0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. E.

Ynt: Motor bloğunda tutya
« Yanıtla #15 : Kasım 18, 2017, 21:08:18 »
Kare başın altında aşağı yukarı 1.5 inç çapında görünen bir kör tapa da var. Yani  kare başlı tapa.


*

    A. B.

Ynt: Motor bloğunda tutya
« Yanıtla #16 : Kasım 18, 2017, 22:32:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aziz bey, benim bahsettiğim motor direkt deniz suyu soğutmalı Yanmar idi.
Motor bloğunun soğutma ceketinde direkt deniz suyu dolaşmayan, yani tatlı su soğutmalıların gövdesinde bildiğim kadarıyla tutya bulunmuyor.




Aluminyum gövdeli Lombardini de tatlı su soğutmalı. Tabi ki tatlı su da deniz suyu ile ile soğutuluyor ve motor bloğunda  tutya var.

Ali korsanım,

Aliminyuma hangı metalden tutya koymuşlar...


Semih bey, sizin motor da mı lombardini ?
Şunu okumanızı öneririm öncelikle (106 sayfa):

service.lombardinigroup.it/documents/Manuali%20Officina/English/Work%20Shop%20Manual%20FOCS%20matr%201-5302-351.pdf


*

    A. B.

Ynt: Motor bloğunda tutya
« Yanıtla #17 : Kasım 18, 2017, 22:46:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aziz bey, benim bahsettiğim motor direkt deniz suyu soğutmalı Yanmar idi.
Motor bloğunun soğutma ceketinde direkt deniz suyu dolaşmayan, yani tatlı su soğutmalıların gövdesinde bildiğim kadarıyla tutya bulunmuyor.




Aluminyum gövdeli Lombardini de tatlı su soğutmalı. Tabi ki tatlı su da deniz suyu ile ile soğutuluyor ve motor bloğunda  tutya var.

Ali korsanım,

Aliminyuma hangı metalden tutya koymuşlar...


Semih bey, sizin motor da mı lombardini ?
Şunu okumanızı öneririm öncelikle (106 sayfa):

service.lombardinigroup.it/documents/Manuali%20Officina/English/Work%20Shop%20Manual%20FOCS%20matr%201-5302-351.pdf

Marin dizel lombardinilerin eşanjörleri, motor bloğunun malzemesinden bağımsız olarak Çinko anot ile korunuyorlarmış Semih Bey.   Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok iyi motordur. Güle güle kullanın. Anot değişimini ihmal etmeyin lütfen




*

    S. Ş.

Ynt: Motor bloğunda tutya
« Yanıtla #18 : Kasım 19, 2017, 08:40:31 »
Ali korsanım

Volvo ve yanmar bu manuelden ders cıkarması lazım, tüm testleri,ayarları ,torqları,tamir kitlerini ve aletlerını vermiş...

Tabletten goz gezdırdım anotu bulamadım manuelde...tam search edemedıgımden bulamadım muhtemel

Lombardını alımınyum ve hafıf performanslı motor uretıyor ama çinko ile koruyamaz, galvanik listeye ters, ondan ne tur metal kullandıklarını merak etmıştım...

Volvo motor blogu demir ,salma ve saildrıve da demir oldugunda sadece surekli su ıcınde kalan pervane ile salmada tutya kullanmak yeterli geliyor

aliminyum motor dokum saildrive varsa  olunca pervane harıcı motora da anot takmak lazım
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2017, 08:45:07 Gönderen: Semih Sener »


*

    S. Ş.

Ynt: Motor bloğunda tutya
« Yanıtla #19 : Kasım 19, 2017, 08:45:54 »
Yanmar ıcın motor tutyası

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    S. Ş.

Ynt: Motor bloğunda tutya
« Yanıtla #20 : Kasım 19, 2017, 09:13:11 »
volvonun epey bi eskı modellerinde anot var ,volvoya motor tutyası ureten bır fırmanın lınkı, product specs e tıklanınca motor ısımlerı gelıyor...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. B.

Ynt: Motor bloğunda tutya
« Yanıtla #21 : Kasım 19, 2017, 21:39:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali korsanım

Volvo ve yanmar bu manuelden ders cıkarması lazım, tüm testleri,ayarları ,torqları,tamir kitlerini ve aletlerını vermiş...

Tabletten goz gezdırdım anotu bulamadım manuelde...tam search edemedıgımden bulamadım muhtemel

Lombardını alımınyum ve hafıf performanslı motor uretıyor ama çinko ile koruyamaz, galvanik listeye ters, ondan ne tur metal kullandıklarını merak etmıştım...

Volvo motor blogu demir ,salma ve saildrıve da demir oldugunda sadece surekli su ıcınde kalan pervane ile salmada tutya kullanmak yeterli geliyor

aliminyum motor dokum saildrive varsa  olunca pervane harıcı motora da anot takmak lazım

Marin dizel lombardinilerin eşanjörleri, motor bloğunun malzemesinden bağımsız olarak Çinko anot ile korunuyorlarmış Semih Bey.   Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 "fresh water cooled via heat exchanger, complete with zinc anode protection; cast-iron engine block (aluminium for LDW 502 M)"
Çinko anot ile korunan,motor bloku değil de   ısı değiştiricisi ve çinko anot kullanılıyor. Isı değiştiricisinin malzemesi (exchanger/ eşanjör) bakır ve / veya pirinç idi hatırladığım kadarı ile. Tatlı su ile soğutulan motor bloklarının tuzlu su ile ilgisi olmadığı için çinko anot ile de ilgisi yok sanırım.
Ben sadece kullanıcıyım ve bilgilerim kullanım kitapçıkları ile sınırlı. Cereyan mühendisi olan sizsiniz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap