0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. H.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #15 : Eylül 27, 2017, 22:44:50 »
Aha, pişti olduk Semih korsan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ü.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #16 : Eylül 28, 2017, 09:01:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benimde md2002 motorum var aynı şekilde yağ kaçırma problemim var ama pompanın contasından kaçırıyor benimkisi, silindir contasından değil, ben söküp würtün sıvı contası ile contalamayı düşünüyorum açıkçası, eğer oda çözüm olmazsa klinger conta kestirmeyi düşünüyorum, ürün kullanımından sonra benide bilgilendirirmisin ?
Onur korsanım,Motorun su veya yağ devresinde sıvı conta kullanmayın mecbur kalmadıkça.
kullanmak zorunda kalırsanız da,fazla sürmeyin,denizde başınıza bir olay geldi kullandınız diyelim. Bağlandıkdan sonra söküp temizleyip klinger conta koyun,nedeni ise dışarı taşan contaları kuru bezle sileriz olur,ancak içeri taşan contalara hiç müdahile edemezsiniz,edemediğiniz içinde içeri taşan contalar belli bir zaman sonra kopar yağ veya su kılcar deliklerini tıkar,tıkanan deliklerde geçiş olmaz buda motorunuza zarar verir.
würtün sıvı contası genelde klinger conta koymadan iki yüzey arasına düz yüzeylerde işe yarar az miktarda sürüp kullanmak kaydı ile,bozuk okside yüzeylerde iş yapmaz,örneğin Şanzıman birleşim noktalarında kullanılır.
Sıvı conta her zaman kaçak güreşmek gibidir.

Ufuk korsanım bu tür kimyasallardan uzak durun.
Bana göre en iyi yöntem,kurumuş contayı söküp yüzeyleri temizleyip klinger koymaktır.
klinger contalarında bir sürü çeşitleri var iyi araştırın

Birde ufak parçalarsa,herhangi bir cam üzerine ince su zımparası koyup,cam yüzey düz olduğu için cam yüzey üzerinde hafifden zımparalarsanız düz bir yüzey elde etmiş olursunuz .
 


*

    S. Ş.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #17 : Eylül 28, 2017, 13:47:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoru tanıdığım için söylüyorum, tahminimce motoruuz altından değil, motoru karşına aldığında sağ tarafında yakıt pompasının birleştiği alanlardan kaçırıyordur, bir tane balata spreyi alarak motoru dıştan güzelce fıslatarak temizleyin, daha sonra çalıştırıp takip ettiğinizde kaçağı bulacaksınız

Onur korsan ,

balata spreyını karbonlaşmış yerlerde  o kömürümsü tabaka yumuşasın diye kullanıyorum.

Motor yuzeyındeki boyalı yerlere zararı olmuyor mu ,anladığım motoru bu spreyle temızlıyorsun ,ilginç geldi  bilmiyordum böyle kullanıldığını


*

    u.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #18 : Eylül 28, 2017, 15:18:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoru tanıdığım için söylüyorum, tahminimce motoruuz altından değil, motoru karşına aldığında sağ tarafında yakıt pompasının birleştiği alanlardan kaçırıyordur, bir tane balata spreyi alarak motoru dıştan güzelce fıslatarak temizleyin, daha sonra çalıştırıp takip ettiğinizde kaçağı bulacaksınız

Onur korsan ,

balata spreyını karbonlaşmış yerlerde  o kömürümsü tabaka yumuşasın diye kullanıyorum.

Motor yuzeyındeki boyalı yerlere zararı olmuyor mu ,anladığım motoru bu spreyle temızlıyorsun ,ilginç geldi  bilmiyordum böyle kullanıldığını
Bende basıyorum wd40,ı 15 günde bir nasıl olsa para değil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bıcı bıcı yaptırıyorum bir selfi çubuğu buldum balata sipreyi ile bir kere temizliyecegim ondan sonra telefon ile yeri tespit etmeye çalışacağım ali usta doğruyu söylüyor ama aslında contayı değiştirmek lazım oda anca bahara zaten bu konudanda anlaşılan bu malzeme geçici bir çözüm sunuyor conta şişirme işi hikaye


*

    S. Ş.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #19 : Eylül 28, 2017, 15:24:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoru tanıdığım için söylüyorum, tahminimce motoruuz altından değil, motoru karşına aldığında sağ tarafında yakıt pompasının birleştiği alanlardan kaçırıyordur, bir tane balata spreyi alarak motoru dıştan güzelce fıslatarak temizleyin, daha sonra çalıştırıp takip ettiğinizde kaçağı bulacaksınız

Onur korsan ,

balata spreyını karbonlaşmış yerlerde  o kömürümsü tabaka yumuşasın diye kullanıyorum.

Motor yuzeyındeki boyalı yerlere zararı olmuyor mu ,anladığım motoru bu spreyle temızlıyorsun ,ilginç geldi  bilmiyordum böyle kullanıldığını
Bende basıyorum wd40,ı 15 günde bir nasıl olsa para değil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bıcı bıcı yaptırıyorum bir selfi çubuğu buldum balata sipreyi ile bir kere temizliyecegim ondan sonra telefon ile yeri tespit etmeye çalışacağım ali usta doğruyu söylüyor ama aslında contayı değiştirmek lazım oda anca bahara zaten bu konudanda anlaşılan bu malzeme geçici bir çözüm sunuyor conta şişirme işi hikaye

motor yelkenlinin canı, kökten çözmek lazım

*

    u.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #20 : Ekim 20, 2017, 04:06:56 »
Konu yarım kalmasın diye tamamlıyalım dedim MOTOR katkısını kattım ilk önce motoru çalıştırdım ısıttım sonra çalışırken rolantide yağ kapağından katkıyı bocaladım içeri  hemen STOP ettim belki dedim MOTOR yağı ile çalışıp özelliğini kaybederse  diye sonra tam On gün sonra geçen hafta gittiğimde sonuç olumluydu bir bir buçuk çay bardağı olurdu o kabın dibinde az biraz yağ vardı sadece ilk gün problemsiz yelken yaptık motoru rölantide hiç kapatmadım zaten normal kullanımda  STOP ettirmeyi sevmem az  yakıyor nede olsa yanlız ertesi gün çalıştırmak istediğimde geç çalıştı gazı sona kadar vermeme karşın ilk başta toplayamadı MOTOR kendini sonra normale döndü anlayamadım STOP ettim yine NORMAL çalıştı bu haftada gidemiyorum arayı bir on gün daha açmış olucam durum gelicek haftaya belli olur

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2017, 04:11:55 Gönderen: Ufuk Dumlu »
*

    u.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #21 : Ekim 20, 2017, 04:10:12 »
Birde bu volvo motorlarda ısıtma bujisi olmadığı için marinalarda elektrik olan yerlerde arkadaşların saç kurutma makinası ile marinadan ayrılmadan kışın ısıttıklarını duydum doğrumudur bu söylenen?
*

    K. T.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #22 : Ekim 20, 2017, 12:55:02 »
Bu katkılar silindir kapak contasında ki mikron boyutlardaki çok çok ufak sızıntıları kesiyor. Bende daha önce Wurth'ün bi ürününü kullanmıştım... Motor zaten yağ kaçırıyor bunu kullanmanın motoruna bir zararı olmaz ama ne derece yararı olur o yağın kaçırdığı yer ile alakalı...
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2017, 12:55:21 Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu »
*

    S. Ş.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #23 : Ekim 20, 2017, 12:57:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birde bu volvo motorlarda ısıtma bujisi olmadığı için marinalarda elektrik olan yerlerde arkadaşların saç kurutma makinası ile marinadan ayrılmadan kışın ısıttıklarını duydum doğrumudur bu söylenen?

Volvo kullanıcsıyım 2 yada 3 glow var,değiştirmiştim hatta
*

    N. K.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #24 : Ekim 20, 2017, 13:56:14 »
Bence motora yağ katkıları katmak doğru değil .( Yalnız buyuk gemiler yağ değişimini ertelemek için asit önleyici katıklar kullanabilirler,bunu da asit değerlerini ölçtükten sonra  yaparlar.) Diyelim ki motor üreticisi yağı 15W/40 olarak belirlesin ve bizim motorda keçelerden yağ kaçırsın.Bunu önlemek için aldığımız katıklar yağın viskozite sini artırır yani artık yağımız 20W/50 olabilir bu da motorda sıkıntı yaratabilir.Benim tavsiyem motordan eksilen yağ kadar ilave etmek ,yapıla bilirse dışarıdan engellemek  veya keçeyi değiştirmek . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. S.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #25 : Ekim 20, 2017, 22:30:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birde bu volvo motorlarda ısıtma bujisi olmadığı için marinalarda elektrik olan yerlerde arkadaşların saç kurutma makinası ile marinadan ayrılmadan kışın ısıttıklarını duydum doğrumudur bu söylenen?

