0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. U. K.

Ahşap tekne epoksi kaplama
« : Ocak 03, 2019, 18:35:57 »
Merhaba ben ahşap tekne almak istiyorum bazı teknelerde ahşap üzeri epoksi ve fiber sargı dan bahsediliyor bazı ustalar ve deneyimli tekneciler bunun  ahşap için zararlı olabileceğini ifade etti.bir kısım da teknenin içeriden havalanabileceğini önemli olmadığını ifade etti açıkcası bilgim ve deneyimim yok ve acemiyim  konu ile ilgili bilgisi olanların yorumunu alabilirmiyim şimdiden teşekkürler


*

    A. Ç.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2019, 21:58:03 »
Yeni                    ahşap tekne suya inmeden epoksi kaplanabilir. sadece dışı veya içi dışı kaplanabilir.  Eski hele ahşabı bitmiş çür0müş tekneleri kaplamak beyhudedir.


*

    M. U. K.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #2 : Ocak 04, 2019, 00:12:51 »
Teşekkür ederim sonradan kaplama olması çürüme vesaire için neden olurmu


*

    M. K.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2019, 01:53:40 »
Hocam yapılan işin kalitesi de önemli bir zamanlar bi abimiz almıştı bu şekilde ahşap üzeri kaplama, yapılan kaplama o kadar ince ve kalitesiz malzeme ile yapılmış ki ben görünce şok oldum ve küçücük bir çatlaktan sızan su neredeyse tüm karinanın çürümesine sebep oluyormuş. Açıkcası o zamandan sonra bende tereddütlü yaklaşıyordum fakat şu an ki teknemizde bu şekilde ve içi de dışı da  tertemiz duruyor. Hem bakım derdi az oluyor hem de acaba tekne su yaptı mı diye ikide bir kontrol etmek zorunda kalmıyoruz


*

    A. Ç.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #4 : Ocak 04, 2019, 07:19:02 »
Kaplama kalitesi oldukça önemli. Doğru olan emprenye edilmiş ahşabın her tarafının kaplanmasıdır. Tüm zararlılardan kurtulmuş tahtayı bir kap içine alıyorsunuz. Açık yeri olmadıkça bakteri vs giremez. Ahşabı çürüten mantar bakteri vsdir. Su sadece yaşam ortamı sağlar. Ahşap ise gıdadır. Bu nedenle suya inmiş teknenin zararlı barındırdığı kabul edilmelidir. Içine su girmezse yaşam ortamı oluşmayacağından çürüme yine olmaz ama suda ahşap şişer. Kerestelerin kuruması için kalınlığına bağlı olarak yılarca kurutulduğunu ve fırınlandığını dikkate alırsak karaya alınan teknenin hiç de kolay kurumayacağını görürüz. Zaten ıslak ortam ve zaralılar içindedir. Ikincisi ise ahşabın çalışmasıdır. Tekne gibi büy0k parça çaışacaktır. Rutubetin gövde içinde bir yerden diğerine geçmesi de ahşabın  bir yerde şişmesine diğerinde büzüşmesine neden oacaktır. Tüm bunlar göz önüne alındığında yüzeydeki kaplama çatlayacaktır. Çatlamasa bile içindeki ortam oluşmuşsa çürüyecektir. Ahşap teknenin tamiri aralarıın esnek olan kenevir veya pamuk ile kalafatlanması eğer ahşapta sorun varsa tahtanın değişmesi ile giderilir. Şanslı iseniz Epoksi ve elyafla kapadığınızda su geçirmez bir tekne elde eebilirsiniz. Ahşabın su ile şişmesinin yaratacağı güç en kalın epoksiyi bile çatlatır.

*

    N. D.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #5 : Ocak 04, 2019, 10:02:42 »
Hep kafama takılan sorudur , ahşap kayığı fiber/epoxy kaplayacağımıza dış kalıp olarak kullanıp çok kat fiber kaplama ile fiber gövdeyi oluşturduktan sonra içdeki tekneyi çıkartıp , fiber kabuğu içerden ahşap desteklerle kapatıp bu şekilde tekne yapsak olmaz mı ? Yani ahşap tekne sadece kalıp olarak kullanılacak.
*

