarzınızla alakalı.

Eğer uzun süreler aynı yerde durup ev gibi kullanacaksanız, arada sırada yer değiştirecekseniz; çekme karavan mantıklı. Bu sayede arabanızı bağımsız kullanabiliyorsunuz.
Ama sürekli yol yapıp, gezecekseniz, motokaravan çok daha  keyifli.

İlk teknesini almayı düşünenlere sürekli verdiğimiz bir tavsiye var. Karavan için de geçerli: Önce kiralayın. Avrupa'da bu iş çok iyi oturmuş. Kiralayan firmalar, konaklama  yerleri, rehber kitaplar...

*

    S. O.

Bu bütçesi iyi olana;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap