0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. D.

Bu hava kalkan America's Cup yarislari icin hazirlanan tekne



Ilk deneme gercek olarak yapiliyor, görüntüler muhtesem. 



*

    Ö. Ö.

Rusların 40 yıl önce icat ettiği ve halen bazı Yunan adalarında vs kullanılmakta olan sudan yükselip ayakları üzerinde giden feribotun teknolojisi. Gövde suya temas etmediği için direnç çok az ve sonuç hız ve ekonomi.  Ancak bunca yıla rağmen altın standart değil.  Acaba neden?


*

    N. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rusların 40 yıl önce icat ettiği ve halen bazı Yunan adalarında vs kullanılmakta olan sudan yükselip ayakları üzerinde giden feribotun teknolojisi. Gövde suya temas etmediği için direnç çok az ve sonuç hız ve ekonomi.  Ancak bunca yıla rağmen altın standart değil.  Acaba neden?
Rus Kometa 'lar  1991 den başlayıp 2000 li yıllara kadar yaz aylarında Sochi -Trabzon arası sefer yapıp Trabzona deri ,textil , perde , avize vb.. müşterisi taşıdılar , çok ekmeklerini yedik . Sochi -Trabzon seferini 5-6 saatte yapabiliyorlardı ...

« Son Düzenleme: Aralık 29, 2018, 20:40:16 Gönderen: Nevzat Doğru »


*

    Ö. Ö.



Ruslar 16 ülkeye satmışlar bunları. Belgeselini izlemiştim, şeklinin özelliğiyle pabuçların altındaki su akımı direnç yaratıp  pabucu ve dolayısıyla gövdeyi su üzerine çıkmaya zorluyor belli bir sürat ve akıma ulaşınca. Pabuçların üzerinden akan su ise direnç oluşturmuyor ve aşağı bastırmıyor pabuçları. Suyun üzerine çıkınca da su kayağı yapmaya başlıyor hedef sürat ile.


*

    N. D.

Teknoleji dahada eski 60 li senelerde savas gemileri var bu sekilde su üstüne cikip yol alan, ama onlar motor ve genelde 4 bacakli olarak imal edilmisler.

Neden devami gelmedigi ise iyi bir soru?

Bu prensiplen calisan katamaran yelkenli ve kücük yelkenlerde mevcut tek kisilik yelkenleri saymaz isek,
geri kalanlarda yine 3 veya 4 bacakli olarak imal edilmisler.

Mono bir yelkenlide sadece 2 bacak üzerine, yelkenlen yol alan ilk tekne bu, ve yakin zamanda mono yelken
hiz rekorlarini alt üst edecek gibi görünüyorlar, kullanmasi ne kadar kolay veya zor bilemiyorum, ama o hizlarda
cakilma risikosu yüksek gibi geliyor bana.

Bu aletin nasil oluyorda o kadar yelken alanina, rüzgar basincina sadece alttaki o kücük kanat, bacak sayesinde dayandigini anlamis degilim, yani bizim yelkenlerin salmasindaki agirligi düsünün ona rahmen ne kadar yan yattigini düsünün.

Bu alet nasil oluyorda hic yan yatmadan o bacak üzerinde durabiliyor, mühendislik harikasi birsey bu.
 


« Son Düzenleme: Aralık 30, 2018, 12:22:49 Gönderen: Nedim Delen »

*

    A. Ç.

Salma tekne altında teknenin yana kaymasını engeller. Safta ise bayılmasını engeleyen ağırlıktır. Bu tekne salmasız değil tam aksine salması üzerınde gidiyor.
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ruslar 16 ülkeye satmışlar bunları. Belgeselini izlemiştim, şeklinin özelliğiyle pabuçların altındaki su akımı direnç yaratıp  pabucu ve dolayısıyla gövdeyi su üzerine çıkmaya zorluyor belli bir sürat ve akıma ulaşınca. Pabuçların üzerinden akan su ise direnç oluşturmuyor ve aşağı bastırmıyor pabuçları. Suyun üzerine çıkınca da su kayağı yapmaya başlıyor hedef sürat ile.

Bu da üç ayaklısı:

İnerken:



Kalkarken:

*

    B. E.

Tam bir mühendislik harikası.
Trimaran tekneleri hatırlatıyor.
T şeklindeki kızak  da stabiliteyi arttırıyor.
Harika...Bayıldım.
*

    N. D.

Siz tekneye ben motorlarına bayıldım ,sanırım turbofan jet motorları var. Kıyıda bu kadar sürat yapması da hiç güvenli değil bence ...