0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. Z.

Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« : Temmuz 10, 2008, 00:30:45 »
Karar verdik çapariz veren teller, bumbalar, mandarlar, ıskotalar ve en önemlisi tekneyi kullanırken görüntüye engel olan önündeki koca direk. Attık karaya direkleri, motorboat mooduna geçtik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vinç geldi direkleri aldı aşağıya. Cidden tekneler direksiz çok komik durdu.

Şimdi sırada iyice kazınması, kabloların ve bağlantıların elden geçmesi var.

Ahmet, Can ve Necdet Korsanlarla kolayına bir demontaj oldu. Aşağıdaki fotoğraftanda göreceğiniz gibi Necdet korsan vince vurulan direği bir el incesiyle pupada simetrik balon idare eder gibi başarıyla yönlendirdi. Akşamları marina çekek yerindeki lift havuzunun oradayız bekleriz....

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. G.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #1 : Temmuz 10, 2008, 00:43:29 »
Maşallah & Uçarı soyulmuş da soğana çevrilmiş gibin duruveriyorlar.
Hadi bakalım Allah kolaylık versin.
Yarın yine Tuzla'dayım.Armaya başlıyorum.
Vakit yaratıp gelmeye çalışacağım.


*

    H. Z.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #2 : Temmuz 10, 2008, 00:51:16 »
Cem abi,

Maşallah'ın ana yelken ve cenoa mandarları 6mm lik tel. Radansalanmış ve örülmüş ama zamanla uçları iğne gibi çıkmış. Bir kaç defa benim en son yarıştada Burak'ın ellerini kesti. Norsmen gibi basarak baskı uygulayarak takılan terminaller varmış. Bunları nereden bulabilirim? Mevcut makara sistemini değiştirmek neredeyse imkansız, aslında değiştirmeye gerekte yok, gayet iyi bir düzenek ve tel ile devam etmeye karar verdik.
« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2008, 00:53:08 Gönderen: Hakan Zorlu »


*

    C. G.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #3 : Temmuz 10, 2008, 02:07:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cem abi,

Maşallah'ın ana yelken ve cenoa mandarları 6mm lik tel. Radansalanmış ve örülmüş ama zamanla uçları iğne gibi çıkmış. Bir kaç defa benim en son yarıştada Burak'ın ellerini kesti. Norsmen gibi basarak baskı uygulayarak takılan terminaller varmış. Bunları nereden bulabilirim? Mevcut makara sistemini değiştirmek neredeyse imkansız, aslında değiştirmeye gerekte yok, gayet iyi bir düzenek ve tel ile devam etmeye karar verdik.
Söylediğin sistem Danimarka menşeli BLUE WAVE Swagless sistemler.
Antal satıyor. Biraz pahalı ama uygulaması çok kolay.Robberto farkında olmadan bunlardan almış. Montajı ben yaptım.Tavsiye ederim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Antal'dan Burak ile konuşabilirsin.0216-349 90 24.Yerleri de St.Joseph yokusu üzerinde
« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2008, 02:08:40 Gönderen: Cem Gür »


*

    Ö. E.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #4 : Temmuz 10, 2008, 09:04:08 »
bupp'da kullanılan eski tip bakır, silindir şekilde preslenen zımbırtılardan da şentürk'de gördüm gibi hatırlıyorum

*

    M. B.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #5 : Temmuz 10, 2008, 15:26:23 »
Korsan Arkadaslar merhaba,
bir süre yazismalari takip edemedim, is seyahatlerim beni bir hayli mesgul etti.Yani teknem denizde ama ben karada idim.Sevgili Hakan sana kolay gelsin.
Korsan haberlesmelerinin sadik bir takipcisi olarak bu günden itibaren tekrar sahnedeyim.
Soru:
Kartal da  Tekne malzemeleri satan yeni bir Magaza acilmis, ismi WEST MARINE nerede oldugunu bilen war mi ?.
*

    Ö. E.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #6 : Temmuz 10, 2008, 16:09:40 »
bildiğim kadarıyla koçtaş'ın yanında...
*