Motoru ısıtmak için kompresyon kolu var hemen yakıt filtresinin üzerinde subap kağaına monte, bu kolu sola çevirdiğinizde motor kompresyonu tamemen bitiyor, (yanılmıyorsam emme yada egsoz subaplarını devreden çıkartıyor) bu şekildeyken bi 20-30 sn marş basıyorum, motor çalışabilecek sıcaklığa geliyor daha sonra kompresyon kolunu tekrar sağa eski yerine alıp çalıştırıyorum anında çalışıyor
*

    O. S.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #26 : Ekim 20, 2017, 22:32:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoru tanıdığım için söylüyorum, tahminimce motoruuz altından değil, motoru karşına aldığında sağ tarafında yakıt pompasının birleştiği alanlardan kaçırıyordur, bir tane balata spreyi alarak motoru dıştan güzelce fıslatarak temizleyin, daha sonra çalıştırıp takip ettiğinizde kaçağı bulacaksınız

Onur korsan ,

balata spreyını karbonlaşmış yerlerde  o kömürümsü tabaka yumuşasın diye kullanıyorum.

Motor yuzeyındeki boyalı yerlere zararı olmuyor mu ,anladığım motoru bu spreyle temızlıyorsun ,ilginç geldi  bilmiyordum böyle kullanıldığını

Valla motorun üzerindeki boyaya benim teknemde bir zarar gelmedi, yapışmış yağ lekelerini anında çıkartıyor, birde basıçnlı olduğu için bol bol sıkıyorum, yağ kir kalmıyor. Sonra arkasından bir bezle balata spreyinide temizliyorum mis gibi oluyor. Sanayide genelde ustalarda yağ kaçaklarını tesbit etmek için balata spreyi kullanır.
*

    u.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #27 : Ekim 21, 2017, 00:11:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birde bu volvo motorlarda ısıtma bujisi olmadığı için marinalarda elektrik olan yerlerde arkadaşların saç kurutma makinası ile marinadan ayrılmadan kışın ısıttıklarını duydum doğrumudur bu söylenen?

Motoru ısıtmak için kompresyon kolu var hemen yakıt filtresinin üzerinde subap kağaına monte, bu kolu sola çevirdiğinizde motor kompresyonu tamemen bitiyor, (yanılmıyorsam emme yada egsoz subaplarını devreden çıkartıyor) bu şekildeyken bi 20-30 sn marş basıyorum, motor çalışabilecek sıcaklığa geliyor daha sonra kompresyon kolunu tekrar sağa eski yerine alıp çalıştırıyorum anında çalışıyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Anladım benim motorda böyle bir kesme devresi varmı bilemiyorum gidince bakacağım sizden anladığım bu resimdeki motorun kompresor yapması için konulmuş filtreli hava Girişi bunun emiş kısmını elim ile kapamış olsam aynısını yapmış olurmuyum sonuçta çalışması için gereken havayı alamayacak
*

    O. S.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #28 : Ekim 21, 2017, 21:21:02 »
Yook emisi kapatarak dedigim sonucu elde edemezsiniz, o kol hem emis hem egsoz subaplarini actigi icin motorda kompresyon azaliyor ve mars motorunun gucuyle motorun daha yuksek devirde donmesini, bu sayese daha kisa zamanda isinmasini ve mars motoruna binen yukun azalmasini sagliyor. Amac burada motoru calistirmak sen emisi elinle tikarsan motorun sadece calismasini geciktirirsin, kompresyon yukunu azaltmazsin ve mars motoruna binen yuku azaltmazsin. Fotorafta ekliyorum kompresyon kolunu. (Motor calisirken asla kullanmayiniz)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. S.

Ynt: Motor conta sızdırma Yağ katkısı
« Yanıtla #29 : Ekim 21, 2017, 21:26:18 »
Cok soguk havalarda o emisten eski kamyonculr vs. Tinerli bez koklatir, yaa ether sikar falanda hic tabsiye etmiyorum, silindirin icinde sikisan ether yuzunden 2520 ford motorunun patladiginia sahit oldum.