    Z. G.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #6 : Ocak 04, 2019, 10:50:40 »
Nevzat bey  düşüncenizi 2008 yılında 3,75 bir kayıkta uyguladım .
Kayık Bursa Hasan ağa barajında yüzmekte .
Ahşap destek yerine fiber (polyester +elyaf) destekler kullandım .
Motor yat olacaksa benim görüşüm en mantıklı fiber yelken bilmediğim bir konu .
Düşük ağırlık az beygir ihtiyacı az yakıt masrafı .
« Son Düzenleme: Ocak 04, 2019, 10:58:21 Gönderen: Zerin Güney »
*

    N. D.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #7 : Ocak 04, 2019, 10:56:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat bey  düşüncenizi 2008 yılında 3,75 bir kayıkta uyguladım .
Kayık Bursa Hasan ağa barajında yüzmekte .
Ahşap destek yerine fiber (polyester +elyaf) destekler kullandım .
Zerin bey , sonuçtan memnunmusunuz ,güzel oldu mu ? Jelkot sonradan atılınca nasıl oluyor ?
*

    Z. G.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #8 : Ocak 04, 2019, 11:07:07 »
Jelkot atmamıştım ona , zımpara boya  o kadar.
Çok estetiğine önem vermemiştim işimi görsün yeter mantı ile
5 hp honda motor ile 25 km cıvarı hıza ulaşıyordu
9,9 motor ile 47 km saaten sonra kontrol elden gidiyordu suya temas azalınca ..
Geçtiğimiz yıl yine bir niyet etmiştim daha büyüne ,
fakat  ekonomi karıştı erteledim .

« Son Düzenleme: Ocak 04, 2019, 11:09:25 Gönderen: Zerin Güney »
*

    N. D.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #9 : Ocak 04, 2019, 11:22:13 »
En güzeli kendi tekneni kendin yapmak , çok düşünüp vaz geçmiştim 10 yıl kadar önce , yine de düşünmüyorum değil ,ayırdığım bütçe ile alabileceğim yelkenlilerin güverte dizaynları hiç hoşuma gitmiyor. Ters dönmüş 8-10 m bir ahşap bulup kiralamak lazım kalıp amaçlı , güvertesini kafama göre yapardım . Kontraplak da olsa lazerle kestirsek de bu omurga işi çok zırıltılı zor geliyor bana ,benim işim değil .Gövdeye hazır kalıp olsa kafama göre bir güverte yapmayı isterdim .
*

    Z. G.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #10 : Ocak 04, 2019, 11:30:57 »
7,5 metre bir kabuk yapmak için yaklaşık malzeme
10 kat 450 gr elyaf 200 kg  - 2000 tl
16-17 teneke polyester , kobalt ve mek peroksit 3500 tl .
*

    Z. G.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #11 : Ocak 04, 2019, 11:41:11 »
Benim farklı denemelerim oldu ahşap kalıp maliyeti fazla oluyor .
Cam yüzeye düz polyester lehvalar dökerek
marin kontra yerine kullanmak daha mantıklı oluyor .
Kestane veya meşeden nihayi iskelet üstüne polyester lehvalar kaplanarak
ve oluşan kalıp 10 kat kaplanarak iyi bir kabuk olacağını düşünüyorum .
Bu uygulamayı büyük teknede henüz  yapmadım
*

    N. D.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #12 : Ocak 04, 2019, 13:36:27 »
İşçiliği saymazsak maliyet epeyce uygunmuş . Cam üzerine fiber döküm de çok iyi fikir , belki cam jelkot aktarırsa levhaları jelkotlu yapmak da mümkün olabilir.
*

    Z. G.

Ynt: Ahşap tekne epoksi kaplama
« Yanıtla #13 : Ocak 04, 2019, 16:41:24 »
Teknenin kabuğu pek maliyet oluşturmuyor .
Maliyet sonradan oluyor , motor , şanzıman,pervane, yelken , elektronik .
4 metrenin üstünde kabuk yapmadım , yelken işinde hiç bilgim yok .
Nasıl bir maliyetlerle karşılaşılır sonra bilmiyorum .
Şu bir gerçek Firmaların koydukları % 100 kar oranı olmayacak üstünde  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
İkinci elde 6,50 tekneler 35000- 40000 gibi fiyatları var ,
bunun üstüne tadilat masrafı motorları genelde çakar almaz durumda
muhakak değişmesi gerekir  .
35000 tl lik tekne ile  kimse dıştan takma 25 hp honda vermez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap