0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #15 : Haziran 18, 2018, 18:59:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür korsanım
Internetin çok zayıf olduğu bir yerde olduğumdan linki açamadım. Ama polarda beneteau o açılarda genelde balon ile yapılabilecek hızı veriyor. Yanlışlık olmasın.
Biz arkadaşımın 45ini her tip rüzgarda denedik. Öyle bir sürate yaklaşamadık bile.
Kendi 46 teknemde de öyle.



Tunç korsan gibi düşünüyorum polar diyagramının özel şartları var, Jeanneau polar diyagramına baktım hız verileri birbirine yakın ancak dip notlarında önemli ayrıntılar var .
Su ve Mazot depoları dahil tüm ağırlıklar çıkarılarak hesaplanmıştır
Gibi ibareler mevcut


*

    O. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #16 : Haziran 20, 2018, 18:50:45 »
Bu aralar Tekne Gövdesi maximum hız konusunda bayağı bir sohbet oluyor arkadaşlar arasında Bu Polar diagram konusuda doğal olarak konuşuluyor.
Bu Polar Diagramın Tekne Tasarımcılarının tasarım aşamasında veri girerek tamamamen bilgisayar ortamında elde edilen muhtemelen Tekne Broşürleri için süs olan
diagramlar.

Çünkü Dip notları belirsiz.
Daha doğrusu bazı firmalar minumum agırlık ile hesaplanmıştır gibi ne olduğu belli olmayan ağırlık parametreleri bildirmişler.
Örnek olarak benim teknemin 4 ayrı Salma versiyonu var.
Fabrika çıkışında 12 ayrı Arma versiyonu var

O Diagramların verileri gerçek hayata geçmesi mümkün olmayan Hızlar.
Erol Korsanımızın okuduğu 12-14 knot için bir şey diyemem tabiki
« Son Düzenleme: Haziran 20, 2018, 18:54:07 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    S. Ş.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #17 : Haziran 20, 2018, 21:36:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu aralar Tekne Gövdesi maximum hız konusunda bayağı bir sohbet oluyor arkadaşlar arasında Bu Polar diagram konusuda doğal olarak konuşuluyor.
Bu Polar Diagramın Tekne Tasarımcılarının tasarım aşamasında veri girerek tamamamen bilgisayar ortamında elde edilen muhtemelen Tekne Broşürleri için süs olan
diagramlar.

Çünkü Dip notları belirsiz.
Daha doğrusu bazı firmalar minumum agırlık ile hesaplanmıştır gibi ne olduğu belli olmayan ağırlık parametreleri bildirmişler.
Örnek olarak benim teknemin 4 ayrı Salma versiyonu var.
Fabrika çıkışında 12 ayrı Arma versiyonu var

O Diagramların verileri gerçek hayata geçmesi mümkün olmayan Hızlar.
Erol Korsanımızın okuduğu 12-14 knot için bir şey diyemem tabiki

bir ilave

Onun icin  kaptanlar  yelkenini, teknesinin tipini, yilini, tekne ismini yazarak kendi polarini olusturup  nette bazi sitelere  yukluyorlar..

Oralardan bakip , en yakin tekne confige bakip fikir edinilebilir


*

    T. Ö.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #18 : Haziran 21, 2018, 13:17:38 »
Hız göstergeleri gps e göre bazen daha fazla gösteriyor. Hız göstergem 8 gösterirken gps (Navionics) 6,7-6,8 gösteriyordu.
Veya hız göstergem 9 gösterirken gps 7,9-8,0 gibi gösterdiği de oluyordu.Biz mutlu olmak için hep hız göstergemize bakıyoruz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #19 : Haziran 21, 2018, 14:49:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hız göstergeleri gps e göre bazen daha fazla gösteriyor. Hız göstergem 8 gösterirken gps (Navionics) 6,7-6,8 gösteriyordu.
Veya hız göstergem 9 gösterirken gps 7,9-8,0 gibi gösterdiği de oluyordu.Biz mutlu olmak için hep hız göstergemize bakıyoruz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu güzelmiş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim sert hava taktiklerime benziyor. Dalgaların boyunu tespit etmek için güneşin altına denk gelen dalgalara veya giden dalgaların yönüne bakarım mesela. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. C.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #20 : Haziran 21, 2018, 16:45:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hız göstergeleri gps e göre bazen daha fazla gösteriyor. Hız göstergem 8 gösterirken gps (Navionics) 6,7-6,8 gösteriyordu.
Veya hız göstergem 9 gösterirken gps 7,9-8,0 gibi gösterdiği de oluyordu.Biz mutlu olmak için hep hız göstergemize bakıyoruz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hız göstergesi, suya göre hızı; GPS ise sabit (kara gibi) bir şeye göre hızı göstermiyor mu? Yanlış mı düşünüyorum? Yani aradaki fark, akıntı hızından kaynaklanıyor değil mi?
*