    C. T.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #7 : Temmuz 10, 2008, 16:25:25 »
rahmanlar 3M migrosun yanında açıldı. koçtaş yaklaşık iki km daha doğuda kalıyor.
*

    H. Z.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #8 : Temmuz 10, 2008, 22:30:47 »
Cem ve Can abiler Maşallah'ın tel olan ana yelken ve cenoa mandarlarını radansa ve terminalle yeniden canlandırdılar. Öyle bir heyecenla yaptılarki biramı içip onları izlerken ben bile yoruldum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ayrıca Hakan Erim Uçarının direğini yeniden yaptırma gibi çok doğru bir karar verdi. Başar, Özgür, Mehmet ve eşi Zeynep korsangiller geldi. Çocuklar gibi şendik anlayacağınız....

Aşağıdaki resimlerde Cem - Can korsanlar tel mandara terminal basma konsültasyonunda ve Uçarının direğinin sorunlu yerinin resmisi mevcut.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #9 : Temmuz 11, 2008, 00:11:37 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aneeeyy ! Direkten yonga imaline girişmişsiniz ayol ?
N'oldu ; kurt mu vurdu direği ?
Ayrıca direkten kurtulma modasına fena halde sahip
çıkmaya çalışıyorsunuz ki ; bu modanın mucidi sizden
bir hafta farkla Matay korsan ve Sarıyazdır.
Adam tatile gidince patentine sahip çıktınız hemen...
*

    A. Ç.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #10 : Temmuz 11, 2008, 08:36:38 »
Uçarının direğinin yeniden ypılması gerekmezdi. Çürüyen parça kesilip oraya parça alıştırılacaktı. Yapılacak yeni direk de aynı metodla yapılacak, yani bir çok tahta bir araya yapıştırılarak direk haline getirilecek. Sadece çürüyen parça değişseydi, yenisi kadar sağlam olurdu.
« Son Düzenleme: Temmuz 11, 2008, 08:37:15 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    A. S.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #11 : Temmuz 11, 2008, 10:20:30 »
Evet ; tamir olabilirdi.

Ama madem yenisi yapılacak ; bir iki öneride bulunayım.
Birincisi ana yelken rayı ile ilgili. Piyasada ne tip ürünler
var şu an bilememekle birlikte ; herhalde 1910 yılından beri
aynı şekilde imal edilegelen o mevcut yelken rayının yerine
daha zarif, daha ince ve ortadan eksiz, tek parça bir
ray iyi olur. Rayın ek yerinden tam birleşmesini temin
etmek neredeyse imkansızdır, hep o noktada arabalar
takılır. Daha ince bir rayı, mümkünse de ahşabın içine
gömerek kullanmayı tercih ederdim.

Orjinal folkeboat direklerinde ray ahşabın içine freze
ile oyulmuş bir yarıktan ibarettir ; bu da başka bir
alternatif olabilir.

Ama o incecik narin direğin üzerine 1328 vidayla
kalın ve çirkin aluminyum rayı yine monte etmesin
Hakan Kardeşim derim.O vidaların her biri sorun
oluyor zamanla ve özellikle direk tepesine doğru
salınımla gevşeyip duruyorlar...İşin yoksa vida
sık dur.Tekne bir kış Mercan koyunda alargada
kaldı...Kışın rüzgara, fırtınaya ,dalgaya
dayandı durdu tekne. Yaza doğru ise tekneye
her gittiğimde güverteden vida toplardım.
Rayın üst parçası ne zaman yerinden kopup
kılıç gibi kafama saplanacak diye merak
eder dururdum. Bir fenalık olmadı ama hiç.



*

    H. E.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #12 : Temmuz 11, 2008, 12:08:43 »
Uçarı'nın direğini yeniden yaptırma kararı aldım çünkü resimde gördüğünüz kısım içler acısı haldeydi. Burası tam gurcataların krom bir yarım bilezikle direğe bağlandığı bölüm ve bilezik direğin ortasından bir saplama ve muhtelif vidalarla direğe tutturulmuş. Ancak direkteki temel sorun tüm vida ve saplama yerlerinden içeri giren su nedeniyle ahşabın çürümüş olması. Önce bir tarafı oyup bir parça oturttuk ancak tam karşısısı da tamamen çürümüştü. Yine de laminasyon tekniği ile karşı tarafa da yama yapıp direği kullanmaya devam etme taraftarıydım ancak daha aşağıdaki şeytan çarmıklarının direğe bağlandığı papuçların altı da tamamen çürümüştü. Üstelik gurcatadan yukarıdaki direk parçası da baş ve kıç ıstralyaların çekmesiyle deforme olmuştu. Direkte trim yapma imkanım kalmadığı gibi oluşan ters kavislerden dolayı direğin "S" gibi bir şekli olmuştu.
Ayrıca direğin içinden kabloların geçtiği kanal tam direğin ortasından gidiyordu ve saplamalar itinayla kanal içindeki kabloları parçalamıştı. Rüzgar gülü ve direk tepe lambası bu nedenle çalışmıyordu. Tamir sonrası yeni kablo çekebilmek de şüpheli olacaktı.
Omurgaya basan kısımda da bir iki çürüme görünce kafamı kaldırıp ilerde karada duran OĞUZHAN TOO teknesine baktım ve "ben bu yamalı direkle içim rahat rahat trime abanıp bu tekneyi geçemem" deyip yeni direk yaptırmaya karar verdim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında tamir işçiliği, vernik işçiliği, epoksi, vernik maliyeti vb. bayağı bir masraf zaten yapılacak bari yeni direğe yapılsın dedim.
Şimdi raylar konusunda araştırma yapıyorum. Vidalar hakkında Âli abinin söyledikleri çok doğru. Bumba da dahil olmak üzere vidaların girdiği her yerden ahşap çürümüş.
Bu sökme işleminin bana bırkatığı iki izlenim şöyle;
1- Ahşaplarınızı vernikleyecekseniz üstündeki herşeyi sökün
2- Tüm vidaları Sikaflex gibi bir malzemeye bulayıp öyle vidalayın yoksa vida dibinden su giriyor ve çürüme kaçınılmaz..

Son olarak;
-Âli Abiiiii... Tuvalet takmışsın güzel olmuş ama direk tepesinden gelen kablolara erişecem diye hayatım kaydı. 1.90 boyumla Uçarı'nın içinde başaşağı çalışırken seni minnetle andım abii Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 11, 2008, 12:12:06 Gönderen: Hakan Erim »
*

    A. S.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #13 : Temmuz 11, 2008, 13:30:22 »
Hakan'ım ufak tefeneğim...
Ben 1,68 boyumla o tuvalete oturup da kaç kez sıkıştım kaldımdı yerimde.

( Sıkışmak fiili burada kişinin bedeninin aslında yelken dolabı diye düşünülmüş
   bölmenin içine monte edilmiş tuvalete oturulduğunda ; gövdenizin iki taraflı
   ahşap duvar tarafından hapsedilerek serbest bırakılmama durumunu tarif
  için kullanıldı .Yazarın Notu )
*

    A. S.

Ynt: Maşallah ve Uçarı'nın Direkleri Karada
« Yanıtla #14 : Temmuz 11, 2008, 13:39:55 »
Hamiş :

Hakan, eğer tekneyi uzun süre daha elde tutmayı düşünüyorsan aluminyum direk
alternatifi de düşün derim...Bu linki sen çoktan keşfetmişsindir ama ,
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ana üreticinin
internet sayfasında aluminyum direkli folkeleri de göreceksin.

İlk anda belki daha pahalı olur ( belki de olmaz ? ) ama öncelikle çarçabuk olur,
daha hafif olur, akar kokarı olmaz.

'' - Abüü ; klasik ahşap teknede aluminyum direk ha, pes sana ? '' diye oradan
bağıranlar kimler bakayım ?
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap