Yüksek kapasiteli akülerin ömürleri meselesi artık çözüldü gibi...
Tesla araçların aküleri ilk 1,5-2 yılda %2,5 gibi düşüyor; devamında neredeyse sabit kalıyor kapasite... Birkaç bin Tesla S aracın akü durumunu gösteren bir diyagram vardı - ki bunlar şu anda 5 yaşında araçlar; neredeyse istisnasız %95'e toplanmıştı hepsi.. Tabi modeller yaşlandıkça 1-2 yıl sonra ikinci bir eşikte hep birlikte %10-15 daha aşağı inebilirler, bunu kimse bilmiyor henüz ama atıyorum 10 yılda %75'i devirmezlerse sonsuz ömürlü diyebiliriz şu anki Tesla akülerine...
Diğer taraftan hybrid lafı bile bende elektrik konusunda üretim - depolama - harekete çevirme adına yapılanların laf olsun diye yapıldığı izlenimi uyandırıyor... 60m2 güneş paneli, bilmemkaç kw batarya, yeni nesil elektrik motoru.. eee? Ha bir de 2x220hp diesel; elektrikli araç yaptık, yersen... Bari bazı modellerdeki gibi tek bir elektrik üretim jeneratörü koy da elektrik konusunda ciddi olduğuna inanalım...
Tesla daha ilk aracında doğrudan sadece elektrik koydu ve bütün ar-ge 10 sene pil ve şarj üzerine çalıştılar... Aslında Elon Musk'ın o hareketi Tarık Bin Ziyad'ın karşıya geçince gemileri yakmasıyla eşdeğer... Birinde tayfa yağma sonrası geri dönüş hayalleri kuramadı, Endüşüs uygarlığı doğdu; diğerinde de tayfa işini devam ettirebilmek için Model-S'i başarmaya mecbur kaldı...