    O. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #21 : Haziran 21, 2018, 17:16:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hız göstergeleri gps e göre bazen daha fazla gösteriyor. Hız göstergem 8 gösterirken gps (Navionics) 6,7-6,8 gösteriyordu.
Veya hız göstergem 9 gösterirken gps 7,9-8,0 gibi gösterdiği de oluyordu.Biz mutlu olmak için hep hız göstergemize bakıyoruz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben 12-14 Knot hızların Gezi teknesi formunda olan ve İçerisinde Konfor ağırlıkları ile çok zor ulaşılabilecek hızlar olduğunu düşünmekteyim.
Polar Diagramlar test edilip test sonuçları ile hazırlanmış veri diagramları değil, bilgisayar programına teknenin değerleri girilerek rüzgar modellemeleri ile hız çıktıları alınan program outputları .
Gerçek değil sadece modelleme, tasarımı iyileştirmek için kullanılan matametik modellemesi....
Bu referans gösterilerek bu hızları yapar demek zor.
Yapar ama Mobilyaları sök ,depoları sök ,motordan kurtul ...... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 21, 2018, 17:18:09 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    A. Ç.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #22 : Haziran 21, 2018, 17:17:29 »
Gövde hızı aşılamayacak bir hız değildir. Yeteri kadar güç uygularsanız bu hızı aşabilirsiniz. 30ft teknede 5-6 havada gennaker balon gibi gönderli kullanılarak 12-14 knot hızları  sürekli gördük, dalga üstünde 16-17 gördüğümüz oluyordu.
*

    O. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #23 : Haziran 21, 2018, 17:21:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gövde hızı aşılamayacak bir hız değildir. Yeteri kadar güç uygularsanız bu hızı aşabilirsiniz. 30ft teknede 5-6 havada gennaker balon gibi gönderli kullanılarak 12-14 knot hızları  sürekli gördük, dalga üstünde 16-17 gördüğümüz oluyordu.

Ahmet Korsanım

Tunç Korsan en başta söylemişti Balon ile mümkün olabilir diye....
Buradaki anlatılda sanki hız ölçerde bir problem var gibi ...

Çünkü Göcekte O tarihlerde hava çok yükselmedi
45 feet tekne su içinde 12 Ton ....


« Son Düzenleme: Haziran 21, 2018, 17:27:26 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    N. D.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #24 : Haziran 22, 2018, 15:05:51 »
Rüya gibi hizlar, vallah imrendim.

Ben 2 hafta Azuree 40 kullandim gördügüm en yüksek hava 28 NAT en yüksek hizda 9.8 NAT idi
Teknenin ön yelkeni orijinal degil daha büyük yapilmis bir ön yelkendi.

Gecen sene ciflikte yanima Azuree 40 kiralamis olan Romanyali yelkenciler yanasti Bozukale-Ciflikkoyu arasinda 30 + NAT rüzgarda
16 NAT hiz yaptik dediler, ben sasirmis bir sekilde ne nasil yani? degince valla bizde sasirdik ve korktukta ne yazikki o esnada
filimcekmek mümkün olmadi dediler.

Valla ne diyeyim bazilari yapiyor demekki
 
*

    O. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #25 : Haziran 22, 2018, 15:53:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rüya gibi hizlar, vallah imrendim.

Ben 2 hafta Azuree 40 kullandim gördügüm en yüksek hava 28 NAT en yüksek hizda 9.8 NAT idi
Teknenin ön yelkeni orijinal degil daha büyük yapilmis bir ön yelkendi.

