0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ü.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #90 : Ağustos 14, 2017, 21:45:31 »
Serkan hayırlı uğurlu olsun haberimiz olmadı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Takoz lazım olduğunda aşağıdaki linki tıkla Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. G.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #91 : Ağustos 14, 2017, 22:21:37 »
Saolasın Ali kardeşimin teknesi ondan haberin olmadı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 


*

    İ. G.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #92 : Ağustos 15, 2017, 08:45:31 »
Serkan korsanım, yeni takozları monte ederken, motoru layna almayı nasıl yaptınız?


E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2017, 08:54:35 Gönderen: İhsan Günev »


*

    L. Ü.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #93 : Ağustos 15, 2017, 09:04:34 »
Serkan Korsan merhaba,
Maalesef vibrasyon takozları konusu çok fazla önemsenmiyor teknelerimizde, ancak hem sevk sisteminin sağlıklı çalışması hem de vibrasyon ve istenmeyen gürültünün önlenmesi için kritik ekipmanlar. Takozun seçimi ideal olarak motor ve şanzımanın toplam ağırlığı ile birlikte pervanenin ürettiği itme gücünü hesaba katarak yapılmalı.
Teknenize bağlamış olduğunuz takozlar düşey yükü yani motor ve ağırlığını taşıyor olsa da kısa vadede pervane itme kuvvetinden kaynaklanan yükler nedeniyle sorun çıkarmaya çok açık. Ben kendi teknem için Laspar firmasından aldım takozlar. Hem teknik olarak hem de ekonomik olarak çok iyi çözümleri var. Tavsiye ederim.

Sent from my SM-N9000Q using Tapatalk



*

    S. G.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #94 : Ağustos 15, 2017, 13:49:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serkan korsanım, yeni takozları monte ederken, motoru layna almayı nasıl yaptınız?


E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



İhsan Korsanım zaten sökerken line ölçülerini almıştık, yeni takozları da resimde görünen altına lama ve üstüne somunlu civata yaptırırken aynı ölçülerde yaptırmıştım dolayısıyla sökerken aldığımız line ölçülerini aynen uyguladık.

*

    S. G.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #95 : Ağustos 15, 2017, 13:52:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serkan Korsan merhaba,
Maalesef vibrasyon takozları konusu çok fazla önemsenmiyor teknelerimizde, ancak hem sevk sisteminin sağlıklı çalışması hem de vibrasyon ve istenmeyen gürültünün önlenmesi için kritik ekipmanlar. Takozun seçimi ideal olarak motor ve şanzımanın toplam ağırlığı ile birlikte pervanenin ürettiği itme gücünü hesaba katarak yapılmalı.
Teknenize bağlamış olduğunuz takozlar düşey yükü yani motor ve ağırlığını taşıyor olsa da kısa vadede pervane itme kuvvetinden kaynaklanan yükler nedeniyle sorun çıkarmaya çok açık. Ben kendi teknem için Laspar firmasından aldım takozlar. Hem teknik olarak hem de ekonomik olarak çok iyi çözümleri var. Tavsiye ederim.

Sent from my SM-N9000Q using Tapatalk



Saolun Levent Korsanım şimdilik sıkıntı yok orjinali takmadığımdan gözüm kulağım devamlı kontrolde, sıkıntı olursa önerinizi uygularım.
*

    E. U.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #96 : Aralık 05, 2018, 18:21:05 »
Merhaba korsan dostlar. Yanmar motor takozlarının yüksek fiyatlarından dolayı firmamıza yerli üretim talebi oluştu ve firmamızın bu takozlarla ilgili çalışması sonucu üretilen takozların linkini buraya bırakıyorum. Gezgin korsan üyeleri için %20 iskonto yapılacaktır. İLETİŞİM: 05374428612 SAYGILAR.                                                                                                                Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ü.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #97 : Aralık 05, 2018, 18:57:23 »
Emre korsanım fikir harika tebrik ederim,
Ama merak ettiğim bir kaç konu var bilgili olmadığım bir alan.
İşim gereği titreşim takozları kullanıyorum,avrupalıların yaptıkları titreşim takozlarında bir yıpranma yerlilere göre daha az ve uzun ömürlü.

Hepimiz biliyoruz ki metal aksamlara bişiy olmuyor,yıpranan kopan yer lastik kısmı.
 
Bizim Avrupalılardan neyimiz eksik,ham madde olarak Avupalıların kullandıkları ham madde Türkiyede bulunamıyor mu,veya bulunuyor da bizler kolayınamı kaçıyoruz.

Kullanmış olduğunuz  ham madde hakkında biraz bilgi verirmisiniz.

Yukarıda yazdıklarım sizin ürününüzle ilgili değil genel manada bir aydınlatırsanız sevinirim kendi adıma.

KISACA,NEDEN SİZİN ÜRÜNÜ TERCİH ETMELİYİZ,fiyatı bir kenara koyarsak.
*

    E. A.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #98 : Aralık 05, 2018, 20:04:57 »
Tamda ihtiyacım olan konu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volvo penta 2003t motor takozuna ihtiyacım var iki adet. Birde sail drive takozu değişecek. Yerli üretim nereden bulabilirim acaba? Orjinalleri yaklaşık 180 euro adet
*

    E. U.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #99 : Aralık 06, 2018, 19:34:34 »
Merhaba Ali korsanım talebiniz üzerine ürünle ilgili bilgileri paylaşıyorum.