Gecen sene ciflikte yanima Azuree 40 kiralamis olan Romanyali yelkenciler yanasti Bozukale-Ciflikkoyu arasinda 30 + NAT rüzgarda
16 NAT hiz yaptik dediler, ben sasirmis bir sekilde ne nasil yani? degince valla bizde sasirdik ve korktukta ne yazikki o esnada
filimcekmek mümkün olmadi dediler.

Valla ne diyeyim bazilari yapiyor demekki
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rüya gibi hizlar, vallah imrendim.

Ben 2 hafta Azuree 40 kullandim gördügüm en yüksek hava 28 NAT en yüksek hizda 9.8 NAT idi
Teknenin ön yelkeni orijinal degil daha büyük yapilmis bir ön yelkendi.

Gecen sene ciflikte yanima Azuree 40 kiralamis olan Romanyali yelkenciler yanasti Bozukale-Ciflikkoyu arasinda 30 + NAT rüzgarda
16 NAT hiz yaptik dediler, ben sasirmis bir sekilde ne nasil yani? degince valla bizde sasirdik ve korktukta ne yazikki o esnada
filimcekmek mümkün olmadi dediler.

Valla ne diyeyim bazilari yapiyor demekki
 


Bilemedim Nedimcim 16 Knot Gerçekten hatırı sayılır bir hız.
*

    N. D.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #26 : Haziran 22, 2018, 16:46:21 »
valla bana nasip olmadi daha 13 nat küsür gördüm en fazla
bir kere katamaranda ful arma 35 nat rüzgarda bir kerede kendi kullandigim Beneteau first 47.7 sadece 4-5 saniye
dalgalarin yardimiylan.

18-20 nat hiz yapan bir yelkende bulunmak cok isterim.
Keske Erol korsanin teknede bende olsaydim 
*

    O. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #27 : Haziran 22, 2018, 17:02:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
valla bana nasip olmadi daha 13 nat küsür gördüm en fazla
bir kere katamaranda ful arma 35 nat rüzgarda bir kerede kendi kullandigim Beneteau first 47.7 sadece 4-5 saniye
dalgalarin yardimiylan.

18-20 nat hiz yapan bir yelkende bulunmak cok isterim.
Keske Erol korsanin teknede bende olsaydim 

Bende isterdim o hızda bir Yelkenli ile seyretmeyi.
Ancak bu başlıktan hep birlikte Polar Diagram hikayesinin  Uçurtma olduğunu öğrenmiş olduk.
*

    T. Ö.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #28 : Haziran 22, 2018, 17:44:47 »
3 gündür Port Iasos'da made in China servis botumu gümrükçü-gümrük komisyoncusu-nakliyeci-forklift-montaj servisi sarmalında her aşamada çıkan aksilik ve beceriksizliklerle suya indirme mücadelesi verdiğimden cevap yazamadım.(İnternet yazışması ile 25hp 4 zamanlı motor ve 3.90 konsollu bot ithal ettim.)

Hız göstergemiz evet akıntı ve fırıldak kalibrasyonu nedeniyle gps ile aynı göstermiyor. 14 knot hız ise Özgür korsanın dediği gibi yaptık diyorlarsa kurcalamamak gerekir fikrindeyim.
*

    O. E.

Ynt: Göcek koyları
« Yanıtla #29 : Haziran 22, 2018, 18:43:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
3 gündür Port Iasos'da made in China servis botumu gümrükçü-gümrük komisyoncusu-nakliyeci-forklift-montaj servisi sarmalında her aşamada çıkan aksilik ve beceriksizliklerle suya indirme mücadelesi verdiğimden cevap yazamadım.(İnternet yazışması ile 25hp 4 zamanlı motor ve 3.90 konsollu bot ithal ettim.)

Hız göstergemiz evet akıntı ve fırıldak kalibrasyonu nedeniyle gps ile aynı göstermiyor. 14 knot hız ise Özgür korsanın dediği gibi yaptık diyorlarsa kurcalamamak gerekir fikrindeyim.

Güle güle kullanın Tuğrul Korsan,
Yok Erol Korsanın söylediğinden kimsenin bir kuşkusu asla yok.
Herkes biz niye yapamıyoruz peşinde