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri %70 tabii kauçuk %30 sentetik kauçuğun karışımından oluşur. Bu karışıma ilave olarak birçok kimyasal kullanılır. kullanım alanına göre;  atmosferik şartlara dayanımını sağlayan, vulkanizasyon (ürünün pişirilmesi) aşamasında kauçuğun homojen şekilde pişmesini sağlayan, aşınma  direncini max. seviyeye ulaştıran ve kauçuk sertlik derecesini talep edilen seviyede tutan kimyasallar kullanılır. Ortaya çıkan hammadde test kalıplarında pişirilir sonrasında teste tabi tutulur.(elastikiyet, çekme kopma, shore sertliği ölçümü gibi) Testi geçen hammadde baskıya hazırdır.

Sizinde bahsettiğiniz gibi yerli üretim ürünlerin avrupa dan ithal ürünlere göre itibarı maalesef düşüktür. Buna sebep olan nedenler birçok yerli firmaların ürünlerinin kullanım alanlarında maruz kalacağı şartları bilmemesi yada gözardı etmesinden kaynaklıdır.

Yanmar motor takozunun bize talebi sırasında getirilen ürünlerden birçoğunda benzer sebeplerle takozun görevini yapması sonlanmıştır. En çok karşılaşılan sorun şöyledir. Takozun metal aksamının paslanması ve metal ile kauçuğun yapıştığı bölgeye işlemesi sonucunda metal ile takoz birbirinden ayrılır. Bunun önüne geçmek için metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir. Şuana kadar olan üretimimizde orijinal ürüne sadık kaldık fakat Talep edilir ise paslanmaz çelik ile üretimi yapılacaktır.

Saygılar dilerim Korsan dostlarım. Pruvanız Neta olsun.

*

    A. Ü.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #100 : Aralık 06, 2018, 21:33:57 »
Emre korsanım  talep değilde merak bilgilenme desek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri konusunda bilgili olmadığım için bişiy diyemem.

Bu konu,kauçuk özellikleri konusunda uzman korsanlarımız varsa onlardan da bişiyler yazsa en azından bilgileniriz bu konu hakkında.

metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir demişiniz ,bana göre harika bir fikir.

madem burası forum tartışma yeri,o yüzden bu soruyu sordum.

Sakın yanlış anlamayınız ürünüzü kötülemiyorum,aksine göğsüm kabardı,tekrar tebrik ediyorum.
« Son Düzenleme: Aralık 06, 2018, 21:45:35 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    N. Ö.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #101 : Aralık 06, 2018, 22:19:31 »
Eğer metal aksamı paslanmazdan yapmayı denemek isterseniz, dupleks paslamaz (mesela 318LN) kullanmanızı tavsiye ederim.

Bu durumda hem korozyon direnci 316 dan daha iyi olur, hem de mukavemeti 316 dan kabaca %50 kadar fazla olacaktır.
*

    E. U.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #102 : Aralık 07, 2018, 18:14:16 »
Merhaba Ali korsanım. Tebriğiniz ve konuya olan ilginiz için teşekkür ederim. Nejat korsanım tavsiyeniz için sizede ayrıca teşekkür ederim. Üretimi sırasında mutlaka dikkate alınacaktır.

Ayrıca;YANMAR ın daha güçlü motorlarında kullandığı alüminyum takozları ve VOLVO PENTA - CUMMİNS - VETUS motorlarının takozları içinde çalışmamız olacak.
saygılar.
*

    A. Ü.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #103 : Aralık 07, 2018, 18:21:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Ali korsanım. Tebriğiniz ve konuya olan ilginiz için teşekkür ederim. Nejat korsanım tavsiyeniz için sizede ayrıca teşekkür ederim. Üretimi sırasında mutlaka dikkate alınacaktır.

Ayrıca;YANMAR ın daha güçlü motorlarında kullandığı alüminyum takozları ve VOLVO PENTA - CUMMİNS - VETUS motorlarının takozları içinde çalışmamız olacak.
saygılar.
Siz bir dandik ürün yapın korsanlardan şikayetler gelsin,O zaman görürsünüz beni Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #104 : Aralık 07, 2018, 18:54:52 »
Paslanmaz çelik kauçuk içinde herhangi bir korozyona uğrar mı, bu konuda çok emin değilim. Motor bağlantı civatalarının sorun çıkaracağı kesindir. Motor çelik, kulaklar paslanmaz olduğunda galvanik korozyon aynen alüminyum direkte paslanmaz çelik perçinler veya vidalar gibi motor bloğunda korozyona neden olacaktır. diyelim ki korozyon olmadı, kauçuk gibi kulaklarda kısıtlı bir ömrü olan malzemenin içinde dayanıklı paslanmaz çelik kullanmak takozun genel ömrünü uzatmaz ama maliyetini arttırır. Korunma için belki takozda kullanılan metal aksamın sadece boyanması en doğru yaklaşım olabilir, Konunun enine boyuna bir metelurji mühendisi ile tartışılması doğru olur.